Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Goeie tip! Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan
Deze,



en



deze



en



deze.



En dan ook nog de little spring mandala van Made in K-town, in diverse kleurencombinaties, en andere mooie mandala's die ik tegenkom op het wereld wijde web.



Het werkt heel lekker, je ziet het groeien onder je handen. De kleintjes geven net zoveel voldoening als de grote mandala's. Een heerlijk klusje nu het weer achteruit gaat!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer meelezen en schrijven! Ik heb ondertussen veel gehaakt, maar was te druk om hier aanwezig te zijn.



Mijn laatste project heb ik gisteravond afgerond. Het was veel werk. Ik ben drie avonden bezig geweest om hem in elkaar te zetten en af te werken, maar het resultaat mag er zijn vind ik zelf





Vanavond ga ik een klein konijntje haken en daarna kan ik weer verder aan de Cal-deken!
De poncho voor de dochter van mijn vriendin is af! Morgen komt ze hem ophalen, ben zo benieuwd.



Haar dochter was helemaal blij
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de beer voor mijn zusje af. Die krijgt over paar weken een zoontje.



Alle reacties Link kopieren
Leuk die mobiel en poncho. Mooie kleurtjes die poncho! Doet me denken aan mim-pi van vorige winter
Leuke beer echt mooi geworden is dat stonewashed van Scheepjes ?
Alle reacties Link kopieren
Ja

Werkt heel fijn ook.
Ojee, wat ben ik hier een tijd niet geweest.

Ik ben nog steeds druk aan het haken. Veel konijnen, een visvijver, een cars deken en aapjes. En natuurlijk heb ik nog aantal WIPjes liggen: Nog een deken en twee sjaals.



Mirjam, wat is die beer gaaf in stonewash

Silver, mooie poncho

Jose, wat een lieve mobiel



Ik beloof dat ik weer vaker kom buurten en zal straks even wat foto's plaatsen (als ik die nog ergens kan vinden )
Weinig foto's gemaakt van mijn projecten zag ik.

Dit zijn degene die ik nog kon vinden:



Roze konijnen (ik heb er ook een stel in het wit gemaakt, maar ik vind deze leuker)





De visvijver:





En de deken voor mijn zoontje:

Leuk, Tumtummetje! Geduldwerkje, die deken voor je zoontje!!





Ik heb al veel gehaakt, het meeste met Catania en Katia, één item met Scheepjeswol Invicta Colour en één item met Fenna van de Wibra.

Zou graag meer haken maar waar koop je goedkoop katoen wat wel goede kwaliteit heeft? Ik kwam Rio katoen tegen, voor iets meer dan ¤1 per bol, maar daar zijn niet zo veel kleurtjes van en de kleuren zijn ook wat flets.

Wie heeft DE tip??
Rio heeft best veel kleuren vind ik zelf en is van prima kwaliteit voor die prijs!

En je kunt op Marktplaats vaak wel leuke aanbiedingen vinden voor Catania, Katia of Phildar 3.
Alle reacties Link kopieren
Mijn project voor 2014 is eindelijk af!!!

Applaus! Hij ligt hier vlakbij maar moet eerst een andere deken afmaken en heb tussendoor iedere keer opdrachten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meteen een nieuwe dekenopdracht gekregen... van mijn vriend.

Die is jaloers dat hij geen eigen deken heeft.

Dus zojuist kleuren naar zijn smaak besteld.
Hahaha heel goed, ga je die ook met Stylecraft maken?
Alle reacties Link kopieren
Ja ook met stylecraft. Vind dat echt heerlijk, lekker warm en zacht.

Wordt met vnl. grijs en paarstinten.
quote:Mirjam82 schreef op 12 oktober 2014 @ 19:28:

Mijn project voor 2014 is eindelijk af!!!

[IMG]http://i314.photobucket.com/albums/ll43 ... cq7b2e.jpg[/IMG]

Wow, inderdaad applaus! Echt supermooi!

Daar moeten heel wat uurtjes werk inzitten. Wat zijn de afmetingen?

Mooie subtiele rand ook. Ook van Lucy?
Hier is het garen voor de ripple inmiddels in huis. In de winkel zowel de katoen als de acryl in handen gehad en het is uiteindelijk toch de katoen geworden. We zien wel hoe zwaar het wordt.



Nu nog even de moed vinden om me door de eerste toer heen te worstelen en dan hoop ik er de komende winter lekker veel aan te kunnen haken!
Doet hier trouwens iemand mee aan de CAL van Scheepjes?

Ik heb het even overwogen, maar durfde het als beginner toch niet aan. Ik volg het hele gebeuren nu op Facebook. En heb er ondanks dat ik niet meedoe al heel veel van opgestoken!
Ik doe niet meer maar volg het wel. Misschien dat ik later nog aanhaak, moet nu eerst een ander project afmaken maar tot nu toe ziet het er heel leuk uit!
Ja, ik vind het er ook echt leuk uitzien! Wie weet wat ik nog doe. Maar nu eerst toch maar de ripple.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog over die cal. Denk dat ik het toch niet ga doen of met stylecraft acryl.



Ik heb nog heel veel projecten liggen. Ik maak veel dekens. Ik heb nu een keer acryl van de Zeeman gehaald, maar dan zie je pas echt hoeveel beter de kwaliteit van Stylecraft is. Ik maak m'n Zeemandeken wel af.



Voor de ripple is dit echt een goede tip: http://twinstitches.blogs ... with-double-knot.html?m=1



Ik gebruik deze nu ook voor m'n granny stripe deken.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Die dubbele knoop maak ik ook bij een kleurwissel, maar zo dicht erbij afknippen raad ik af met Stylecraft. Deze glijdt nl weer los is mijn ervaring..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven