Werkwoorden vervoegen app.

22-03-2017 21:44 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een goede app (android) waar de regels voor het vervoegen kort en duidelijk worden uitgelegd, en waar je wat oefeningen kan doen?



Alvast bedankt.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:13:

[...]





Misschien moeten mensen dan gewoon eerst eens beginnen met de feiten te geven.Waarom zou ze jou moeten vertellen waarvoor en voor wie ze die app nodig heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:13:

Veel mensen noemen nu allerlei mogelijk redenen die zouden kunnen meespelen, maar nogmaals, dan moet TO dat aangeven. Mijn reactie is met name ingegeven omdat steeds minder mensen die wél in Nederland geboren en getogen zijn en die wél gewoon in Nederland onderwijs hebben gevolgd, in staat zijn correct Nederlands te spreken en te schrijven. En helemaal prima als je daar dan alsnog iets aan wilt doen, maar dat is dan toch eigenlijk triest, dat je na jaren onderwijs en oefenen op school nog steeds niet weet hoe je een werkwoord moet vervoegen?Misschien moet jij ook gewoon bij de feiten blijven, TO heeft niets gezegd over waar ze geboren en getogen is, en waar ze naar school is geweest. Dat vul jij nu maar gewoon in hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 22 maart 2017 @ 22:14:

[...]



Waarom zou ze jou moeten vertellen waarvoor en voor wie ze die app nodig heeft?Hoeft ze niet. Maar tegelijkertijd mag ik er dan vanuit gaan, bij gebrek aan aanvullende informatie, dat mensen op school werkwoorden hebben leren vervoegen en daar geen app voor nodig hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:13:

[...]





Misschien moeten mensen dan gewoon eerst eens beginnen met de feiten te geven.



TO heeft de feiten gegeven: ze zoekt een app voor werkwoordvervoeging



Dat zijn de feiten, en meer is er niet nodig om op haar vraag te antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 22 maart 2017 @ 22:14:

[...]





Misschien moet jij ook gewoon bij de feiten blijven, TO heeft niets gezegd over waar ze geboren en getogen is, en waar ze naar school is geweest. Dat vul jij nu maar gewoon in hoor.Ik vul niks in. Als mensen niks vertellen, ga ik ervan uit dat ze gewoon in Nederland onderwijs hebben gevolgd. En het staat TO vrij dat te nuanceren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:03:

[...]





Ik vind dat mensen die ná de lagere school te hebben doorlopen, nog een app nodig hebben om werkwoorden te kunnen vervoegen, niet helemaal compos mentis zijn.Lijkt me zo treurig om altijd zo zuur door het leven te moeten gaan.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:17:

[...]





Ik vul niks in. Als mensen niks vertellen, ga ik ervan uit dat ze gewoon in Nederland onderwijs hebben gevolgd. En het staat TO vrij dat te nuanceren."Ik vul niks in.... maar ik ga ervan uit...."
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:15:

[...]





Hoeft ze niet. Maar tegelijkertijd mag ik er dan vanuit gaan, bij gebrek aan aanvullende informatie, dat mensen op school werkwoorden hebben leren vervoegen en daar geen app voor nodig hebben.Dat mag hoor. Past uitstekend bij je karakter, dat soort aannames.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 22 maart 2017 @ 22:16:

[...]





TO heeft de feiten gegeven: ze zoekt een app voor werkwoordvervoeging



Dat zijn de feiten, en meer is er niet nodig om op haar vraag te antwoorden.Maar gesteld dát TO een in Nederland geboren iemand is én in Nederland op school gezeten heeft, dan ben ik gewoon benieuwd waarom ze die app dan nodig heeft, of is dat dan ook weer een rare gedachte?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:13:

Veel mensen noemen nu allerlei mogelijk redenen die zouden kunnen meespelen, maar nogmaals, dan moet TO dat aangeven. Mijn reactie is met name ingegeven omdat steeds minder mensen die wél in Nederland geboren en getogen zijn en die wél gewoon in Nederland onderwijs hebben gevolgd, in staat zijn correct Nederlands te spreken en te schrijven. En helemaal prima als je daar dan alsnog iets aan wilt doen, maar dat is dan toch eigenlijk triest, dat je na jaren onderwijs en oefenen op school nog steeds niet weet hoe je een werkwoord moet vervoegen?Nee ik vind dat niet triest. Ik vind mensen triest die oordelen. Sterker nog, van mij mag iemand loopd schrijven en dan zeg ik gewoon vriendelijk: dat schrijf je met een t. Die persoon leert daar veel meer van dan dat ze zich moeten schamen voor oordelende mensen zoals jij. Je hebt geen idee hoeveel mensen opgeroeid zijn in een slecht huis en zich hier rot voor schamen. Dat gaat NU niet over TO maar dat wist je nog niet. Ik vind oordelende mensen, mensen die niet naar zichzelf kunnen kijken. Dat gaat geen school jou leren maar fijn joh dat je de D en de T's zo goed weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:17:

[...]





Ik vul niks in. Als mensen niks vertellen, ga ik ervan uit dat ze gewoon in Nederland onderwijs hebben gevolgd. En het staat TO vrij dat te nuanceren.Er van uit gaan = invullen zonder waarheidsbevinding.
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:10:

[...]





En je hebt gelijk, dit is een oeps-moment... te snel willen typen, zin willen veranderen en niet goed kijken of alles dan nog klopt. Dus dat is mij aan te rekenen in dit geval.Ja ja ja....
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:19:

[...]





Maar gesteld dát TO een in Nederland geboren iemand is én in Nederland op school gezeten heeft, dan ben ik gewoon benieuwd waarom ze die app dan nodig heeft, of is dat dan ook weer een rare gedachte?"ik vul niks in...."
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:19:

[...]





Maar gesteld dát TO een in Nederland geboren iemand is én in Nederland op school gezeten heeft, dan ben ik gewoon benieuwd waarom ze die app dan nodig heeft, of is dat dan ook weer een rare gedachte?Misschien wel zmlk onderwijs.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 22 maart 2017 @ 22:19:

[...]



Er van uit gaan = invullen zonder waarheidsbevinding.Het staat TO geheel vrij aanvullende info te geven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:20:

[...]





Het staat TO geheel vrij aanvullende info te geven.Waarom, het heeft geen meerwaarde voor haar vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:20:

[...]





Het staat TO geheel vrij aanvullende info te geven.

Waarom zou ze?



Je had ook gewoon kunnen navragen waarom ze die app nodig heeft en met passende tips kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Het enige feit is dat TO een app zoekt en jij allerlei veronderstellingen doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 22 maart 2017 @ 22:09:

Niet zo pinnig Pajeka.

Ik ben jaren geleden geëmigreerd.

Ofschoon ik nog heel regelmatig Nederlands spreek, is dit forum nagenoeg de enige plek waar ik nog Nederlands schrijf.

Ik merk zelf dat ik het vervoegen van werkwoorden niet langer instinctief goed doe.

Ik rammel fouten uit mijn toetsenbord waar ik me bijna voor schaam.

Dus om mezelf te verbeteren zou ik graag de regels even ophalen, en vervolgens wiilen oefenen.





Ik quote mezelf maar even, want niemand lijkt het gezien te hebben.

En ja Pajeka, op mijn 12e kon ik werkwoorden perfect vervoegen, en ik wil mezelf graag terugbrengen naar dat niveau.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 22 maart 2017 @ 22:24:

[...]





Ik quote mezelf maar even, want niemand lijkt het gezien te hebben.

En ja Pajeka, op mijn 12e kon ik werkwoorden perfect vervoegen, en ik wil mezelf graag terugbrengen naar dat niveau.
Alle reacties Link kopieren
Deze al eens geprobeerd?

https://play.google.com/s ... anyname.werkwoorden&hl=en
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 22 maart 2017 @ 22:24:

[...]





Ik quote mezelf maar even, want niemand lijkt het gezien te hebben.

En ja Pajeka, op mijn 12e kon ik werkwoorden perfect vervoegen, en ik wil mezelf graag terugbrengen naar dat niveau.We hebben het wel gezien hoor, maar de normale mensen vonden het geen relevante informatie
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 22 maart 2017 @ 22:19:

[...]





"ik vul niks in...."



Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom TO nog steeds geen werkwoorden kan vervoegen. En laat me je vertellen, het is niet voorbehouden aan mensen die van buitenlandse herkomst zijn. Ik zie elk jaar 4 stageverslagen van stagiairs in onze firma, die mag ik dan doornemen om te zien of ze niks gemist hebben, en alle taakopdrachten goed vervuld hebben. Nou, je wilt niet weten wat je tegenkomt. Alleen al aan spellingfouten en grammaticafouten kan je een complete rode pen leegschrijven in zo'n verslag, en dan heb ik het nog niet eens over een juiste formulering of inhoudelijk ingaan op de vraagstelling. En dan heb ik het echt over mensen die in een fase zitten die aansluiting moet geven op HAVO, HBO of ander hoger onderwijs.



Dus ja, vanuit dat kader was ik gewoon even benieuwd waarom mensen een app nodig hebben voor bepaalde basiskennis als het kunnen vervoegen van werkwoorden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 maart 2017 @ 22:27:

[...]





Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom TO nog steeds geen werkwoorden kan vervoegen. En laat me je vertellen, het is niet voorbehouden aan mensen die van buitenlandse herkomst zijn. Ik zie elk jaar 4 stageverslagen van stagiairs in onze firma, die mag ik dan doornemen om te zien of ze niks gemist hebben, en alle taakopdrachten goed vervuld hebben. Nou, je wilt niet weten wat je tegenkomt. Alleen al aan spellingfouten en grammaticafouten kan je een complete rode pen leegschrijven in zo'n verslag, en dan heb ik het nog niet eens over een juiste formulering of inhoudelijk ingaan op de vraagstelling. En dan heb ik het echt over mensen die in een fase zitten die aansluiting moet geven op HAVO, HBO of ander hoger onderwijs.



Dus ja, vanuit dat kader was ik gewoon even benieuwd waarom mensen een app nodig hebben voor bepaalde basiskennis als het kunnen vervoegen van werkwoorden.



Ach kom, benieuwd. Je zag gewoon een kans om nog eens lekker wat mensen af te zeiken. Beetje zoals ook in deze reactie eigenlijk.



Als je echt benieuwd was had je het ook gewoon kunnen vragen in plaats er meteen je waardeoordeel op te plakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 22 maart 2017 @ 22:30:

[...]





Ach kom, benieuwd. Je zag gewoon een kans om nog eens lekker wat mensen af te zeiken. Beetje zoals ook in deze reactie eigenlijk.



Als je echt benieuwd was had je het ook gewoon kunnen vragen in plaats er meteen je waardeoordeel op te plakken.En dat is dan weer jouw waarde-oordeel...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven