Wie heeft er hier een zwembad in de tuin?

27-11-2016 11:29 70 berichten
Een echte dan he

Van jezelf!



Gewoon een nutteloos topic. Want een familielid woont in een gewoon nieuwbouw rijtjeshuis en de overburen hebben hun héle tuin opgeofferd voor hun kinderdroom: een zwembad in de tuin.

Tuin is een normale maat doorzontuin, nothing fancy. En is een en al zwembad nu. Best lollig

Maar ook totaal onpraktisch



Nu zou ik, als ik later groot ben, best een zwembad in de tuin willen, vooral dat huis waar de potentiële zwembad bij past



Maar gewoon omdat ik nieuwsgierig ben: wie heeft er hier een echt zwembad in hun tuin.

En is het wat? :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon aan het water en hemelsbreed zo'n 750 m verderop hebben 3 huizen naast elkaar allemaal een zwembad. Ik begrijp echt niet waarom want hun tuin grenst ook aan een meer met heel schoon zwemwater.



Een zwembad is heel veel werk en kost ook veel stroom. Ik ben blij dat ik niet dichterbij woon want kinderen in een zwembad zijn altijd aan het schreeuwen. Je zal er naast wonen!



Wij hebben wel een jacuzzi gehad. Dat was heerlijk, vooral in de winter. De kinderen zaten er vooral in de zomer veel in. Eerst in het koude meer en dan in de warme jacuzzi. Na 10 jaar ging hij steeds stuk en hebben wij hem weggedaan. Wij zaten er zelf ook steeds minder in. Ook de enorme stroomrekening heeft onze beslissing om hem niet te vervangen makkelijker gemaakt. Het bad was 365 dagen per jaar op temperatuur, dat kostte een vermogen.
quote:Nicotientje schreef op 27 november 2016 @ 12:08:

Wel een poolboy!
Het zwembad zat al bij de aankoop erin. Maar we hebben het dicht laten gooien.

Neemt veel ruimte in voor die paar weken warm weer en te weinig vriesweer om er in de winter een ijsbaan van te maken

En we hadden ook geen zin in het onderhoud.

Onze overburen hebben hetzelfde gedaan.

Geen animo hier in de buurt voor een zwembad in de tuin.
Zelf geen zwembad in tuin. En ook totaal geen enkele wens tot een zwembad in tuin.

Ken wel mensen met een zwembad in hun tuin. Om heel eerlijk te zijn......verschrikkelijk.





-Continue bezig zijn met veiligheid voor mens (kind) en dier.

-Bij mooi weer continue aanloop van heinde en verre, want mensen denken letterlijk....leuk, het is mooi weer. Weet je wat we gaan eens even op bezoek....kunnen we lekker ef plonsen. Met alle voetstappen in huis, natte handdoeken want sommige mensen nemen die niet mee etc van dien.



Mij zou een zwembad in tuin niet bekoren.
Ik hád er eentje. Inclusief poolboy. Vond het heerlijk en zwom er bijna dagelijks in. Maar ik woonde toen in het buitenland. Nu weer in mijn doodsimpele en oude rijtjeshuis. Ik mis het zwembad niet. Poolboy ook niet trouwens.
sommigen denken, maar dat ziet er toch fancy uit? vergeet het maar, als je het bad niet gebruikt moet je hem afdekken anders ben je de hele dag bezig met je schepnet. En er is weinig charmants aan een grote bak met zeil in je tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel een zwembad in mijn mooi ingerichte kelder willen ofzo Van mijn dikke villa :-D

Maarja.. ik kan eigenlijk alleen mijn rijtjeshuis betalen.. dus blijf maar dromen
Als ik ooit de lotto win, wil ik graag een grote villa met een zwembad onder het huis. Lijkt me heerlijk.

En dan een tennisbaan in de tuin. ik droom nog even verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 11:43:

[...]



One beetje baantjes te kunnen trekken heb je minimaal 20-25 m nodig. Dan heb je dus een enorme vijver nodig.

Onzin. met 10 bij 15 kun je ook best zwemmen. Ja je moet wat vaker keren maar je kan echt wel baantjes trekken hoor.



En als dat niet kan heb je nog altijd zo'n elastiek wat je aan de rand vast kan maken, kun je uren aaneen vooruit zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 11:35:

voordeliger, praktischer en net zo functioneel is zo'n opblaas of opzet bad van drieënhalve meter doorsnee. In de winter laat je het ding leeggelopen een berg je het op



Zo praktisch zijn die anders niet hoor.

Opzetten is een makkie.

Maar dan komt t afbreken en voorral het schoonmaken.

Eer je zo'n ding schoon en droog hebt ben je, 2 dagen verder...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel graag een echt zwembad in mijn tuin willen.

Heb er de ruimte voor, maar vind het erg duur.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 november 2016 @ 16:15:

[afbeelding]
quote:nina1966 schreef op 27 november 2016 @ 16:06:

[...]



Onzin. met 10 bij 15 kun je ook best zwemmen. Ja je moet wat vaker keren maar je kan echt wel baantjes trekken hoor.



En als dat niet kan heb je nog altijd zo'n elastiek wat je aan de rand vast kan maken, kun je uren aaneen vooruit zwemmen.als ik een keerpunt maak ben ik al 6 meter verder, kan ik nog 1 slag in een 15 meter bad en daarna moet ik alweer duikelen.
6 weken per jaar een opblaasbare, of korter ligt er aan of die niet lekt gaat voor eind van de zomervakantie. Daarna gaat hij sowieso de prullenbak in. Ga voor 9,99 echt niet poetsen.



Die met die kratjes moet ik redden als ik vanaf nu elke dag bier ga drinken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een zwembad in de tuin. rond, 5,50 doorsnee en 1,35m diep. Je kunt hier echt eindeloos rondjes in blijven zwemmen en dat gaat echt prima..

In de zomer weten heel veel mensen je te vinden.

Dit jaar heeft er niemand in gezwommen. Qua onderhoud is het niet al teveel werk. ik koop kannen chloor bij de aveve voor 10euro per kan. En af en toe een vloktablet. Verder helemaal niks en het water is altijd van goede kwaliteit.

We hebben een verwarming die wel heel veel aan stroom kost als hij aanstaat maar gelukkig staat hij niet zo vaak aan. Als het water eenmaal op temperatuur is en je het steeds afdekt met een noppenfoliedekje dan koelt t niet echt af en het verwarmt zich ook sneller..



Het zwembad was er al toen het huis gekocht werd. Zelf zou ik absoluut nooit meer een zwembad willen. Zoveel gebruik je het niet en een opzetbad zou ook volstaan voor verkoeling in de zomer.
Ik wil graag een natuurlijke zwemvijver in de tuin. Een geschikte tuin hebben we al, nu de vijver nog. Eerst moeten de kinderen hun zwemdiploma's halen.
quote:Suhke schreef op 27 november 2016 @ 17:19:

Wij hebben een zwembad in de tuin. rond, 5,50 doorsnee en 1,35m diep. Je kunt hier echt eindeloos rondjes in blijven zwemmen en dat gaat echt prima..

In de zomer weten heel veel mensen je te vinden.

Dit jaar heeft er niemand in gezwommen. Qua onderhoud is het niet al teveel werk. ik koop kannen chloor bij de aveve voor 10euro per kan. En af en toe een vloktablet. Verder helemaal niks en het water is altijd van goede kwaliteit.

We hebben een verwarming die wel heel veel aan stroom kost als hij aanstaat maar gelukkig staat hij niet zo vaak aan. Als het water eenmaal op temperatuur is en je het steeds afdekt met een noppenfoliedekje dan koelt t niet echt af en het verwarmt zich ook sneller..



Het zwembad was er al toen het huis gekocht werd. Zelf zou ik absoluut nooit meer een zwembad willen. Zoveel gebruik je het niet en een opzetbad zou ook volstaan voor verkoeling in de zomer.



Oh dat klinkt best klein en ondiep (ik heb alleen een badkuip dus ik zeg niks )

Heb je een ronde?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 11:35:

voordeliger, praktischer en net zo functioneel is zo'n opblaas of opzet bad van drieënhalve meter doorsnee. In de winter laat je het ding leeggelopen een berg je het opPrecies wij hebben een opzet bad van maar liefst 7 mtr lang in een tuin van 40 mtr lang, staat hier elk jaar op van mei/september met hetzelfde water, heel veel chloor tabletten en elke dag de pomp aan
Alle reacties Link kopieren
quote:sandy1974 schreef op 28 november 2016 @ 17:55:

[...]





Precies wij hebben een opzet bad van maar liefst 7 mtr lang in een tuin van 40 mtr lang, staat hier elk jaar op van mei/september met hetzelfde water, heel veel chloor tabletten en elke dag de pomp aanOh en een solar bol die verwarmt als een raket als ie in de zon ligt
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 27 november 2016 @ 17:51:

[...]





Oh dat klinkt best klein en ondiep (ik heb alleen een badkuip dus ik zeg niks )

Heb je een ronde?Hij is idd rond maar echt groot genoeg voor in te zwemmen. Ik vind hem ook diep zat. Duiken doen we er ook in wat heel goed gaat.
quote:Suhke schreef op 27 november 2016 @ 17:19:

Wij hebben een zwembad in de tuin. rond, 5,50 doorsnee en 1,35m diep. Je kunt hier echt eindeloos rondjes in blijven zwemmen en dat gaat echt prima..

In de zomer weten heel veel mensen je te vinden.

Dit jaar heeft er niemand in gezwommen. Qua onderhoud is het niet al teveel werk. ik koop kannen chloor bij de aveve voor 10euro per kan. En af en toe een vloktablet. Verder helemaal niks en het water is altijd van goede kwaliteit.

We hebben een verwarming die wel heel veel aan stroom kost als hij aanstaat maar gelukkig staat hij niet zo vaak aan. Als het water eenmaal op temperatuur is en je het steeds afdekt met een noppenfoliedekje dan koelt t niet echt af en het verwarmt zich ook sneller..



Het zwembad was er al toen het huis gekocht werd. Zelf zou ik absoluut nooit meer een zwembad willen. Zoveel gebruik je het niet en een opzetbad zou ook volstaan voor verkoeling in de zomer.watertrappelen misschien maar zwemmen kan echt niet in zo'n bad. Je kan niet eens afzetten, dan stoot je je hoofd al
Alle reacties Link kopieren
Je kan er zeker in zwemmen want het is rond...

Ik heb het in de tuin liggen dus ik kan het weten dat zwemmen wél lukt en watertrappelen lukt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Razzmatazz schreef op 27 november 2016 @ 11:48:

Zwembaden brengen ook veel geluidsoverlast mee, merk ik hier bij mijn buren met zwembad. Ook vind ik dat als je kinderen hebt, ze allemaal een zwemdiploma moeten hebben



In de straat waar ik opgroeide (vooroorlogse straat met veel arbeidershuizen) was er een gezin met zwembad. Bij een van de overburen was er een ondernemend kereltje van een jaar of drie die zijn hoogzwangere moeder ontglipte en aan de loop ging. Hij is verdronken in dat zwembad. Drama.

Zijn moeder hield m altijd al extra in de gaten, want ze wist wat voor een mannetje het was. Dat maakte het nog extra verrrietig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven