Wie heeft er hier een zwembad in de tuin?

27-11-2016 11:29 70 berichten
Een echte dan he

Van jezelf!



Gewoon een nutteloos topic. Want een familielid woont in een gewoon nieuwbouw rijtjeshuis en de overburen hebben hun héle tuin opgeofferd voor hun kinderdroom: een zwembad in de tuin.

Tuin is een normale maat doorzontuin, nothing fancy. En is een en al zwembad nu. Best lollig

Maar ook totaal onpraktisch



Nu zou ik, als ik later groot ben, best een zwembad in de tuin willen, vooral dat huis waar de potentiële zwembad bij past



Maar gewoon omdat ik nieuwsgierig ben: wie heeft er hier een echt zwembad in hun tuin.

En is het wat? :-)
zonde van je geld, er zijn maar een paar dagen dat je zwembad kan gebruiken tenzij je een verwarmd zwembad aanlegt. Dat laatste is weer bijzonder slecht voor het milieu. Verder vraagt het enorm veel onderhoud en eigenlijk kan je er niet lekker in zwemmen tenzij je een stevige jet stream hebt of je bad minimaal 25 m lang is
voordeliger, praktischer en net zo functioneel is zo'n opblaas of opzet bad van drieënhalve meter doorsnee. In de winter laat je het ding leeggelopen een berg je het op
Alle reacties Link kopieren
Niet in de tuin wel aangebouwd aan huis, overkapt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 27 november 2016 @ 11:35:

Niet in de tuin wel aangebouwd aan huis, overkapt.



Zo, dat is pas echt fancy!

Lijkt me dat je zoiets véél meer gebruikt vooral.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de grond+geld had, dan zou ik voor een zwemvijver gaan, vind ik er zo gezellig uitzien.
quote:nephthys schreef op 27 november 2016 @ 11:37:

Als ik de grond+geld had, dan zou ik voor een zwemvijver gaan, vind ik er zo gezellig uitzien.Dat is sowieso een heel stuk minder onderhoud. Maar even baantjes trekken is er natuurlijk niet bij dus wat heeft het dan voor functie
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 11:39:

[...]



Dat is sowieso een heel stuk minder onderhoud. Maar even baantjes trekken is er natuurlijk niet bij dus wat heeft het dan voor functieWaarom zou je er geen baantjes in kunnen trekken, je maakt het toch zo groot als je wil?
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 27 november 2016 @ 11:36:

[...]





Zo, dat is pas echt fancy!

Lijkt me dat je zoiets véél meer gebruikt vooral.



Ik heb er dit jaar zegge en schrijve 2 x in gezwommen, is ook een hottub naast.

Ben er met geen 3 paarden in te trekken, heb er niks mee, het is hobby van mijn man maar mijn ding is het absoluut niet brrr.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:nephthys schreef op 27 november 2016 @ 11:37:

Als ik de grond+geld had, dan zou ik voor een zwemvijver gaan, vind ik er zo gezellig uitzien.

Ik vind zwemmen in natuurwater echt ieuw!



Eindeloos: zwem je daar nou ook echt vaak in?



Edit: ik zag net je antwoord, sorry
quote:nephthys schreef op 27 november 2016 @ 11:41:

[...]





Waarom zou je er geen baantjes in kunnen trekken, je maakt het toch zo groot als je wil?One beetje baantjes te kunnen trekken heb je minimaal 20-25 m nodig. Dan heb je dus een enorme vijver nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou best wel een zwembad in de tuin willen, maar woon in een flat :-)

wie weet, over een aantal jaar. Maar ik woon in Z-Europa, het lijkt me nogal onzinnig om in NL een onverwarmd zwembad in de tuin van je rijtjeshuis te hebben eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 11:43:

[...]



One beetje bandjes te kunnen trekken heb je minimaal 20-25 m nodig. Dan heb je dus een enorme vijver nodig.Ja, daarom dus dat ik die grond+geld nodig heb. Of het nu een vijver of een zwembad is, als je baantjes wil trekken moet je sowieso een groot stuk grond hebben, de meeste zwembaden in de tuin zijn ook geen 20m.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 27 november 2016 @ 11:42:

[...]



Ik vind zwemmen in natuurwater echt ieuw!



Eindeloos: zwem je daar nou ook echt vaak in?



Edit: ik zag net je antwoord, sorry Nee hoor, helemaal niks mee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
@Eindeloos zit je man er nog veel in?

Of neemt zoiets vanzelf af...
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 11:43:

[...]



One beetje baantjes te kunnen trekken heb je minimaal 20-25 m nodig. Dan heb je dus een enorme vijver nodig.



Nou, volgens mij is een standaard zwembad zo'n 8*12m, en daar kan je best baantjes in trekken hoor

Maar dan moet je idd wel een flinke tuin hebben, niets zo lelijk als een tuintje dat helemaal opgeslokt is door een zwembad
quote:nephthys schreef op 27 november 2016 @ 11:44:

[...]





Ja, daarom dus dat ik die grond+geld nodig heb.Ja zo'n grote vijver is dan ook multi functioneel, je kan er eenden in houden en mooie beplanting. Je kan er lekker aan zitten. Maar zo'n cloorfabriek is alleen maar ruimtebeslag. tenzij je heel veel ruimte hebt en je hem inpandig kan doen. Maar dan nog zou hij voor mij 25 m moeten zijn, want de standaard huis en tuin baden van 10/15m daar ben ik met vier slagen door
Alle reacties Link kopieren
Zwembaden brengen ook veel geluidsoverlast mee, merk ik hier bij mijn buren met zwembad. Ook vind ik dat als je kinderen hebt, ze allemaal een zwemdiploma moeten hebben
quote:Razzmatazz schreef op 27 november 2016 @ 11:46:

[...]





Nou, volgens mij is een standaard zwembad zo'n 8*12m, en daar kan je best baantjes in trekken hoor

Maar dan moet je idd wel een flinke tuin hebben, niets zo lelijk als een tuintje dat helemaal opgeslokt is door een zwembadje moet een jetstream hebben, in een bad van 8 m kan je echt niet zwemmen hooguit poedelen
quote:nephthys schreef op 27 november 2016 @ 11:44:

[...]





Ja, daarom dus dat ik die grond+geld nodig heb. Of het nu een vijver of een zwembad is, als je baantjes wil trekken moet je sowieso een groot stuk grond hebben, de meeste zwembaden in de tuin zijn ook geen 20m.zo'n grote zwemvijver past goed in een landschapstuin
Ik vind het op vakantie echt heerlijk, een eigen privézwembad, en dan lig ik ervoor bijna dagelijks in 25+ graden). In Nederland zijn er maar weinig van die warme dagen waarop ik dan ook nog genoeg tijd zou hebben om lekker te zwemmen. Bovendien merkte ik tijdens de vakantie dat alleen het eruit vissen van bladeren dagelijks al een behoorlijke klus is. Laat staan de rest van het onderhoud. En dan inderdaad het formaat, voor baantjestrekken heb je een flink bad nodig.
Alle reacties Link kopieren
In een warm land lijkt me het fantastisch maar in Nederland vind ik het zonde van de ruimte in je tuin.
Wel een poolboy!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n priegelig zwembadje van 50 meter komt niet tot recht in de tuin, ik heb het zwembad dan ook in de serre laten maken.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 27 november 2016 @ 12:12:

Zo'n priegelig zwembadje van 50 meter komt niet tot recht in de tuin, ik heb het zwembad dan ook in de serre laten maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven