Wollen dekbed ja/nee?

24-11-2015 14:05 26 berichten
Ik heb het altijd koud.

Ook in bed , we hebben nu een synthetisch dekbed maar ik denk aan een wollen.

Doen of niet doen? Zo niet , leg uit waarom.

Dankjewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa. DOEN! 's Winters lekker warm en 's zomers heerlijk koel.

Wij hebben een 4 seizoenen maar ik heb ze nog nooit beide tegelijk gebruikt (aan elkaar vast zeg maar). Alleen de dikke is in de winter warm genoeg. En ook ik heb het gauw koud!
Aan het typen...............
oeh lekker ik verheug me nu al.

Bedankt beertje!
Alle reacties Link kopieren
Nee vreselijk Is zwaar een wollen dekbed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een wollen dekbed niet prettig. Na verloop van tijd gaat de vulling meer in elkaar zitten, dan zakt het niet lekker om je heen. Is natuurlijk persoonlijk, ik slaap nog steeds onder mijn zomerdekbed met het raam open. Gisteren pakte ik een wat dikker dekbed maar dat vond ik vanochtend aan het voeteneind, toch nog te warm.

Ikea heeft fijne dekbedden, je hebt de tijd om er op je gemak aan te voelen en frutselen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dons is ook een goede optie. Het is niet zo zwaar en heerlijk warm. Ik slaap nu onder een donzen zomerdekbed zonder verwarming met het raam op een kier, maar echt totaal niet koud!

Sowieso vind ik elke investering in en om het bed het dubbel en dwars waard, niets lekkerder als een comfortabel bed.
Alle reacties Link kopieren
Er gaat niets boven een goed donzen dekbed!
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap onder synthetisch. Ben allergisch voor wol en veren, dus dat komt er bij mij sowieso niet in.

Wij hebben ook een 4 seizoenendekbed, die we nooit dubbel hebben. 's Winters slapen we onder het herfst/lente dekbed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een donzen dekbed, heb ik wel eens onder gelegen, trouwens echt verschrikkelijk vervelend slapen, dus om nou te zeggen "er gaat niets boven een goed donzen dekbed" neuh.. en het was het dekbed van m'n ouders. Mijn moeder heeft die dingen verkocht dus slaapt echt wel onder een goede.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook altijd koud. Heb een voldons dekbed gehad en een synthetisch 4 seizoenen dekbed. Sinds vorig jaar een wollen dekbed, en ik wil nooit meer iets anders. Het is inderdaad behoorlijk zwaar. Ik vind dat juist fijn.

Ik heb nog niet gemerkt dat de vulling bij elkaar is gaan zitten, maar dat heeft misschien ook te maken met de manier waarop het gestikt is.

Het enige nadeel vond ik dat er een hele typische geur aan zat toen het nog net nieuw was.
quote:Wardijntje schreef op 24 november 2015 @ 15:04:



Het enige nadeel vond ik dat er een hele typische geur aan zat toen het nog net nieuw was.



Nee dat meen je niet , een hele sterke geur?

Hoelang duurde het voordat dat weg was?

Ik heb een hele gevoelige neus.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook er na een week niks meer van, het is geen sterke geur. Ik vond het ook niet stinken, het is gewoon een vreemde geur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een wollen dekbed, heerlijk! Hiervoor synthetisch, dat vond ik veel te zweterig. Dáárvoor dons, dat was fijn, maar wilde ik niet meer toen ik las hoe dons 'geoogst' wordt.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook er overigens niets aan.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
oh ok gelukkig , ik ga het in ieder geval proberen en ik denk dat ik dat zware juist fijn ga vinden.

Inderdaad zielig voor de ganzen en eenden die veertjes eruit trekken.

Ik heb een keer een donzen jas gekocht en die stonk ook een tijdje.
Heerlijk een wollen dekbed, zou niets anders willen. Let wel bij het kopen op het volume van de vulling, goedkoper betekent meestal ook minder wol, dus wat minder warm.
quote:mary57 schreef op 24 november 2015 @ 15:38:

Heerlijk een wollen dekbed, zou niets anders willen. Let wel bij het kopen op het volume van de vulling, goedkoper betekent meestal ook minder wol, dus wat minder warm.Zal ik doen dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger ook een wollen dekbed gehad, heerlijk vond ik dat. Inderdaad zit er in het begin een geur aan, het ruikt naar wol, maar dat vond ik niet onaangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Wollen gehad, maar die gaf niet veel warmte meer (na 15 jaar..) nu dons, persoonlijk vind ik dons warmer.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Oh nee, dat stinkt naar schaap!
quote:mavis79 schreef op 24 november 2015 @ 14:20:

Dons is ook een goede optie. Het is niet zo zwaar en heerlijk warm. Ik slaap nu onder een donzen zomerdekbed zonder verwarming met het raam op een kier, maar echt totaal niet koud!

Sowieso vind ik elke investering in en om het bed het dubbel en dwars waard, niets lekkerder als een comfortabel bed.Zo ongelooflijk zielig voor de plukeenden. Vette, onnodige dierenmishandeling aangezien er prima alternatieven zijn....
"...........Hardhandig wordt het dons van de luid snaterende gans gerukt; zijn huid scheurt open, de wond wordt onverdoofd dichtgenaaid. Klaar, volgende gans."



Helaas is dat nog altijd de pijnlijke werkelijkheid voor duizenden ganzen, zo blijkt uit nieuw videomateriaal van dierenwelzijnsorganisatie Vier Voeters. En dat levend geplukte dons kan zomaar in uw dekbed zitten, zonder dat u daar weet van heeft.



http://vroegevogels.vara. ... 9205f83b90907438a9a831198



Uit; dekbedden vol dierenleed
Zielig arme beestjes!

Ik ga het filmpje niet kijken , ik kan daar slecht tegen.

Heb eens eentje gezien met konijntjes die levend gevild werden, en dan op de stapel gegooid werden om te sterven , dat was dan bont, kan ook in goedkope jassen met bontkraag verwerkt zitten.

Het is maar goed dat we niet alles weten.

Misschien is er voor wol ook wel veel dierenleed , je weet dat nooit.
Ja, wol is heerlijk! Ik denk dat ik dat voor mijn volgende dekbed doe. Op Texel slaap ik er altijd heerlijk onder, ik heb het altijd koud.



En ik houd van zware dekbedden, dat vind ik een fijn en geborgen gevoel geven.



Dons is voor mij ook dierenmishandeling, in dezelfde lijn als bont.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk hebben jullie wel gelijk wat betreft dons, het is ook heel zielig😩

Ik heb hiervoor een wollen dekbed gehad en inderdaad, slaapt wel lekker zwaar en zeker warm.

Als je niet voor dons wil gaan dan is wol zeker een goede optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven