Welke kleur op de muur bij petrol als accentkleur in de kame

06-11-2016 18:19 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zit al tijden op internet te zoeken naar inspiratie, maar kom er niet echt uit.



We wonen nu ruim drie jaar in ons huis en hebben de muren ral 9010 geverfd, dus bijna wit. Net als het houtwerk. Maar de kille kleur in huis begint me tegen te staan.

Ik ben erg blij met onze petrol kleurige vouwgordijnen en zoek nu naar voorbeelden hoe we een muur of alle muren kunnen verven.



Ik zit te denken aan 1 lange muur een iets meer opvallende kleur, of alle muren een subtiele andere kleur. Maar ik weet dus echt niet hoe de juiste keuze te maken. Als ik Google op petrol in de woonkamer, vind ik vooral blauwe muren en dat is juist wat ik niet wil.



Wie vindt het leuk om mee te denken en tips te geven voor kleuren?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mosterdgeel er goed bij staat.
Alle reacties Link kopieren
Fuchsia?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Oker. Lijkt op mosterdgeel.



Grijs staat ook leuk.



Check het topic: ineens zin op het huis "warmer" aan te kleden....daar heeft een kei van een forummer (Elfje, sorry, ik noem je naam gewoon hoor!) met inspiratie mooie foto's geplakt met die kleur(en).
Alle reacties Link kopieren
quote:bloesem76 schreef op 06 november 2016 @ 18:21:

Ik denk dat mosterdgeel er goed bij staat.Die kom ik idd veel tegen als kleurencombinatie, maar ik weet niet zo goed of ik van die kleur op een muur echt vrolijk zou worden. En of mijn vriend dat zou willen. Zou dat mooi combineren met koperkleurige lampen? Rosé koper....
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 06 november 2016 @ 18:22:

Fuchsia?Daar zou ik zelf niet aan gedacht hebben. Klinkt ook wel gaaf, maar dat krijg ik er hier niet door
Alle reacties Link kopieren
Oker , Goudgeel staan er prima bij maar ook lila is erg mooi
you go girl
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 06 november 2016 @ 18:23:

Oker. Lijkt op mosterdgeel.



Grijs staat ook leuk.



Check het topic: ineens zin op het huis "warmer" aan te kleden....daar heeft een kei van een forummer (Elfje, sorry, ik noem je naam gewoon hoor!) met inspiratie mooie foto's geplakt met die kleur(en).

Ah bedankt voor de tip voor dat topic. Ga ik zo eens bekijken!

Grijs vind ik echt een hele lastige kleur om definitief te bepalen welke tint je dan zou moeten kiezen. Heb gelezen dat je moet oppassen welke ondertoon de verf heeft. Zo hadden we in ons vorige huis een kleur grijs die op de muur gewoon blauw uitviel.
Alle reacties Link kopieren
Olijf groen, prachtige combi!
Alle reacties Link kopieren
Oker is inderdaad ook mooi! Of goud en bruin.
quote:despie schreef op 06 november 2016 @ 18:28:

[...]



Ah bedankt voor de tip voor dat topic. Ga ik zo eens bekijken!

Grijs vind ik echt een hele lastige kleur om definitief te bepalen welke tint je dan zou moeten kiezen. Heb gelezen dat je moet oppassen welke ondertoon de verf heeft. Zo hadden we in ons vorige huis een kleur grijs die op de muur gewoon blauw uitviel.Je kunt ook kiezen voor een grijstint met een gele ondertoon. Is echt warmer dan met blauwe ondertoon.
Als je googelt op "interieur petrol koper" zie je mooie combinaties. Bijvoorbeeld een grijs/groene kleur combineert heel mooi en warm bij het hardere en donkerdere petrol en rozig/oranje van de koper.
Dat topic is toevallig van mij, vandaar dat ik weet dat er echt echt echt mooie voorbeelden zijn geplakt. Echt goede ideeën. Een van de meeschrijfsters gaat haar huis herinrichtingen met een aantal van die ideeen als leidraad.

Soms zijn kleine aanpassingen ook al heel groots en voldoende voor een look-over.



Het topic start met het doen van al dan niet (impuls)aankopen en de meningen daarover en vervolgens gaat het over op inspiratietips. Dus even blijven lezen voordat je ziet wat ik bedoel.
Icm taupe ook mooi.



Alle reacties Link kopieren
Bij kind, scharlaken rood.



Heel gewaagd, echter Pràchtig !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind de combi met de geeltinten zelf het mooist en het warmst Puss.
Alle reacties Link kopieren




Als in dit rood.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf niet snel nog zo'n opvallende kleur kiezen voor de muur (aangezien petrol gordijnen al best bepalend zijn). Voor een muur zou ik een lichtere, grijsgroene kleur kiezen, in ieder geval vind ik het bij petrol mooi om met verschillende tinten groen en blauw te werken. En dan zou je in je accessoires die kleuren en bijvoorbeeld nog een (paar) andere, evt wat meer opvallende accentkleur(en) kunnen gebruiken, zoals oker.
Alle reacties Link kopieren
quote:despie schreef op 06 november 2016 @ 18:26:

[...]



Daar zou ik zelf niet aan gedacht hebben. Klinkt ook wel gaaf, maar dat krijg ik er hier niet door Ik heb het ooit gehad, zo mooi was het...!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er lichtblauw bij, een zo'n knalkleur vonden we wel genoeg.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven