Wie is wat aan het haken? Deel 3

16-12-2012 22:21 2781 berichten
Wie is wat aan het haken nummertje 3 alweer!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die ken ik al! Bedankt voor het meedenken ^^



http://www.ravelry.com/pa ... ppy-hippo-crochet-pattern

Nog een vraag erbij haha, iemand ook zo'n soort patroon gedaan? Is dat erg lastig? Ik vind hem er zó leuk uit zien,maar twijfel een beetje..
Alle reacties Link kopieren
Tumtummetje,

Wat een mooie sjaal!! Hij is echt prachtig!!



Zo en nu ga ik ook weer wat haken anders komt de poncho nooit af....
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik zag vandaag het boekje bungel knuffels haken voorbij komen.. Die kende ik ook nog niet...
Yarn is cheaper than therapy...
Sannerdt, ik ben net begonnen aan de hippo en tot nu toe is hij erg makkelijk. Het zijn allemaal kleine stukjes.Ik ben wel benieuwd hoe het aan elkaar zetten gaat. Dat is de join as you go methode en die heb ik nog nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren




Alle reacties Link kopieren
Mooie sjaal Tum! En wat een leuk varkentje Haaknaald!



Aminah ik beken, ik ben schuldig! Maar zo veel schoenen heb ik ook niet....



En Sannerdt heb je hier wat aan? http://www.bol.com/nl/s/a ... ex.html?_requestid=268053
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke dingen zijn er weer gehaakt zeg! Catania grande wil ik ook wel eens proberen, ga van de week eens kijken of ze het hebben hier.



Even een vraagje: waar op internet bestellen jullie oogjes? Ik koop nu veiligheidsoogjes bij de pipoos, maar die zijn best prijzig. Ik ben op zoek naar oogjes die wel dezelfde kwaliteit hebben (dus ringetjes/kapjes allemaal even groot, zodat ze niet te los zitten of juist met geen mogelijkheid op het oogje te duwen zijn), maar iets minder duur..



En dan maar meteen ook: waar bestellen jullie wol?

Ik heb natuurlijk al wel wat gegoogeld, maar misschien hebben jullie goeie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Tumtum, ik ben benieuwd naar het resultaat! Het patroon lijkt me wel leuk, een stukje meer uitdagend denk ik?!



En thanks, bloempje! Ik zal daar maar eens tussen snuffelen. Ik had Amigurumi & more besteld,maar vind de patroontjes toch niet mijn ding. Ik ben gewoon verliefd op de beestjes van Christel Krukkert, nothing beats a first love haha



Maryni, ik bestel zwarte oogjes via marktplaats. Tik daar amigurumi en ogen in, dan kom je bij een aantal advertenties van 'HD' uit Siddeburen. Heb daar 1 keer eerder besteld, kreeg het supersnel binnen en ze (denk ik) had er zelfs wat extra's bij gedaan. Kwaliteit vind ik prima, al blijft het even vloeken als je ze moet bevestigen in je haakwerk.

Voor wol ga ik naar de plaatselijke euro-winkel, dus daar heb ik niet zoveel aan denk ik. ^^
Alle reacties Link kopieren
Maryni, ik bestel oogjes via Etsy meestal bij SItuer (na een tip van hier op het forum)



ik heb gewoon drie dagen niet gehaakt! Kan niet he ?! Nu drie dagen vrij dus ik ga de schade maar even inhalen Dino schiet wel al op gelukkig! Begin hem nu al zat te worden haha.
Dit is gehaakt, maar helaas niet door mij. Ik vind dit wel mooi. Zou het leuk vinden als iemand dergelijke patronen weet te vinden. Op dit moment vind ik bepaalde losse kragen best wel mooi, maar zeker niet allemaal. Dit vind ik echt kunst.
Mooi die gehaakte kettingen maar iets teveel gepriegel voor mij ik ga niet lager dan haaknaald 3 .

Voor het eerst sinds dagen weer wat gehaakt aan het lijf van Bill de black rooster begonnen maar wat haakt zwart moeilijk zeg !
Wat een rust hier!



Pumps, mijn oma haakte dit soort dingen vroeger (eigenlijk van alles met kleine kraaltjes). Geen idee waar ze de patronen vandaan haalde. Ik denk uit een boekje.

Deze komt van ravelry: http://www.ravelry.com/pa ... andromeda-beaded-necklace



Pretzel, zwart is haken op de gok (of je moet het met daglicht doen). Ben wel erg benieuwd hoe hij wordt. Van wie is het patroon?



heb al mijn flowers af voor het lichaam en poten van het nijlpaard. Ben begonnen met het aan elkaar zetten. Hij wordt heel gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Pretzel, ik vind zwart ook altijd lastig om te haken!!

Tum, ik ben zo benieuwd naar het nijlpaard!! Wordt vast heel leuk!!



Mijn dino is bijna af. Nu bezig om alles in elkaar te zetten, vindt ik altijd saai :-/ Maar goed om nou losse onderdelen weg te geven is ook weer zo wat
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog tips voor een makkelijk beginners projectie?

Ik ben pas net begonnen en de basissteken heb ik nu opzich wel onder de knie, maar ik wil eens wat anders dan al die proeflapjes, zonder dat het meteen erg ingewikkeld is ;)?
Tumtummetje het patroon is van DenDennis een redelijk nieuwe haakontwerper volgens mij ( is dat een woord ?).
@Tumtummetje Bedankt voor het patroon.



@Chunky

Ik zag vorig jaar een gehaakte badmat van katoen. Dat was een blog, maar geen idee waar die stond. Verder kan je ook een tas doen. Was ook mijn eerste werkstuk. Was een opdracht van school heel lang geleden. Voor mijn tas had ik zelf een 8, maar de tweede die dezelfde tas inleverde kreeg een 5,5. Was eigenlijk vooral leuk door het gekozen kleuren.

Heb alleen geen patronen., maar vond wel een paar leuke op de blog van iemand, maar dat zijn tassen voor de verkoop. Zaten een paar mooie bij.



EDIT: Voor de douchemat was van een oud shirt gemaakt. (Bij de action zag ik katoen om te haken ligeen. Maar vond de kleuren niet mooi.)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat een rust hier ;) Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Ik ben voornamelijk aan het werk (druk op het werk!), maar nu lekker weekend!



@tumtummetje: ik ben erg benieuwd naar het nijlpaard! Lijkt me gaaf!



Het haken staat hier een beetje stil, door de werkdrukte! Hopelijk vind ik vanavond nog wat rust om wat te haken!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier is iedereen!!! Bij Tum in de achtertuin!!!

We zitten hier gezellig met z'n allen te haken, kletsen en snaaien...



Groetjes van:

Marinajozina

Zaphod

Margriet

Lisettev

Crejo

Silvershadow

Bloempje85

Tumtummetje

Waterlelie

Sangriaspanje

Sanshine

En mij!!!
Alle reacties Link kopieren
Whahaha Heel veel plezier dan maar met haken, kletsen en snaaien! :D
Leuk hoop dat jullie een fantastische meet gehad hebben !
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in...



Heeft 1 van jullie wel eens gehoord van een haakpols? Ik heb peesschede ontsteking in mijn pols (aan de basis van de duim) en volgens de arts komt dit door het haken, overbelasting door te veel dezelfde beweging maken.



Gevaarlijke sport hoor, haken!



(mag een maand niet haken :( )
Alle reacties Link kopieren
@ Mayou, haakpols niet.. ik heb (vermoedelijk) wel een slijmbeursontsteking in mijn schouder opgelopen door een verkrampte houding bij het haken. Die slijmbeursontsteking is daarna overgegaan in artrose in dezelfde schouder... Dus ja: gevaarlijke hobby :D
En ik maar denken dat sporten gevaarlijk was en ging daarom braaf haken... verdrie!
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt voorlopig ook niet gehaakt!



Maar dat komt omdat mn nieuwe 'project' nu in de wieg naast me ligt te slapen
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Haaknaald!!!!!

Alles een beetje ok gegaan? En moeder en kind allebei gezond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven