Welke woonkoningin denkt met mij mee?

27-11-2014 13:13 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Ik ben op zoek naar een nieuwe kleur voor in huis. In mijn huis komen steigerhout, wit en grijs terug. Rood vind ik hier te hard bij afsteken. Nou dacht ik aan petrol, ijsblauw of okergeel (met blauw?), maar ik kom er niet uit. Tips waar ik op moet letten? Ideeën?
Alle reacties Link kopieren
WIj hebben dezelfde kleurstellingen en hebben voor Petrol gekozen. Ijsblauw vind ik een vrij kille kleur. Okergeel lijkt me ook grappig, maar daar was vriendjelief niet zo van gecharmeerd..



Als je er eenmaal voor kiest om voor een kleur te gaan, zou ik wel eerst kijken of er ook veel accessoires in die kleur te krijgen zijn.



Vriendinnen van mij hebben ook wit/grijs en hebben in twee kleuren accessoires liggen, ze wisselen dan in de herfst en de zomer van kleur, en verzetten eens wat dingetjes. Dus dat zou ook een optie zijn. dan moet je alleen geen muur kleuren ingrijpend veranderen ;)
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Koningin*
Ik zou het steigerhout dumpen zo lelijk vind ik dat.



Verder lijkt ijsblauw of turquoise me er wel mooi bij. Ijsblauw en okergeel is volgens mij ook wel een mooie combi. Of niet ijsblauw maar een pastel turquoise is misschien beter.
Alle reacties Link kopieren
Paars! Een mooie kleur paars.

Paars en paars kunnen kwa combineren erg verschillen dus haal wat staaltjes. Donker paars met veel blauw er in (paars bestaat uit rood en blauw) staat heel goed bij grijs en steigerhout. Te veel blauw maakt het weer hard. Ook een niet te heldere paars nemen, dat staat vaak ook niet.
Alle reacties Link kopieren
paars met grijs

Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 november 2014 @ 13:26:

Paars! Een mooie kleur paars.

Paars en paars kunnen kwa combineren erg verschillen dus haal wat staaltjes. Donker paars met veel blauw er in (paars bestaat uit rood en blauw) staat heel goed bij grijs en steigerhout. Te veel blauw maakt het weer hard. Ook een niet te heldere paars nemen, dat staat vaak ook niet.Ik houd niet zo van paars
Alle reacties Link kopieren
Deze paars is met te veel rood en is wat te helder vind ik persoonlijk

Doe dan aubergine
Alle reacties Link kopieren
quote:canoodle schreef op 27 november 2014 @ 13:29:

[...]





Ik houd niet zo van paars Dat is jammer want dat staat wel heel erg mooi met steigerhout.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 27 november 2014 @ 13:30:

Doe dan aubergineOmdat dat groen is zeker
Alle reacties Link kopieren




Roze!
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 27 november 2014 @ 13:31:

[img]http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... a803d0.jpg[/img]



Roze!Als ik mijn man er ook nog graag bij wil hebben, is dat geen optie
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik eigenlijk petrol óf oker met blauw het mooist vind. Wat vinden jullie hiervan? Of leuke ideeën hierover?
Alle reacties Link kopieren
Beplak een deel van de muur met dik papier, of wat kranten over elkaar heen oid in een kleur en leef er een paar dagen mee. Kun je zien of het bevalt voordat je de hele muur doet.
Alle reacties Link kopieren
Wolwit? Volgens mij hebben ze bij de bouwmarkt behang wat een uitvergrote print van een wollen breisel lijkt, gecombineerd met een schapenvachtje wat vilten kussens?

Wat koperen accessoires erbij?
Alle reacties Link kopieren
quote:canoodle schreef op 27 november 2014 @ 13:34:

Ik denk dat ik eigenlijk petrol óf oker met blauw het mooist vind. Wat vinden jullie hiervan? Of leuke ideeën hierover?

Ik vind petrol wat hard en oker doet pijn aan mijn ogen.

Ik ben toch meer van de zachtere kleuren al zou dat roze hier ook niet in komen
Alle reacties Link kopieren
Kleur voor wat? Je ensuite deuren? Je keuken? Plafond, bank. gordijnen? Het klinkt alsof je een vrij rustige basis hebt gelegd en dat is goed :-) Dat je dan iets (geen idee wat je in gedachten hebt) eruit wil laten springen is dan geen rare keuze.



Je kunt spelen met hoogglans, zijdeglans, mat en extra mat. En wat voor verf wil je gaan gebruiken? Ik zou even een kijkje nemen op sites van Farrow & Ball, Painting the Past, Pure & Original etc. Met deze merken kun je unieke sferen creëren. Maar bouwmarkten hebben ook wel aardige alternatieven inmiddels (heb ik zelf nooit gebruikt).



En doe het netjes! Dus alle fases die je moet aflopen voor het beste resultaat. Ontvetten, schuren, meerdere lagen etc. etc. Moet er niet aan denken dat iemand mijn met uiterste zorg geverfde kozijnen even gaat onderkliederen in een 'vrolijk kleurtje'.



Ik heb binnen in mijn huis alles zelf geschilderd. Heel 'saai', houtwerk Sikkens hoogglans RAL 9010 en de muren extra mat Sikkens Alphaxylan RAL 9010 (krijtverfeffect maar dan toch beter en minder duur. Kun je laten mengen in alle kleuren van de dure topmerken). Kleur breng ik met Schilderijen, kussens etc. Bovendien elke kleur, jouw grijs bijvoorbeeld heb je in zo verschrikkelijk veel nuances!



Het is allemaal zo persoonlijk! Laat je inspireren maar maak je eigen keuzes! Ik heb zelf niets met die frivole, nonchalante VT-wonen interieurtjes. Hou zelf van wat meer grandeur en klasse maar toch gezellig en niet stijf. De een vind het niks, de ander z'n mond valt open van verbazing.



P.S. Mannen kunnen ook verstand hebben van wonen hoor! Haha. Vaak is het zo van: laat mij (de vrouw) dat maar opknappen. En wat ik te zien krijg is dan een matige eenheidsworstensmaak natuurlijk wel met het 'leuke antieke kastje van oma'.



Succes! En doe geen paars! Zo ultra burgerlijk. Je ziet in alle 'trendy' nieuwbouwhutten.
Ik zou voor een soort mintgroene kleur gaan, zoals in deze babykamer:







Net wat zachter dan turquoise of okergeel. Wel leuk om dan wat fellere kleuren te kiezen voor accessoires.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 november 2014 @ 13:36:

[...]



Ik vind petrol wat hard en oker doet pijn aan mijn ogen.

Ik ben toch meer van de zachtere kleuren al zou dat roze hier ook niet in komen Misschien een grijstint die naar petrol neigt?
Alle reacties Link kopieren
Pasteltinten doen het natuurlijk sowieso goed in het interieur dat jij beschrijft
Alle reacties Link kopieren
Kijk eerst naar de licht-inval. Ligt je woonkamer aan een koele kant (noorden, noord-oosten) kies dan voor warme kleuren, heb je het grootste deel van de dag de zon dan kun je voor koelere kleuren kiezen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke ideeën hebben jullie! Druk aan het googlen. Ik denk niet dat ik de muren ga schilderen, juist om volgend jaar de kleuren weer zat te kunnen zijn en met kussens en dergelijke de boel weer te veranderen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde kleuren in mijn huis en heb daar bruin (donker) bij gedaan. Echter is het hier te kil en wij denken nu ook aan oud roze of een taupe kleur. Accesoires zijn hier nu allemaal mos groen, staat mooi bij de bomen tegenover ons huis. Van de lente worden dat gewoon weer lente kleurtjes, omdat alles hier neutraal is op de muren e.d kan ik alle kleuren gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Mistpaars is trouwens ook helemaal leuk nu, kun je leuk combineren met hier en daar een fellere paarse kaars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven