Welke keukenboer?

25-09-2016 21:24 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken en oriënteren ons nu op alle mogelijkheden en keukenwinkels...



Waar op te letten en wat zijn leuke en goede winkels?
Alle reacties Link kopieren
Welke regio ?



In Groningen hoor ik altijd positieve geluiden over Riga Keukens.

Over de rest hoor ik mensen wel klagen, bijvoorbeeld over het onder druk zetten om NU je handtekening te zetten, of een kookplaat die (hopelijk) een maand later nageleverd wordt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Keukenwinkels hebben in mijn ervaring vaak agressieve verkooptechnieken en je betaalt vaak de hoofdprijs. Als er later iets mis is met een apparaat levert dat een hoop gedoe op.

Waar ik tevreden over ben is Ikea, en dan de keuken samenstellen via een afspraak. We krijgen vaak verbaasde gezichten als we zeggen een Ikea keuken te hebben, omdat iedereen hem erg leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad NOOIT gelijk je handtekening zetten! Op geen enkel papier.

Wij zijn er toen ingetrapt nadat die keukenverkoper een heel ander papier/reden opgaf om te tekenen, toen zaten we eraan vast.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn heel tevreden over een zelfstandig werkende keukenzaak, dus geen keten. Heel persoonlijke, goede benadering, korte lijntjes en prima planning.
Alle reacties Link kopieren
Superkeukens! Geen druk, geen agressieve verkooptechnieken, ze adviseren je pas als jij dar wil, ze lopen niet zo achter je aan als in andere zaken. De prijs die je ziet is de prijs die het wordt, aan 50% korting enzo doen ze niet. Echt een aanrader!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Ikea hebben we nu en idd heel tevreden over. Kvik heeft ook mooie keukens die ik nu net iets mooier vind, vandaar deze vraag. Wat is er nog meer ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 25 september 2016 @ 21:35:

Superkeukens! Geen druk, geen agressieve verkooptechnieken, ze adviseren je pas als jij dar wil, ze lopen niet zo achter je aan als in andere zaken. De prijs die je ziet is de prijs die het wordt, aan 50% korting enzo doen ze niet. Echt een aanrader!



Plus 1!

Hier dus net zo positief over Superkeukens
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu 3 maanden een nieuwe keuken. -love it-



Ik heb als oriëntatie alle grote keukenboeren bezocht die in de buurt zitten en bij een aantal een offerte op laten maken.

Bezocht (afgekort ivm google): Brn.zeel, K.Kampioen, K.Concurrent & Budgt.Pln



Bij de Brn.zeel, K.Concurrent en budgt Pln een offerte op laten maken voor ongeveer dezelfde keuken

(redelijk grote U-vormige keuken met standaard kastjes, composiet aanrechtblad, standaard handgrepen, voorkeur apparatuur van merk: simns/mile (nodig: koelkast, vriezer, oven, vaatwasser, wasbak, afzuigkap)

Opgegeven budget: 7500,- (maar het echte budget lag iets hoger, ik begin graag laag in de onderhandelingen)

notitie: we gaan zelf slopen en daarna inbouwen/plaatsen



opmerkelijk:

Brn.zeel:

Heel vriendelijk, denkt met je mee en maakt een leuk ontwerp. Beginnende verkoopster zei dat het 'geen probleem was wat ik allemaal wilde in combinatie met het budget'.

Haar manager wees haar al snel terecht dat 'mijn' keuken veel meer zou gaan kosten dan 7500.

Offerte die binnenkwam: geen U-vormige keuken maar L vorm met ondiepe verhoogde 'bar' zodat het leek op een U. apparatuur van huismerk (bleek whirlpool achter te zitten)

offerte kwam uit op 7.450,-

Keuken zoals ik het echt wilde kwam uit op 13.000,-



K.Kampioen:

Op gesprek geweest maar nooit een offerte van gekregen....

chago verkoper ook...



K.Concurrent:

offerte naar onze wensen.

kosten 12.500,-



Bdgt pln:

minder mooie showroom, maar dat verwachtte we al ivm de naam van het bedrijf. is een beetje als de sanidmp. maar dan op keuken gebied.

opnieuw aardige verkopers, keuken uitgetekend zoals we hem voor ogen hadden. goed geadviseerd en ze hebben geholpen om de prijs goed naar beneden te krijgen zonder in te moeten leveren op kwaliteit&comfort (heb nu 'huurhuis kwaliteit kastjes'. oerdegelijk en standaard antraciet met een schitterend composiet aanrechtblad)

prijs; 8900,-



bij de laatste hebben we uiteindelijk de keuken gekocht. Na de aankoop nog een aantal keren met ze gebeld omdat we vragen hadden ivm het inbouwen. Hier zijn we goed mee geholpen. Dus de aftersales is ook goed. Mijn ouders hebben daar ook hun keuken gekocht (2 weken na ons)

Hun granieten aanrechtblad was verkeerd geleverd (verkeerde maten) maar ook dit is netjes opgelost.



Geen aandelen, maar wel erg tevreden. Nette prijs en goede afhandeling. Nog altijd erg happy met de keuken!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij de keukenconcurrent, klik, Ikea en keukenloods geweest.

Keukenconcurrent was heel agressief, als we niet tekende was het aanbod weg en mochten niks mee naar huis nemen om over na te denken. Keukenloods was ik alleen, verkoper vond dat ik maar terug moest komen met mijn vriend. Terwijl ik de keuken al helemaal zelf had uitgetekend (in overeenstemming met mijn vriend), alles was dus bekend.

Kvik vonden we erg mooi en vaste prijs. Maar was boven ons budget.

Uiteindelijk is het Ikea geworden, erg goede prijs voor de kwaliteit. Wel hebben we smeg apparatuur online gekocht (hier valt heel veel over te onderhandelen, ook online) en granieten blad ook apart. Hier vonden wij dat er gewoon te weinig keus was bij de Ikea. Maar misschien is dat inmiddels wel anders.

Alles apart bestellen zou ik alleen doen als je enigszins technisch onderlegd bent, je moet kunnen bepalen of het past en waar de aansluitingen moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Geen Brgman Keuken nemen. Zijn erg agressief ook en zitten te azen op je handtekening!
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Kvik......rustig de tijd en duidelijkheid over prijzen....meeste gedacht etc.



Daarvoor verschillende gehad , ook in Duitsland maar vaak luisterden ze niet goed naar onze wensen

En dat onderhandelen vond ik erg vervelend...
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ons ook aan het oriënteren en vonden dat we erg goed geholpen werden bij ikook. Geen opdringerige verkopers, ze denken met je mee en wat wij heel prettig vonden: er staan prijskaartjes bij de showroomkeukens. Dus 'in deze opstelling kost deze keuken X, wilt u luxere apparatuur dan kost hij Y'.



We liepen zomaar binnen ter oriëntatie, gaan binnenkort een afspraak maken. Ze hebben ook op hun website een heel handige tool om een keuken samen te stellen op maat, je kunt variëren met de hoogte en breedte en soort van de kastjes etc, en je kunt het ontwerp in 3D zien.



De kwaliteit vonden we prima, geen waaibomenhout en prima prijzen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar in Nederland je zit, maar al je de kans hebt zou ik eens in Duitsland gaan kijken. Wij hebben onze keuken gekocht bij Meda Kuchen in Kleve en zijn daar erg tevreden over!
Alle reacties Link kopieren
Pff net de strijd om een keuken afgerond en een mooie keuken gekocht bij Bemmel en Kroon.



We zijn verder bij Brugman en Keukenconcurrent geweest. Ons budget was 9000 euro. Eerste offerte bij Keukenconcurrent bij de basislijn kunststof kastjes was 18.000 euro. Met een beetje onderhandelen eindigden we op 11.000 euro. We wilden niet tekenen en zijn vertrokken. De volgende dag gebeld dat we uit de loterij getrokken werden en we nog meer korting konden krijgen.

Niet op in gegaan.



Paar weken later naar Brugman. Zelfde verhaal. Budget 9.000 euro prijs 18.000 euro. Konden niet in onderhandeling. De apparatuur is bij Brugman extreem duur. Een fornuis dat op internet te vinden is voor 1000 kost daar 3000. Wanneer je ze daar mee confronteerd worden ze boos en geven aan dat de winkel ook verwarmd moet worden. Uiteindelijk vertrokken zonder iets met de mededeling dat ik er van overtuigd ben dat het goedkoper kon bij een ander.



Na de afspraak terug naar de keukenconcurrent. Zij beloven dat ze alle keukens van de Mandemakersgroep goedkoper kunnen leveren. Toen we daar aan tafel zaten konden we alles gratis krijgen. Inmeten, Plaatsen etc. Toen belde Brugman dat de keuken voor 10.000 euro mee te krijgen was ex. Plaatsing maar ook zonder het fornuis. De man van de keukenconcurrent hoorde het en zei; ik doe het voor 500 goedkoper. Prima zou je denken. Maar ineens moesten we betalen voor bezorgen, Inmeten, en ze wilden de stekkers etc tijdens montage niet in het stopcontact steken.



Vertrokken zonder een besluit te nemen. BRUGMAN bleef bellen met meer korting. Ze zouden ook onder de prijs van Keukenconcurrent gaan zitten. Door op internet de reviews eens goed te bekijken besloten geen handtekening te zetten.



Daarna naar Bemmel en Kroon. Budget was krap gaven ze aan. Maar door allerlei slimme oplossingen hebben we de keuken die wij wilden van hoge kwaliteit binnen budget gekregen. Bezorgen is gratis en monteren maar 1250 ten opzichte van 3000 bij Brugman.



Al met al ben ik heel blij niet met Mandemakersgroep in zee te gaan. Echt wat een malefide praktijken en gewoon vreselijk te duur daarnaast. Ze willen alleen verkopen en dat je uiteindelijk botsende kastjes hebt door hun berekening maakt ze niet uit. Ik vond dat ze weinig uitleg geven en alles vaag houden. Je weet daar gewoon niet wat je koopt.



Dus advies; blijf weg bij de Mandemakersgroep.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb destijds (2 jaar terug) op qasa gekeken voor beoordelingen en heb toen een DB in de buurt uitgekozen met beoordeling 9.7. Wij zijn naar Nunspeet gegaan, maar ze hebben in veel steden filialen. Ik was bang dat het te duur zou zijn, maar je kunt daar alle kanten op. Ze waren zo behulpzaam, namen alle tijd (tijd waarin we soep kregen ) en gingen niet lopen drammen toen wij erover na wilden denken. De offerte was heel overzichtelijk, vond ik ook fijn. Aan afdingen deden ze niet mee: dit was de prijs, soit. Alles ging gesmeerd: leveren, plaatsen ... Fijn als je in een stressvolle verbouwing zit. En de keuken is zo mooi!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
quote:Monatala schreef op 25 september 2016 @ 21:35:

Superkeukens! Geen druk, geen agressieve verkooptechnieken, ze adviseren je pas als jij dar wil, ze lopen niet zo achter je aan als in andere zaken. De prijs die je ziet is de prijs die het wordt, aan 50% korting enzo doen ze niet. Echt een aanrader!

Vreselijke ervaring! 4uur gezeten moet de offerte 4 mnd later nog krijgen..



Idd de op zich zelf staande keukenboer. Bv van der stad in 024
quote:botanietje schreef op 25 september 2016 @ 22:35:

Ik heb destijds (2 jaar terug) op qasa gekeken voor beoordelingen en heb toen een DB in de buurt uitgekozen met beoordeling 9.7. Wij zijn naar Nunspeet gegaan, maar ze hebben in veel steden filialen. Ik was bang dat het te duur zou zijn, maar je kunt daar alle kanten op. Ze waren zo behulpzaam, namen alle tijd (tijd waarin we soep kregen ) en gingen niet lopen drammen toen wij erover na wilden denken. De offerte was heel overzichtelijk, vond ik ook fijn. Aan afdingen deden ze niet mee: dit was de prijs, soit. Alles ging gesmeerd: leveren, plaatsen ... Fijn als je in een stressvolle verbouwing zit. En de keuken is zo mooi!Daar hoorde ik ook goede dingen over!
quote:jua schreef op 25 september 2016 @ 22:17:

Kvik......rustig de tijd en duidelijkheid over prijzen....meeste gedacht etc.



Daarvoor verschillende gehad , ook in Duitsland maar vaak luisterden ze niet goed naar onze wensen

En dat onderhandelen vond ik erg vervelend...En zetten 3000€...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezegd geen onderhandelingen te willen aangaan. Offerte =offerte en op basis daarvan kies ik. Ben bij superkeukens (prima prijs en advies), grando ( duur, bleven bellen dat er toch ruimte in de offerte zat...te laat, had ik geen zin in),kvik (was niet flexibel genoeg voor wat we wilden), ikea (idem) en in duitsland geweest. Daar voor dezelfde prijs als de laagste offerte in nl een keuken met betere apperatuur gekocht. En met top service qua plaatsing. Als ik ervaringen om me heen hoor over bruynzeel en brugman keukens die maanden na dato nog steeds incompleet zijn ben ik blij met mijn degelijke duite installatie!
Alle reacties Link kopieren
Superkeukens! De prijs is de prijs. De offerte werd in mijn voordeel afgerond maar dat ging over een paar tientjes. Geen onderhandelingen dus. Geen druk.



Via hen ook aan de man gekomen die alles geplaatst heeft. Deze heeft ook de vloertegels gelegd, leidingwerk gedaan en gestukadoord. Hij had ook overleg met Superkeukens over wanneer de keuken geleverd moest worden en was er zelf om alles in ontvangst te nemen. Ik had nergens omkijken naar.



Alles perfect en volgens afspraak verlopen!
Hier ook goede ervaring met superkeukens.
Alle reacties Link kopieren
quote:mardejo schreef op 25 september 2016 @ 21:33:

Wij zijn heel tevreden over een zelfstandig werkende keukenzaak, dus geen keten. Heel persoonlijke, goede benadering, korte lijntjes en prima planning.Wij ook. Hele kleine zaak. Hele goede service en alle aandacht voor onze wensen
Hier een Bruynzeel keuken, op zich prima en goede service maar wel prijzig. Volgende keer zou ik naar Ikea gaan.
Alle reacties Link kopieren
DB keukens inderdaad, wij zijn naar de vestiging in Haarlem geweest (keur keukens) en zijn uiterst tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven