Welke kleur keuken?

06-12-2016 19:00 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe keuken, maar ik kan niet goed kiezen welke kleur. Ik heb een antracietkleurig blad van Belgisch hardsteen uitgezocht en thuis ligt er een eikenhouten vloer in de keuken. Ik zit te denken aan two-tone: bovenkastjes wit, onder antraciet. Maar ik ben bang dat dat was massief wordt en helemaal wit vind ik zo saai. Overigens heb ik nu een appeltjesgroene en ik wil niet weer zo'n knalkleur.



Wat vinden jullie mooi? Als ik geen houten vloer had gehad, had ik voor hout gekozen maar dat is nu geen optie vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
[img][/img]
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind olijfgroen wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ja schitterend Bianca, maar ik heb ook al een houten vloer en een houten eettafel, wordt misschien een beetje te veel van het goede?
Ik zou voor antraciet of ossenbloedrood gaan, of hemelsblauw. Mijn eigen keuken is antiek groen, met zwart blad. Als ik niet zo'n kleine keuken had gehad was ik voor een meer uitgesproken kleur gegaan.
Lees anders even de OP Bianca
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2016 @ 19:06:

[img]http://www.keuken-info.nl/fotos/fid5574 ... keuken.jpg[/img][img][/img]Zoiets heeft een vriendin van me, is echt prachtig. Ben nog steeds jaloers op haar keuken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2016 @ 19:06:

[img]http://www.keuken-info.nl/fotos/fid5574 ... keuken.jpg[/img][img][/img]Deze heb ik, maar dan met mooie greepjes
Tja, ik zou toch voor wit gaan. Met een antraciet blad wordt het niet eentonig en je kan nog eens accessoires in verschillende kleuren/stijlen wisselen en zo veranderen. Het dateert ook minder snel en je word het minder snel zat.
Alle reacties Link kopieren
Ja olijfgroen of blauwgrijs is de goede richting, niet te donker en toch wat kleur maar niet te uitgesproken. Het is trouwens een stadswoning, weet niet of dat voor jullie beeldvorming nog wat uitmaakt maar heel landelijk past hier niet zo
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 06 december 2016 @ 19:13:

Tja, ik zou toch voor wit gaan. Met een antraciet blad wordt het niet eentonig en je kan nog eens accessoires in verschillende kleuren/stijlen wisselen en zo veranderen. Het dateert ook minder snel en je word het minder snel zat.Ben het met je eens dat het minder snel dateert en dat vind ik ook wel een belangrijke factor. Maar het is zo veilig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch ook voor wit gaan. Je kan iets met de achterwand doen als je het saai vindt. Wit bij een houten vloer en antraciet blad vind ik echt het mooist!
quote:MaryCrawley schreef op 06 december 2016 @ 19:13:

Tja, ik zou toch voor wit gaan. Met een antraciet blad wordt het niet eentonig en je kan nog eens accessoires in verschillende kleuren/stijlen wisselen en zo veranderen. Het dateert ook minder snel en je word het minder snel zat.eens
Alle reacties Link kopieren
Wit. Omdat je de rest (vloer, muur, spatwand) altijd kan veranderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Belgisch hardsteen blad en mijn keuken kastjes zijn heel licht groen.

Bruynzeel verkoopt die keukens het is een beetje een retro kleur.

Staat mooi bij het blad, vind zelf wit zo saai.

IJsblauw vind ik ook mooi.
Taupe of zwart?
Alle reacties Link kopieren
Taupe heb ik overwogen, maar ben ik een beetje op uitgekeken geraakt. De muren zijn hier jaren taupe geweest. Zwart vind ik dan weer wat te donker, vandaar dat ik uitkwam op antraciet.
quote:retrostar schreef op 06 december 2016 @ 19:23:

Wit. Omdat je de rest (vloer, muur, spatwand) altijd kan veranderen.Maar een nieuwe vloer of nieuwe tegels achter de keuken kost toch net zo veel moeite als je frontjes er af schroeven en naar de spuiter brengen? Je kunt toch de kleur van je keuken in dat geval net zo makkelijk aanpassen als je vloer of je werkblad? Ik zou dat nooit gebruiken als argument, en ik zou alleen een witte keuken nemen als ik een huis heb waar ik geen 30 jaar wil wonen. Ik zou dus gaan voor een leuke kleur, ik vind het olijfgroen of petrol dat hierboven genoemd werd een leuke optie
Ik zou voor ecru gaan, staat mooi bij de vloer en het steen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een eikenvloer en antraciet natuurstenen blad en hebben toch voor wit gekozen. De achterwand hebben we groenige gemaakt en we hebben geen bovenkastjes (dus redelijk groot groene achterwand). Vind het zelf erg mooi uitgepakt (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
Oud blauw. Dat is een mooie kleur die er mooi bij staat.
Alle reacties Link kopieren
We hebben dus ook geen tegeltjes btw, gewoon schrobvaste verf.
Alle reacties Link kopieren
Super strak hoogglans wit. Staat mooi bij het blad en de houten vloer geeft het een warm geheel. En wit verveeld nooit en kun je steeds vernieuwen met nieuwe kleuren in de accessoires.
https://nl.pinterest.com/explore/olive-green-kitchen/



Veel voorbeelden in olijf groene keukens, modern en landelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven