Werkwoorden vervoegen app.

22-03-2017 21:44 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een goede app (android) waar de regels voor het vervoegen kort en duidelijk worden uitgelegd, en waar je wat oefeningen kan doen?



Alvast bedankt.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
App weet ik niet maar misschien deze website http://www.cambiumned.nl/ ... vorm-in-de-verleden-tijd/
Alle reacties Link kopieren
Om werkwoorden te leren vervoegen bestaat een eenvoudig instituut. Dat heet school. Weet je wel, dat gebouw waar alle kinders naartoe gaan om onder meer te leren werkwoorden te vervoegen, zodat ze dat op hun 12e ook beheersen - als ze tenminste de moeite hebben genomen de lesstof toch zich te nemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 21:57:

Om werkwoorden te leren vervoegen bestaat een eenvoudig instituut. Dat heet school. Weet je wel, dat gebouw waar alle kinders naartoe gaan om onder meer te leren werkwoorden te vervoegen, zodat ze dat op hun 12e ook beheersen - als ze tenminste de moeite hebben genomen de lesstof toch zich te nemen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 21:57:

Om werkwoorden te leren vervoegen bestaat een eenvoudig instituut. Dat heet school. Weet je wel, dat gebouw waar alle kinders naartoe gaan om onder meer te leren werkwoorden te vervoegen, zodat ze dat op hun 12e ook beheersen - als ze tenminste de moeite hebben genomen de lesstof toch zich te nemen.Touché
Alle reacties Link kopieren
App ken ik niet maar deze site heeft mij erg geholpen



http://educatie-en-school ... -de-simpelste-uitleg.html
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 21:57:

Om werkwoorden te leren vervoegen bestaat een eenvoudig instituut. Dat heet school. Weet je wel, dat gebouw waar alle kinders naartoe gaan om onder meer te leren werkwoorden te vervoegen, zodat ze dat op hun 12e ook beheersen - als ze tenminste de moeite hebben genomen de lesstof toch zich te nemen.God. Wat een bijdrage weer! Dat vraagt zij toch helemaal niet? Jij moet naar een psycholoog. Je weet wel, waar iemand naar toe moet als hij/zij zo teleurgesteld is dat hij/zij er bitter van geworden is. Als je tenminste de moeite kan nemen om jezelf eens wat gezelliger/aardiger te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liez12 schreef op 22 maart 2017 @ 22:02:

[...]





God. Wat een bijdrage weer! Dat vraagt zij toch helemaal niet? Jij moet naar een psycholoog. Je weet wel, waar iemand naar toe moet als hij/zij zo teleurgesteld is dat hij/zij er bitter van geworden is. Als je tenminste de moeite kan nemen om jezelf eens wat gezelliger/aardiger te maken.Ik vind dat mensen die ná de lagere school te hebben doorlopen, nog een app nodig hebben om werkwoorden te kunnen vervoegen, niet helemaal compos mentis zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat iemand hieraan werkt. Niet iedereen is geboren in een goed huis of heeft de mogelijkheid gehad om dit te kunnen leren. Hoewel ik wel denk dat iemand het beste het kan leren door het van iemand te leren.
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 21:57:

Om werkwoorden te leren vervoegen bestaat een eenvoudig instituut. Dat heet school. Weet je wel, dat gebouw waar alle kinders naartoe gaan om onder meer te leren werkwoorden te vervoegen, zodat ze dat op hun 12e ook beheersen - als ze tenminste de moeite hebben genomen de lesstof toch zich te nemen.Oeps Pejaka!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is Nederlands niet de moedertaal van TO.

Of is ze naar een internationale school geweest.

Of heeft ze thuis les gehad van falende ouders.



Weet jij veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:03:

[...]





Ik vind dat mensen die ná de lagere school te hebben doorlopen, nog een app nodig hebben om werkwoorden te kunnen vervoegen, niet helemaal compos mentis zijn.



Ik gebruik ook regelmatig een app voor grammatica, altijd handig bij het leren van een nieuwe taal, en mijn 7-jarige nichtje gebruikt ook een app om grammaticale spelletjes te spelen, vindt ze leuk.



Mensen die andere mensen afzeiken omdat ze zichzelf willen verbeteren, dat is pas compos mentis.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 22 maart 2017 @ 22:06:

Misschien is Nederlands niet de moedertaal van TO.

Of is ze naar een internationale school geweest.

Of heeft ze thuis les gehad van falende ouders.



Weet jij veel.Weet ik niet. Maar ik vind het niet nodig dingen te veronderstellen die TO niet noemt. Ik ga uit van de feiten die ik heb, en niet van feiten die mogelijkerwijze eventueel een rol zouden kunnen spelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Niet zo pinnig Pajeka.

Ik ben jaren geleden geëmigreerd.

Ofschoon ik nog heel regelmatig Nederlands spreek, is dit forum nagenoeg de enige plek waar ik nog Nederlands schrijf.

Ik merk zelf dat ik het vervoegen van werkwoorden niet langer instinctief goed doe.

Ik rammel fouten uit mijn toetsenbord waar ik me bijna voor schaam.

Dus om mezelf te verbeteren zou ik graag de regels even ophalen, en vervolgens wiilen oefenen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 21:57:

Om werkwoorden te leren vervoegen bestaat een eenvoudig instituut. Dat heet school. Weet je wel, dat gebouw waar alle kinders naartoe gaan om onder meer te leren werkwoorden te vervoegen, zodat ze dat op hun 12e ook beheersen - als ze tenminste de moeite hebben genomen de lesstof toch zich te nemen.Ammehoela... Als iemand na zijn 12e de werkwoordsvervoegingen nog niet kent en ze fout gebruikt is het niet goed. Als iemand ze fatsoenlijk wilt leren om ze wel goed te gebruiken na zijn 12e is het ook weer niet goed. Misschien is TO wel buitenlands waardoor ze de vervoegingen in het Nederlands nu pas hoeft te leren? Of is ze langdurig ziek geweest in de tijd dat ze naar school moest, waardoor ze veel lesstof gemist heeft en deze niet tot zich heeft kunnen nemen? Zoveel redenen waarom iemand die niet al op zijn 12e wellicht beheerst. Ben blij dat ze de moeite wilt doen om ze wel nu nog te leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 22 maart 2017 @ 22:06:

[...]



Oeps Pejaka! En je hebt gelijk, dit is een oeps-moment... te snel willen typen, zin willen veranderen en niet goed kijken of alles dan nog klopt. Dus dat is mij aan te rekenen in dit geval.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:03:

[...]





Ik vind dat mensen die ná de lagere school te hebben doorlopen, nog een app nodig hebben om werkwoorden te kunnen vervoegen, niet helemaal compos mentis zijn.Ja maar jij kan ook niet geweldig lezen want TO schrijft dat allemaal niet. Dat heb jij er allemaal van gemaakt. Misschien vraagt ze het voor iemand die nog geen Nederlands spreekt/schrijft of vraagt ze het als extra ondersteuning voor haar kind. Al is het wel voor haarzelf, ik vind het juist knap als iemand om hulp vraagt om iets te verbeteren, dan dat je denkt dat je zo goed bent en oordeelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:03:

[...]





Ik vind dat mensen die ná de lagere school te hebben doorlopen, nog een app nodig hebben om werkwoorden te kunnen vervoegen, niet helemaal compos mentis zijn.

Oefenen.

Dat zou jij toch moeten toejuichen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:08:

[...]





Weet ik niet. Maar ik vind het niet nodig dingen te veronderstellen die TO niet noemt. Ik ga uit van de feiten die ik heb, en niet van feiten die mogelijkerwijze eventueel een rol zouden kunnen spelen.En dan wat. Stel nu nog dat TO inderdaad tijdens de basisschool nooit de regels onder de knie heeft gekregen. Dan moet ze van jou maar eeuwig zo blijven, ook al wil ze er nu iets aan doen? Dan moeten we haar maar wat uitlachen, in plaats van trots te zijn dat ze er nu verandering in wil brengen?
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:08:

[...]





Weet ik niet. Maar ik vind het niet nodig dingen te veronderstellen die TO niet noemt. Ik ga uit van de feiten die ik heb, en niet van feiten die mogelijkerwijze eventueel een rol zouden kunnen spelen.Misschien moet je dan geen oordelen vellen voordat je de belangrijkste feiten kent
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:08:

[...]





Weet ik niet. Maar ik vind het niet nodig dingen te veronderstellen die TO niet noemt. Ik ga uit van de feiten die ik heb, en niet van feiten die mogelijkerwijze eventueel een rol zouden kunnen spelen.Ik ga nu weg bij dit topic. 'Ik ga uit van de feiten die ik heb'. Ik lig in een deuk. TO vraagt voor een app!!! Een app!! 'Feiten die je hebt', waar zou je feiten over willen hebben dan?
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen noemen nu allerlei mogelijk redenen die zouden kunnen meespelen, maar nogmaals, dan moet TO dat aangeven. Mijn reactie is met name ingegeven omdat steeds minder mensen die wél in Nederland geboren en getogen zijn en die wél gewoon in Nederland onderwijs hebben gevolgd, in staat zijn correct Nederlands te spreken en te schrijven. En helemaal prima als je daar dan alsnog iets aan wilt doen, maar dat is dan toch eigenlijk triest, dat je na jaren onderwijs en oefenen op school nog steeds niet weet hoe je een werkwoord moet vervoegen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:08:

[...]





Weet ik niet. Maar ik vind het niet nodig dingen te veronderstellen die TO niet noemt. Ik ga uit van de feiten die ik heb, en niet van feiten die mogelijkerwijze eventueel een rol zouden kunnen spelen.

De enige feiten die je hebt zijn dat TO vraagt om een app om wwspelling te oefenen.



De rest vul jij in.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsLady schreef op 22 maart 2017 @ 22:11:

[...]



Misschien moet je dan geen oordelen vellen voordat je de belangrijkste feiten kent Misschien moeten mensen dan gewoon eerst eens beginnen met de feiten te geven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:13:

Veel mensen noemen nu allerlei mogelijk redenen die zouden kunnen meespelen, maar nogmaals, dan moet TO dat aangeven. Mijn reactie is met name ingegeven omdat steeds minder mensen die wél in Nederland geboren en getogen zijn en die wél gewoon in Nederland onderwijs hebben gevolgd, in staat zijn correct Nederlands te spreken en te schrijven. En helemaal prima als je daar dan alsnog iets aan wilt doen, maar dat is dan toch eigenlijk triest, dat je na jaren onderwijs en oefenen op school nog steeds niet weet hoe je een werkwoord moet vervoegen?

En dan willen ze het leren en zeik jij ze af.

Motiverend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven