Welke indeling voor onze keuken, met afbeelding

25-11-2015 13:43 183 berichten
Hi,



Ik ben benieuwd naar jullie advies en mening. Ik twijfel tussen 2 indelingen voor de keuken in onze nieuwbouwwoning, namelijk een opstelling met spoeleiland of een opstelling met hoekkeuken.



Mijn eigen mening: kookeiland vind ik mooi, er komt een barretje aan en onze keuken is erg ruim, waardoor ik bang ben dat alleen een hoekopstelling een beetje minimalistisch zal zijn voor de grote ruimte. Echter is er met de hoekopstelling veel meer ruimte voor de eettafel, deze kan ook in andere posities gezet worden. Dat vind ik een prettig idee. Bij de indeling met kookeiland kan de tafel alleen nog maar in de lengte en ben ik bang dat de ruimte voor de eethoek een beetje beperkt is, en dat je in je keuken 3 elementen in de lange richting krijgt en dat dit niet mooi is (aanrecht, eiland en eettafel).



Wat denken jullie er van?



Met eiland:

[img]http://myalbum.com/photo/p5dYp3ed4yP9/540.jpg[/img]



Hoekopstelling:

[img]http://myalbum.com/photo/U1eftrmaEdCl/540.jpg[/img]

Welke indeling voor onze keuken?

Totaal aantal stemmen: 63

Kookeiland (49%)
Hoekopstelling (51%)




Fijn! Dankjewel
Kookeiland.
Ik zou voor het kookeiland gaan. Een kookeiland lijkt me geweldig
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal fan van kookeilanden. Wij koken vaak samen en als er visitie is staan we ook in de keuken. Mij lijkt een kookeiland dan heel erg fijn en gezellig
Ik zou kiezen voor het eiland. Vind ik een wat moderne opstelling. Bij de hoekopstelling vind ik de hoge kasten (ik denk koelkast) naast de deur niet mooi. Bij het eiland kun je ook nog wat krukjes zetten. Altijd gezellig als je in de keuken bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Eiland vind ik hier niet zo mooi, hoek keuken laat veel meer ruimte over voor een verder gezellig indeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 25 november 2015 @ 13:52:

Ik zou kiezen voor het eiland. Vind ik een wat moderne opstelling. Bij de hoekopstelling vind ik de hoge kasten (ik denk koelkast) naast de deur niet mooi. Bij het eiland kun je ook nog wat krukjes zetten. Altijd gezellig als je in de keuken bezig bent.

Ja gezellig krukjes, lekker modern....



Ik heb een hekel aan kookeilanden, verre van modern (ja 5 jaar terug misschien).... Hoekkeuken geeft veel meer ruimtelijkheid in je huis.
Alle reacties Link kopieren
Kookeiland
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:lux. schreef op 25 november 2015 @ 13:50:

Ik zou voor het kookeiland gaan. Een kookeiland lijkt me geweldig Yep!
Kookeiland! Lijkt me erg gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel kookeiland willen met fornuis en wasbak bij elkaar, liever niet gescheiden zoals je het nu hebt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ook met een kookeiland kan de eettafel volgens mij nog wel een slag gedraaid worden. Dan zet je hem desnoods met de korte kant tegen de muur, dat hebben wij ook, dan houden we meer loopruimte over in de kamer. (wij hebben ongeveer dezelfde vorm kamer als jij krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hoekkeuken. Veel ruimtelijke.
quote:spectral schreef op 25 november 2015 @ 13:53:

[...]



Ja gezellig krukjes, lekker modern....



Ik heb een hekel aan kookeilanden, verre van modern (ja 5 jaar terug misschien).... Hoekkeuken geeft veel meer ruimtelijkheid in je huis.Ik heb niet gezegd dat het modern is, ik heb gezegd dat ik het een modernere opstelling vind dan een hoekkeuken.
quote:louise1 schreef op 25 november 2015 @ 13:56:

Ik zou wel kookeiland willen met fornuis en wasbak bij elkaar, liever niet gescheiden zoals je het nu hebt.Ik heb het ook tegenover elkaar, mij stoort het niet. Wat wel handig is, is om de wasbak in de buurt van de afwasmachine te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 25 november 2015 @ 13:58:

[...]





Ik heb niet gezegd dat het modern is, ik heb gezegd dat ik het een modernere opstelling vind dan een hoekkeuken.Wat is er moderner aan dan? Een hoekkeuken vind je dus ouderwets?
kookeiland! zonder twijfel
Alle reacties Link kopieren
Je kan er ook nog een kookschiereiland van maken door het blok op te schruiven tegen de muur aan.
Wat leuk dat er al zoveel reacties zijn!! Dankjulliewel daarvoor!



Ik merk dus een voorkeur voor het eiland. Ik vind dit zelf ook erg mooi, maar ben toch bang om definitief een stuk ruimte weg te nemen zeg maar. De ruimtelijkheid van de hoekopstelling vind ik een groot voordeel, maar zoals gezegd lijkt het me ook een beetje 'saai'.



De vaatwasser komt ook in het spoeleiland, in het kastje naast/onder de gootsteen.



Wilma, vind je het mooi dat de eettafel tegen de muur staat? Ik heb het idee dat 'vrij' mooier is?



Het lijkt nu inderdaad als de eettafel nog gedraaid kan worden, maar dat is geen optie denk ik. De ruimte tussen het eiland en de muur (dus de ruimte waar de eettafel komt) is 330 cm. Onze tafel is 200 cm lang. Dus dan zou je aan elke kant nog 65 cm over hebben. Op internet kom ik minimaal 100 cm tegen als ruimte rondom de tafel. Als je hem tegen de muur zet zou hij natuurlijk wel nog goed in de andere richting kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Tja of je zet de keuken in het midden van het huis.... persoonlijk zou ik dat doen, dat middenstuk doe je toch niets mee. Maargoed dat is vast veel te "modern"
Alle reacties Link kopieren
quote:Muisje32 schreef op 25 november 2015 @ 14:05:

Wat leuk dat er al zoveel reacties zijn!! Dankjulliewel daarvoor!



Ik merk dus een voorkeur voor het eiland. Ik vind dit zelf ook erg mooi, maar ben toch bang om definitief een stuk ruimte weg te nemen zeg maar. De ruimtelijkheid van de hoekopstelling vind ik een groot voordeel, maar zoals gezegd lijkt het me ook een beetje 'saai'.



De vaatwasser komt ook in het spoeleiland, in het kastje naast/onder de gootsteen.



Wilma, vind je het mooi dat de eettafel tegen de muur staat? Ik heb het idee dat 'vrij' mooier is?



Het lijkt nu inderdaad als de eettafel nog gedraaid kan worden, maar dat is geen optie denk ik. De ruimte tussen het eiland en de muur (dus de ruimte waar de eettafel komt) is 330 cm. Onze tafel is 200 cm lang. Dus dan zou je aan elke kant nog 65 cm over hebben. Op internet kom ik minimaal 100 cm tegen als ruimte rondom de tafel. Als je hem tegen de muur zet zou hij natuurlijk wel nog goed in de andere richting kunnen.3.30m is mi veel te krap... zeker als je daar ook nog een tafel wil hebben. Dan moet je je dus altijd langs de tafel wurmen, zeker als er mensen zitten.
Ik zou de tafel met de korte kant tegen de muur zetten. Dat hebben wij hier in huis ook, dan heb je veel zitruimte, maar kan je er ook nog makkelijk omheen lopen.
quote:consuelabananahammok schreef op 25 november 2015 @ 14:04:

Je kan er ook nog een kookschiereiland van maken door het blok op te schruiven tegen de muur aan.



Heb ik inderdaad ook nog over nagedacht. Wellicht ook nog een goede optie om bij de keukenboer te laten uittekenen. Denk je dat het iets oplevert/toevoegt? Kan me ook voorstellen dat het een 'nadeel' is dat je er maar om 1 kant omheen kunt?



(Dit zijn uiteraard mijn eigen geknutselde tekeningetjes, het eiland wordt in eerste instantie (ook in 3D) uitgewerkt door de keukenboer.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven