Welke stad in NL vind jij fijn om in te wonen?

25-05-2016 23:35 197 berichten
Ik woon momenteel in het buitenland, maar aangezien ik mijn familie erg mis zit ik erover te denken om terug naar Nederland te gaan. Aangezien ik niet plaatsgebonden ben wil ik graag weten welke steden fijn zijn om in te wonen. Ik hou zelf wel van wat natuur in de buurt zodat ik lekker kan wandelen of hardlopen.



Welke stad vind jij fijn om in te wonen en waarom?
Enkhuizen (Nu gaan veel forummers mij voor gek verklaren )

Oh waarom. Ehmm. Dat is een goeie. Ik hou van de sfeer die er in mijn oude buurt hing. Alles was op redelijke korte afstand te bereiken. En ik heb alleen maar leuke herinneringen aan mijn tijd daar
Alle reacties Link kopieren
Leiden, zó'n mooie stad. En zo veel te doen!
Delft is ook een mooie stad, maar ik vond het er wel te druk. Wel is de binnenstad daarvan erg mooi. In delft heb je ook een mooi groot park waarin je kan hardlopen
Alle reacties Link kopieren
Tja, er is zoveel leuks... Utrecht, Amersfoort, Nijmegen, Den Bosch, Rotterdam, Groningen, Maastricht, Zwolle en dat zijn dan nog alleen maar de grote steden. Ik zou als ik jou was in elk geval in de buurt van je familie gaan wonen, en ergens waar werkgelegenheid is. Als je familie heel verspreid zit en werkgelegenheid niet uit maakt, zou ik ergens gaan wonen waar je heel veel huis kunt kopen voor je geld
Nijmegen, mooie omgeving en altijd wat te doen, maar niet te druk.
Delft, daar heb ik gewoond
quote:Moosey schreef op 25 mei 2016 @ 23:41:

Tja, er is zoveel leuks... Utrecht, Amersfoort, Nijmegen, Den Bosch, Rotterdam, Groningen, Maastricht, Zwolle en dat zijn dan nog alleen maar de grote steden. Ik zou als ik jou was in elk geval in de buurt van je familie gaan wonen, en ergens waar werkgelegenheid is. Als je familie heel verspreid zit en werkgelegenheid niet uit maakt, zou ik ergens gaan wonen waar je heel veel huis kunt kopen voor je geld Groningen
Alle reacties Link kopieren
Leiden, ook leuk inderdaad. Dit topic gaat je leven niet makkelijker maken TO
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 23:41:

Delft, daar heb ik gewoond Ik ook een tijdje
Alle reacties Link kopieren
Noord-Oost Groningen bij voorkeur Sommar, maar daar is dan weer geen stad
quote:defyinggravity schreef op 25 mei 2016 @ 23:41:

Nijmegen, mooie omgeving en altijd wat te doen, maar niet te druk.Nijmegen staat dus hoog op mijn lijst, terwijl ik er maar 1 keer in mijn leven geweest ben. Nadeel vind ik wel dat het niet echt centraal ligt maar het lijkt me zeker een leuke stad.
Alle reacties Link kopieren
Stad? Ik zou eerder voor een wat rustiger gebied kiezen.



En in jouw geval in de omgeving van familie of waar je bent opgegroeid.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:isolde55 schreef op 25 mei 2016 @ 23:39:

Leiden, zó'n mooie stad. En zo veel te doen!+1.
Ik vind Leiden dan weer helemaal niet zo leuk, terwijl het eigenlijk best een mooie stad is.



Groningen is leuk maar echt te ver uit de richting.
Alle reacties Link kopieren
Ga je kopen of huren en wat kun je betalen lijken me ook relevante overwegingen... Je kunt wel heel centraal willen zitten, maar als je niet zoveel te besteden hebt is dat niet heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oldenzaal

Niet echt een stadstad.

Het is een middelgrote stad.



Ik hou van alles hier. Je hebt de voordelen van een stad zoals winkels ( ok nu wel veel leegstand), fijne horeca en openbaar vervoer maar het is niet zo druk als in bv Enschede wat hier dichtbij is.

Mooi natuur op het Hulsbeek.

Leuke relaxte mensen.



Ik wil hier niet meer weg zolang ik in Nederland woon.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Moosey schreef op 25 mei 2016 @ 23:43:

Noord-Oost Groningen bij voorkeur Sommar, maar daar is dan weer geen stad Ik bedoelde ook de provincie
quote:Sommar schreef op 25 mei 2016 @ 23:42:

[...]





Ik ook een tijdje Dat je het daar al te druk vond
Alle reacties Link kopieren
Bussum vond ik wel gaaf wonen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Amsterdam.

Of Haarlem.



In beide steden heb ik gewoond.

In Amsterdam voel ik me het meest thuis. Ik ben er geboren en voelt als thuis.
quote:Moosey schreef op 25 mei 2016 @ 23:44:

Ga je kopen of huren en wat kun je betalen lijken me ook relevante overwegingen... Je kunt wel heel centraal willen zitten, maar als je niet zoveel te besteden hebt is dat niet heel makkelijk.Ik hoef niet per se centraal te zitten, maar via woongroepen kun je ook in de grote steden misschien makkelijk woonruimte vinden?
Groningen, Maastricht, Amersfoort, Leiden staan hoog op mijn <3 lijstje. Een baan vinden/ zoeken binnen 2 uur van je familie zou mijn stap 1 zijn, van daar uit bepalen waar je wil wonen.
quote:retrostar schreef op 25 mei 2016 @ 23:46:

Bussum vind ik wel gaaf wonen.Lekker sjiek
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 23:45:

[...]





Dat je het daar al te druk vond Erg he. Ik ben vrijheid gewend. En eigenlijk ben ik meer een plattelandstype. Al die fietsen... Pfff je kon niet rustig je voordeur uit of je werd al aangereden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven