Welke keukenboer?

18-12-2014 22:28 44 berichten
Ik krijg over een paar weken de sleutel van ons nieuwe huis. En de keuken moet eruit. Vind ik dan. Ik was een paar weken geleden ter oriëntatie bij Bruynzeel binnen gelopen, waar een zeer vriendelijke man ons te woord stond. Eigenlijk dacht ik nou ik ga daar wel heen als ik zo ver ben om een keus te maken... maar toen ging ik online kijken naar recensies en daar komt Bruynzeel over het algemeen niet zo goed uit...



Dus mijn vraag is, wie van jullie heeft er recent een nieuwe keuken besteld en waar was dit? Hoe tevreden was je met de kwaliteit, service en levering hiervan? Waar was je tevreden over en waar over niet?
Alle reacties Link kopieren
Geen keukenboer, timmerbedrijf kan alles maken wat je wenst en dan word je tenminste niet zo verschrikkelijk genaaid.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een keuken bij bruynzeel gekocht. Ook wij zijn heel fijn geholpen. Niet opdringerig e.d. en de service was top. Toen er naar ons idee iets niet helemaal was zoals afgesproken is dit ook binnen twee weken opgelost.



Kort gezegd: ik ben tevreden.
Welke keukenboer je ook kiest, dikke kans dat het een bedrijf van Mandemakers is.



Dat zou voor mij inmiddels argument genoeg zijn.
quote:jantientje1 schreef op 18 december 2014 @ 22:34:

Wij hebben vorig jaar een keuken bij bruynzeel gekocht. Ook wij zijn heel fijn geholpen. Niet opdringerig e.d. en de service was top. Toen er naar ons idee iets niet helemaal was zoals afgesproken is dit ook binnen twee weken opgelost.



Kort gezegd: ik ben tevreden.Dat is wel fijn om te horen. Ik twijfelde ook eerst helemaal niet, maar al die rare recensies brachten me een beetje van mijn stuk. Moet zeggen dat er veel van 1 filiaal kwamen, en andere filialen mensen ook heel positief reageerde.
quote:eldorado schreef op 18 december 2014 @ 22:35:

Welke keukenboer je ook kiest, dikke kans dat het een bedrijf van Mandemakers is.



Dat zou voor mij inmiddels argument genoeg zijn.Om wat te doen? Rechtstreeks naar Mandemakers te gaan?
Zelf goede ervaring met Superkeukens i. Utrecht. Geen onderdeel van mandemakers vziw.

Doorslaggevend was voor ons dat ze een offerte maakten met de opmerking: "dit is de prijs die het kost, en het is niet zo dat we daarna zogenaamd nog een potje gaan onderhandelen".
Wij zijn naar een keukenboer die zelfstandig opereert. Bij Mandemakers ( geen idee of Bruynzeel daar onder valt) een naar gevoel overgehouden, dus gekeken wie hier bij aangesloten was, zodat we die winkels konden vermijden. Uiteindelijk bij een zelfstandige uitgekomen die alles voor een zeer nette prijs kon leveren en installeren. Ook per keukenkastje, plankje etc. gespecificeerd wat het kostte en niet een totaalprijs waar enkel apparatuur, blad, grepen werden genoemd en waar de keukenkastjes onder 1 noemer werden geschoven. Wij blij, hij blij. Na ons ook mijn ouders en vrienden naar hem doorverwezen en ook zij zijn heel erg tevreden. Ligt alleen niet echt centraal in het land, maar in het oosten.



En natuurlijk heeft hij er wat aan over gehouden, maar al met al geef ik mijn geld liever uit bij een zaak waar ik met alle geduld, zonder gedram om een handtekening en zonder torenhoge kortingen die alleen op dat moment zogenaamd gelden, dan bij een club die wel dat soort technieken gebruikt.
quote:Chantilly21 schreef op 18 december 2014 @ 22:57:

Wij zijn naar een keukenboer die zelfstandig opereert. Bij Mandemakers een naar gevoel overgehouden, dus gekeken wie hier bij aangesloten was, zodat we die winkels konden vermijden. Hoe kan je dat zien? Wie daar bij aangesloten is? Staat dat op de site ofzo?
Ik heb even op internet gespiekt! Het is een behoorlijke waslijst.



Link
quote:Chantilly21 schreef op 18 december 2014 @ 23:05:

Ik heb even op internet gespiekt! Het is een behoorlijke waslijst.



LinkOh gatver, NUVA keukens hoort er ook bij, daar ben ik vorige keer zwaar genaaid. Ik moet zorgen dat ik dus niet bij een mandemakers variant kom! Bedankt voor je link Chantilly.
Bruynzeel zie ik er trouwens niet bij staan.

Je kunt natuurlijk altijd gaan kijken, je hoeft niet te kopen! Wij zijn weggelopen toen ze bleven pushen, wel bij een onderdeel van de Mandemakers groep. Bruynzeel niet geweest. Geen behoefte meer aan grote winkels, die onderling vast en zeker contact met elkaar hebben
quote:vpktje schreef op 18 december 2014 @ 22:49:

[...]



Om wat te doen? Rechtstreeks naar Mandemakers te gaan?nee, om een ander te zoeken
quote:eldorado schreef op 18 december 2014 @ 23:13:

[...]

nee, om een ander te zoekenJa dat was me inmiddels helder...




En bruynzeel = mandemakers
quote:Chantilly21 schreef op 18 december 2014 @ 23:12:

Bruynzeel zie ik er trouwens niet bij staan.Nee dat viel me ook op. Ik had juist een heel fijn gevoel bij Bruynzeel. Maar ik ben ergens anders geweest. Veel van de negatieve reacties kwamen van het filiaal in Duiven. Maar ik ga dan toch twijfelen... De man bij de mijne was heel vriendelijk. Heb er 2 uur gezeten, alleen gepraat over mogelijkheden en bij wat showroom keukens gekeken over wat we wel of niet mooi vonden. Hij gaf een kaartje en zei, ik zie het wel als je zover bent. Helemaal niet pushy ofzo.
quote:eldorado schreef op 18 december 2014 @ 23:16:





En bruynzeel = mandemakers

Echt?

Waar kan ik dan wel terecht?
Echt ja. Als je het zeker wil weren kijk je bij de KvK, concernrelaties.



Maar er zijn alternatieven genoeg hoor
Alle reacties Link kopieren
Keukenloods is mij goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook bij Bruynzeel gekocht. Wel flink onderhandeld over de prijs, maar verder prima service en al inze keukenwensen zijn door hen gemaakt. In andere zaken werd vooral geprobeerd om ons een duurdere variant aan te smeren, terwijl we eigenlijk al prima wisten wat we wilden en dan dus daarna helemaal verward buiten kwamen.

Vooral mensen met negatieve ervaringen zullen ook een reactie schrijven op internet, dus dat is dan waarschijnlijk ook wel wat het meest te vinden is.
Juist dat zogenaamde onderhandelen vind ik zo dubieus. Het klinkt leuk om te kunnen vertellen dat je onderhandeld hebt, maar de standaard werkwijze is: een veel te hoge offerte maken, en dan zogenaamd van alles van de prijs afdoen. Gratis apparaat, korting op de kastjes, en als je dan nog moeilijk kijkt kunnen ze zogenaamd nog wel wat aan de prijs doen maar dat moeten ze dan wel even aan de baas vragen. En die vindt het dan goed mits je meteen tekent.

Vandaar dat wij gekocht hebben bij een zaak die daar niet aan meedoet. Uiteindelijk betaalden we minder dan die zogenaamd onderhandelde prijs bij de concurrent.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben pas geleden een keuken gekocht bij de keukenkampioen. Doen we nooit meer, wat een gedoe hebben we gehad! Vandaag kwamen ze voor de 'laatste' keer. Maar deze keer was er een verkeerde maat besteld van de gootsteenplank.... hele diepe zucht!
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik helemaal met je eens hoor, Ginevra. Ik heb ook niet de illusie dat wij er goed van af zijn gekomen met de onderhandelingen. Ze weten van tevoren echt al precies wat hun prijs gaat worden. Maar goed, helaas is de keukenbranche er een waarin dit rare spelletje vaak wordt gespeeld. Mijn vriend vind het een leuke uitdaging, ik vind het verschrikkelijk en ben er zo een die afdingen in het buitenland ook zo'n irritant verschijnsel vind en ben te lief om het 'spel' goed te kunnen spelen.
quote:Ginevra schreef op 18 december 2014 @ 23:34:

Vandaar dat wij gekocht hebben bij een zaak die daar niet aan meedoet. Uiteindelijk betaalden we minder dan die zogenaamd onderhandelde prijs bij de concurrent.

Mag ik vragen bij wie je hem gekocht hebt Ginevra?



Ik zit nu te kijken bij een duits bedrijf waar super vele positieve reacties over te vinden zijn. Kuchen Ekelhoff. Iemand ervaring hiermee?
Zie mijn eerste reactie vpk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven