Welke kleuren voor de slaapkamer

23-05-2010 09:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er maar niet uit welke kleuren ik voor de muren en gordijnen van de slaapkamer moet doen. Ik wil een romantische kamer, waar je lekker kunt ontspannen (dus ook niet te druk ofzo).



Kan op internet ook niet goed een rijtje van mooie slaapkamers vinden van de stijl hoe ik het wil.



Iemand tips van websites of misschien beter nog ideeen voor mijn slaapkamer (tot zover is dit duidelijk: de grond is licht, een soort van vintage wit en het bed is donkerbruin.)
Ik vind wit geweldig. Alles gewoon wit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn muren rood geverfd, aan de breedste muur een hele grote spiegel met bronzen rand in barokstijl. Voile gordijnen en op de vloer donker hout.



Aan het plafond een kroonluchter. Ik houd van romantisch en niet te licht.



Alle reacties Link kopieren
Alles wit houden inderdaad, maar wel variëren in verschillende tinten wit en vooral veel verschillende materialen.



Eventueel, als je een beetje kleur erin wil: paar kleine poederroze of lavendelblauwe accessoires toevoegen. Die zijn makkelijk te vervangen als je een andere kleur zoekt.
Alle reacties Link kopieren
ik ben net bezig met onze slaapkamer en daar wordt 1muur heel donkerbruin, het kozijn die aan de andere kant is ook en de rest creme, verder wordt het idd opgevult met accesoires.
Alle reacties Link kopieren










Alle reacties Link kopieren
Het 2e plaatje is een beetje de stijl hoe onze woonkamer wordt (donkere vloer, witte/creme muren en hele lichte meubels). Vind ik dus erg mooi Maar wil voor de slaapkamer wel een iets andere stijl.



Echt helemaal wit vind ik ook minder mooi, aangezien vloer al wit is, wil ik ook niet teveel wit gebruiken (zoals het 3e plaatje vind ik minder mooi). Maar te donker wil ik het ook weer niet hebben.

Zoals stitchy lijkt me erg mooi, 1 donkere bruine muur en de andere muren creme/wit, maar omdat bed + nachtkastjes ook al donkerbruin zijn, vraag ik me af of het dan weer niet te bruin wordt



Een kroonluchter vind ik dan ook wel weer echt mooi voor de slaapkamer en zo'n ovalen spiegel (met houten rand) boven een mooie make-up tafel
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk, al dat wit.

Ik ben er ook over aan het peinzen, ik wil zeker warmte in de slaapkamer.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, alsof je in een ziekenhuis ligt, vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Mij te steriel, ik wil zeker 1 hele warme muur.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
En al die kattenpootjes op witte dekbedden
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 23 mei 2010 @ 09:56:

Afschuwelijk, al dat wit.

Ik ben er ook over aan het peinzen, ik wil zeker warmte in de slaapkamer.



Ja ik wil ook wat warmte in de slaapkamer, dat associeer ik ook een beetje met romantisch. Maar ik wil het ook niet al te druk of donker hebben.



Ik zit nu te denken om 1 muur roodbruinbeige-achtig (ik ben nooit zo goed in kleuren benoemen) te doen en de rest heel licht te houden. Dat staat volgens mij ook mooi bij het donkerbruine bed.
Mijn slaapkamer is zilver met zwart, klinkt niet gezellig maar is het wel. Ik heb 1 muur behangen met zoiets:



De rest van de muren is licht zilver.



Wat ook mooi is is blauw, dat is koel in de zomer.
In mijn vorige huis was de slaapkamer twee tinten lila geverfd (ook het plafond), marokkaanse koperen lamp aan het plafond, donkerrode gordijnen, en idd ook donkere meubels.

Nu: muren oranjegeel, houten shutters. Ik vind onze slaapkamer nu warmer, romantischer.

Ik vind wit wel erg steriel hoor.

Heb ff wat plaatjes opgezocht, maar die vind ik toch wel errrrrg lila....Eigenlijk bij nader inzien niet zo erg mooi....







Alle reacties Link kopieren
quote:speculaasje schreef op 23 mei 2010 @ 10:09:

In mijn vorige huis was de slaapkamer twee tinten lila geverfd (ook het plafond), marokkaanse koperen lamp aan het plafond, donkerrode gordijnen, en idd ook donkere meubels.

Nu: muren oranjegeel, houten shutters. Ik vind onze slaapkamer nu warmer, romantischer.

Ik vind wit wel erg steriel hoor.

Heb ff wat plaatjes opgezocht, maar die vind ik toch wel errrrrg lila....Eigenlijk bij nader inzien niet zo erg mooi....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]Het 3e plaatje vind ik wel weer mooi, maar voor mijn eigen slaapkamer vind ik het dan toch wel weer teveel kleur.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is de vloer donker en de muren wit.

Ik heb mn muren wit gelaten zodat je die enge gasten (spinnen) beter kunt zien op een witte muur. Die zitten hier heel veel.

Ik baal nog wel van mn donkere vloer, daar liggen vaak platgelopen huisspinnen. Maar om nou speciaal voor die reden mn vloer te vervangen is wat te veel van het goede.

Maar als ik de vloer laat vervangen is dat voor mij toch echt een punt om rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkwin schreef op 23 mei 2010 @ 10:06:

Mijn slaapkamer is zilver met zwart, klinkt niet gezellig maar is het wel. Ik heb 1 muur behangen met zoiets:

[afbeelding]

De rest van de muren is licht zilver.



Wat ook mooi is is blauw, dat is koel in de zomer.Ik vind die 123behang website trouwens erg leuk! Ben daar nu op aan het kijken voor wat inspiratie, hou vooral van die zwierige vormen op het behang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oestra schreef op 23 mei 2010 @ 10:15:

Bij mij is de vloer donker en de muren wit.

Ik heb mn muren wit gelaten zodat je die enge gasten (spinnen) beter kunt zien op een witte muur. Die zitten hier heel veel.

Ik baal nog wel van mn donkere vloer, daar liggen vaak platgelopen huisspinnen. Maar om nou speciaal voor die reden mn vloer te vervangen is wat te veel van het goede.

Maar als ik de vloer laat vervangen is dat voor mij toch echt een punt om rekening mee te houden.Hahaha, ik weet nog niet of wij veel spinnen hebben (gaan binnenkort verhuizen), hoop het niet :p Maar als we ze toch hebben, kan ik ze in ieder geval goed zien lopen op m'n lichte vloer ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in ons nieuwe huis donkerbruin met taupe. Het is een hele warme kamer geworden. De vloer is grijs eiken wat het geheel net iets rustiger oogt en niet heel donker is...



Kijk trouwens eens op: www.kleurmijninterieur.nl daar kan je veel inspiratie opdoen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 23 mei 2010 @ 10:02:

En al die kattenpootjes op witte dekbedden





Ook dat nog inderdaad!





Ik dacht toch werkelijk dat alles wit wel passé was nu. Speculaasje, jouw foto's vind ik erg mooi, vooral de laatste.
Alle reacties Link kopieren






Ik houd zelf van warme kleuren en een beetje oosters.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
tsja er zijn zoveel verschillende stijlen...

voor de girlie girls bijvoorbeeld dit:







Of toch:







Ja of dit, dat is dan meer stoer...

Ik heb de muren, plafond en deurkozijnen wit (aan de buitenkant -gang- roze) en de raamkozijnen gaan hoogstwaarschijnlijk lichtblauw worden.
Oh en de kleur van raamdecoratie weet ik niet. Daar wacht ik mee totdat ik alles een beetje heb ingericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven