Wie is wat aan het haken? Deel 3

16-12-2012 22:21 2781 berichten
Wie is wat aan het haken nummertje 3 alweer!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Alle reacties Link kopieren
quote:haaknaald85 schreef op 07 juli 2013 @ 21:38:

Hier wordt voorlopig ook niet gehaakt!



Maar dat komt omdat mn nieuwe 'project' nu in de wieg naast me ligt te slapen



Gefeliciteerd

Vertel, vertel
Gefeliciteerd Haaknaald geniet ervan !
Alle reacties Link kopieren
Wow tijdje geleden dat ik hier ben wezen kijken

Gefeli Haaknaald!



Ben net weer terug uit amigurumi-land (hehehe), supercool boek gehaald:

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/s/ ... 721164.jpg

van deze haakster http://ikko55.blog.fc2.com/

wel even wennen om van plaatjes af te lezen ipv woorden, maar gelukkig is het goed te begrijpen. Echt die boeken zijn ZO goedkoop en ZO veel daar, niet normaal. Heerlijk. Jammer dat ik de taal niet kan..



Nu ben ik bezig met mijn eerste 'grote' project, een filet omslagdoek met rozenpatroon. Heel wat anders na al dat kleine grut wat ik normaal maak. Snap ook meteen dat van die blessures, soms heb ik echt kramp in mijn hand. En het duurt ook zo lang voordat het af is, en er gaan zoveel bollen in, ben ik helemaal niet gewend!



Nog steeds een geweldig forum dit!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!



Moeder en zoon maken het goed! Was een snelle bevalling, maar wel goed verlopen, gelukkig!

Ben helemaal verliefd op het mooie mannetje
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 06 juli 2013 @ 23:09:

Ik breek even in...



Heeft 1 van jullie wel eens gehoord van een haakpols? Ik heb peesschede ontsteking in mijn pols (aan de basis van de duim) en volgens de arts komt dit door het haken, overbelasting door te veel dezelfde beweging maken.



Gevaarlijke sport hoor, haken!



(mag een maand niet haken :( )Ja, hiero. En dan denk je een onschuldige hobby te hebben gevonden.....Ik had het gek genooeg links, terwijl ik daar alleen maar mijn werk mee vasthield.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gefeliciteerd Haaknaald! Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend, die haakklachten! En dan denk je inderdaad een 'veilige' hobby te hebben! ;)



Haaknaald: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!
Haaknaald, van harte gefeliciteerd met je kleine mannetje!!!!!!!



Vervelend al die haakblesures. Hier geen problemen af en toe wat last van mijn schouders en nek. Maar dan heb ik te gespannen zitten haken en daar hou ik nu rekening mee.



vanavond komt er weinig van haken terecht. Er ligt een klein mannetje dwars (nu op de bank). Ga zo nog een poging wagen om hem op bed te leggen en dan ga ik ook. Ben super moe.
Alle reacties Link kopieren
Haaknaald gefeliciteerd!!



Dino is bijna klaar.

Het hoofd van Stitch ga ik gedeeltelijk uithalen, de kleurwisseling loopt niet netjes. Wat een gedoe is dat altijd toch om kleur te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook Zaphod, het wordt nooit zo mooi als je wilt...
Alle reacties Link kopieren
Haaknaald gefeliciteerd!!! Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Bijnnna 200 berichten en plaatjes plakken!! Maar weer even een berichtje plaatsen!



Nu erg weinig tijd en energie om te haken... Maar ik heb over een week vakantie! Heeerlijk! En ik heb een aantal projecten die ik graag wil haken in mijn vakantie, dus ik krijg het nog druk! :D
Alle reacties Link kopieren
Nog drie Jose, kom op, je kunt 't!!!



Hier ook nog een week voor de vakantie begint... heerlijk 4 weken vrij!!! Zin in!!!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej mijn omslagdoek is af:

http://www.deviantart.com/art/Rose-shawl-384668421



eindelijk
Lime, wat mooi! Waar heb je het patroon vandaan?



Jose, nog even wat berichtjes posten en dan kan je daarna al je vakantie haaksels showen.



Het lichaam van het nijlpaard is in elkaar gezet. Ben nu begonnen aan de laatste flowers voor nek en hoofd. Ik ben aan het twijfelen welk project ik mee zal nemen op vakantie. Ik wil eigenlijk geen vulling meenemen.......... Ik denk dat ik daar aan de african flower deken voor mijn dochter ga beginnen. (Als ik de 10 bollen stylecraft nog ergens kwijt kan )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig met 't nijlpaard, maar dan met borduur-haakkatoen... van dat hele dunne spul... ;)

Achthoekjes zijn zo'n 4cm doorsnee... Ben benieuwd hoe groot 't hele beestje gaat worden als 'ie klaar is.

Ging dat aan elkaar haken trouwens makkelijk Tum?



Tum, je zou de kikker en de beer kunnen maken van Heidi Bear, kun je vast alle onderdelen haken op vakantie en in elkaar zetten tot aan 't opvullen...

Of toch nog maar een keer een tunisch projectje beginnen...? ;)
Mijn achthoekje is 9 cm en het lichaam compleet is 24 cm. Ik vind het aan elkaar haken erg makkelijk. Je moet alleen heel goed opletten dat je ze op de goede plek vast haakt. De opening van het hoofd zat daarstraks opeens aan de zijkant.
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt de mijne zo ongeveer de helft van die van jou... leuk maatje wordt dat dan.

Ben benieuwd hoe 't gaat met aan elkaar haken... ik denk dat ik eerst alle onderdeeltjes ga maken en dan pas aan elkaar ga maken.
Welke kleuren ga je hem maken? Ik heb express per onderdeel gehaakt en aan elkaar gezet. Ik heb wel wat afwisseling nodig tijdens projecten.



Ik ga zo maar de tassen inpakken voor de vakantie. Kijken of ik nog wat ruimte kan creëren voor 10 bollen stylecraft. En hopen dat ik nog ergens was haaktijd kan vinden vandaag.
Alle reacties Link kopieren
De "rondjes" zijn paars, groen, blauw, geel (van binnen naar buiten) en ik ga 'm in elkaar zetten met zwart...

Misschien dat ik onderweg ook wel bedenk dat ik toch eerst maar een stuk in elkaar ga zetten hoor... Mezelf kennende zou me dat zomaar niks verbazen.



Ik ga eens even zorgen dat ik bij m'n moeder kom... Ze komen tussen 12 en 2 de bbq en zo brengen voor vanavond...!
Oeps, bijna vergeten. GEFELICITEERD!!!!! Een hele fijne dag!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hehehe dank je wel!!!!!

Volgens mij heb je ook genoeg aan je hoofd met je vakantie in 't vooruitzicht...
Alle reacties Link kopieren
Hee Tumtummetje,



Kep het patroon uit het boek Haken, technieken - patronen - projecten van Jaroslava Dovcová (ISBN 978-90-396-2581-1), maar ik moest het wel een beetje aanpassen omdat ik te weinig wol had. Lekker boek voor een overzicht van patronen.



Alvast fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Oe trouwens, ik zit erover te denken om voor mijn volgende grote project een deken te maken, liefst een afghan ofzo. Iig iets wat je stukje voor stukje aan mekaar kunt zetten.



http://www.ravelry.com/patterns/library ... pers-quilt

Ik zat te denken aan zoiets (maar dan gehaakt natuurlijk), omdat ik daarvoor verschillende kleurtjes kan gebruiken en het hopelijk niet zo opvalt als ik er jaren over ga doen om het af te maken.



Heeft iemand ervaring met zo'n soort patroon? Werkt dat vullen een beetje? Hoe frustrerend is het eigenlijk om zo'n groot iets te maken? Normaal heb ik alleen maar amigurumi's enzo, die omslagdoek was het grootste tot nu toe..
Alle reacties Link kopieren
Haha, PeetjeP, ik moest wel lachen om je berichtje! Maar ik denk dat ik het inderdaad wel kan! :D

Na dit berichtje nog maar 2 te gaan! (en dan even uitvogelen hoe ik het moet aanvragen).



Ben erg benieuwd naar jullie nijlpaarden!! Leuk dat jullie er allebei eentje haken!

@Limegreen4; mooie shawl! Ik vind de 'tekening' die erin zit mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven