welke wasmachine?

19-08-2014 11:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet uit. Vriend zegt dat ik moet gaan voor Siemens of Bosch. In de winkel wordt gezegd dat AEG en LG ook goed zijn. Een vriend zou gaan voor de beste koop van de consumentenbond, maar die is weer niet een van de bovengenoemde merken.

Budget is 500, Miele valt dus af.

Ik vraag me ook af of ik wel zo'n grote trommel nodig heb aangezien ik een eenpersoonshuishouden heb. En ik vind die displays maar niets, ben gewend aan de draaiknoppen op mijn oude machine, maar misschien moet ik maar met de tijd meegaan..

Zit er echt veel verschil in de machines/merken onderling?

Heeft iemand een tip hoe ik tot de juiste keuze kan komen?
Gewoon zelf knoop doorhakken en niet teveel luisteren naar de rest?!
Energieverbruik, waterverbruik, instelbaar toerental bij centrifugeren, herrie en halve-was-programma <--- dat zijn de dingen waar ik op let.



Een machine die door iemand aanbevolen wordt maar niet kan wat ik wil, daar heb ik niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Neem een wasmachine die zo stil mogelijk is.

Met een woeste rodeostier in de badkamer ben je niet blij, en je benedenburen ook niet.



http://www.consumentenbon ... achines/beste-wasmachine/
Alle reacties Link kopieren
Nee stil had ik ook al aan gedacht. Woon maar klein en pand is gehorig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat veel wasmachine een grote trommel hebben. Is dat wel handig als je in je uppie bent?
Grote trommel kan handig zijn: dekbed, kussen, winterjas, deken, grote dingen die je soms wil kunnen wassen en niet altijd in een kleine trommel passen. Als de machine een programma/knop heeft voor halve was hoef je niet je was op te sparen tot je eindelijk een keer die trommel vol hebt.
Voor die ene keer dat je een dekbed wast zou ik geen grote trommel nemen. Een programma voor een halve was helpt niet zoveel. Je verbruikt iets minder water, maar evenveel stroom. Heb je uiteindelijk niet zoveel besparing op.



Als ik jou was ging ik gewoon voor een simpel ding, die zuinig is en die weinig geluid produceert.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een wasmachine van een bekend en degelijk merk gaan, zoals Siemens/ Bosch/ Zanussi/ Miele. En dan kopen bij een winkel die in het algemeen niet moeilijk doen over reparaties binnen de garantietermijn, zoals Mediamarkt of BCC. Je kunt dan bijna geen miskoop doen.



Kijk bij de aanschaf eventueel hoeveel minuten de wasprogramma's zo ongeveer duren. Een zuinige wasmachine die 2 uur staat te draaien, is nog steeds niet zuinig.





Zelf heb ik ooit eens een hele goedkope wasmachine gekocht van een onbekend merk, maar had daar al snel spijt van. Mijn kleren werden niet alleen gewassen, maar ook in elkaar geslagen en sleten daardoor veel sneller. Plus dat de wasprogramma's ontzettend lang duurden.
Via kieskeurig kun je wasmachines met elkaar vergelijken, dat is misschien handig?

Een Bosch of Siemens voor 500 euro, kan dat wel?
quote:bij_zonder schreef op 19 augustus 2014 @ 12:22:

Grote trommel kan handig zijn: dekbed, kussen, winterjas, deken, grote dingen die je soms wil kunnen wassen en niet altijd in een kleine trommel passen. Als de machine een programma/knop heeft voor halve was hoef je niet je was op te sparen tot je eindelijk een keer die trommel vol hebt.

Mijn machine weegt de was en past daarop de lengte van het programma aan. Kwam er laatst achter dat dat erin zat, toen hij ineens versprong van 1.01 uur naar 48 minuten ofzo maar als zoiets erin zit, maakt een grote trommel verder niet uit, ook al zit er weinig in.

En ik heb een snelwasprogramma van 31 minuten, vind ik heel handig!

Maar goed, ik heb een miele dus verder heb je niks aan mij
Als mijn huidige kapot gaat, wil ik ook graag een miele. Hier een 2 persoons huishouden, ikzelf + kind.



Ik heb nu een Beko, toen gekocht door ex. Ik ben er niet echt tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een droger? zo niet, dan eentje die veel centrifugeervolume heeft. Toerental van 1600 ipv 100 scheelt een boel nattigheid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste Indesit heeft 15 jaar prima gedraaid. 1x een reparatie i.v.m. een printplaatje na 13 jaar, maar verder geen enkel probleem.



Heb nu paar maanden geleden weer een Indesit gekocht. Zou zeker voor een grote trommel gaan. Dan kan je meer was wegwerken in 1x, bijvoorbeeld handdoeken, of dekens e.d. Dat miste ik wel bij mijn vorige machine met kleine trommel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, veel toeren is ook aan te bevelen.



@Desperate_Housewive, ik heb zelfs een snelwasprogramma van 9 minuten. :-) heb ik een keer gebruikt voor een wollen jasje die eigenlijk naar stomerij zou moeten. Werkte prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 6kg trommel, 1400 toeren. Prima voor een eenpersoonshuishouden (zou echt niet groter doen) en de was komt er haast droog uit.

Wat ik wel eens mis is een timer waarop ik kan zien hoe lang het programma duurt en hoe ver ie al is.



Er raden hier mensen allemaal dure merken aan (miele, bosch etc).

Ik vraag me sowieso al af of zo'n wasmachines binnen jouw budget hebben, maar daarnaast was er pas bij keuringsdienst van waren of de rekenkamer oid een item over wasmachines, waarbij ze zeiden dat je beter een goedkope wasmachine kunt nemen die je na een jaar of 5 vervangt dan een dure. Daar betaal je toch vaak voor functies die je niet gebruikt en reparaties zijn zo duur dat je daar een nieuwe (goedkope) wasmachine voor kunt kopen. En bovendien zijn er zoveel ontwikkelingen op wasmachinegebied dat een goedkope die je nu nieuw koopt vaak beter is dan een dure miele die je al vijf jaar gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu 1 gespot, een Siemens van 429 bij BCC. Goede recensies op kieskeurig. Ik fiets zo naar de winkel om 'm te bekijken.

Hoog toerental zou ik prettig vinden maar het valt me op dat de meesten tot 1400 gaan. Mijn vorige machine ging tot 1500.

Nou ja, ik moet maar gewoon de knoop doorhakken. Degelijk merk bestellen bij degelijke winkel.

Dank voor de reacties in ieder geval.

Hoop dat het vandaag lukt en ik morgen weer kan wassen.
Ik heb een lavamat AEG droger en wasmachine, 1600 toeren ook. Waren iets van 600 euro max en ik ben heel tevreden, de vorige waren van Miele.
Alle reacties Link kopieren
ik had een Bosch, die had een vrij korte levensduur.

Had goede ervaringen over Samsung gehoord, maar in de winkel waren ze daar vrij negatief over ('Samsung moet zich nog bewijzen', 'Je kan beter voor een Miele of Bosch of Siemens gaan, daarbij weet je wat je krijgt' etc. etc.').

Ondanks alle opmerkingen van winkelpersoneel en dus tegen hun advies in, ben ik toch voor een Samsung gegaan.

En die bevalt prima! Ik heb volgens mij een 7 kg trommel, diverse programma mogelijkheden en vrij stil ook. En vrij zuinig in gebruik.

Goed gezocht naar een goede aanbieding en heb uiteindelijk een machine van 450 euro voor driehonderdnogwat-euro kunnen kopen, actie bij webshop en nog eens een refund actie van Samsung zelf. Dus al met al een goede koop!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Samsung http://www.veiligkopen.nu ... na?Art=SAMS%7CWF70F5E0Q4W



Bevalt prima, zuinig en speciale trommel etc. en ruim binnen je budget 428 euro, staan ook op de site nog goedkopere van 358 maar die zijn weer niet eco (dus minder zuinig)
quote:LoiseauCoureur schreef op 19 augustus 2014 @ 12:59:

Ik heb een 6kg trommel, 1400 toeren. Prima voor een eenpersoonshuishouden (zou echt niet groter doen) en de was komt er haast droog uit.

Wat ik wel eens mis is een timer waarop ik kan zien hoe lang het programma duurt en hoe ver ie al is.



Er raden hier mensen allemaal dure merken aan (miele, bosch etc).

Ik vraag me sowieso al af of zo'n wasmachines binnen jouw budget hebben, maar daarnaast was er pas bij keuringsdienst van waren of de rekenkamer oid een item over wasmachines, waarbij ze zeiden dat je beter een goedkope wasmachine kunt nemen die je na een jaar of 5 vervangt dan een dure. Daar betaal je toch vaak voor functies die je niet gebruikt en reparaties zijn zo duur dat je daar een nieuwe (goedkope) wasmachine voor kunt kopen. En bovendien zijn er zoveel ontwikkelingen op wasmachinegebied dat een goedkope die je nu nieuw koopt vaak beter is dan een dure miele die je al vijf jaar gebruikt.dat kan best zo zijn, maar ik heb geen zin om elke 5 jaar een wasmachine 2 trappen omhoog naar zolder te tillen. Dan liever eens in de 15 jaar en maar iets minder zuinig op den duur
Alle reacties Link kopieren
Online bestellen is volgens mij altijd goedkoper dan in de bcc etc. zie de site die ik postte
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het belangrijk dat er een verlate start knop op zit. Dat ik in kan stellen dat hij klaar is als ik thuis kom uit mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Miele sinds een jaar en ben er super tevreden over, hij is super zuinig (A+++) en draait veel kortere programma's dan onze oude. Ook heel veel keuze in programma's en hij is super stil. Misschien toch overwegen? Energiezuinigheid is ook zo belangrijk! je bespaart hiermee ook heel veel geld. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel wasmachines niet meer goed doen tegenwoordig is spoelen. Dat komt doordat het waterverbruik steeds meer wordt verminderd. Ik heb dus een wasmachine met een optie om extra te spoelen. Het is een Bosch en hij gaat nu 10 jaar mee, probleemloos.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven