Wie heeft er een Quooker?

18-11-2013 09:01 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een Quooker Fusion, maar kan er niet echt wijs uit worden wat je daarbij nodig hebt. Ik geloof een reservoir, maar wat voor een? Er zijn verschillende soorten. En dan ook nog een ophangbeugel of is dat niet per se nodig?



Ergens las ik ook nog dat er een aparte groep voor de Quooker moet komen in de meterkast, klopt dat?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
'k Zag het ook op tv en het leek me wel wat. Alleen die knop niet, die moet je drukken en draaien, net als zo'n kinderveiligheidssluiting, leek me. Daardoor valt hij af wat mij betreft.



Ik weet niet hoe ze komen op 5 cent standbykosten. Ze zullen het aanwarmen niet meegerekend hebben. Als je dus de hele dag geen warm water gebruikt dan betaal je alleen 1x aanwarmen. Maar misschien zit hier ook een addertje onder het gras..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gewone Quooker, met een losse kraan voor kokend water dus. Wel heb ik de combi, hij levert ook warm water in de keuken (wij hebben geen warmwaterleiding in de keuken, er hing een geiser toen we erin kwamen).



Er moet altijd een reservoir voor het kokend water in je gootsteenkastje worden geplaatst. En als je 'm ook voor warm water uit de kraan wilt gebruiken moet je een combireservoir nemen. En je hebt een stopcontact nodig in dat kastje (bij mij samen met de vaatwasser in een dubbel stopcontact). Bij mijn weten heb je geen aparte groep nodig, maar dan moet je wel al voldoende groepen hebben natuurlijk. Als er al 2 apparaten op de betreffende groep zitten kan het teveel worden.

Ophangbeugel is niet nodig, de mijne staat gewoon los in het gootsteenkastje.
Mijn broer heeft er één het is het super handig ding. Echter voor het later inbouwen in je keuken niet echt. Reden je bent je kastruimte onder je gootsteen kwijt en inderdaad een aparte groep in de meterkast is aan te raden want kost best veel stroom (piekstroom dan). Als ik een nieuwe keuken nodig heb dan wil ik er ook zeker eentje. Die kindveiligsluiting zit er inderdaad op maar kost geen enkele kracht, gewoon drukken en draaien.



Het apart inbouwen zal wel wat breekwerk kosten in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het! Zou nooit meer zonder willen!

We hebben een soort reservoir in het gootsteenkastje. Ik heb nog wel de aparte quooker en kraan. Wij hebben wel het systeem dat de gewone kraan ook direct heet water geeft dankzij de quooker. Extra groep in de meterkast klopt inderdaad, dat is nodig. Een quooker is zuiniger qua energie dan een aantal keer per dag de waterkoker aanzetten of water koken op je gasfornuis. Ik gebruik hem met koken, thee maken, dingen goed ontsmetten etc.
Alle reacties Link kopieren
Die dingen zijn helemaal niet zo nieuw als men doet voorkomen. In 1974 (!) was ik in een vakantiehuis, daar was een soortgelijk apparaat, een boiler met een inhoud van tien liter. Dat boilertje was ingebouwd in een onderkastje, net als bij die quooker, dat kastje ben je dus (voor een deel) kwijt. Dan zeggen ze o.a.: "er is een kraan die spaghetti kan koken". Spaghetti overgieten met kokend water wil nog niet zeggen dat het dan kookt, je zult het echt nog een tijdje op de kookplaat of het gas moeten zetten. En thee zetten? Een waterkoker is reuze snel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Het is voor in een nieuwe keuken, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.



Janna en Beng, wat voor gewone kraan hebben jullie dan? Het lijkt me niet zo mooi als je 2 heel verschillende kranen naast elkaar hebt zitten.



Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt me echt superhandig, zo'n ding!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 november 2013 @ 10:16:

Die dingen zijn helemaal niet zo nieuw als men doet voorkomen. In 1974 (!) was ik in een vakantiehuis, daar was een soortgelijk apparaat, een boiler met een inhoud van tien liter. Dat boilertje was ingebouwd in een onderkastje, net als bij die quooker, dat kastje ben je dus (voor een deel) kwijt. Dan zeggen ze o.a.: "er is een kraan die spaghetti kan koken". Spaghetti overgieten met kokend water wil nog niet zeggen dat het dan kookt, je zult het echt nog een tijdje op de kookplaat of het gas moeten zetten. En thee zetten? Een waterkoker is reuze snel.



We hebben al een boiler in het gootsteenkastje. Heel handig, want je hebt meteen behoorlijk heet water. Maar het kookt niet, dus toch heel iets anders dan de Quooker lijkt mij.



En een waterkoker is echt niet zo snel als een Quooker. Bovendien zet ik vaak de waterkoker aan voor thee, ga dan iets doen en vergeet hem weer. Dan moet ik het water weer opnieuw koken. Bij een Quooker heb je het meteen in je kopje of glas zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gewone kraan is een grote uitvoering van de Quooker kraan. Gewoon een hoge chromen boogkraan. Ik vind een hoge kraan handig zodat er goed een emmer onder kan etc.



Zoiets:



Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er één! Super blij mee! Eten koken gaat veel snelle, want je giet kokend water bij de groente. En thee is ook zo gemaakt. Boiler is super klein. Wij gebruiken het kastje waar hij inzit nog gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hebben er ook 1 super handig met koken en thee zetten. Alleen vind ik de thee anders smaken, minder lekker. Weet niet of dat bij iedereen zo is? Dit was voor ons een reden om het niet te doen want ik ben een thee leut eerste klas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de bijpassende Quooker kraam genomen. Dus 1 grote gewone kraan ( maar wel van quooker ) en de kleinere kokend water kraan.

Een losse kraan lijkt mij niet zo mooi. Ze hebben best veel keuze in vorm/stijl en materiaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:dizzyy0 schreef op 18 november 2013 @ 10:28:

Mijn schoonouders hebben er ook 1 super handig met koken en thee zetten. Alleen vind ik de thee anders smaken, minder lekker. Weet niet of dat bij iedereen zo is? Dit was voor ons een reden om het niet te doen want ik ben een thee leut eerste klas.



Dat is wel raar, misschien hebben ze gewoon ander water? Een vriendin van mij woont in Brabant en daar vind ik het kraanwater bijvoorbeeld echt niet te drinken, terwijl ik het verder wel overal waar ik kom lust.

Laatst kreeg ik in een keukenzaak thee met water uit de Quooker, smaakte prima en hetzelfde als bij mij thuis uit de waterkoker.



Een gewone kraan van Quooker plus kokend water kraan vind ik in principe ook prima, maar is dat niet alleen maar een stuk duurder?
quote:flip123456789 schreef op 18 november 2013 @ 10:18:

Het is voor in een nieuwe keuken, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.



Janna en Beng, wat voor gewone kraan hebben jullie dan? Het lijkt me niet zo mooi als je 2 heel verschillende kranen naast elkaar hebt zitten.



Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt me echt superhandig, zo'n ding!Bij ons ziet het er zo uit.



Bevalt ons erg goed. Kranen indezelfde stijl, je vergist je zo iig nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sinds we in ons nieuwe huis wonen, ruim 7 jaar geleden, hebben wij ook een Qooker laten plaatsen. Alleen de versie met kokend water dus, want de andere bestond toen nog niet.



In al die jaren hebben we nog nooit problemen met het apparaat gehad *knock on wood*. Wel ben je idd een half keukenkastje kwijt aan het reservoir. Niet een heel kastje dus, in de andere helft van het kastje heb ik de keukenreinigingsmiddelen staan.



Thee is echt in no-time gezet. Wel vind ik de kraan wat lastig want hij wil nog wel eens sproeien. Dit is enigszins op te lossen door de kraan uit te schuiven naar boven. Maar dit zakt nogal eens terug. Misschien is dat alleen het geval met de versie van 7 jaar geleden?



Hierboven staat al beschreven door iemand dat hij handig is voor het extra reinigen van zaken dat klopt idd.



Groenten en aardappelen zet ik altijd op met het kokende water zo op de inductieplaat: dit scheelt echt veel kooktijd.



Tomaten laten zich prima ontvellen na ondergedompeld te zijn geweest in het kokende water.



Ook schijnt hij handig te zijn voor het maken van flesjes melkvoeding voor babies en het uitkoken van speentjes maar dat weet ik niet uit ervaring.



Tja, ik ben gewoon een tevreden gebruikster :-)
Niets menselijks is mij vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Een traditionele boiler, zoals iemand hierboven schreef, heeft als nadeel dat hij zich een complete dagdeel of nacht moet opwarmen gedurende 24 uur.
Niets menselijks is mij vreemd.
Nooit meer zonder. Ik ben heel erg blij met mijn Quooker.
Dizzyy wonen ze misschien in een andere regio als het gaat om waterbeheer? De hoeveel kalk en andere elementen in het water kunnen de smaak van het water en daarmee dus ook de thee beïnvloeden.

Verder heb je bij verschillende soorten thee ook een andere perfecte temperatuur nodig.



Verder is de manier waarop de quooker het water warm houd wel degelijk een nieuw ontwerp. Ik zal niet in de technische details gaan, maar door deze nieuw manier blijft het langer warm en kost het minder geld.



Wij gaan hem deze maand bestellen en wij hoeven ook geen extra groep te regelen. Wij hebben echter wel een nieuw huis, dus de groepen zullen groot genoeg zijn.



Als je trouwens naar hun site gaat kun je schema volgen om te zien welk reservoir je nodig heb. Het gaat erom of je ook gelijk warm water uit de kraan wil en hoe ver je cv van de kraan zit.



Succes met kiezen.
*steekt vinger op voor de combi quooker*



Wij hebben hem laten installeren in het gootsteenkastje van onze nieuwe keuken dus op een aparte groep op advies vd keukenmonteur. Geen beugel iig. Een boiler neemt ook ruimte in en ik vind het reservoir niet heel groot.



Kindveilige sluiting is niet zwaar of onhandig.



En of hij veel stroom verbruikt weet ik niet, hij levert in ieder geval veel gemak op voor z'n geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:flip123456789 schreef op 18 november 2013 @ 10:20:

[...]





We hebben al een boiler in het gootsteenkastje. Heel handig, want je hebt meteen behoorlijk heet water. Maar het kookt niet, dus toch heel iets anders dan de Quooker lijkt mij.



En een waterkoker is echt niet zo snel als een Quooker. Bovendien zet ik vaak de waterkoker aan voor thee, ga dan iets doen en vergeet hem weer. Dan moet ik het water weer opnieuw koken. Bij een Quooker heb je het meteen in je kopje of glas zitten.Het was een soort boiler, een heel dik glazen reservoir met maatverdeling, je kon dus ook vijf liter verhitten. Het was echt kokend water. Van veiligheidssluitingen had destijds nog niemand gehoord, ik heb dan ook een keer lelijk mijn vingers verbrand.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:madammemoulin schreef op 18 november 2013 @ 10:36:

Een traditionele boiler, zoals iemand hierboven schreef, heeft als nadeel dat hij zich een complete dagdeel of nacht moet opwarmen gedurende 24 uur.



Wat dan wel weer jammer is, is dat we net sinds een paar maanden een nieuwe keukenboiler hebben, waarvan ik dacht dat we die dan makkelijk mee konden nemen naar de nieuwe keuken.

Weet iemand of je die twee kan combineren, dus de Quooker aansluiten op die miniboiler? Warm water uit de boiler en kokend uit het Quooker reservoir? Ik kan het wel vragen in de winkel natuurlijk, maar ik wil eigenlijk snel zo'n ding scoren voor een klein prijsje door het in de onderhandelingen mee te nemen
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 18 november 2013 @ 10:34:

[...]





Bij ons ziet het er zo uit.



Bevalt ons erg goed. Kranen indezelfde stijl, je vergist je zo iig nooit.Bedankt voor de foto, ziet er mooi uit!
Ik heb ook een gewone. Mijn moeder heeft die fusion.



Ideaal, kan het echt aanraden. Idd een aparte groep nodig en er zit een boiler in het gootsteenkastje. Handig want ook het gewone warme water is er direct.
Alle reacties Link kopieren
Omdat zowel ik-zelf alsook mijn kinderen ons nog geregeld branden aan de gewone hete kraan, lijkt me een Quooker voor ons een heel slecht idee. Of je moet er een vrijkaart voor het brandwondencentrum bij krijgen
Ik heb dezelfde als Beng, met dus daarnaast hetzelfde model kookkraantje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven