Wie kent dit servies?

30-07-2015 18:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op een rommelmarkt heb ik zo'n 14 jaar geleden een paar (ontbijt)bordjes gekocht. Er zaten ook nog wat schalen en een botervloot met hetzelfde motiefje bij.



Omdat ik ze nog steeds erg leuk vind, zou ik best meer van deze ontbijtbordjes willen. Maar er staat helemaal niets aan de onderkant, dus ik heb geen enkel aanknopingspunt, waarvan ze zijn.



Ik hoop dus eigenlijk dat iemand dit motiefje herkent en me meer kan vertellen?



[img][/img]
Geen porseleinmerkje te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Nee ze zijn aan alle kanten helemaal glad en blanco. Best gek eigenlijk hè?
Alle reacties Link kopieren
Als ze 14 jaar geleden al op een rommelmarkt lagen en ze zijn niet van een groot merk (want geen stempel/merkje), dan is de kans vrijwel nihil dat je nog iets gaat vinden.



Ze zijn wel mooi, dat ben ik met je eens
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar ik zou andere rommelmarkten of kringloopwinkels afstruinen naar andere bloemenbordjes. Niets zo leuk als een gemixt servies uit grootmoeders tijd
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
Wat een schattig servies!
Je hebt behoorlijk wat sites met oude serviezen. Misschien kun je het daar tussen vinden en dan op de naam verder zoeken? (Bijv oudeserviezen.nl )
Kan je de afbeelding niet googelen? Zou dat wat opleveren?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt een Boudewijn servies van Petrus Regout uit Maastricht. Je zou even kunnen googlen daarop en dan misschien met de toevoeging paars bloemetje.



Edit: het lijkt van de serie Paarse Tak.
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je er een paar kopen: http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 30 juli 2015 @ 19:34:

Het lijkt een Boudewijn servies van Petrus Regout uit Maastricht. Je zou even kunnen googlen daarop en dan misschien met de toevoeging paars bloemetje.



Edit: het lijkt van de serie Paarse Tak.Wauw, hoe heb je dit gevonden? Echt knap hoe sommigen dat kunnen zonder enig aanknopingspunt.
Alle reacties Link kopieren
Regout heeft er toch meestal wel een merkje in staan
Alle reacties Link kopieren
Als het van Petrus Regout is staat er altijd een merkje in, anders is het namaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 30 juli 2015 @ 19:51:

Als het van Petrus Regout is staat er altijd een merkje in, anders is het namaak.ja, lijkt mij ook, maar het is in ieder geval hetzelfde patroontje.
quote:lionlily schreef op 30 juli 2015 @ 19:36:

Hier kun je er een paar kopen: http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lrWauw
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 30 juli 2015 @ 19:42:

[...]





Wauw, hoe heb je dit gevonden? Echt knap hoe sommigen dat kunnen zonder enig aanknopingspunt.Dat vond ik dus ook.
iedereen leest mee
Wauw, lionlily! Respect!
Alle reacties Link kopieren
Wow, haha, wat een enthousiasme, dank jullie wel ! Ik hoop dat TO een paar mooie nieuwe bordjes erbij kan kopen, veel plezier ermee!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk dat je ze hebt gevonden!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Lionlily!



Hoe ben je erachter gekomen? Servies kenner?



Goed zeg, nu weet ik waar ik naar op zoek moet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven