Welke soort bruine kleur muur voor in de woonkamer?

08-11-2011 10:53 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi meiden!



Ik heb een vraagje aan jullie.

Sinds vorige week kreeg ik een flat aangeboden en ik ben natuurlijk super blij mee! Ik ga voor het eerst op mezelf wonen (eerder samengewoond, maar helaas ging niet meer).

Het is erg wennen om alles zelf te mogen beslissen! hihi



Hier komt de vraag.

Ik heb een klick laminaat besteld bij de Leenbakker, die white oak met een beetje bruine 'houten' structuur erin. Hieronder is een folder van Leenbakker, bij nr 2:

http://folders.leenbakker ... Week_43_NL/magazine.html#/zoompage/22/

Of deze: http://www.promofolder.nl ... enba029n0000031_thumb.jpg

Alleen die bruine kleur hout erin, lijkt wel een beetje roodbruin, ik hoop dat het erg meevalt!

En ook nog witte meubels van de Leenbakker besteld. Ik moet natuurlijk zuinig doen met het geld, maar toch te veel uitgegeven, hihi.

Nu wil ik graag een bruin tinten muur hebben in de woonkamer. Mijn woonkamer is ongeveer 26 m2. De raam staat op zuid(-oost), dus krijg het meeste licht door de woonkamer heen .

Ik twijfel heel erg aan de kleur van de bruine soort muur, ik dacht aan 'soft greige' of lichte 'mokka' kleur. Zodat de woonkamer niet te wit word! Maar wil wel graag een beetje romantische en luxe stijl hebben. De bank ga ik kopen bij de IKEA, die verwisselbare hoes (ik heb 2 halflange harige raskatten, hihi). Ik twijfel ook aan de kleur van de bank, donkerbruin, lichtbruine of wit.



Kan iemand mij helpen die (een beetje) verstand van heeft bij het inrichten?
Alle reacties Link kopieren
Beenk wel dat bruintinten vaak optisch kleiner maken. Ik zou zelf dus geen bruin (ook geen mokka of beige) kiezen. Waak er in ieder geval voor dat het niet te donker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zag deze kleur gisteren bij Histor, vind met name de lichte kleur erg mooi:



Veel banken van Ikea hebben een verwisselbare hoes. Wij hebben een voorloper op de Karlstad gehad en die stof heeft een grovere structuur. Met katten erg onhandig want haren blijven er makkelijk in hangen en onze 2 katten zagen het als een hele grote krabpaal. Na een jaar of 2 zag de bank er niet meer uit en na 4 jaar waren we blij dat het armoedige ding de deur uit ging.



Op de muur zou ik voor een lichte tint gaan. Zeker niet te donker! heb je het laminaat nog niet in het echt gezien? Misschien kan je bij de winkel een klein stukje (of gewoon een plank) meekrijgen? Kan je die bij de Karwei oid bij de verfstaaltjes houden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier een koffie kleur aan de muur. Pas een jaartje erop, maar wat ben ik erop uitgekeken zeg. Was zelf liever voor een lichte creme kleur gegaan en dan met gordijnen en kussens de warmte binnenhalen met de bruintinten.
Alle reacties Link kopieren
Een taupekleurige muur staat vaak erg mooi en zacht bij witte meubels. Op deze manier kan je de kamer ook inrichten met zowel bruine als grijze tinten. Als je voor bruin-bruin gaat staan grijze accessoires vaak niet zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben destijds met wat staaltjes van stof en een stuk plavuis op pad gegaan voor een kleur bruin aan de muur. Ik heb de kleur laten mengen want kon de goede kleur in de standaardverven niet vinden. Heb nu tussen taupe/chocoladebruin op 1 muur in de kamer. Bank eronder is bruin. Verder zwart en beige in de woonkamer. Ik maak mijn kamer sprekend met rode/oranje (warm) accessoires in de winter en lichtblauwe accessoires in de zomer (koel). Op de bruine muur hangt een schilderij van 1x1 met alle kleuren in mijn kamer erin. Kussens op de bank zijn ook in de kleuren van de kamer, aantal standaard zwart en bruin, maar ook rode en oranje nu. Als de de basis van je kamer rustig houdt, kun je met bijkomende kleuren variëren. Heb je telkens een andere kamer.
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik had een bruine muur, prachtig! Heel sfeervol en knus.

En ook met lichte houten vloer, en lichte meubels.

Na een paar jaar was ik het zat, heeft de muur beige kleur gehad, daarna bijna wit. En sinds vorige week weer bruin.

Ik vind het mooi! Ik heb Klei van Histor op een muur, en op de andere muren zit Loom, ook van Histor. Plinten, raamkozijnen en deuren zijn net-niet-wit. En plafond is wit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier bruin metallic op de muur. Om het geheel niet te donker te laten ogen, hebben we 2 grote vakken gemaakt, met daaromheen wit (ipv de hele muur in 1 kleur). Ziet er chique uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een lichte kleur bruin op de muur, donkerder bruine bank en ook een wat donkerder bruine vloer.

Spijt!

Ik zou nu een veel lichtere grijs-achtige kleur op de vloer willen en een veel neutralere bank, waarmee veel verschillende kleuren te combineren zijn.

Je kunt natuurlijk altijd de muren weer verven, maar ik zit nu door o.a. vloer en bank 'vast' aan de bruintinten, wat ik echt niet meer wil. Ik zou er nog even goed over nadenken.

mijn ideaal zou nu zijn: grijze bank, lichte neutrale vloer, witte muur, en dan veel kleurige accenten aanbrengen met vazen, kussens, groot veelkleurig schilderij e.d.. Door evt. warme dekens of huidjes neer te leggen of een grote poef wordt het echt niet kil, maar wel lekker licht.



Maar mijn smaak hoeft natuurlijk niet de jouwe te zijn.
quote:Pop77 schreef op 08 november 2011 @ 11:54:

Ik had een bruine muur, prachtig! Heel sfeervol en knus.

En ook met lichte houten vloer, en lichte meubels.

Na een paar jaar was ik het zat, heeft de muur beige kleur gehad, daarna bijna wit. En sinds vorige week weer bruin.

Ik vind het mooi! Ik heb Klei van Histor op een muur, en op de andere muren zit Loom, ook van Histor. Plinten, raamkozijnen en deuren zijn net-niet-wit. En plafond is wit.Klei van Histor vind ik ook een hele mooie kleur! Past ook mooi bij je vloer denk ik. Het is wel een vij donkere kleur, dus dan zou ik het echt bij 1 muur houden en de rest wit.
Alle reacties Link kopieren
De foto is een beetje donker-heb nu ff geen andere-maar de vloer is ongeveer hetzelfde idee.



Ik heb voor roomwitte muren en champagne kleurige inbetweens gekozen zodat het optisch groter lijkt,en dat ik qua aankleding steeds makkelijk van kleur kan veranderen.





En idd verfstaaltjes en het laminaat bij elkaar houden voor het complete plaatje,dan zie je vanzelf welke bruintint het beste er bij past!



Een witte bank met katten zou ik niet doen,maar dat ben ik.





*Ik heb allemaal donkere meubels staan,salonkist ouderwetse kast etc.*



*poof*
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op mn telefoon, dus even een kort berichtje. Wij hebben voor ons nieuwbouwappartement een hele gave kleur verf gevonden. De kleur gentle grey van Flexa Pure. Het is grijsbruin, en omdat het kalkmat is geeft het een hele rustig ogende luxe uitstraling. Wij hebbem het gecombineerd met de white grey uit dezelfde kleurlijn. En erg duur is het ook niet! Je kan trouwens bij de verfhandel a4 kleurstalen halen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Bedankt v jullie snelle reactie! Ik was vanmiddag niet thuis, ivm klussen.

Wil ook even zeggen dat ik liever geen grijze muur wil, maar juist aard tinten kleur, zoals Rivièra Maison (licht en toch warm/knus/vrouwelijk).

Vanmiddag was ik bij Van Dijk, daar hadden ze van Flexa Pure, een mooie kleuren. Ik had mijn laminaat meegenomen naar binnen om een kleuren waaier mee te vergelijken. Ik heb 4 soorten kleuren van A4 meegenomen, zoals alindakooyman zei. Toen ik de prijs hoorde van die verf, schrok ik wel een beetje van, zo duur! :(



@ Kaetje

Mijn moeder heeft ook zo'n bank, de Ektorp. Mijn katten wonen nu al een tijdje bij mijn moeder, en ze blijven mooi van af. Ik heb gelukkig halflang krabpaal, daar klimmen ze wel graag op. Dus ik had een goed ervaring met die bank.



@mispunt

Die kleur is echt veel te donker, wil juist graag mijn woonkamer zoveel mogelijk licht houden, maar niet te wit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kleur Forel van Histor mooi voor in de woonkamer!



http://www.kleurenwaaier.net/code-2005-Y50R+Forel.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de kleur forel of lei (weet niet meer welke) op mijn muur. Vind hem na 1,5 jaar nog steeds ontzettend mooi. Bij mij zietie er wel een stuk meer richting bruin uit dan de plaatjes die ik op internet vind.zo ziet het er ongeveer uit



Heb even gezocht en ik heb lei op de muren. Deuren zijn forel.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Gisteren eindelijk verf gekocht bij Karwei. Wat een gedoe zeg!

Ik heb ongeveer die kleur gekozen in Karwei merk: zandbeige.

Ik had gevraagd of zelf mengen met hetzelfde merk goedkoper is dan kant en klare, ze hadden gezegd dat het zelfs 10 euro goedkoper is en ook nog 20% korting eraf! Ik had ook gevraagd of ik hetzelfde kleur als die kant en klare kon krijgen, en dat was mogelijk. Ik laten mengen, want gebeurd er: veeel lichter dan die kant en klare. Daarna zelfs 2x hetzelfde kleur in gedaan, nog steeds lichter. Ik balen! Die vrouw zei dat ze niet zeker wist of het donkerder word.. Vandaag ga ik schilderen, ben best wel bang voor, dat het uiteindelijk geen leuke kleurtje word...



@littlemissvixen & Missprincesa

Die kleur is inderdaad erg mooi, vooral de foto van die woonkamer. alleen vroeg me wel af of die kleur niet te koud is. Daarom heb ik iets warmer gekozen. Ben benieuwd of ik daar niet spijt van krijg.. :s *fingers crossed*
Alle reacties Link kopieren
quote:goldflower87 schreef op 10 november 2011 @ 11:30:

Hoihoi,



Gisteren eindelijk verf gekocht bij Karwei. Wat een gedoe zeg!

Ik heb ongeveer die kleur gekozen in Karwei merk: zandbeige.

Ik had gevraagd of zelf mengen met hetzelfde merk goedkoper is dan kant en klare, ze hadden gezegd dat het zelfs 10 euro goedkoper is en ook nog 20% korting eraf! Ik had ook gevraagd of ik hetzelfde kleur als die kant en klare kon krijgen, en dat was mogelijk. Ik laten mengen, want gebeurd er: veeel lichter dan die kant en klare. Daarna zelfs 2x hetzelfde kleur in gedaan, nog steeds lichter. Ik balen! Die vrouw zei dat ze niet zeker wist of het donkerder word.. Vandaag ga ik schilderen, ben best wel bang voor, dat het uiteindelijk geen leuke kleurtje word...



@littlemissvixen & Missprincesa

Die kleur is inderdaad erg mooi, vooral de foto van die woonkamer. alleen vroeg me wel af of die kleur niet te koud is. Daarom heb ik iets warmer gekozen. Ben benieuwd of ik daar niet spijt van krijg.. :s *fingers crossed*



Het droogt altijd anders op dan dat het er 'nat' uitziet he!

Dus misschien valt het mee. succes hoor!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Painting the Past-kleuren.

Mooie kalktinten in allerlei nuances. Ikzelf vind de taupekleur erg mooi. De verf is erg duur maar je kunt hem in Gamma kwaliteit laten mengen (kies dan voor extra extra mat)... je betaald daar een fractie van de prijs.



Ik heb zelf gekozen voor de kleur Truffle (NN15).... prachtig!
Alle reacties Link kopieren
en zit het er al op?
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat ben ik laat met reageren (sorry)! Ik krijg nooit automatische mailtjes als ik reacties krijg. Ik ga nu toch even laten zien wat het uiteindelijk is geworden: https://fbcdn-sphotos-a.a ... 05374865_1126619947_n.jpg

Ik heb niet voor helemaal bruin gekozen, het is een aparte, maar wel frisser en vrolijker kleur . Ik heb deze kleur nog nooit bij iemand gezien. Ben er wel blij mee! Al had ik wel anders in mijn gedachten haha. Het staat heel goed bij mijn inrichting
Alle reacties Link kopieren
urban taupe van Creations van Flexa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven