Welke stad in NL vind jij fijn om in te wonen?

25-05-2016 23:35 197 berichten
Ik woon momenteel in het buitenland, maar aangezien ik mijn familie erg mis zit ik erover te denken om terug naar Nederland te gaan. Aangezien ik niet plaatsgebonden ben wil ik graag weten welke steden fijn zijn om in te wonen. Ik hou zelf wel van wat natuur in de buurt zodat ik lekker kan wandelen of hardlopen.



Welke stad vind jij fijn om in te wonen en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort vind ik ook een leuke stad. Vind de binnenstad gezellig en mooi.



Maar ben pas echt verliefd op mijn eigen stad waar ik al mijn hele leven woon. In het centrum sinds tien jaar. Kan het niet noemen in verband met herkenbaarheid maar wil hier nooit meer weg.
Ik denk dat veel mensen zich toch wel hechten aan de stad waar ze geboren zijn. Alhoewel.. ik zou zelf niet meer terug willen naar mijn geboortestad.
Alle reacties Link kopieren
Utrecht Absoluut het pareltje van Nederland. En ik zeg dat als persoon die van dag tot dag kan verschillen van plattelands- tot stadsmens. Ben ik de stad beu zit in in 15 minuten op de Utrechtse Heuvelrug, wil ik drukte ben je in een half uurtje in Amsterdam. Ook makkelijk als je daar werkt. Utrecht ligt sowieso centraal.



Verder zijn de huizen, parken, winkeltjes en mensen er



Edit; En nee, ben er niet geboren Ik kom van het Zeeuwse platteland en hoewel ik ook daar nog steeds gehecht aan ben, is Utrecht toch mijn thuis. Als 16-jarig bleu provinciaaltje in m'n eentje naar Utrecht vertrokken en binnen een half jaar voelde het echt als mijn stadje
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 26 mei 2016 @ 00:00:

[...]





Ja, dat scheelt een hoop denk ik. Waar woon je als ik vragen mag?In het noorden van Zweden. Jij?
quote:Liberty97 schreef op 26 mei 2016 @ 00:04:

Utrecht Absoluut het pareltje van Nederland. En ik zeg dat als persoon die van dag tot dag kan verschillen van plattelands- tot stadsmens. Ben ik de stad beu zit in in 15 minuten op de Utrechtse Heuvelrug, wil ik drukte ben je in een half uurtje in Amsterdam. Ook makkelijk als je daar werkt. Utrecht ligt sowieso centraal.



Verder zijn de huizen, parken, winkeltjes en mensen er Utrecht is inderdaad leuk! Wel erg druk toch? En hoe zit het daar met woonruimte vinden, is dat een beetje te doen?
Nijmegen is ook een mooie stad, maar volgens mij is het er best lastig om woonruimte te vinden aangezien er ook veel studenten op kamers wonen enz
quote:Sommar schreef op 26 mei 2016 @ 00:04:

[...]





In het noorden van Zweden. Jij?Ow wat gaaf zeg! Koud ook Ik woon in Duitsland dus niet zo ver van Nederland vandaan
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 26 mei 2016 @ 00:06:

[...]





Utrecht is inderdaad leuk! Wel erg druk toch? En hoe zit het daar met woonruimte vinden, is dat een beetje te doen?



Ligt eraan wat je precies zoekt en waar! En wat je budget is natuurlijk.

Ik vind het zelf meevallen met de drukte. 't Is geen Drenthe, maar in vergelijking met Amsterdam is het een verademing.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 25 mei 2016 @ 23:44:

Oldenzaal

Niet echt een stadstad.

Het is een middelgrote stad.



Ik hou van alles hier. Je hebt de voordelen van een stad zoals winkels ( ok nu wel veel leegstand), fijne horeca en openbaar vervoer maar het is niet zo druk als in bv Enschede wat hier dichtbij is.

Mooi natuur op het Hulsbeek.

Leuke relaxte mensen.



Ik wil hier niet meer weg zolang ik in Nederland woon.Oldenzaal is vreselijk als je kinderen hebt. De wijk waar je woont bepaalt naar welke school je MOET. Inschrijven bij een andere school mag niet. Idem met middelbare scholen, is echt een drama. Leuk als je een gemiddeld kind hebt, niet leuk als je een niet gemiddeld kind hebt of een ander soort onderwijs wilt. Staat die school niet in jouw buurt, dan mag je kind er niet heen.
quote:Liberty97 schreef op 26 mei 2016 @ 00:07:

[...]





Ligt eraan wat je precies zoekt en waar! En wat je budget is natuurlijk.

Ik vind het zelf meevallen met de drukte. 't Is geen Drenthe, maar in vergelijking met Amsterdam is het een verademing.Ik vind het best leuk klinken! Ik had zelf nog niet aan Utrecht gedacht.
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 26 mei 2016 @ 00:07:

[...]





Ow wat gaaf zeg! Koud ook Ik woon in Duitsland dus niet zo ver van Nederland vandaanDe zomers zijn lekker en de winter heeft ook wel wat. Er is wel altijd sneeuw in de winter en vind ik ook wel wat hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf ben heel erg van strand en zee. Mede door de stad waar ik geboren en opgevoed ben, dus wil altijd daar dichtbij in de buurt blijven.
Het zou niets voor mij zijn denk ik, alhoewel ik Zweden wel echt prachtig vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in het buitenland en op de slechte dagen (die ik overigens de laatste 3 jaar niet meer heb) vroeg ik me ook vaak af waar ik zou gaan wonen wanneer ik weer terug naar Nederland zou gaan. Ik kom zelf uit een klein dorp in Groningen en gestudeerd in Groningen zelf en daarna weer terug naar mijn oude woonomgeving. Maar ik denk niet dat ik daar weer zou gaan wonen vanwege de werkgelegenheid. Als ik als gepensioneerde terug zou gaan, is het verhaal iets anders.



Ik zit dan meer te denken aan kleine stadjes als Zutphen, Deventer, Zwolle, Enschede, Apeldoorn of zo en met voorkeur voor de eerste 2. Of ergens in Noord Holland in een klein dorpje in de buurt van Haarlem of Alkmaar. Ik zou niet in het westen willen wonen, veel te veel verkeer en drukte. Het zuiden van Nederland ken ik niet goed genoeg om me echt een beeld te kunnen vormen hoe het zou zijn om daar te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Potverdorie dat breda nog niet genoemd is!



Bourgondisch.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort, Groningen, Nijmegen, Arnhem, Leeuwarden, Deventer, Apeldoorn lijken wel leuk. Wat mij totaal niet trekt en waar ik nooit zou willen wonen is Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, is me te druk en heb t idee dat de maatschappij daar anders is dan het rustige waar ik nu woon. Heb overigs wel een tijdje in Rotterdam gewoond vroeger, toen ik weer terug was voelde het net alsof ik op vakantie was geweest in een totaal andere wereld.
•°: Don't be the same, be better!
Maastricht is ook nog niet voorbij gekomen, dat verbaast me.
Alle reacties Link kopieren
Maastricht voelt voor mij altijd een beetje alsof ik door een instelling voor mentaal beperkten wandel Ik weet niet wat het is, de gebouwen zijn er prachtig, lieve straatjes, heus vriendelijke gezellige mensen, lekkere restaurantjes en cafeetjes. Maar iedere keer toch weer een beetje gillend wegrennen Kortom: Ik zou er niet voor kiezen. Maar hee, andere mensen zal het blijkbaar wel aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn top 3:



1. Groningen

2. Zwolle

3. Leeuwarden
Ik zou voor Arnhem gaan. Mooi compromis tussen de drie steden die jij noemde.
Ja Arnhem staat hoog op de lijst. Net als Amersfoort, Nijmegen en Zwolle. Apeldoorn lijkt me ook wel wat hebben.
quote:Liberty97 schreef op 26 mei 2016 @ 00:37:

Maastricht voelt voor mij altijd een beetje alsof ik door een instelling voor mentaal beperkten wandel Ik weet niet wat het is, de gebouwen zijn er prachtig, lieve straatjes, heus vriendelijke gezellige mensen, lekkere restaurantjes en cafeetjes. Maar iedere keer toch weer een beetje gillend wegrennen Kortom: Ik zou er niet voor kiezen. Maar hee, andere mensen zal het blijkbaar wel aantrekken.
Wat is je budget en wat vind jij echt belangrijk?



Ik kan mijn situatie wel omschrijven, die ik als heel positief ervaar ondanks dat ik een stad (Purmerend) woon waar sommigen nog niet dood gevonden willen worden, maar voor die situatie heb je wel minstens 6 ton nodig.



Wassenaar is vast ook leuk, maar niet die kloterige huizen langs de A44, Maastricht is enig maar niet 4 hoog zonder lift langs de A2.....
Wat ik belangrijk vind:

dat ik een benedenwoning heb zodat mijn kat naar buiten kan

dat de huur niet boven de 1000 euro incl. komt

dat er iets van natuur of een bos in de buurt is



En ik zou zoooo graag een echt huisje willen hebben, met een trap en een dak. Ik heb dat ooit gehad en dat vond ik zo leuk. Hoeft niet groot te zijn, ik heb niet veel ruimte nodig. ongeveer 50 m2 is al genoeg.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland vind ik Amsterdam, Utrecht, Groningen, Den Haag en Rotterdam leuk. Leiden, Delft en Haarlem lijken mij ook prima woonplekken (ken ik alleen minder goed). Gezien je budget zou ik Amsterdam, Den Haag en Utrecht niet kiezen.



Overigens schijnt Groningen-Randstad veel minder ver te zijn dan andersom. Ik woon in Groningen en rij binnen twee uur naar Utrecht en Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven