Welke kat is normaal?

27-07-2016 21:05 33 berichten
Ik heb twee katten (katers) die allebei niet gewoon op schoot kunnen liggen. Kat 1 komt af en toe op schoot, maar gaat niet liggen. Eerst zet hij zijn poten op mijn schouders en geeft keihard kopjes tegen mijn gezicht. Vervolgens gaat hij op mijn buik stampen, bij voorkeur als ik iets aan heb waar ik geen ophalen in wil hebben. En tot slot gaat hij rechtop op schoot zitten en uitgebreid zichzelf wassen. Meestal zet ik hem halverwege het stampritueel maar van me af waarna hij beledigd aan een stoel krabt. Kat 2 komt soms wel op schoot liggen, maar meestal gaat hij uitgebreid aan mijn arm likken. Soms laat ik hem begaan maar op een gegeven moment bijt hij er ook bij. Vijf keer likken, hap, weer even likken, en hap.

Is dat normaal? Of hebben jullie katten ook van die rare manieren om hun affectie te tonen (als dat het is )?
Geen een kat is normaal. Een komt alleen op schoot als er wat te halen valt en de andere moet ook masseren en kussen.
Alle reacties Link kopieren
Die tweede geeft liefdesbeetjes, dat is normaal.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allebei normaal , maar dat komt omdat ik 3 abnormale katten heb. "Liefdesbeetjes" , gefiets liefst op kleding waar ik zuinig op ben , en een exemplaar is klef tot in het extreme. Zodra mijn kont een stoel raakt ligt ze op schoot , en is dan zwaar beledigd als ik denk dat ik wil bewegen. Een van de andere katten ligt liever op mijn arm of hand. Ook heel handig hoor.

Katten zijn leuk
Ik heb een kat die wilde alleen maar knuffelen als we helemaal alleen zijn. De andere katten mochten er absoluut zijn. Maar nu wonen we in een appartement waar ze het grootste deel van de tijd in een grote woonkamer zitten, en opeens wil hij continue kroelen.



De ander zoekt me alleen op als er geen mannelijk slachtoffer is en de derde zit aan me vastgeplakt. Die is brutaal ook, gaat gewoon je hand pakken als je stopt met aaien.
Hahaha klinkt herkenbaar! Ik heb ook van die rare figuren.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa liefdesbeetjes



De mijne ligt altijd naast me. Al vanaf dat hij 10 weken is. Hij is nu 14.

Waar ik ga zitten, daar komt hij naast me liggen. Dan laat hij zich zo BAM naar opzij tegen me aan vallen.



Geen enkele kat is normaal.



En dat zijn liefdesbeetjes. Geeft mijn kat ook aan mij. En ik weet het verschil tussen liefdesbeetjes en gemeend bijten.
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn katten moet altijd zo hard mogelijk over mij heen stampen, terwijl hij over de bank heen en weer loopt, 4-5 keer heen en weer, terwijl hij klaaglijk miauwt. Vervolgens gaat hij trappelen op mijn buik waar al menig trui aan kapot is gegaan.

Soms gaat hij naast me liggen en mij de hele tijd aankijken. Als ik dan terugkijk begint het stampen en heen en weer miemelen weer.

Of hij doet zijn hoofd helemaal vragend omhoog, en als ik hem aai laat hij zich dramatisch neerstorten op mijn arm terwijl ik moet blijven aaien, en vervolgens moet ik laptoppen met 1 hand, de ander ligt onder dat warme lijf.



Mijn andere kat wil altijd met zijn voorpootjes over mijn schouder liggen, hoofdje in mijn nek, en dan ondersteun ik zijn onderlijf/kont tegen mijn buik. Tijdens dit spint hij keihard, geeft hij kopjes in mijn nek, oor, oog, en soms likt hij aan mijn oorlel of nek.

Alle reacties Link kopieren
Voor een kat is er geen "normaal". (Voor mensen eigenlijk ook niet)



Twee zusjes uit een nest gehad. 1tje hing altijd op mijn schoot, in mijn nek, zat op mijn hoofd. Kortom vaak hinderlijk aanwezig maar reuzelief.

Andere zus lag liefst naast mij op de bank en gaf af en toe een flinke kopstoot. Moest ik even kroelen, maar nooit op schoot. Optillen ook liever niet.

En nu heb ik een opvangertje. Kwam hier hevig gestressed. Vraagt nu heel veel aandacht. Is helemaal gek op borstelen en buik kriebelen maar wil niet op schoot.

Blijft op een halve meter afstand.

Ik respecteer dat maar.

Als je een beetje een kat kunt lezen dan zie je snel wat zij wel of niet fijn vinden.

Katten kunnen heel goed hun grenzen aangeven. Daar kan ik nog wat van leren
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat "melk" het plaid en gaat er dan op sabbelen...voordat er op geslapen kan worden. Katten zijn rare wezens...passen dus goed bij de mens
Nobody said life would be easy
Leuk topic!
Een "normale" kat is geen kat
Alle reacties Link kopieren
Alle katten zijn een beetje getikt



Een van de twee die ik rond heb lopen doet niets liever dan in je nek springen als je rondloopt en dan op je schouder zitten als een papagaai Ze kan uiterst geduldig wachten tot je eens langskomt hahaha.
Vinden jullie het altijd even geslaagd? Kat 1, de onrustige stamper, komt dat het liefst doen als ik met hete koffie zit. Met een beetje pech geeft hij dan ook een kopje tegen mijn kopje. Daar schrik ik dan van waardoor hij er vandoor sprint en uit frustratie nog even aan de bank krabt. Het is een lieverd, maar je moet wel door zijn eigenaardigheden heen kijken.
Ik heb ook twee zusjes, compleet gestoord. De ene wil alleen in haar plastic kraaktunnel slapen. De ander tikt met haar pootje tegen mijn arm als ze op schoot wil. Als ze dan ligt, draait ze op haar rug en doet haar poten wijd. Dan moet ik op haar buik kroelen. Als ik dit even vergeet, trapt ze met haar achterpoten in mijn buik.



Het kraaktunnelmonster is een echte jager. Alles dat als prooi kan dienen, gaat in de waterbak en wordt met haar poot onder water gehouden totdat het is verzopen. Laatst had ik 50 Eur op tafel liggen. Dat briefje vond ik ook verdronken terug. Sokken daarentegen worden uit de wasmand gevist en in het toilet verdronken. Ik heb nu de wasmand met een touw dichtgebonden



Als ik thuis kom, zitten ze al achter het raam te wachten en vliegen naar de voordeur als ik die open. Geweldige ontvangst! Ik ben dol op mijn katten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat maakt mij 's ochtends, 5 minuten voor de wekker, met een flinke kopstoot wakker. Vaak neemt hij eerst een aanloopje. Een keer zelfs een blauw oog(je) aan overgehouden. Ik verdenk hem ervan mij te willen vermoorden in mijn slaap.
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
quote:Safka schreef op 27 juli 2016 @ 21:46:

Mijn kat maakt mij 's ochtends, 5 minuten voor de wekker, met een flinke kopstoot wakker. Vaak neemt hij eerst een aanloopje. Een keer zelfs een blauw oog(je) aan overgehouden. Ik verdenk hem ervan mij te willen vermoorden in mijn slaap.







Onze kat gaat nooit aan de kant. Die moet je met je voet opzij schuiven. Vaak genoeg over kat gestruikeld of op staart gaan staan. Hij blijft gewoon liggen en kijkt je dan met spleetoogjes aan

Ik houd hem vaak omhoog in de lucht en geef hem dan kusjes op zijn buik. Vindt hij ook prima. Mijn man is zijn beste vriend. Hij zet regelmatig zijn voorpoten op mans hoofd en gaat zijn haar dan wassen/likken.

Gek beest...
Alle reacties Link kopieren
Hier een kat die vanaf een afstandje heel hard tegen je gaat zitten mauwen omdat hij graag affectie wil. In plaats van dat hij dan bij je komt zitten...
Alle reacties Link kopieren
Een van onze katten valt mij of mijn man aan als we het bestek uit de vaatwasser halen.

Ze hangt dan in je been en bijt erin. Ze vindt het geluid onprettig denk ik.
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
Hoezo hebben jullie allemaal van die lieve katten?

Die van mij wil alleen maar spelen en heel hard miauwen!

Kopjes geven heeft ze nog nooit gedaan...ja tegen deuren en kozijnen :s



Sokken vind ik terug in de kattenbak en structureel worden een aantal speeltjes snachts onder de slaapkamerdeur doorgeduwt.



Spinnen heeft ze ook nauwelijks van gehoord. In de winter dan wil ze alleen bij me liggen als ik mn dekbed mee naar de bank sleep. Dan kan ze wel lekker komen liggen maar het liefst zo min mogelijk spinnen.



Mn benen worden vaak gezien als prooi. En ik ben er nog niet over uit of ik liefdesbeetjes krijg of dat mijn diva gewoon een sneer uitdeelt haha.



Soms vraag ik me af of ze wel gelukkig is. Ze komt niks tekort en ik doe alles voor dr maar knuffelen....ho maar :(
Alle reacties Link kopieren
Normale katten bestaan inderdaad niet. Als de mijne mensen waren, zaten ze in het gesticht, zo geschift zijn ze maar tegelijkertijd zijn ze ook zo schattig. Het zijn hele mysterieuze wezens die steeds weer nieuwe dingen verzinnen, en keer op keer vergeef je het ze weer want ze zijn toch zo schattig.



1 van mijn monsters staat altijd te krijsen op de bank, als je erop afloopt laat ze zich super cute vallen en dan moet je heel hard met haar stoeien. Als je stopt rent ze een rondje over de bank en komt ze weer aangevlogen voor een herhaling. Dit gebeurt voornamelijk in de ochtend als je er eigenlijk geen kwartier de tijd voor hebt en dan heel zielig kijken als je toch naar je werk vertrekt.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Mijn kat is niet echt slim genoeg om normaal te zijn. Maar dat maakt haar wel heul erg schattig
quote:Safka schreef op 27 juli 2016 @ 21:46:

Mijn kat maakt mij 's ochtends, 5 minuten voor de wekker, met een flinke kopstoot wakker. Vaak neemt hij eerst een aanloopje. Een keer zelfs een blauw oog(je) aan overgehouden. Ik verdenk hem ervan mij te willen vermoorden in mijn slaap.







Kat hier gaat altijd hysterisch mauwen als hij me binnen hoort komen, of als ik 's ochtends niet snel genoeg met hem kom knuffelen. Vervolgens rent hij voor me uit de bank op, gaat op mijn borst staan en heel hard kopjes geven en soms ook liefdesbeetjes geven. Daarbij heel hard knorren natuurlijk, dat begint al zodra ik tegen hem heb gepraat. Daarna gaat hij vaak naast me tegen me aan liggen en verder kroelen. Na een tijdje wordt hij het zat (of meestal sta ik op), dan springt hij van de bank en rent als een gek voor me uit en klimt de krabpaal in. Vaak zo lomp dat hij soms half mis springt of tegen een plateau botst. Dan gaat hij in het hangmatje liggen, met zijn poten over de rand, totdat ik met hem daar ga spelen. Wat een ritueel. Rond die tijd probeer ik meestal mijn ontbijt te maken, maar dan gaat hij weer heel klaaglijk mauwen of komt hij de keuken in gesjeesd om zodra ik naar hem kijk weer heel hard weg te rennen, de krabpaal in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk een heel normale kat geloof ik. Het enige rare is dat ze altijd op mijn voet gaat zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven