Gezondheid alle pijlers

Menstruatieondergoed hevig bloedverlies

24-04-2024 20:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand aanraders? Ik heb nu ondergoed van modibodi, de maxivariant. Die kan 50ml hebben, equivalent van circa 10 tampons. Maar ik ben vandaag al door de derde heen gelekt, aan de zijkant, maar wel echt door het ondergoed heen. Ik denk dat het vooral komt doordat er soms een geleidelijke stroom uit komt, waardoor het niet snel genoeg opgenomen kan worden (en het is ook veel hoor) Iemand met een soortgelijk probleem en een fijn product?
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien heb je een reden om het niet te doen, maar op zware dagen gebruik ik er een tampon bij. Anders lek ik ook door. Ik heb menstruatiebroekjes van Snuggs en die zouden toch goed moeten zijn. Met een tampon erbij gaat het prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
24-04-2024 20:46
Misschien heb je een reden om het niet te doen, maar op zware dagen gebruik ik er een tampon bij. Anders lek ik ook door. Ik heb menstruatiebroekjes van Snuggs en die zouden toch goed moeten zijn. Met een tampon erbij gaat het prima.
Klopt, een tampon heeft echt heel weinig nut bij mij op de zware dagen, die hangt binnen een uur al volgezogen te irriteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
24-04-2024 20:50
Klopt, een tampon heeft echt heel weinig nut bij mij op de zware dagen, die hangt binnen een uur al volgezogen te irriteren.
Er is denk ik geen menstruatieondergoed dat daar tegen kan hoor, dan zou ik eerder aan novasure denken of zo…. Vervelend zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
24-04-2024 20:53
Er is denk ik geen menstruatieondergoed dat daar tegen kan hoor, dan zou ik eerder aan novasure denken of zo…. Vervelend zeg!
Ja ik denk bijna dat ik aan incontinentiemateriaal moet gaan denken :bonk:
Novasure is geen optie, ik ben pas 31. Ik ben overigens wel weer doorverwezen hoor, want dit is eigenlijk niet te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
24-04-2024 21:01
Ja ik denk bijna dat ik aan incontinentiemateriaal moet gaan denken :bonk:
Novasure is geen optie, ik ben pas 31. Ik ben overigens wel weer doorverwezen hoor, want dit is eigenlijk niet te doen.
Dat doe ik dus.
Incontinentiemateriaal.
Ik heb echt verschillende dingen geprobeerd maar bij mij is vloeien ook een understatement voor golven.
Ik baal er ook stevig van...
Alle reacties Link kopieren Quote
debuurvrouw schreef:
24-04-2024 21:15
Dat doe ik dus.
Incontinentiemateriaal.
Ik heb echt verschillende dingen geprobeerd maar bij mij is vloeien ook een understatement voor golven.
Ik baal er ook stevig van...
Gebruik je dan wegwerp of wel iets wasbaars? En wat gebruik je dan? Mijn menstruatie is meestal 6 a 7 dagen, zo zwaar is maar 1 of 2. Ik zou altijd dan wegwerp kunnen gebruiken maar dat vind ik echt ontzettend oncomfortabel :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vreselijk. Hormoonspiraal ook niks?

Ik had voor kind van moi et marie gekocht en dat is net een luier. Net als een bepaalde (die met ribstof) van de Primark.
Ik heb zelf nog een hele berg wasbaar in alle soorten en maten liggen, en sommigen zijn echt enorm en lijken onlekbaar.
Alleen lijkt het me dan weer lastig met kleding en lopen, zo'n 'gevuld' broekje en dan ook nog een wasbare maandverband met knoopjes.
Echt wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
24-04-2024 21:20
Gebruik je dan wegwerp of wel iets wasbaars? En wat gebruik je dan? Mijn menstruatie is meestal 6 a 7 dagen, zo zwaar is maar 1 of 2. Ik zou altijd dan wegwerp kunnen gebruiken maar dat vind ik echt ontzettend oncomfortabel :(
Wegwerp.
En ja dat vind ik enorm oncomfortabel,
maar doorlekken na een uur nog meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
debuurvrouw schreef:
24-04-2024 22:11
Wegwerp.
En ja dat vind ik enorm oncomfortabel,
maar doorlekken na een uur nog meer.
Misschien moet ik er toch eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
24-04-2024 21:44
Wat vreselijk. Hormoonspiraal ook niks?

Ik had voor kind van moi et marie gekocht en dat is net een luier. Net als een bepaalde (die met ribstof) van de Primark.
Ik heb zelf nog een hele berg wasbaar in alle soorten en maten liggen, en sommigen zijn echt enorm en lijken onlekbaar.
Alleen lijkt het me dan weer lastig met kleding en lopen, zo'n 'gevuld' broekje en dan ook nog een wasbare maandverband met knoopjes.
Echt wat een ellende.
Ik reageer bijzonder slecht op hormonen, dus voorlopig niet! Eerst maar eens naar de gyneacoloog en het e.e.a. onderzoeken.

Ik heb naar moi et marie gekeken maar de zwaarste daarvan nemen een stuk minder op. Ik heb inderdaad qua kleding altijd dikke broeken aan want die slips zie je overal doorheen. Maar dat moet ik sowieso met het doorlekgevaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
En (niet je vraag maar ik moest er toch aan denken) een cup icm menstruatieondergoed? Mijn cup (Merula) heeft een inhoud van 38ml, de xl zelfs van 50 ml, daar kun je dan hopelijk al een stuk meer mee ondervangen dan met een tampon? En dan menstruatieondergoed erbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig! Goed dat je het laat onderzoeken want dit klinkt echt niet leuk en je zult er misschien ook wel last van hebben dat je gewoon echt veel bloed verliest qua ijzer enzo?

Ik dacht ook grote menstruatiecup en menstruatie ondergoed? Ik verlies zeker niet zo veel als jij maar gebruik op zware dagen graag deze combinatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet helemaal wat je vraagt, maar Libresse heeft tegenwoordig maandverband met een soort anti-overloop-stroken erin. Wel goed kijken dat je de juiste verpakking hebt want dit lijkt op het normale nachtverband maar is echt beter. Misschien dat dit wel helpt?

https://www.libresse.nl/onze-producten/ ... xtra-wing/
Alle reacties Link kopieren Quote
Azalea747 schreef:
24-04-2024 22:26
En (niet je vraag maar ik moest er toch aan denken) een cup icm menstruatieondergoed? Mijn cup (Merula) heeft een inhoud van 38ml, de xl zelfs van 50 ml, daar kun je dan hopelijk al een stuk meer mee ondervangen dan met een tampon? En dan menstruatieondergoed erbij.
Ah, de laatste keer dat ik naar cups heb gekeken kon ik zulke grote niet vinden! 50ml zet inderdaad wat meer zoden aan de dijk :)

Er staat wel dat hij niet geschikt is voor kleine vrouwen (ik ben 1.50) maar als ik meer tijd heb ga ik er wat meer over zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde ook de cup of menstruatiedisc aanraden in combinatie met menstruatie ondergoed.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven