Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
quote:Mirjam82 schreef op 11 januari 2015 @ 20:26:

Ik vind die van 2014 erg onrustig. Die van 2015 lijkt me rustiger, omdat elke toer aan alle kanten terugkomt.Ja, het risico op een drukke deken is best groot. Daarom ga ik hem in maar 3 kleuren haken. Bij de foto's heb ik daar een aantal hele mooie voorbeelden van gezien.
quote:VickyP schreef op 13 november 2014 @ 11:17:

Ben net begonnen met de CAL 2014, in grijze babysoft van zeeman. In één kleur, ik vind het mooier én het scheelt heel veel draadjes wegwerken straks! Nog iemand in één kleur gehaakt? Ben benieuwd naar foto's!Op de Facebookpagina staat bij de foto's een album met complete dekens. Daar staan ook dekens tussen in 1 kleur. Ook mooi!
quote:Clothilde schreef op 11 januari 2015 @ 18:52:

[...]





Uit het blogbericht:



met haaknaald 4 haakte ik 200 losse,

haaknaald 4.5 voor de rest

Scheepjes stonewashed (iets meer dan 3 bollen)

kleur 802



Het oorspronkelijke patroon waarnaar wordt verwezen (van Kali Dahle) is groter, maar dan nog zou je genoeg moeten hebben aan 8 bollen.Dank je wel, Clothilde. Dat heb ik dus gewoon niet gezien!! Kan ik er nog één maken wanneer hij erg mooi wordt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nadeel dat het met 1 kleur zo saai haken word..

Meerdere kleuren blijft afwisselend.



CAL 2014 en 2015 kun je qua berichten niet splitsen.
Nee, berichten van de CAL 2014 kun je kennelijk echt niet apart lezen. Wie hem wil haken moet dat dus doen met alleen het patroon en zonder de tips en commentaren van Facebook. Ik twijfel of ik het als beginner dan wel aandurf. Vind het wel een misser van de dames hoor.
Ik kwam trouwens nog een leuke tip tegen om zelf een stonewashed-effect te creëren:



Foto



Gewoon een bolletje acryl gecombineerd met een bolletje durable katoen. Goedkoper dan de echte stonewashed en veel meer keus in kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Die foto zag ik ook langskomen idd. Ik ben dan toch van t luie...



Als je onderstaand haakwerk tegenkomt op FB weet je iig dat ik t ben :D

Mooi. Ik zal hem eens opzoeken tussen de paar die er staan.
Alle reacties Link kopieren
Op zo'n 20 uur geleden denk ik grootste kans haha. Is maar paar 100 berichten naar beneden
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 12 januari 2015 @ 19:06:

Die foto zag ik ook langskomen idd. Ik ben dan toch van t luie...



Als je onderstaand haakwerk tegenkomt op FB weet je iig dat ik t ben :D

[afbeelding]Die ben ik ook aan het maken. Kom er niet helemaal uit maar morgen krijg ik hulp.
Alle reacties Link kopieren
Steph wat dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 12 januari 2015 @ 22:27:

Steph wat dan?Hoe bedoel je? Waar ik vast zit? Na de 14 stokjes in het midden, die eerst van moeten worden gemaakt met een halve vast (dat is gelukt), dan komen er een losse en een vaste in één steek. Dat deed ik maar dan kom ik op meerdere steken uit dan er zouden moet zijn. Geen idee wat ik fout doe, dus morgen krijg ik hulp.
Alle reacties Link kopieren
De losse mag je niet meerekenen he.. Enkel je vasten. (En verderop in patroon de stokjes enz)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 12 januari 2015 @ 22:56:

De losse mag je niet meerekenen he.. Enkel je vasten. (En verderop in patroon de stokjes enz)Ga het direkt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ben vandaag aan het vierkant gekomen *trots*. Met regelmatig even een controle door iemand anders, zelf om gevraagd. Dadelijk van kleur veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan! Ik heb week 2 af.
Alle reacties Link kopieren
wow, ben ik nog bij 1. Heb 2 wel uitgeprint. Zal zeerwaarschijnlijk wel een paar weken achter gaan liggen maar ach, hij komt dit jaar af.
Deze sjaal maar in een andere kleur, Scheepjeswol stone washed Canada Jade 806.



Reliëf-stokjes: nieuwe steek voor mij, maar het haakt eigenlijk heel eenvoudig. Mijn werk ziet er zo uit als op het plaatje, dus dat betekent dat ik het goed doe. Ik vond de kleur van de foto niet mooi, die zou me flets maken. Daarom heb ik gekozen voor een kleur die meer spreekt. Kan niet wachten tot hij af is, dat zal nog wel even duren. En of ie deze "winter" nog te dragen is? Misschien volgende winter dan??
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 14 januari 2015 @ 21:11:

Deze sjaal maar in een andere kleur, Scheepjeswol stone washed Canada Jade 806.



Reliëf-stokjes: nieuwe steek voor mij, maar het haakt eigenlijk heel eenvoudig. Mijn werk ziet er zo uit als op het plaatje, dus dat betekent dat ik het goed doe. Ik vond de kleur van de foto niet mooi, die zou me flets maken. Daarom heb ik gekozen voor een kleur die meer spreekt. Kan niet wachten tot hij af is, dat zal nog wel even duren. En of ie deze "winter" nog te dragen is? Misschien volgende winter dan?? Wat een leuke sjaal, ook die reliëfstokjes zijn leuk.
Alle reacties Link kopieren
hier een nieuwe haakster.een poosje geleden kwam ik een leuke poef tegen.toen besloot ik om het eens te proberen.nog nooit gehaakt,dacht eerst maar eens kijken of ik het uberhaupt leuk vind om te doen.dus wol en een haaknaald gekocht en youtube erbij en proberen maar.en ja ik vind het leuk en ja die poef moet en zal dr komen!ben nu mijn echt eerste project bezig een kussen.als die af is ga ik voor de poef.ik ga hem maken van zpagetti,spul al in huis,maar eerst netjes dat kussen afmaken.hoop dat het een beetje goed komt met dat kussen,haha.
Tuurlijk komt dat goed, Youtube is geweldig daarvoor en je kunt ook altijd hier komen vragen
Alle reacties Link kopieren
ja klopt.ik kan nu haken,tenminste alle voorkomende steken geprobeerd en nu dus mijn eerste projectje.kan eigenlijk niet wachten tot ie af is.had eigenlijk niet verwacht dat het wat voor mij zou zijn.ben normaal gesproken nogal een ongeduldig typje,hihi
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand weleens Woezel gehaakt van leukgehaakt.com?

Ik heb het hoofd nu bijna af, maar het lijkt meer op een alien dan op een hondje......
Regelmatig zie ik CAL's voorbij komen, maar is er ook iemand die Sophie's Garden haakt?

Doet er iemand mee met "de anonieme sjaal" ??
Alle reacties Link kopieren
Wauw, die sjaal die ik voorbij zag komen. Wat mooi *weer wat op mijn to-do-list*.

Aan Sophie's Garden ga ik mij niet wagen. Heb het patroon gezien, moelijk.

Met de Cal 2015 ben ik bij, toen het eenmaal een vierkant was heb ik zonder hulp het gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven