Welke kattenbak + vulling stinkt niet?

03-10-2015 10:04 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om een kattenbak aan te schaffen.

Maar welke kattenbak + vulling raden jullie mij aan welke je niet ruikt?
Als je de kattenbak elke dag uitschept (klontvormend grit gebruik ik zelf) en het regelmatig een sopje geeft, zal een kattenbak niet stinken.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik van die geperste houtkorrels. Elke dag even de poepjes eruit scheppen en uiteraard regelmatig verschonen.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Als het grit klontert en je schept gewoon elke ochtend en avond alle poepjes en plasjes eruit, dan hoeft hij ook weinig uitgesopt te worden. Die van ons staat er weken zonder dat we hem compleet uitsoppen, maar je ruikt absoluut niet dat we katten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Niet ruiken bestaat denk ik niet. Maar ik ben zo blij met de Litter nog wat, die ik kado heb gehad van forummers. Bak omrollen, de klontjes zitten in een bakje en kan je zo in een zakje doen en weggooien. Zo heb je de minst mogelijke last van geurtjes. Je hebt alleen klontvormige grit nodig. Ik heb die rode zakken van kitty friend 20 liter klontvormig, 3 zakken voor 17 euro bij Ranzijn. Ze zijn ook vaak in de aanbieding, dan zijn ze 5 euro per zak meen ik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Elke dag gewoon verversen.



Mijn konijntjes gebruiken een "wc" en elke ochtend maak ik dat schoon. Kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
Je ruikt het altijd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 03 oktober 2015 @ 10:12:

ik gebruik van die geperste houtkorrels. Elke dag even de poepjes eruit scheppen en uiteraard regelmatig verschonen.Oh die vind ik zo erg stinken, die plasjes kan je er namelijk niet uitscheppen omdat de houtkorrels stof zijn geworden, wat verschrikkelijk die korrels.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb een nieuwe kattenbak van Curver gekocht toevallig afgelopen week, heel fijne bak. Gewoon elke dag de poepjes en plasjes eruit scheppen, 1 keer in de 2 weken eventjes goed uitsoppen en af en toe de koolstoffilter vervangen dan ruik je een bak echt niet. Die van ons staat gewoon in de woonkamer en ruiken doe je hem zeker niet.

Wel is klontvormig grit erg fijn, dan kun je de plasjes er ook in hun geheel uitscheppen, is wel zo fijn.
Klontvormend met geurbestrijding van AH huismerk vond ik zelf vrij goed in geurbestrijding. Ik gebruikte er zelf nog een geurbestrijdend strooisel van Beaphar(?) bij, van zooplus. Eén keer per dag klonten scheppen.

In de onderbak deed ik eerst een speciale plastic zak, ook van zooplus. Dan trekken de geurtjes en viezigheid er niet zo in en het maakt makkelijker schoon.

In elk geval de bak niet schrobben met een schuurspons oid, dan beschadig je m en trekken luchtjes er makkelijker in.



Zelf gebruik ik nu de PeeWeekattenbak, omdat ik gek werd van dat kleine grit door m'n hele huis. Dat systeem is wel iets meer werk. Ik ben het qua geurbestrijding nog een beetje aan het finetunen.
Alle reacties Link kopieren
Onze silicone korrels ruiken niet. De poep wel
Ik vind hout ook stinken, juist bij plas.



Goede korrels nemen en een bak met een klepje en een fliter, dat hebben de meeste bakken dus hoeft niet per se een dure te zijn.

Bij ons staan de bakken helemaal op zolder, als je ze goed schept en verschoont ruik je er eigenlijk nooit wat van. Af en toe de bakken met chloor soppen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 100 soorten kattenbakvulling geprobeerd en nu eindelijk hebben we een hele goede gevonden. Wij bestellen op zooplus.nl een grote zak van 'cat's best eco plus kattengrit'. Deze vulling gaat lang mee, absorbeerd ook plas waardoor klontjes ontstaan, hierdoor is de geur vele malen minder en blijft de bak langer schoon, al moet je ook bij deze vulling iedere dag even scheppen.;) ik raad het iedereen aan.
Vind kattenbakken in woonkamer of keuken of direct bij de voordeur altijd een beetje ranzig, dan ruik je wel elk vers poepje.
En anders zoiets maken:



quote:Goede-Fee schreef op 03 oktober 2015 @ 10:19:

Vind kattenbakken in woonkamer of keuken of direct bij de voordeur altijd een beetje ranzig, dan ruik je wel elk vers poepje.Ja, ik ook. Ik heb ze nu boven staan, dus dan vind ik het niet zo erg dat de PeeWee niet helemaal geurloos is. Gasten ruiken er in elk geval niks van.
quote:Goede-Fee schreef op 03 oktober 2015 @ 10:19:

Vind kattenbakken in woonkamer of keuken of direct bij de voordeur altijd een beetje ranzig, dan ruik je wel elk vers poepje.Helaas hebben sommige mensen (waaronder wij) geen keuze en kunnen de bak nergens anders dan in de woonkamer plaatsen, scheelt wel dat we een grote kamer hebben en je de kattenbak zo niet staan, plus we hebben wel een mooie kattenbak gekocht, niet zo'n standaard plastic model, ook verse poepjes hoef je niet perse te ruiken mits je de koolstoffilter regelmatig doet vervangen EN de katten voornamelijk goede kwaliteit brokjes eten. Daarnaast hebben wij kattengrit met babypoedergeur dus het ruikt gewoon fris.
Wij gebruiken de bio fresh korrels. Hier stinken ze t minst mee, we scheppen elke dag de bak leeg. Omdat het klontert gaat dit erg makkelijk
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken ook Cat`s Best Eco Plus. Ontlasting gooi ik in het toilet zodra ik het zie. De urineklontjes mogen ook in het toilet, maar omdat ik toch bang ben voor verstopping en te lui om steeds naar de groene kliko te lopen, gooi ik de klontjes in een toiletemmer. Deze gooi ik wekelijks, samen met de kattenbakken, leeg in de kliko en vervolgens spoel ik alles met water uit. Daarna met keukenrol met bleek (katten houden ervan om over bleek heen te plassen..) er doorheen en dan kan 't er weer een week tegenaan.



Wij hebben trouwens ook een kattenbak in de woonkamer én kattenbakken zonder deksel. Niet alle katten waarderen het om 'opgesloten' te zitten en/of ver te moeten lopen om hun behoefte te doen. En poepen/plassen ergens anders dan in de bak vind ik ranziger dan zo'n ding in de woonkamer hebben staan.
de eigen merk klontvormende kattenbakkorrels van de AH ruiken heerlijk fris
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Biokats duo active met babypoeder geur. Het is een mengsel van plantaardige vezels en klei en de zakken zijn niet zo zwaar. Het is klontvormend. Ik schep altijd als de katten een drolletje hebben gedaan. Laat het nooit liggen, want ookal ruik jij het misschien niet meer, bezoekers wel!
Wij gebruiken die siliconendingen, die vind ik ideaal! Maar niet meer stinken, daarvoor heeft echt overstappen naar Royal Canin ontzéttend geholpen. Ik geloofde er eerst niks van, maar ughhh m'n katten stonken zo als ze net hadden gepoept. Dus de DA zei: nou probeer het gewoon, Royal Canin, dat helpt echt en is veel gezonder voor je poezen. Nou een zo'n zak met 50% korting gekocht, en nu wil ik dus nooit meer anders. Ze stinken niet meer, de oudste poes is een stuk slanker en het voer zelf ruikt ook een stuk aangenamer. En hier kauwen ze tenminste op, die andere brokken slikten ze gewoon zo door (hoezo goed voor de tandjes? ).



Dus mijn katten stinken niet meer sinds we Royal Canin hebben, en als je zo'n giga zak koopt is het maar anderhalve euro duurder per kilo dan AH-voer, dus dat heb ik er graag voor over.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 03 oktober 2015 @ 10:12:

ik gebruik van die geperste houtkorrels. Elke dag even de poepjes eruit scheppen en uiteraard regelmatig verschonen.



+1. Bij ons stonk de kattenbak echt een heel stuk minder bij het gebruik van geperste houtkorrels. Deze kunnen ook gewoon in de groene container.



Maar sinds we een kattenluik hebben, gaan ze niet meer op de kattenbak. Nog betere oplossing. En nee, de buren hebben er geen last van.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dat siliconenspul vonden mijn katten heel erg eng. Het maakt vreselijke herrie omdat het harde korrels zijn, en als ze erop plassen hoor je het een beetje knetteren. Ik vond het er ook heel smerig uitzien, want na veel plassen worden de korrels geel.

Ik heb verschillende soorten grit geprobeerd maar gebruik nu de geparfumeerde versie van het klontvormende huismerkgrit (AH of Jumbo). Ik schep elke dag maar je blijft het ruiken. Mijn schatjes hebben ook nogal eens de neiging om hun plasjes niet te begraven, en bij stoere katers ruik je dat wel. Grappig is dat ze bij voorkeur boven poepen en beneden plassen, maar als er een boven is geweest ruik je dat ook door het hele huis. Ondanks kwaliteitsvoer met 70% vlees, dus dat is wel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Wat je voert is geurtechnisch veel belangrijker dan wat je in de kattenbak gooit.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven