Welke hobby's hebben jullie?

29-07-2015 21:27 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag is eenvoudig: welke hobby's hebben jullie? Ik werk vanwege lichamelijke klachten, weinig uren. Daardoor begint de verveling wat toe te slaan. Ik zoek dus een hobby om overdag / s avonds uit te voeren. Ik kan niet lang aan een tafel zitten (wel op de bank met de benen hoog), en wandelen / fietsen is uitgesloten.

Ik zoek dus ideeën:



Dus de vraag is: wat doen jullie in jullie vrije tijd?
Forummen, tv kijken, thuisstudie. Kan allemaal vanaf de bank.
Alle reacties Link kopieren
Doe jij een thuisstudie? welke?

Forummen en tv kijken doe ik al.... en dat wil ik 1-2 avonden per week minderen....
Alle reacties Link kopieren
Is knutselen/handwerk mogelijk? Denk aan haken, breien, tekenen enz
Vervelend voor je, zeg. Sterkte met je klachten.



Lezen, schrijven (boek/memoires/blog), tekenen/schilderen, handwerken (borduren/haken/breien/punniken), misschien is er wel een bepaalde cursus die je leuk vindt? In welke hoek zoek je het?
Alle reacties Link kopieren
Ik verzamel antieke/oude postzegels
Alle reacties Link kopieren
Ik borduur heel fanatiek
Alle reacties Link kopieren
Kleuren?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Naaimachine gaat lichamelijk niet lukken. Breien en borduren wel, heb ik een tijdje gedaan, maar daar zit ik vast in. Kan enkel steken bij breien en dan.....

borduren: veel projecten op de kinderkamers hangen, dat stukje is eigenlijk klaar.



Dit soort dingen vind ik wel leuk. Ik woon in de buurt van de duitse grens, derhalve overweeg ik ook een cursus duits of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2015 @ 21:37:

Kleuren?Dat doe je helaas zittend aan de tafel. Vinden mn mijn knieen echt niet leuk (langer dan 15-20 min. lukt niet)
Ik maak speelgoed e.d. van vilt dat naai/borduur ik dan met de hand terwijl ik een serie kijk. Misschien is dat leuk?
Alle reacties Link kopieren
Mooie fotoboeken maken van onze laatste vakanties, filmpjes monteren en bewerken. Als ik ooit nog tijd heb wil ik alle dia's digitaliseren.
Alle reacties Link kopieren
Puzzelen, cryptogrammen e.d.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:deenje schreef op 29 juli 2015 @ 21:39:

[...]



Dat doe je helaas zittend aan de tafel. Vinden mn mijn knieen echt niet leuk (langer dan 15-20 min. lukt niet)Je hebt van die tafeltjes voor als mensen ontbijt in bed krijgen. Die kun je over je schoot heen zetten. Zou je die een beetje kunnen aanpassen zodat je die kunt gebruiken op de bank? Dan kun je tekenpapier daarop leggen.
Alle reacties Link kopieren
kleuren voor volwassenen?

Mozaïeken?

Sieraden maken?

Kleine meubeltjes opknappen?

Een taal leren?



Mijn eigen hobby's: Lezen, , forummen, series kijken, kleuren voor volwassenen soms, steps/sportschool/yoga/skeeleren/pogingen tot hardlopen
Alle reacties Link kopieren
Aikido (gaat niet lukken voor jou), wellicht kun je wel gaan mediteren? Lezen, koken, films en series kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:deenje schreef op 29 juli 2015 @ 21:38:

Naaimachine gaat lichamelijk niet lukken. Breien en borduren wel, heb ik een tijdje gedaan, maar daar zit ik vast in. Kan enkel steken bij breien en dan.....

borduren: veel projecten op de kinderkamers hangen, dat stukje is eigenlijk klaar.



Dit soort dingen vind ik wel leuk. Ik woon in de buurt van de duitse grens, derhalve overweeg ik ook een cursus duits of zo.Haken dan? Met vaste en stokjes kom je een heel eind, dan kan je knuffels maken enzo. ( amigurimi)
Ik maak puzzels vanaf 1000 stukjes Exemplaren met mooie prints die ik daarna aan de muur hang. Ik weet natuurlijk niet wat je lichamelijke klachten precies zijn, maar mocht je dat leuk vinden dan zou je dat vanaf de bank met de benen omhoog denk ik wel kunnen doen met zo'n onderzetplankje.
Mijn hobby's: Hardlopen, fitness, mijn papegaai en het maken van bedrukkingen voor t shirts, maken van stickers en gedenksteentjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 29 juli 2015 @ 21:41:

Ik maak speelgoed e.d. van vilt dat naai/borduur ik dan met de hand terwijl ik een serie kijk. Misschien is dat leuk?Ik heb echt geen idee hoe ik me dag moet voorstellen. Heb je een site met voorbeelden? Het idee klinkt heel leuk.
Op vakantie gaan, uit gaan, op visite gaan en ontvangen, lezen, koken , zingen, keyboard spelen, romantische of comische films kijken, achter de computer zitten,
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke dingen doen jullie.

Voor degene die handwerken (breien en borduren), hoe hebben jullie dat geleerd?

Ik probeer wel eens wat nav YouTube en online cursussen, maar dat is het eigenlijk niet. Hebben jullie ergens cursussen gevolgd?
Alle reacties Link kopieren
En nog meer ideeën zijn heel erg welkom.

Ik word er gelijk enthousiast van.
Alle reacties Link kopieren
je kunt earlybirdjes haken, knuffeltjes voor te vroeg geboren kindjes. Voordeel is dat je niet met een overtollige hoeveelheid zelfgemaakt spul komt te zitten wat thuis in de weg ligt omdat je er niks mee kunt doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:deenje schreef op 29 juli 2015 @ 21:56:

Wat een leuke dingen doen jullie.

Voor degene die handwerken (breien en borduren), hoe hebben jullie dat geleerd?

Ik probeer wel eens wat nav YouTube en online cursussen, maar dat is het eigenlijk niet. Hebben jullie ergens cursussen gevolgd?vroeger op school geleerd, nou ja reien is nooit iets van terecht gekomen, haken en borduren wel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven