Welke stad in NL vind jij fijn om in te wonen?

25-05-2016 23:35 197 berichten
Ik woon momenteel in het buitenland, maar aangezien ik mijn familie erg mis zit ik erover te denken om terug naar Nederland te gaan. Aangezien ik niet plaatsgebonden ben wil ik graag weten welke steden fijn zijn om in te wonen. Ik hou zelf wel van wat natuur in de buurt zodat ik lekker kan wandelen of hardlopen.



Welke stad vind jij fijn om in te wonen en waarom?
Amersfoort, ook errug leuk
Alle reacties Link kopieren
T gooi. Midden in de prachtigste natuur aan de A1 en meerdere grote steden om de hoek. Wat mij betreft heerlijk!
Zwolle. Voelt als een groot dorp maar wel alle voordelen van de stad.

En je bent zo in mooi buitengebied.
De vraag is waar jij je het meeste thuis voelt. Nederland is een klein land maar er is een wereld van verschil tussen Groningen en Limburg en tussen de stad en het platteland. En ook het verschil tussen Amsterdam en Rotterdam is enorm groot
Nu gaat iedereen zijn stad opnoemen natuurlijk
quote:Sommar schreef op 25 mei 2016 @ 23:47:

[...]





Erg he. Ik ben vrijheid gewend. En eigenlijk ben ik meer een plattelandstype. Al die fietsen... Pfff je kon niet rustig je voordeur uit of je werd al aangereden Ongelofelijk Maarja, ik ben dan ook in een grote stad geboren dus voor mij was Delft echt een dorp. Behalve dan in de zomer op zaterdag, dan is er met name wanneer er evenementen zijn echt geen doorkomen aan.
Alle reacties Link kopieren
Mjaaa, woongroepen zijn ook niet perse makkelijk hoor, is geluk hebben. In Utrecht zijn wel heel leuke woongroepen en prachtige panden (in andere steden vast ook, maar in Ut ken ik er toevallig een paar) maar je moet wel echt geluk hebben om daar binnen te komen, gaat toch enorm viavia. Maar vooral veel roepen op Facebook dat je wat zoekt en maar hopen dat het dan voorbij komt waaien..
quote:tutu87 schreef op 25 mei 2016 @ 23:47:

T gooi. Midden in de prachtigste natuur aan de A1 en meerdere grote steden om de hoek. Wat mij betreft heerlijk!Kan ik nooit van mijn leven betalen joh ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 23:47:

[...]





Lekker sjiek Nu waarschijnlijk wel. Ik ben ik al heel lang niet meer geweest maar toen was het ideaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Groningen stad !



24/7 kun je de kroeg in.

In de natuur ben je ook snel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:fientje1982 schreef op 25 mei 2016 @ 23:48:

Nu gaat iedereen zijn stad opnoemen natuurlijk Nee hoor wel de stad waar ik graag (weer) zou wonen.
quote:Moosey schreef op 25 mei 2016 @ 23:49:

Mjaaa, woongroepen zijn ook niet perse makkelijk hoor, is geluk hebben. In Utrecht zijn wel heel leuke woongroepen en prachtige panden (in andere steden vast ook, maar in Ut ken ik er toevallig een paar) maar je moet wel echt geluk hebben om daar binnen te komen, gaat toch enorm viavia. Maar vooral veel roepen op Facebook dat je wat zoekt en maar hopen dat het dan voorbij komt waaien..Ow is dat zo? Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, maar ik hoorde laatst via via dat iemand vrij gemakkelijk woonruimte had gevonden. En misschien is dat in kleine steden als Zwolle en Nijmegen ook wat makkelijker?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo niet ik ben nog student en red het ook?? je moet we geluk hebben idd en kopen op een salaris zit er voor

Mij voorlopig ook niet haha maar t gooi is niet alleenmaar Vila's hoor?? je hebt zelfs volksbuurten????
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 23:48:

[...]





Ongelofelijk Maarja, ik ben dan ook in een grote stad geboren dus voor mij was Delft echt een dorp. Behalve dan in de zomer op zaterdag, dan is er met name wanneer er evenementen zijn echt geen doorkomen aan.Ja ik dan weer niet. Ik vond delft wel erg leuk, maar de drukte was ik niet gewend. Op zaterdagen was het inderdaad geen doorkomen aan. Wel heb ik er jaren met plezier gewoond
over welke steden heb je het dan tutu?
Alle reacties Link kopieren
Doe vraagtekens snap Kl niet haha doe serie er zelf bij als ik smileys gebruik
quote:Sommar schreef op 25 mei 2016 @ 23:51:

[...]





Ja ik dan weer niet. Ik vond delft wel erg leuk, maar de drukte was ik niet gewend. Op zaterdagen was het inderdaad geen doorkomen aan. Wel heb ik er jaren met plezier gewoondIk vond Delft ook fantastisch en alles was zo lekker dichtbij, dat mis ik hier weleens. Maar ik had ook wel behoefte aan iets anders en ik denk daarom ook niet dat ik weer terug zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bussum en Hilversum vind ik igg erg leuk zijn Beide dorpen (volgens mij geeft t gooi geen steden maar wel alles wat je nodig hebt aan winkels horeca etc. En steden in de buurt Utrecht Amsterdam Amersfoort ben je zo.
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 25 mei 2016 @ 23:53:

[...]





Ik vond Delft ook fantastisch en alles was zo lekker dichtbij, dat mis ik hier weleens. Maar ik had ook wel behoefte aan iets anders en ik denk daarom ook niet dat ik daar weer naar terug zou gaan.



Ik denk het ook niet dat ik er ooit weer naar terug zal gaan. Wat is trouwens de reden dat je weer naar Nederland wil?



Ik woon nu zelf ook in het buitenland en mis Nederland niet echt.



Ik vind alkmaar ook een leuke plaats en dan vooral de oude binnenstad
Ik mis Nederland niet perse, eerder mijn vrienden en familie.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 25 mei 2016 @ 23:48:

Nu gaat iedereen zijn stad opnoemen natuurlijk



Precies.

Het gaat er om wat je wenst in je woonomgeving. En dan lijkt de omschrijving ''natuur'' mij niet voldoende. Dat kan je vinden rond veel steden. Maar wat voor natuur? Bos of duin is nogal een verschil bijvoorbeeld. En denk ook aan cultuur, huizenbouw, mentaliteit, drukte, etc., etc.
Ik word momenteel het meest enthousiast van Amersfoort, Nijmegen en Zwolle. Hm, misschien maar eens kijken hoe het daar met woongelegenheid zit..
Ja daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Het scheelt bij mij al dat mijn halve familie vlakbij mij woont
quote:Mocy schreef op 25 mei 2016 @ 23:58:

[...]





Precies.

Het gaat er om wat je wenst in je woonomgeving. En dan lijkt de omschrijving ''natuur'' mij niet voldoende. Dat kan je vinden rond veel steden. Maar wat voor natuur? Bos of duin is nogal een verschil bijvoorbeeld. En denk ook aan cultuur, huizenbouw, mentaliteit, drukte, etc., etc.Voor mij is een wat kleinere stad die wel in alle gemakken voorziet met daaromheen een bos of natuurgebied ideaal. Dat je snel in het centrum bent maar ook de rust op kan zoeken. En oja, de winkels moeten op zondag wel geopend zijn!
quote:Sommar schreef op 25 mei 2016 @ 23:58:

Ja daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Het scheelt bij mij al dat mijn halve familie vlakbij mij woontJa, dat scheelt een hoop denk ik. Waar woon je als ik vragen mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven