wie heeft een globaal idee van de kosten?

07-08-2007 15:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeee, nieuwe pijler! En ik heb een woon-vraag.



Bij ons zit de garage vast aan het huis. Nu zouden we graag een meter naar voren bouwen. Onze buren hebben dat ook (bij hen was de voormalige garage jarenlang praktijk aan huis, ze hebben zowel naar voren - 1 meter dus - als naar achteren - vele meters, denk wel 12 - uitgebouwd).



Op termijn willen we van die garage wat meer maken dan de kale schuur die het nu is. Misschien een speelkamer erin, of praktijkruimte voor mij. En dan zal er ook een wc in moeten etc.

In de voorkant van de garage is nu een houten garagedeur, die in twee delen naar buiten toe opengaat (dus geen roldeur).

Die zou eruit moeten, dan dus een meter naar voren zodat de voorgevel op gelijke hoogte met die van de buren komt (die garages zijn tegen elkaar aan gebouwd). En in de nieuwe voorgevel dan een raam en een deur van 1 meter breed.

Aan de zijkanten van die meter uitbouw grenzen dus aan één kant de muur van ons eigen huis en aan de andere kant die van de garage van de buren.



Enfin, hopelijk een beetje duidelijk. Wie oh wie kan een globale prijs aangeven? Het hoeft allemaal niet nieuw te zijn en een deel zal mijn man zelf kunnen doen (hij kan niet metselen).

Moet ik dan aan duizend euro denken, of aan vijfduizend? Ik heb echt geen idee.



Ben benieuwd!

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Ga ervan uit dat het zo'n 6 duizend euro kost. Waarschijnlijk moet er geheid worden (je weet wel, lange paal in de grond) dat is errom prijzig.

Wat je kan doen is ee vrijblijvende offerte aanvragen bij verschillende aannemers. dan heb je een idee hoeveel het allemaal gaat kosten.
Alle reacties Link kopieren
Of het aan je buren vragen! ;-)

Wij gaan het bij ons nieuwe huis waarschijnlijk ook laten doen, morgen gaan we met de aannemer kijken. Als ik een globale prijsopgave heb, zal ik het hier wel even melden.
Alle reacties Link kopieren
Okee!



Heien zal hier niet nodig zijn, dat scheelt weer.

xx lisa.
Hoi hoi,



Als je goed kunt omschrijven wat je precies wilt, dan zou je ook op werkspot kunnen kijken (www ervoor en .nl erachter). Je kunt hier aangeven wat je wilt, en dan kunnen aannemers inschrijven voor het laagste bedrag. Afijn, site wijst zich vanzelf....



Tot op heden heb ik er goede ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook positief over www.werkspot.nl Je kunt de site ook goed gebruiken voor prijsorientatie, je hoeft niet per se je eigen klus al te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben alles zelf gedaan en waren rond de 5000 euro kwijt maar de garage is niet groter geworden. Garagedeur eruit, raam kozijn erin en het stukje eronder gemetseld. Muur dubbelsteens maken en het grootste probleem was de niet geïsoleerde betonvloer van de garage vervangen dooor een andere vloer, anders blijf je daarna stoken en voor een speelkamer is het wel prettig dat er een behaaglijke temperatuur is. Tegelvloer met vloerverwarming erin en het tegelen hebben we laten doen. Geen toilet want de garage zit vast aan het huis. Zelf gestucd en afgetimmerd. Uitbouwen zal wel wat duurder zijn denk ik maar daar staat misschien tegenover dat je man zelf een goede vloer kan leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan hij wel denk ik. Maar hij kan weer niet metselen. En de muren zullen bij ons inderdaad ook dubbelsteens gemaakt moeten worden, anders is het veel te koud inderdaad. En eigenlijk moet ook het dak wat opgehoogd. Boehoe, wat een dure grap! Een tijdje sparen eerst nog maar...

Dank voor jullie tips en reacties!

xx lisa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven