Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Hallo allemaal! Sinds een weekje ben ik begonnen met haken, aangestoken door een vriendin. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het best lastig vind. Krijg ook kramp in mijn vingers en ik heb het idee dat ik te strak haak. Hebben jullie tips en adviezen voor een beginnend haker? Ik gebruik youtube om het mezelf aan te leren.



Ik vind het wel ontzettend leuk alleen ik ben bang dat het me nooit lukt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw_pluis schreef op 23 februari 2015 @ 22:09:

Hallo allemaal! Sinds een weekje ben ik begonnen met haken, aangestoken door een vriendin. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het best lastig vind. Krijg ook kramp in mijn vingers en ik heb het idee dat ik te strak haak. Hebben jullie tips en adviezen voor een beginnend haker? Ik gebruik youtube om het mezelf aan te leren.



Ik vind het wel ontzettend leuk alleen ik ben bang dat het me nooit lukt...

Oefening baart kunst, echt waar.

Wat voor haaknaald gebruik je? Bij mij scheelde dat al enorm veel.

Met knuffels haak ik nog steeds heel strak en krijg ik na een tijdje nog steeds last van zere vingers. Bij andere projecten helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Er zit goed vordering in mijn CAL 2015

Steken zijn zo leuk om te doen.

quote:Mirjam82 schreef op 24 februari 2015 @ 07:24:

[...]



Oefening baart kunst, echt waar.

Wat voor haaknaald gebruik je? Bij mij scheelde dat al enorm veel.

Met knuffels haak ik nog steeds heel strak en krijg ik na een tijdje nog steeds last van zere vingers. Bij andere projecten helemaal niet.Ik gebruik haaknaald 3 wel een goede stevige. Of is het makkelijker om met een grotere maat te beginnen? Ik wil zo graag die leuke beestjes maken:( maar nu heb ik het idee dat het me nooit lukt. Ik vind t best ingewikkeld allemaal
Ik wilde ook beginnen met haken van die leuke beestjes, maar dat viel vies tegen. Die knuffels worden vaak gehaakt in vasten en die zijn erg strak. Ik vond het een enorm gepriegel en kreeg ook kramp in mijn vingers en pols. Ik ben toen eerst iets gaan haken in een lossere steek (een ripple deken in stokjes) en nu ik dat onder de knie heb gaan die strakke vasten voor de knuffels ook veel beter. Misschien kun je eerst iets haken in een lossere steek, zoals stokjes?



Haaknaalden met een zachte handgreep zijn fijn om mee te haken. Die ouderwetse metalen zijn vaak veel stroever en snijden meer in je vingers. Clover Soft Touch is bijvoorbeeld een fijne. Clover Amour nog fijner, maar ook duurder.
quote:Mirjam82 schreef op 24 februari 2015 @ 07:28:

Er zit goed vordering in mijn CAL 2015

Steken zijn zo leuk om te doen.

[IMG]http://i314.photobucket.com/albums/ll43 ... 0ntq9f.jpg[/IMG]Wow, gedurfd om die brede strook in het knalroze te doen. Maar wel mooi!!!
Dit is trouwens mijn ripple.



En dit is hem in zijn geheel.



Even via linkjes, omdat ik helaas nog geen foto's mag plakken.

Wat op de foto beige lijkt is in werkelijkheid mosgroen. Hij ligt nu al een paar weken stil vanwege wat brei-opdrachten tussendoor.



Mirjam, hoe is het met jouw ripple?
Alle reacties Link kopieren
Mijn 1e ripple is al even af. Volgens mij heb ik die wel eens geplaatst? Of niet??

Nr 2 blijft een beetje liggen door alle projectjes





Ja, de eerste kende ik al. Tweede wordt ook mooi!

Hier ook projectjes tussendoor, maar de ripple komt zeker ook wel weer. Vind het heerlijk haken, lekker gedachteloos voor de TV.
Alle reacties Link kopieren
Idd de ripple is heerlijk om te doen.

Maar moet echt eerst even van mezelf een Bram Beer afmaken voor nichtje die er al heel lang op wacht.

En CAL bijhouden.. Ben met pakket van Kika bezig met de bloemen, heb tussendoor ook nog leren breien..



En tussendoor heb ik ook 2 kinderen, sport ik 3x per week, werk ik 32 uur, heb ik wekelijks naailes en ben ik bezig om vanaf 1-4 een dag in de week voor mezelf te beginnen.. :D
Herkenbaar! Vandaar dus ook dat de ripple hier ook al weken stil ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ooit komen ze af
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 24 februari 2015 @ 07:28:

Er zit goed vordering in mijn CAL 2015

Steken zijn zo leuk om te doen.

[afbeelding]Ben vanmiddag klaar gekomen met de "wokkels", nu dus de halve stokjes en op naar week 8.
Iemand hier toevallig al geweest?



Wolplein Inspiratiecentrum



Alle reacties Link kopieren
Mooi ziet dat eruit.

Je wordt er alleen zo hebberig van.

Heb ik bij pera en pasha ook. Die heb ook zoveel liggen wat nergens anders te krijgen is..
Ja, Pera & Pasha heeft ook aparte dingen.

Maar ik heb het idee dat dit nog veel groter is. Hier hebben ze alle merken die via de website te koop zijn. En binnen die merken dan van alle kwaliteiten ook nog eens alle kleuren. Dat moet echt veeeeeel zijn.

Ik voel een ritje richting Zaltbommel aankomen. Volgens mij ga ik er kwijlend rondlopen.
Ik ben momenteel weer lekker druk met haken.

De laatste tijd heb ik een paar simpele shawls gemaakt, 3 om te "droppen" voor de anonieme sjaal. Erg leuk om eens te doen, maar daar ga ik mij verder niet mee bezig houden.

Ook heb ik eindelijk eens een keer iets voor mijzelf gehaakt, ik ben nu bijna een jaar aan het haken en dit (een simpele dubbele shawl) was het eerste dat ik voor mijzelf heb gemaakt.



Nu ben ik met de visnet omslagdoek bezig van roze Fenna garen. Deze is nu, 1,5 week nadat ik eraan begonnen ben, bijna af. Ik hoop dat ik deze straks met veel plezier kan dragen



Verder heb ik een aantal projecten liggen die er al langere tijd liggen en die ik hierna z.s.m. wil afronden.

Een hamerhaai voor mijn jongste neefje, een Yoda voor mijn oudste neefje en een poncho voor mijn zusje.

Deze projecten ga ik steeds driftig weer mee aan de gang, maar ik slaag er tot nog toe maar niet in om ze af te ronden.



De poncho van mijn zusje was ik bijna mee klaar en toen merkte ik dat ik ongemerkt steeds was gaan minderen elke toer, hierdoor moest ik ruim een meter haakwerk uithalen... Erg motiverend dus, not...
Een tijdje geleden een post hier geplaatst dat ik het erg lastig vond in het begin! Na jullie tips ben ik begonnen met stokjes en nu lukken de vasten ook al een stuk beter! Oefening baart zeker kunst, bedankt voor jullie tips. Binnenkort maar aan een eerste simpel beestje beginnen
Oh bah Polkadot! Uithalen is echt zo demotiverend .



Ik heb afgelopen dinsdag weer drie opdrachten gekregen, ben bij met de CAL2015 maar nu al twee dagen snotverkouden en gewoon niet fit, heb nog geen haaknaald gezien.
quote:Clothilde schreef op 06 februari 2015 @ 11:49:

Ik heb ook weer even een vraag. Hoewel mijn ripple nog lang niet af is (ben nu ongeveer op 1/3e) ben ik wel alvast aan het rondkijken naar een mooie rand. En daarbij kwam ik deze tegen, zie foto:



Rand ripple



Het enige wat de maakster erbij schrijft is “I added a puff stitch border to give it interest”. Nu zie ik die puffstitch wel, maar als leek herken ik nog niet de andere steken. Kunnen jullie zien wat voor steken ze heeft gebruikt in de toeren voor en na de puffstitch?



Is het gelukt met je rand?



Ik ben inmiddels begonnen met de CAL. Ik zit nu op week 4.
quote:HelgaV schreef op 15 maart 2015 @ 21:01:

[...]



Is het gelukt met je rand?Ja en nee. Het waren inderdaad vasten, puff en halve stokjes. Maar het gehaakte proeflapje vond ik niet echt mooi, dus inmiddels ben ik weer op zoek naar een nieuwe rand.
quote:Mevrouw_pluis schreef op 11 maart 2015 @ 16:37:

Een tijdje geleden een post hier geplaatst dat ik het erg lastig vond in het begin! Na jullie tips ben ik begonnen met stokjes en nu lukken de vasten ook al een stuk beter! Oefening baart zeker kunst, bedankt voor jullie tips. Binnenkort maar aan een eerste simpel beestje beginnen Leuk dat het nu wel lukt! En ook leuk dat je dat nog even hier laat weten. Ben benieuwd naar je eerste beestje t.z.t.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rand gemaakt aan mijn ripple die ook op haar blog werd beschreven. Zonder puffsteek.
Lucy heeft verschillende randen op haar blog staan. Volgens mij heb jij deze? Ik denk dat ik die ook maar ga doen.



Ooit.
Alle reacties Link kopieren
Lekker lang weekend en zit al vanaf maandag fullspeed aan mijn granny square deken te haken.

Van de 240 squares 'hoef' ik er nog maar 91 vast te maken, dan nog de rand eromheen maken.

En de volgende ideeën zijn er natuurlijk ook al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven