Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Jeetje, 240 squares!
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 03 mei 2015 @ 23:36:

Jeetje, 240 squares!



Die had ik eigenlijk in no time af, maar het aan elkaar haken duurt langer.

Randje eromheen via de as-you-go methode. Volgende keer haak/naai ik ze vast.

Het is wel lekker om de stapeltjes kleiner te zien worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem080420152054 schreef op 25 februari 2015 @ 11:52:

Iemand hier toevallig al geweest?



Wolplein Inspiratiecentrum







Ik ben er geweest, maar vond het eigenlijk tegenvallen.

Kan niet zo goed aangeven waarom. Ik ben ook in de winkel geweest en daar werd ik blijer van..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben sinds een weekje aan het haken, nog veel gepruts, gemopper en weinig echt resultaat, maar vind het wel erg leuk.

Zie hier de prachtigste dingen voorbij komen, en hoop dat dat me binnenkort ook lukt.



Naar aanleiding van een leuk gesprek met een collega die al veel meer en langer haakt, nu serieus aan het overwegen om volgende maand met de Scheepjes CAL 2015 mee te doen.

Nu ben ik benieuwd of er ook dames van hier meedoen? Wat denken jullie: is dit te hoog gegrepen als eerste 'echte' project, of kan dat wel? Wat was jullie eerste project?



Ga vanavond eerst maar weer eens oefenen. Een simpele onderzetter moet me toch lukken inmiddels..
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Speeseend schreef op 11 mei 2015 @ 14:00:

Hallo dames!

Ben sinds een weekje aan het haken, nog veel gepruts, gemopper en weinig echt resultaat, maar vind het wel erg leuk.

Zie hier de prachtigste dingen voorbij komen, en hoop dat dat me binnenkort ook lukt.



Naar aanleiding van een leuk gesprek met een collega die al veel meer en langer haakt, nu serieus aan het overwegen om volgende maand met de Scheepjes CAL 2015 mee te doen.

Nu ben ik benieuwd of er ook dames van hier meedoen? Wat denken jullie: is dit te hoog gegrepen als eerste 'echte' project, of kan dat wel? Wat was jullie eerste project?



Ga vanavond eerst maar weer eens oefenen. Een simpele onderzetter moet me toch lukken inmiddels..De Cal2015 is juist een goed begin om alle steken onder de knie te krijgen. Dit hebben vele dames gedaan. Maar om met een onderzetter te beginnen is ook goed. Mocht je iets niet kunnen v.d onderzetter of de cal kijk eens op youtube haken voor beginners. Daar kun je alle steken vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort met deze gestart, nadat ik de beer had gedaan.

Helemaal klaar behalve het in elkaar zetten, niet mijn sterkste kant (volgende week meenemen naar een aantal behulpzame dames). het roze is koningsblauw op de zooltjes na.

quote:Miss.Speeseend schreef op 11 mei 2015 @ 14:00:



Naar aanleiding van een leuk gesprek met een collega die al veel meer en langer haakt, nu serieus aan het overwegen om volgende maand met de Scheepjes CAL 2015 mee te doen.

Nu ben ik benieuwd of er ook dames van hier meedoen? Wat denken jullie: is dit te hoog gegrepen als eerste 'echte' project, of kan dat wel? Wat was jullie eerste project?



Ik zou het niet doen als eerste project. Ten eerste is het gigantisch duur, 65 euro voor een zomersjaal, en als jij besluit dat je het toch niet leuk vindt of te moeilijk dan ligt er dus voor dat bedrag een partij garen in de hoek. Dat zou zonde zijn. (Tenzij je het voor de helft aan mij wilt verkopen want ik vind de sjaal mooi maar ik heb het geld er niet voor).

Ik ben begonnen met Zpagetti, tassen haken. Toen amigurumi's, mijn eerst was Winston de olifant en vanaf daar ging het mis... haha. Haak nu een jaar of 3 denk ik. Veel amigurumi's gemaakt, nu bezig met een deken en heb nog veel projecten op mijn verlanglijstje.
Wat een schatje Steph!
Alle reacties Link kopieren
Ms speedend, ik had het verkeerd gelezen. De scheepjes Cal2015, verwisseld met de gewone cal2015. De scheepjesCal ken ik niet.
:kaarsje: voor Marinke Slump, aka Wink



Een geliefde ontwerpster in haakland. Ze was depressief, wat voor haar ondragelijk was. Vandaag is haar uitvaart. Ze is maar 29 jaar geworden. Ze laat een grote lege plek achter tussen de ontwerpsters en haaksters, maar uiteraard en vooral bij haar familie, vrienden en bekenden!
Ja heel erg triest. Ben er erg van geschrokken
Could be me, daarom raakt het me verschrikkelijk

Ik ga een mandala maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar bericht. Ik volgde haar op Instagram en haar blog, ik ben er erg van geschrokken. Zo jong nog en dan geen uitweg weten, vreselijk
Alle reacties Link kopieren
Ik las het vorige week ook, echt erg.



Bij mij komt er maar weinig af. De CAL neemt een groot deel van mijn tijd.

Heb wel uiltjes voor een tweeling afgemaakt en op een Beer Bram waar ik al maanden geleden mee gestart was moet enkel nog een knoopje.

Alle reacties Link kopieren
En nu druk aan het nadenken welke projecten ik wil gaan meenemen op vakantie. Mijn deken is wel erg groot geworden.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik aan het haken? Nou.. en ketting van lossen en daar ben ik al heul heul trots op



Vorig jaar leren breien en een vestje voor mijn destijds kersverse nichtje gebreid. Dit jaar eens zien of ik iets gehaakt kan krijgen voor dr eerste verjaardag.



Fantastisch hoe je tegenwoordig dit soort technieken zelf kunt leren met allerlei duidelijke constructiefilmpjes. Enige probleem: te weinig tijd..
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik niet aan het haken? :D zoveel projecten tegelijk :

Sophies Universe

De Cal 2015 deken van Tertia en Jolanda

Een amamani puzzel ball dinosaurus voor mijn zoontje

Een muts en een trui voor hem

Een colsjaal voor mezelf

Een vitrage gordijn

Sophies universe gecombineerd met andere blokken als deken



Net af :

Een sneeuwpopsjaal voor mijn zoontje

De road play mat van happy berry crochet



Op de to do lijst :

Een ripple deken gebaseerd op de temperatuur van de dag

Een babydekentje met olifantjes

De red heart ornament deken

En nog veeeel meer. Ik ben lid van een Amerikaanse facebookgroep en daar komen zoveel mooie projecten voorbij! Ook zijn er talloze cals. De scheepjescal 2015 sprak mij juist niet zo aan. Als beginner zou ik dat ook niet doen. De cal 2015 van tertia en jolanda is erg leuk om verschillende steken te leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:hybelkanin schreef op 10 juli 2015 @ 11:21:

Op de to do lijst :

Een ripple deken gebaseerd op de temperatuur van de dag

Wil je die uitleggen? :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwmetstippen schreef op 11 juli 2015 @ 22:59:

[...]





Wil je die uitleggen? :-)Ik gok als het op 1-1 sneeuwt dat de ripple wit is en als op 2-1 het regent de volgende ripple grijs wordt. In de zomer veel vrolijke kleuren.... :-)
Geloof dat het afhankelijk is van de temperatuur per dag en die heeft een bepaalde kleur. Dat wordt in Nederland veel grijs ben ik bang
Alle reacties Link kopieren
Idd, elke temperatuur ( kunnen meerdere graden zijn) koppel je aan een kleur. Elke dag krijgt een rij. Woon zelf in Noorwegen en de temperatuur varieert hier van 30 tot -20. Op internet staan best mooie voorbeelden, geen idee of het echt zo goed werkt :D
Klinkt leuk die ripple van welke Amerikaanse fb groep ben je lid ?
Alle reacties Link kopieren
Official ccc social group heet het. Voornamelijk Sophies Universe maar er komen ook heel veel andere projecten voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf die Sophie's universe ook heel mooi vinden, maar wat moet je met al die dekens
Oh wauw, mijn inlogcode deed het gewoon nog.



Nu het weer wat rustiger is op het thuisfront ben ik ook weer druk aan het haken (en projecten aan het afmaken).

De projecten die echt nog af moeten:

Wisteria sjaal

Driekoppige draak

Pixeldeken

Aapjes



En dan heb ik ook nog wat projecten waar ik echt aan moet beginnen, maar waar ik nog even geen tijd voor heb.



Ik vind die Sophie's universe ook zo leuk (moest even afwachten wat het zou worden was in het begin niet zo enthousiast). Met welk garen maak je hem? Het lijkt mij een mooie deken om van wat restjes af te komen.

En een deken haken op temperatuur vind ik ook een heel gaaf idee. Ga ik onthouden (ben nooit zo goed in de kleurvolgorde bepalen, dus dit lijkt mij ideaal) . Heb je dan ook echt 50 kleuren? Of doe je de temperatuur per 3 graden (bijv 18, 19 en 20)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven