Wie is wat aan het haken? Deel 3

16-12-2012 22:21 2781 berichten
Wie is wat aan het haken nummertje 3 alweer!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Alle reacties Link kopieren
Silver, die ripple is inderdaad mooi!!! Ben benieuwd hoe jouw versie eruit komt te zien...



Katoenen deken wordt wel zwaar he Bloem...

En ja... er kan nog best meer bij inderdaad...



Gezellig dat je er weer bent Bee!!
Alle reacties Link kopieren
Tjeetje, 1 dagje werken en ik lig heel erg achter met lezen. Een heel nieuw topic geopend enz. geeft niet. Vandaag drukke dag op werk niks gehaakt.

Schildpadje is af (was maar klein projectje maar wel weer eens voor mijzelf). ben nu voor een vriendin met een 2ling een luchtballon met een beertje oid aan t haken. Ik ga ipv 1 mandje er 2 haken en 2 beestjes voor in de mandjes. 2 mandjes onder elkaar en tralalala scheepje is klaar...

By the way op vorige topic stond echt super mooie deken gepost, grany squares in kleuren rijen... echt gaaf.

Zulke grote projecten durf ik toch nog niet helemaal aan, dekens, kleding stukken en vloerkleden ed.



Wat betreft echt kleine rest draadjes en bewaren. Ik las eens ergens op de site van de vogel bescherming een berichtje van iemand die dat deed en die ze dan in de vroege lente in zo'n pinda eetkorf deed zodat de vogels hier gekleurd nestmateriaal uit konden halen. Dus ik bewaar tegenwoordig ook alle afgeknipte hechtdraadjes. Zie het al helemaal voor me volgend jaar herfst bij het leeghalen van de nestkastjes... Welke kleuren zouden mezenkindjes blij van worden?

Nou ik ga mn bed opzoeken.. morgen vrij dan zal er vast wel weer tijd voor haken zijn..
Alle reacties Link kopieren
Silver, wat een gave ripple!! Als ik er ooooit aan durf te beginnen, wil ik ook zo een maken!



Peet, ik mag vanavond weer genieten van de naaldjes Heb er zin in! En wow, 3 piercings? Dermals ofzo?



Kimpulz, de meet was vermoeiend, omdat het opeens 22u was! Haha. En toen moesten we allemaal nog 1 a 2 uur rijden.. Maar het was het echt waard, ik vond het zooo gezellig! En naast dat t laat was, hebben we ook heel veel zitten kletsen, eten en haken.. Dat is ook vermoeiend hoor, haha!



Ik ben al weer aan t werk, nu snel weer verder... Heb een hoop te doen (maar vind ik fijn.. Hoe meer werk ik heb, hoe leuker ik het vind want dan kan ik lekker mijn energie kwijt! )
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lelie, succes vanavond!!

Nee, geen dermals voor mij...



De tijd is inderdaad voorbij gevlogen zaterdag! Heb nu al zin in de volgende keer, 't was echt kei gezellig!!
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me ook al weer op de volgende meet!



Hmmz ja dat is inderdaad het lastige. Katoen wordt zwaar, maar ze raden voor babydekens alleen 100% katoen aan...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit eens die tip gelezen over die draadjes.Lijkt me heel grappig van die gekleurde nestjes!



Hier een karikatuur van m'n vriend:



Krullebol



Waterlelie, het lijkt me heel gezellig om er volgende keer bij te zijn. Wat was het gezamelijke project eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gave ripple trouwens!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
De meet klinkt echt heel gezellig Jullie hebben het zelfs laat gemaakt ;)



Leuke karikatuur heb je gemaakt kimpulz.



Mooie stoere ripple met vrolijke kleurtjes!



Ik ben met m'n granny stripe deken bezig en inmiddels ongeveer op een kwart van de lengte.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is zeker druk aan de haak...
Ik was inderdaad flink aan de haak. Heb het hoesje voor de pianokruk afgemaakt, ben verder gegaan met mijn col, heb de openingspost aangepast en nu lig ik in mijn bed.
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag nog geen steek gehaakt... kom net onder de douche uit na een uurtje tennissen... en was ook pas om half 7 thuis van m'n werk... ga nu nog wel een stukje haken denk ik... ben gisteren weer eens verder gegaan aan m'n Pooh... moet onderhand ook eens af...
Hebben jullie nog lollige patroontjes voor eiermutsjes?
Ook geen steek gehaakt vandaag maar wel veel Phil Coton 3 gehaald. Bij elkaar 56 bollen... hahaha.

Morgen ga ik vreselijk aan de slag met de ripple voor mijn zusje, ook fijner bij daglicht denk ik.

Zoveel mooie kleurtjes en mijn eigen deken gaat ook heel mooi worden.
Alle reacties Link kopieren
56 bollen... damn... Geld teveel...?
Alle reacties Link kopieren
Dar vroeg ik me ook al af, zeker salaris ontvangen...
Nee koelkast, bank en wasmachine van evil ex verkocht afgelopen weekend
Alle reacties Link kopieren
Hehehe... dan kunnen en wel wat bolletjes gekocht worden ja.
Haha, silver. Ieder nadeel heb z'n voordeel.

Maar wauw, 56 bollen!!! Ik vond mijn 20 bollen al lichtelijk overdreven.



Gisteren op ebay deze kleine klosjes besteld:

Bolletjes dun haakgaren voor mijn Gü potjes (is de schuld van Jumps ) en vanmorgen nog even twee clovers, want zulke kleine naalden heb ik niet. Ik ben benieuwd wanneer het garen aankomt. Ze zijn gister middag al verstuurd zag ik.
Alle reacties Link kopieren
56 bollen?! Delen?! Haha

Geniet ervan meid je hebt t verdiend!
Alle reacties Link kopieren
Tum, deel je dan ook het patroontje met ons...
Zodra ik een patroontje heb gevonden/uitgevogeld. Zal ik hem posten. Ben wel inspiratie op aan het doen op pinterest. Ik moet nu gegevens valideren, maar heb geen zin.
Alle reacties Link kopieren
ik moet afspraken inplannen en heb ook geen zin...
Alle reacties Link kopieren
Welke maat haaknaalden heb je daarvoor besteld Tum?

Leuke bolletjes he! Ik heb ook een setje liggen, ook aangestoken door Jumps. Jammer dat ze hier nu al zo'n tijd niet meer geweest is.



Ik weet dat we hier aan het haken zijn, maar ik ben ook aan het breien ondertussen. Ik heb een set verwisselbare rondbreinaalden besteld, daarmee kun je continentaal breien en dat is veel fijner voor m'n schouders en polsen. Bovendien lijkt het meer op haken, dus zijn de bewegingen veel kleiner. Jeej
Ik heb maat 1,00 en 1,25 besteld. Ik hoop dat ze goed zijn.
Het begin is er! Even stoeien met het maken van de valleitjes maar ik heb hem door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven