welke naam heeft deze vintage lamp?

10-01-2017 22:36 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi interieur liefhebbers,



ik zoek al een tijd naar een lamp voor boven de eettafel met een bepaalde uitstraling. Ik hoop deze ooit voor een leuk bedrag(je) te vinden, maar ben een beetje uit mijn zoektermen geraakt.

Waarop zouden jullie zoeken om gerichter resultaat te krijgen? Als ik bijvoorbeeld zoek op vintage bij marktplaats, dan krijg ik zóvéeel aanbod, dat er niet door te komen is. Dus misschien kunnen jullie mij helpen aan een nog specifiekere stijl? Maker? Merk?



Wat ik tot nu probeer is spage age, molecule, dna. Maar liever nog heb ik maker of merk. Even wat fotootjes van de soort lamp die ik zoek, bij voorkeur in een zwarte uitvoering of een rood koperen uitvoering.



Alle reacties Link kopieren
oe[s. sorry, fotos zijn nogal groot
Alle reacties Link kopieren
Die van House doctor lijkt er op en die heet molecular.



Edit: je zou ook nog kunnen Googlen op industrial chandelier
Het zijn wel allemaal een soort kroonluchters, misschien kun je dat toevoegen aan je zoekwoorden? Op pinterest zoeken lukt misschien beter, of heb je daar die plaatjes vandaan? Misschien op etsy zoeken?



Trouwens, ik herken dit niet direct als vintage hoor. Er zal best een stroming zijn geweest die gefascineerd waren door de opkomende ruimtevaart maar dat je er geen zoekwoord voor kunt vinden, zegt al iets, denk ik. Welk tijdsvak werd dit gemaakt, weet je dat? Ik zou zeggen de zestiger jaren, denk ik.
Is dit iets?
quote:Incubus2016 schreef op 10 januari 2017 @ 22:38:

Die van House doctor lijkt er op en die heet molecular.



Edit: je zou ook nog kunnen Googlen op industrial chandelierja die lijkt er veel op! Googlen op molecular light helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
Vintage design hanglamp?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vintage kroonluchter

Seventies kroonluchter
Op die googlepagina die ik net postte, 11e rij vanaf boven, 5e plaatje vanaf links, als je die aanklikt, kun je op 'meer gerelateerde afbeeldingen' klikken, volgens mij is dat precies wat je zoekt. Alleen zie ik ook dat de meeste plaatjes van pinterest komen.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet waarom maar ik heb 30 pagina's aan lampen zitten doorzoeken en kan het niet vinden.

wel kwam ik weer onmeunig veel vette lampen tegen en dan vraag ik me elke keer af waarom ik zo'n gare kutlamp boven mijn tafel heb hangen.
Op deze klikken dus. Google is zo gepersonaliseerd tegenwoordig.



Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
http://www.marktplaats.nl ... ostcode=1335AD&distance=0
quote:Emperor schreef op 10 januari 2017 @ 22:52:

ik weet niet waarom maar ik heb 30 pagina's aan lampen zitten doorzoeken en kan het niet vinden.

wel kwam ik weer onmeunig veel vette lampen tegen en dan vraag ik me elke keer af waarom ik zo'n gare kutlamp boven mijn tafel heb hangen.



Ik zei al, google is erg gepersonaliseerd tegenwoordig. Ik denk dat iedereen andere plaatjes te zien krijgt bij zoeken, gebaseerd op andere voorkeuren. Kom je toevallig veel heavy metal lampen tegen?



Kijk eens op etsy, ge-weldige site, met handgemaakt spul van mensen over de hele wereld. Je kunt instellen dat je alleen dingen in Nederland wil zoeken. Ik heb er al zoveel leuke dingen gezien. Helaas ben ik wat platzak op het moment maar echt veeeeel mooie dingen. Ik heb het ook pas net ontdekt, maar heb al wat dingen gezien die ik ga kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De lamp is volgens mij uit de sixties trouwens. De seventies ging men meer naar organische vormen. Dacht ik. Ik vond er iig veel met het zoekwoord sixties erbij.
Die lampen zijn niet vintage
Alle reacties Link kopieren
Die ik plak heten 'Sciolari' lampen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
http://www.westelm.com/pr ... e-chandelier-large-w1885/

Mobile Chandelier - Large
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Yup:



Google: mobile chandelier

https://www.google.nl/sea ... _AUICCgB&biw=1366&bih=608
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:KyloRen schreef op 10 januari 2017 @ 22:54:

Zoiets?



Currently out of stock



Maar inderdaad, zoiets. Deze stijl lampen komt uit de mid century. Dus jaren vijftig. Maar er zijn al wel veel remakes van gemaakt. De plaatjes heb ik allemaal van Pinterest. Daar heb ik gewoon gezocht op chandelier mid century en hoppa, de een na de ander. Maar dat doet 't niet bij marktplaats haha. Als ik op marktplaats kroonluchter intoets, krijg ik de een na de ander kitsch kristallen (of nep kristal) ding. Ik zoek dus eigenlijk dit soort lampen, maar dan 2e hands (en hopelijk goedkoop met een beetje volhardendheid).



Ik ga even jullie tips nalopen. Momentje (en dank alvast)....
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 10 januari 2017 @ 22:58:

Die ik plak heten 'Sciolari' lampen.Bedankt, dat is een naam waar ik wat mee kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 10 januari 2017 @ 22:56:

[...]





Ik zei al, google is erg gepersonaliseerd tegenwoordig. Ik denk dat iedereen andere plaatjes te zien krijgt bij zoeken, gebaseerd op andere voorkeuren. Kom je toevallig veel heavy metal lampen tegen?



alleen maar gotische kroonluchters met doodshoofden eraan.

nee ik krijg wel vanalles en nog wat te zien, ook veel van die koperen dingen. maar grote strakke industiële lampen vind ik wel mooi. zijn misschien wel allemaal van zwaar metaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 10 januari 2017 @ 23:00:

Yup:



Google: mobile chandelier

https://www.google.nl/sea ... _AUICCgB&biw=1366&bih=608Ah, dat is ook een goede zoekterm: mobile chandelier. Zie nu veel hits voorbij komen en het fijne is dat er winkels bijstaan. Weer een
quote:Emperor schreef op 10 januari 2017 @ 22:52:

ik weet niet waarom maar ik heb 30 pagina's aan lampen zitten doorzoeken en kan het niet vinden.

wel kwam ik weer onmeunig veel vette lampen tegen en dan vraag ik me elke keer af waarom ik zo'n gare kutlamp boven mijn tafel heb hangen.En? Weet je inmiddels waarom jij zo'n gare kutlamp hebt hangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven