Wie kan ik hiervoor bellen? (Help)

18-11-2015 20:41 34 berichten
Zojuist dochter in paniek, er drupt water uit haar plafond! Er zat al wel een oude vochtplek op haar plafond en we twijfelden juist of die groter was geworden. Op zolder is het droog dus ik vermoed dat het water door de gevel komt (wellicht vanuit de goot). Het is ook niet normaal hard aan het regenen op het moment.

Wat voor bedrijf moet ik hiervoor bellen? Of is het handiger om de opstalverzekering te bellen en hun alles laten regelen? Dit valt toch onder je verzekering?

Wel vreselijk balen dat ik morgen de hele dag weg moet. Hopelijk houd het snel op met dat rotweer.
Alle reacties Link kopieren
Ohnee, wat vervelend! Appartement of huis?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Dakdekkers bedrijf (storingsdienst) of plaatselijke loodgieter. Indien de woning gehuurd wordt: verhuurder bellen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige woning ook gehad. Inderdaad verzekeraar bellen en schade zo min mogelijk houden (bv op de grond). Zij zullen dan expert sturen, schadebedrag vaststellen etc



Eventuele uitsluitingen (bv constructie fouten) kan de verzekeraar je ook vertellen
If chocolate can't fix it, it's a real problem
een dakdekker. Je verzekering repareert geen lekkage
Helaas geen huurhuis. Zou ik niet een gevelman nodig hebben? Liefst laat ik het door de verzekering regelen.
quote:MinkeDeWit schreef op 18 november 2015 @ 20:46:

Helaas geen huurhuis. Zou ik niet een gevelman nodig hebben? Liefst laat ik het door de verzekering regelen.je verzekering dekt de schade, die regelt geen reparatie? Wat is een gevelman?
Alle reacties Link kopieren
De dakdekker die ter plaatse komt kan een vrijblijvende offerte / prijsopgave verstrekken welke nodig is voor de verzekering om het schadebedrag uitgekeerd te krijgen.
Er staat nu een emmer. Gelukkig had ze het snel door, en was alleen de vensterbank nat. Als we niet thuis waren geweest was het wel erg geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisalolalente schreef op 18 november 2015 @ 20:48:

De dakdekker die ter plaatse komt kan een vrijblijvende offerte / prijsopgave verstrekken welke nodig is voor de verzekering om het schadebedrag uitgekeerd te krijgen.



Bij mij stuurde verzekeraar zelf een schade expert.



Maar uit jouw verhaal blijkt dat je niet precies weet waar lekkage vandaag komt? Misschien morgen eerst even met daglicht bekijken?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
ik vraag me trouwens af of dit wel gedekt is, er was immers al een lekkage, je zegt dat er een plek op het plafond zat. Dus wellicht achterstallig onderhoud aan het dak of de dakgoot.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie er snel achter kwamen. Vervolgschade wat vaak ontstaat hierdoor is erg naar.



Het kan dat de goot vol bladeren zit en hierdoor overloopt?
quote:Pochacco schreef op 18 november 2015 @ 20:50:

[...]





Bij mij stuurde verzekeraar zelf een schade expert.



Maar uit jouw verhaal blijkt dat je niet precies weet waar lekkage vandaag komt? Misschien morgen eerst even met daglicht bekijken?Ja om te kijken of de schade onder de verzekering valt, niet om het te repareren
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 november 2015 @ 20:51:

ik vraag me trouwens af of dit wel gedekt is, er was immers al een lekkage, je zegt dat er een plek op het plafond zat. Dus wellicht achterstallig onderhoud aan het dak of de dakgoot.Goed punt
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 november 2015 @ 20:52:

[...]



Ja om te kijken of de schade onder de verzekering valt, niet om het te reparerenKlopt, ik reageerde op het punt waarin ze aangaf dat die persoon een vrijblijvende offerte kan geven tbv schade bedrag
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Op termijn, mocht vocht vaker een probleem zijn heb je van die mannetjes die dan de muur (of plafond) met iets injecteren. Ik weet niet precies wat voor spul dat is. Maar daardoor word de muur 'waterdicht'. Bij ons heeft het heel goed geholpen. Eventueel wil ik wel via pb de naam sturen van wie ons heel goed geholpen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een aannemersbedrijf bellen. Die hebben zowel mensen die verstand hebben van muren als van daken. En die kunnen de oorzaak van de vochtdoorslag of de lekkage dan ook bepalen. Verzekering dekt dat niet, nee. Zeker niet als blijkt dat het om achterstallig onderhoud of iets dergelijks gaat. Maar je kan het ook niet laten doorgaan, wordt het alleen maar erger.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem3812048 schreef op 18 november 2015 @ 20:58:

Op termijn, mocht vocht vaker een probleem zijn heb je van die mannetjes die dan de muur (of plafond) met iets injecteren. Ik weet niet precies wat voor spul dat is. Maar daardoor word de muur 'waterdicht'. Bij ons heeft het heel goed geholpen. Eventueel wil ik wel via pb de naam sturen van wie ons heel goed geholpen heeft.Dat werk natuurlijk alleen als het probleem in de muur zit...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik bel wel eerst de verzekering en zij kunnen me vast verder helpen. Het maakt me ook niet zoveel uit wat er vergoed wordt (nou ja, liever wel natuurlijk), maar het moet wel verholpen worden. Gelukkig komt volgende week mijn 13e maand
Alle reacties Link kopieren
Dakdekker of loodgieter. Mijn dakmannetje noemt zijn toko loodgietersbedrijf.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 november 2015 @ 20:52:

[...]



Ja om te kijken of de schade onder de verzekering valt, niet om het te reparerenHier wel. Wij mochten het niet eens zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 november 2015 @ 20:52:

[...]



Ja om te kijken of de schade onder de verzekering valt, niet om het te repareren



Wij hebben nu 2x schade gehad door slecht weer (smeltsneeuw en heel veel regen op plat dak). Verzekerjng (interpolis) gebeld, die hebben de hele afhandeling van schade, reparatie, schilder, electricien etc geregeld. Zelfs op oudjaarsavond de 1e keer iemand nog gestuurd voor 1e reparatie. Zal wel verschillen per verzekering dus.

1x hebben we wel laten uitkeren ipv reparatie, omdat we de vloeren waar we uit konden kiezen niet mooi vonden. Kon ook dus.
Alle reacties Link kopieren
Vermoedelijk de dakgoot.

Een loodgieter bellen dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Voordat je iemand belt moet je toch echt eerst weten waar het vandaan komt. Op zolder is het droog zeg je. Zitten daar ramen? Het kan namelijk tussen de muur door sijpelen (ervaring) zonder dat je zolder nat word dus. Boven dus even de rubbers en randjes bekijken (als er ramen zijn) Het kan ook via de ramen in de slaapkamer binnen komen. Via de bovenkant als de kit oud is en poreus is geworden. Water hoeft niet in één keer naar beneden te storten, het kan eerst ergens langs kruipen.

Verzeker je er van dat er geen leidingen tussen plafond en zoldervloer lopen.

Door keukenpapier neer te leggen kun je nagaan waar er eventueel vocht vandaan komt.

En dan is het of het dak (dakdekker) of de loodgieter (ramen) die je moet hebben.

Maar eerst kijken waar het vandaan komt. Want voor kijken betaal je zo'n man ook namelijk en dat kan een hoop schelen als je zelf al weet waar het vandaan komt.

Bekijk ook de muren aan de buitenkant eventjes, zijn de voegen nog wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Verzekering bellen. Als dit onder de verzekering valt wordt het opgelost, zo niet kunnen ze waarschijnlijk nog adviseren.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven