Wie is wat aan het haken? Deel 3

16-12-2012 22:21 2781 berichten
Wie is wat aan het haken nummertje 3 alweer!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Haaknaald, je doet je naam eer aan. Prachtige dingen heb je gehaakt
Alle reacties Link kopieren
Dankje Aminah
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een leuk topic, ik hou ook van haken, maar kende dit topic nog niet. Lekker veel inspiratie.

Mijn favoriet is het haken van knuffels. Ben nu bezig met een ijsbeer en een aapje. Foto's volgen zodra ze klaar zijn.

Groetjes,

Danielle
Ik ga niet uiltjes-verslaafd worden: in mijn vorige haak-manie heb ik mijn handen overbelast. Nu een paar maanden niets gedaan, klein bijtje gehaakt, aan uiltje begonnen en handen doen alweer pijn . . . . uiltje komt nog wel af, dag wel-dag niet haken, maar daarna moet ik weer stoppen . . . . Jammer, want ik doe het zo graag en er zijn zo veel leuke dingen om te haken/maken . . . . .
wow haaknaald wat mooit!



@ Carenza dat overbelasten ja.. nog eventjes dan en je bent weer uren verder!



laatste dagen geen steek gehaakt, ik heb het momenteel een beetje druk! dus mijn deken project staat in de wacht.



Na deken wil ik baby booties haken, voor zwangere vriendinnen
Alle reacties Link kopieren
Mooie haaksels haaknaald! En foto's plaatsen lukt nu ook!
Alle reacties Link kopieren
Leuke dingen heb je gehaakt Haaknaald!! Super!



Ik schiet al aardig op met de dino. Lijf, hoofd en 1 oog zijn af, straks zijn andere oog maken en dan door met zijn poten. Gaat lekker
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal!



Ja Bloem, dankzij jouw geweldige hulp is het gelukt! Anders had ik zeker nog heel lang doorgemodderd voor ik doorhad dat het met een tablet niet lukt!
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
Lieve ervaren haaksters kunnen jullie me adviseren? Ik heb als kraamcadeautje een babydekentje gehaakt maar nu is het af en trekt het een klein beetje scheef. Kan ik dat oplossen door het op te spannen? En hoe doe ik dat dan precies, moet ik het dan eerst vochtig of nat maken? En dan?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 26 juni 2013 @ 11:00:

Lieve ervaren haaksters kunnen jullie me adviseren? Ik heb als kraamcadeautje een babydekentje gehaakt maar nu is het af en trekt het een klein beetje scheef. Kan ik dat oplossen door het op te spannen? En hoe doe ik dat dan precies, moet ik het dan eerst vochtig of nat maken? En dan?



Eerst opspannen en dan natspuiten.

En daarna een foto
Alle reacties Link kopieren
Opspannen op wat en hoe?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een prikbord of zo of matras van een logeerbed.

Span hem daarop met spelden en spuit hem daarna nat... werkt gegarandeerd
Alle reacties Link kopieren
quote:haaknaald85 schreef op 24 juni 2013 @ 20:54:

Thanks!

@pretzel. Ben ook al een tijdje aan het haken, is niet allemaal van de afgelopen week haha



@Lettertype. De minion heb ik zelf verzonnen. Om zo'n surprise-ei ding heen gehaakt met blauw en geel. En dan de rest ( armpjes/beentjes, oog) geimproviseerd.



Oh okee. Wat knap!

Dat gaat mij niet lukken denk ik :(
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je wat aan deze link Lettertype, is een gratis patroon van een Minion.



http://wolfdreamer-oth.bl ... 07/despicable-minion.html
Alle reacties Link kopieren
Gaaf Zaphod! Die minion is veel mooier!
Yarn is cheaper than therapy...
Haaknaald wat een gave dingen heb je gehaakt! Die minion!!!



Mijn maia sjaal is af!!!!



Nu nog een nieuw project verzinnen.
Zo die sjaal is gaaf en wat een mooie kleur ook !
Alle reacties Link kopieren
quote:Tumtummetje schreef op 27 juni 2013 @ 09:17:

Haaknaald wat een gave dingen heb je gehaakt! Die minion!!!



Mijn maia sjaal is af!!!! [afbeelding]



Nu nog een nieuw project verzinnen.Prachtige sjaal behalve de kleur Ik heb werkelijk helemaal niets in het groen. Is het een moeilijk ( Engels? ) patroon?
Alle reacties Link kopieren
Mooiie sjaal!! (Vind de kleur ook mooi, ik hou van groen! hehe)



Hier even een snel projectje tussendoor. Moest natuurlijk mn nieuwe lading Catania Grande uitproberen.

Patroontje is van Stip en Haak (gratis)

Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
quote:haaknaald85 schreef op 27 juni 2013 @ 16:34:

Mooiie sjaal!! (Vind de kleur ook mooi, ik hou van groen! hehe)



Hier even een snel projectje tussendoor. Moest natuurlijk mn nieuwe lading Catania Grande uitproberen.

Patroontje is van Stip en Haak (gratis)

[afbeelding]





Mooi popje, mooie kleur ook

Haakt dat fijn dat Grande. Je hebt er wel veel van nodig volgens mij.

Welke haaknaald?
Groen was ook niet mijn eerste keus. Ik heb een tijdje geleden klossen katoen van mijn oma gekregen en omdat ik niet wist hoeveel ik nodig had heb ik de dikste genomen. Groen dus, maar ik vind het wel een mooie kleur.



Aminah, het patroon is niet heel moeilijk maar je moet echt goed opletten en lezen. Ik ben vier keer opnieuw begonnen omdat ik er niet uit kwam. Nu ik hem af heb vind ik het patroon makkelijk. Het is trouwens een engels patroon.



Haaknaald, wat een leuk varkentje (?)



Grande haakt heerlijk!!! Ik ben met een slak bezig van Grande. Moet alleen weer even garen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier alweer zo'n tijd niet geweest, mis een hoop zie ik al haha!



Haaknaald: wat een leuke dingen heb je gemaakt! Het varkentje van Stip en Haak wilde ik ook nog maken. Van de week al druk geweest met een hele kolonie muizen, ook van Stip en Haak.



Tumtummetje: wat een mooie sjaal, gave kleur ook!



Ben inmiddels klaar met de deken voor het zoontje van een vriendin. Is ingepakt en wel, en wordt volgende week opgestuurd.

Nu weer bezig met een bobble flower deken voor een oud collega. En dan tussendoor nog wat kleine projectjes zoals wat muizen, heb Stella de koe van Christel Krukkert ook afgewerkt.

Is bijna een fulltime baan aan het worden



Alle frummels bij elkaar
Alle reacties Link kopieren
Ja is een varkentje tumtum



Ik vind grande best fijn haken, maar je bent inderdaad zo door een bolletje heen.

Heb van dat bolletje dat ik voor het varkentje gebruikt heb nu nog maar een heel klein restje over.

Gehaakt met een naald 4,5



Wat een mooie projecten rasberry! Ben jaloers op je bobble flower deken. Vind de bloemen best lastig om te maken!



Ik laat mn bobble flower deken even voor wat ie is. Ga tussendoor een slinger haken voor mn zoontje, die hopelijk volgende maand geboren gaat worden

Tijdens de zwangerschap verander ik nog meer van gedachte over welke projectjes ik als volgende ga maken..
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog tips voor boekjes van relatief onbekende 'schrijfsters'? Het liefst met dierenpatronen/amigurumi's. Ik kom telkens uit bij Christel Krukkert of Tessa van Riet-Ernst.



Ondertussen heb ik flink doorgehaakt uit het boekje Haakparty op de boerderij van Krukkert. Het schaap, geitje, de kalkoen en haan zijn al af haha ^^ Foto's zal later laten zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:sannerdt schreef op 28 juni 2013 @ 18:13:

Hebben jullie nog tips voor boekjes van relatief onbekende 'schrijfsters'? Het liefst met dierenpatronen/amigurumi's. Ik kom telkens uit bij Christel Krukkert of Tessa van Riet-Ernst.



Ondertussen heb ik flink doorgehaakt uit het boekje Haakparty op de boerderij van Krukkert. Het schaap, geitje, de kalkoen en haan zijn al af haha ^^ Foto's zal later laten zien!



Ken je het boekje zoomigurumi al?

Staan patronen in van verschillende mensen. Deel 2 is er ook al ( bijna) volgens mij!
Yarn is cheaper than therapy...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven