Wonen aan/bij het strand.

27-04-2017 03:39 83 berichten
Lieve dames,



Mijn droom om aan of zeer dichtbij het strand te wonen komt steeds dichterbij. Kan iemand licht schijnen op de nadelen van aan het strand wonen?
Ja.

Ik wil met je mee.
Zand in huis... Maar verder zie ik alleen voordelen op dit moment.

Vooral als het er warm is.
Alle reacties Link kopieren
Zand! Zout water (dus pluishaar) en flinke stormen!



En voor de rest, .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Oh ja, de stormen zullen er heftiger zijn. Goeie Kia-ora.



Leuke reacties en meerdere reacties zo laat.
Alle reacties Link kopieren
Spullen roesten veel sneller. Meubels gaan minder lang mee.

Maar zou het daar niet om laten;)
Het waait altijd.

Verder is vooral het idee leuk. Toen ik er heel dichtbij woonde, kwam ik er vrijwel nooit.

Nu ik een paar km moet fietsen, kom ik er eigenlijk vaker.
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto roestte weg waar ik bij stond.

En je ramen zijn niet schoon te houden.

Verder vond ik het heerlijk wonen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Je moet veel vaker je ramen lappen. Teveel toeristen die bovenop de rem staan zodra ze het eerste stukje zee zien (parkeer dan ff ipv met 30 km door te sukkelen).

Fietskettingen verslijt je bij het leven.

Bij mooi weer is het vreselijk druk.



Ruilen? Ik zoek een hutje op de hei
quote:Felix_Urbexicus schreef op 27 april 2017 @ 05:55:

Je moet veel vaker je ramen lappen. Teveel toeristen die bovenop de rem staan zodra ze het eerste stukje zee zien (parkeer dan ff ipv met 30 km door te sukkelen).

Fietskettingen verslijt je bij het leven.

Bij mooi weer is het vreselijk druk.



Ruilen? Ik zoek een hutje op de hei Geen hutje op de hei maar een huis grenzend aan een bos, is dat ook oke?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk Sophie
Alle reacties Link kopieren
Aan het strand wonen?

Zeker frisse lucht ruiken, met je blote voeten door het zand na een kwartiertje fietsen, de eindeloze zonsondergangen, schuim na storm, tussen de schelpen zoeken of met je (klein)kind garnalen vangen en koken, heerlijk verbranden door de eerste zon die toch sterker was dan je dacht, broodje met kaas en tomaat mee en mijmeren in een briesje, je voeten onder het warme zand.

Doe maar niet: allemaal tijdverspilling.
Is het ook, rond 4 uur in de nacht hoor je al vogelgeluiden terwijl de zon nog nergens te bekennen is. Maar erg veel geluk hebben we niet, ik hoopte toen ik het huis introk dat er ook wel eekhoorntjes te vinden zijn maar nee hoor, 1 keer center parcs binnenlopen en hopla daar zijn ze.
quote:notjim schreef op 27 april 2017 @ 06:03:

Aan het strand wonen?

Zeker frisse lucht ruiken, met je blote voeten door het zand na een kwartiertje fietsen, de eindeloze zonsondergangen, schuim na storm, tussen de schelpen zoeken of met je (klein)kind garnalen vangen en koken, heerlijk verbranden door de eerste zon die toch sterker was dan je dacht, broodje met kaas en tomaat mee en mijmeren in een briesje, je voeten onder het warme zand.

Doe maar niet: allemaal tijdverspilling.Dat zijn toch de herinneringen van later? Hoezo tijdverspilling?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap notjim's post ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel is dat er altijd overal zand zit. Zand in je bed, het doucheputje verstopt met zand, zand in de keuken, zand op de bank en zand op de vloer. Hoe vaak je ook stofzuigt, er is altijd zand.
Toerisme
Geen ervaring mee, maar dacht als nadelen ook direct aan zand, toerisme en waarschijnlijk veel familie/vrienden/kennissen die graag willen komen logeren tijdens een vrij weekend of vakantie. Of je dat laatste als nadeel of gezelligheid ziet, zal per persoon verschillen. Hier logeren best vaak mensen, vind ik geen probleem. Maar als de frequentie flink toe zal nemen, zou ik misschien toch het gevoel hebben teveel geleefd te worden.

Toch zou ik best met je willen ruilen. Elke woonomgeving heeft voor- en nadelen.
Ik heb er ook weleens over nagedacht om aan het strand te wonen, maar mij lijkt het alleen leuk bij mooi weer. In de winter is zo'n dorp aan het strand uitgestorven en somber. En in de zomer is het weer belachelijk druk. Dan woon ik toch liever in een stad in de stad met 20 min reistijd naar strand voor die paar dagen mooi weer.
Wat ik wel ooit zou willen is een leuk wit huisje aan de Spaanse kust...
Alle reacties Link kopieren
Meer onderhoud aan je huis (vaker schilderen) en je spullen gaan minder lang mee (roest).
Alle reacties Link kopieren
Of vliegeren, tegen de storm in lopen, kleine spleetjes knijpen tegen het zand, het duin afrennen naar het harde zand en net net niet vallen, 's avonds, beschut tegen de wind in een duinpan liggen en naar de sterren kijken, herinneringen ophalend of plannen makend, je voeten onder het zand schuiven als je door het hete zand naar de zee loopt, als iedereen in de tuin zit samen naar het strand, dicht tegen elkaar, zoenend en misschien iets meer, elkaar nog liever vinden en langzaam wegdommelen, dijken bouwen als het eb wordt en proberen het water zo lang mogelijk tegen te houden.

Nog meer tijdverspilling.

Ik zou het niet doen als ik jou was. Waar is het?
Alle reacties Link kopieren
Hoe dichtbij is dichtbij TO? Ik woon op 10 minuten fietsafstand van zee. Ik vind het heerlijk dat ik de zee vaak kan ruiken. Maar eigenlijk kom ik te weinig aan het strand, nu ik erover nadenk. Dit weekend maar weer eens doen. O ja, onze kozijnen moeten vaker geschilderd dan gemiddeld vanwege de zilte zeelucht, maar als je Sikkens gebruikt kun je wel een jaartje smokkelen hoor.
't Is al met al een heel gedoe
Toerisme inderdaad. Daarom gaan we liever op werkdagen. Kids fietsen na school er al naar toe.

In het weekend zie je ons daar meestal niet.
Alle reacties Link kopieren
Het enige nadeel vind ik het betaald parkeren rond het hele strand. Ik doe altijd al veel met de fiets maar als je even snel wilt zijn moet je altijd betalen.



Ik woon tegen de duinen en na een regenbui zit het zand op mijn ramen.



Verder is het ideaal en fijn wonen aan de kust

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven