witte shirts weer wit krijgen met chloor?

08-08-2012 15:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb een vraagje mijn witte shirts hebben een grauwe kleur gekregen of er zitten vlekken in en gister ook een was gedraaid met per ongeluk een rood hempje er tussen dus er zitten allerlei plekken in. Volgens moeders moest ik dit wassen in chloor in de wasmachine en daarna nog een programma gewoon wassen met wasmiddel. Dan komen ze er weer spierwit uit? Klopt dit?



Graag advies voor mooie witte kleren!!!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, chloor tast het weefsel aan waardoor het uit elkaar valt. Echfa wit. of kunstgebitreinigingstabletten of andere tips die andere forumsters nu gaan plaatsen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Ooit waren de rompers van mijn zoontje wit..vandaar:)
Alle reacties Link kopieren
Koop een flesje Echfa Wit bij Kruidvat, fdat spul in het wasmiddelbakje doen, was in de machine stoppen en vol laten lopen met water (programma onderbreken als de trommel vol zit). Zo 24 uur laten staan, spoelen, wasmiddel en wasverzachter erin en wassen zoals je anders doet.



Met chloor moet je oppassen dat je geen gaten in je kleren krijgt. Klein scheutje is niet erg maar daar raak je de verkleuringen niet van kwijt.
Alle reacties Link kopieren
geen gewone "glorix" gebruiken, gele fles voor de toilet

daar wordt je kleding een tikje gelig van, niet spierwit



je hebt bij de kruidvat wel ontkleur-spul

(in het schap bij de dylon-kledingverf)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst ondergoed in de chloor gezet en dat ging prima, maar ik doe het niet in de machine. Gewoon handwarm water met een scheut chloor en daar een nacht in laten weken. Daarna in de machine wassen met wasmiddel. (let wel op dat je er geen andere was bij doet)



En anders misschien dit:

Alle reacties Link kopieren
Ps: Ik week in de wasmachine want dan hoef je die natte was niet van een teil naar de wasmachine hoef over te doen en de hele vloer nat wordt.
Geen chloor gebruiken want dat tast de stof aan maar Echfa wit zoals hier eerder al genoemd. Als je dat maximaal wil laten werken de Echfa oplossen in handwarm water en de kledingstukken een nacht laten weken. Vervolgens in de wasmachine wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zette het vroeger, een nacht in de bleek, gewoon in een emmer, niks geen aangetastte vezels , en lichtgevend wit.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
gewoon een nachtje in de biotex - net zo makkelijk toch? (en veel goedkoper dan al die zogenaamde wondermiddeltjes)
Alle reacties Link kopieren
Altijd een schep Vanish bij je witte was, handdoeken, etc. Nooit meer grauwe witte was!



En chloor zou ik inderdaad niet doen, dan vallen de gaten er in.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik inmiddels niet de enige die anti-chloor is om kleding wit te krijgen





Geen chloor dus! Ook geen glorix of andere aanverwante chloorproducten gebruiken. Koop producten die ervoor gemaakt zijn zoals Echfa wit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Yvonne77 schreef op 08 augustus 2012 @ 15:25:

Ik heb laatst ondergoed in de chloor gezet en dat ging prima, maar ik doe het niet in de machine. Gewoon handwarm water met een scheut chloor en daar een nacht in laten weken. Daarna in de machine wassen met wasmiddel. (let wel op dat je er geen andere was bij doet)



En anders misschien dit:

[afbeelding]Ik ben benieuwd wanneer dat ondergoed (extra) beenopeningen krijgt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bleek inderdaad en dan in de zon hangen. De zon bleekt het uit; dat wisten onze voorouderoma's al.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al te laat.. heb het wel in de chloor gegooid in de wasmachine! Ik laat jullie zo het eindresultaat weten ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:sundream schreef op 08 augustus 2012 @ 16:06:

Bleek inderdaad en dan in de zon hangen. De zon bleekt het uit; dat wisten onze voorouderoma's al.



Wij hadden thuis een zogenaamd "bleek veldje, inderdaad gebruikt door voorouders.



Echfa wit (of groen biotex) een nachtje laten weken een dan in de volle zon drogen. Vele beter voor je kelding dan chloor.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik regelmatig bleek in de wasmachine, en de was is na velen keren was nog prima en stralend wit.
Alle reacties Link kopieren
Net de witte hemdjes en shirts uit de was gehaald. Geen gaten, wel stralend wit... eens zien hoe het eruit ziet als het opdroogt.
Alle reacties Link kopieren
gebruikte eens eigenmerk wit van de vomar, werd weer prachtig wit

fijnwas was het.
Alle reacties Link kopieren
quote:sundream schreef op 08 augustus 2012 @ 16:06:

Bleek inderdaad en dan in de zon hangen. De zon bleekt het uit; dat wisten onze voorouderoma's al. De zon bleekt, niet het chloor
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:le_la schreef op 08 augustus 2012 @ 16:35:

Net de witte hemdjes en shirts uit de was gehaald. Geen gaten, wel stralend wit... eens zien hoe het eruit ziet als het opdroogt.Chloor werkt iedere wasbeurt door. Even ter info.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 08 augustus 2012 @ 16:02:

[...]



Ik ben benieuwd wanneer dat ondergoed (extra) beenopeningen krijgt. Niet! Maar ik doe het zelden en alleen bij simpele tshirts en ondergoed. Geen tere stoffen.
Gooi 2 van die bruistabletten kunstgebitschoonmaakmiddel (dubbele woordwaarde) in elke witte was. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon Vanish crystal white, werkt hier prima. Ik laat wel altijd de wasmachine even een kwartiertje draaien nadat de was eruit is gehaald.
Voor rompers, tafellinnen en handdoeken:



nachtje laten weken in de soda, daarna gewoon wassen in de machine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven