Welke kleur keuken?

06-12-2016 19:00 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe keuken, maar ik kan niet goed kiezen welke kleur. Ik heb een antracietkleurig blad van Belgisch hardsteen uitgezocht en thuis ligt er een eikenhouten vloer in de keuken. Ik zit te denken aan two-tone: bovenkastjes wit, onder antraciet. Maar ik ben bang dat dat was massief wordt en helemaal wit vind ik zo saai. Overigens heb ik nu een appeltjesgroene en ik wil niet weer zo'n knalkleur.



Wat vinden jullie mooi? Als ik geen houten vloer had gehad, had ik voor hout gekozen maar dat is nu geen optie vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 06 december 2016 @ 19:07:

Lees anders even de OP Bianca ???????
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Bloemetjesolifant schreef op 06 december 2016 @ 19:47:

[...]





Maar een nieuwe vloer of nieuwe tegels achter de keuken kost toch net zo veel moeite als je frontjes er af schroeven en naar de spuiter brengen? Je kunt toch de kleur van je keuken in dat geval net zo makkelijk aanpassen als je vloer of je werkblad? Ik zou dat nooit gebruiken als argument, en ik zou alleen een witte keuken nemen als ik een huis heb waar ik geen 30 jaar wil wonen. Ik zou dus gaan voor een leuke kleur, ik vind het olijfgroen of petrol dat hierboven genoemd werd een leuke optie

Een muurtje schilderen is natuurlijk een stuk makkelijker dan je keuken vervangen.



En verder denk ik er precies andersom over ;) Ik zou alleen een kleur doen als ik er kort zou willen wonen, als de keuken voor 10+ jaar is, altijd wit. Mooi, elegant en tijdloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:poolparty schreef op 06 december 2016 @ 19:16:

[...]



Ben het met je eens dat het minder snel dateert en dat vind ik ook wel een belangrijke factor. Maar het is zo veilig!



Ik zou zelf nooit voor opvallende kleuren voor de kastjes gaan maar de kleur maken door de muurverf of bijv tegelstickers als je de tegels niet vervangt

Zelf heb ik ook een donker blad, kastjrs zijn champagne ( soort crèmekleurig), vloer is olijfkleur
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Wit



Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:MaryCrawley schreef op 06 december 2016 @ 21:25:

[...]



Een muurtje schilderen is natuurlijk een stuk makkelijker dan je keuken vervangen.



En verder denk ik er precies andersom over ;) Ik zou alleen een kleur doen als ik er kort zou willen wonen, als de keuken voor 10+ jaar is, altijd wit. Mooi, elegant en tijdloos.Hahah, zo had ik er nog niet over gedacht. Ik kom uit een kleurrijk huishouden :D dus in mijn hoofd is wit gelijk aan saai en inspiratieloos. Mijn huizen zijn altijd kleurrijk geweest, maar toch ook tijdloos. Het kan :)!
Rood



[img]http://www.qasa.nl/uploads/artikelen/fo ... kens-1.jpg[/img]
quote:Bloemetjesolifant schreef op 06 december 2016 @ 22:52:

[...]





Hahah, zo had ik er nog niet over gedacht. Ik kom uit een kleurrijk huishouden :D dus in mijn hoofd is wit gelijk aan saai en inspiratieloos. Mijn huizen zijn altijd kleurrijk geweest, maar toch ook tijdloos. Het kan :)!Haha, ik geloof je hoor. Mijn huizen zijn ook trouwens altijd kleurrijk, maar niet de vaste elementen. Muren schilder ik jaarlijks over en juist doordat de keuken e.d. wat neutraler zijn kan ik het hele huis soms lekker omgooien. Maar smaken en stijlen verschillen .
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook lichtgrijze bovenkasten nemen, en wit onder? Het hoeft toch niet allemaal antraciet?





"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Vanille of bloesem Iets wat niet wit is maar met wat geels/roze er in Ooit noemde men dat champagne dacht ik maar de namen die je nu ziet
Ik vind grijs, zwart en wit bijna altijd goed staan bij een houten vloer. Mooi strak.



Ook mooi: grijsblauw, lichtblauw, hemelsblauw of turqoois, kobaltblauw, olijfgroen (zoals eerder genoemd), okergeel of bordeauxrood.



Mint groen/blauw/roze, een pastel tint, lavendel, lila, een lichte perzik kleur, beige, zacht roze, oud roze, gebroken wit.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle suggesties! Jullie maken het er niet makkelijker op Ik denk dat ik straks even de kleur van de huidige kastjes met behulp van zo'n virtueel programma in een paar van jullie ideeën omtover!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2016 @ 21:23:

[...]



???????Wat vinden jullie mooi? Als ik geen houten vloer had gehad, had ik voor hout gekozen maar dat is nu geen optie vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloemetjesolifant schreef op 06 december 2016 @ 22:52:

[...]





Hahah, zo had ik er nog niet over gedacht. Ik kom uit een kleurrijk huishouden :D dus in mijn hoofd is wit gelijk aan saai en inspiratieloos. Mijn huizen zijn altijd kleurrijk geweest, maar toch ook tijdloos. Het kan :)!

Ik vind bepaalde kleuren juist tijdloos. Nee, natuurlijk niet felgeel of paars. Maar bepaalde kleuren zoals het grijs waarmee Bianca kwam, en olijfgroen, ossenbloed rood of oud blauw zijn tijdloze kleuren die mij niet gaan vervelen.



Wit, dat verveelt mij nu juist. Maar in Nederland zijn mensen doodsbang om een beetje geprikkeld te worden in hun interieur. Wit, gebroken wit, grijsachtig, beige, mocca, het moet vooral `rustig` zijn.

Kennelijk is iedereen tegenwoordig overwerkt.



Maar wit kan wel mooi zijn in een keuken hoor. Maar je hebt strak wit wat ik oersaai en kil vind, maar je hebt ook landelijk wit. Ik hou van landelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:poolparty schreef op 07 december 2016 @ 06:28:

Dank voor alle suggesties! Jullie maken het er niet makkelijker op Ik denk dat ik straks even de kleur van de huidige kastjes met behulp van zo'n virtueel programma in een paar van jullie ideeën omtover!Ik vind het zo raar dat mensen hier eigenlijk vragen over stellen. Weet jij dan niet wat jij zelf mooi vindt? Wat voor sfeer wil je oproepen? En wat vind jij zelf een echt mooie kleur?
Ik vind dat als ik duizenden euro's uitgeef aan een keuken, ik hem echt heel mooi moet vinden. Geen veilige keus als vanille (jaren '90) of bloesemwit. Dan zou ik spijt krijgen dat ik niet voor mijn eerste keuze ben gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 07 december 2016 @ 09:00:

[...]





Wat vinden jullie mooi? Als ik geen houten vloer had gehad, had ik voor hout gekozen maar dat is nu geen optie vind ik.Nou, ik heb toch gepost wat ik mooi vond? Wat is daar niet goed aan dan ? Wat had ik beter moeten le-zen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2016 @ 18:05:

[...]



Nou, ik heb toch gepost wat ik mooi vond? Wat is daar niet goed aan dan ? Wat had ik beter moeten le-zen ?Oh, sorry, mss weet je niet wat hout is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 07 december 2016 @ 18:11:

[...]



Oh, sorry, mss weet je niet wat hout is?T is goed met je, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 07 december 2016 @ 18:11:

[...]



Oh, sorry, mss weet je niet wat hout is?T is goed met je, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 07 december 2016 @ 18:11:

[...]



Oh, sorry, mss weet je niet wat hout is?T is goed met je, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren






Dat versta ik onder een houten keuken. Dat het er uit ziet als ongeverfd !!! hout.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien 's wat keukenzaken induiken ter inspiratie? (En dan vooral níet je telefoonnummer en adres achter laten voor de catalogus, stalkers zijn het )



Als ik niet uit een kleur kom voor iets, wil ik nog wel 's van die verf kleurstaaltjes halen en op die manier kijken wat voor kleur ik op de plek mooi zou vinden. Misschien heb je dan een kleur die geschikt is voor de kastjes. Misschien vind je zo juist een kleur voor de muur en wordt dan de keuze voor de kleur van de kastjes weer makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben leverkleur (met rvs blad) heel neutraal en toch warmachtig. Nog steeds erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
ik zou voor wit of creme gaan, omdat je dat minder snel zat bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven