Wonen aan/bij het strand.

27-04-2017 03:39 83 berichten
Lieve dames,



Mijn droom om aan of zeer dichtbij het strand te wonen komt steeds dichterbij. Kan iemand licht schijnen op de nadelen van aan het strand wonen?
Ik zou ook graag in een Nederlandse badplaats willen wonen. Een droom van mij.

Zand stoort me niet. Ik woon nu in de woestijn en hier is ook altijd overal zand.
quote:Liedjepiedje schreef op 27 april 2017 @ 07:42:

Het enige nadeel vind ik het betaald parkeren rond het hele strand. Ik doe altijd al veel met de fiets maar als je even snel wilt zijn moet je altijd betalen.



Ik woon tegen de duinen en na een regenbui zit het zand op mijn ramen.



Verder is het ideaal en fijn wonen aan de kustIs een parkeervergunning voor die hele zone een optie? Of haal je dat geld er niet uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Liedjepiedje schreef op 27 april 2017 @ 07:42:

Het enige nadeel vind ik het betaald parkeren rond het hele strand. Ik doe altijd al veel met de fiets maar als je even snel wilt zijn moet je altijd betalen.Bij ons is het gratis hoor
't Is al met al een heel gedoe
Zand in huis, waait harder. Buiten helmgras kan er niets anders groeien in je tuin vanwege de ondergrond en het zoutgehalte. Drukte van toeristen in de zomer. 'S winters ziet zo'n dorp er altijd desolaat en uitgestorven uit. Soms zelfs een beetje verpauperd. Verf bladdert van je huis waar je bijstaat (schuurt er door het zand en de wind af) evenals de lak van je auto. Dus veel meer onderhoud.
Alle reacties Link kopieren
Files naar en van de kustplaats op mooie dagen. Lastig en/of betaald parkeren voor visite. Drukte in de zomer in restaurants, terrasjes, winkels.



Ik woon ook vlakbij het strand, maar niet in de plaats zelf. Kom er eigenlijk alleen ' avonds en in de winter, hou niet van zonnebaden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 27 april 2017 @ 07:52:

[...]





Bij ons is het gratis hoor



Bij ons ook. Ik woon net pas 4 maanden in een kustdorpje. We hebben maar 1 klein supermarktje, ramen idd snel vies, het waait vaak en als er een mooie zondag is ontploft het dorp.



Ik houd niet alleen van de geur van de zee maar ook van het geluid. En ik ervaar ons minidorp niet als uitgestorven in de winter. Heel actief dorp!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk juist uit naar het toeristenseizoen. Bij ons komen geen zuiptoeristen, maar keurige (Duitse) gezinnetjes. Ik vind het gezellig en levendig en krijg er een vakantiegevoel van, al werk ik de hele zomer door. Het enige nadeel is de drukte in de supermarkt, dus rijd ik in de drukste zomerweken naar de super een dorp verderop.
't Is al met al een heel gedoe
druk

altijd vieze ramen

veel vaker je huis laten schilderen

Wind! Soms lekker maar niet altijd met het zand wat meewaait.

Veel meer vegen om zand weg te houden

Spullen roesten meer. En alles plakt door het zoute water
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb wel echt het gevoel dat de zon vaker schijnt aan het strand! Heb al regelmatig gezien dat het een dorp verderop bewolkt is en op het strand strak blauw.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 27 april 2017 @ 04:06:

Spullen roesten veel sneller. Meubels gaan minder lang mee.

Maar zou het daar niet om laten;)



En het schilderwerk bladdert waar je bijzit.



De meeste dorpjes aan het strand zijn oersaai in de winter en worden in de zomer overgenomen door toeristen.



Ik woon trouwens ook dichtbij de zee, maar wel op een kwartier fietsafstand, dat vond ik een betere oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 27 april 2017 @ 08:18:

Oh en ik heb wel echt het gevoel dat de zon vaker schijnt aan het strand! Heb al regelmatig gezien dat het een dorp verderop bewolkt is en op het strand strak blauw.In de avond heb je juist vaak de zeedampen, dus juist bewolkt vlakbij zee en in de binnenlanden nog strakblauwe lucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 27 april 2017 @ 06:23:

ToerismeDit
Alle reacties Link kopieren
quote:notjim schreef op 27 april 2017 @ 06:03:

Aan het strand wonen?

Zeker frisse lucht ruiken, met je blote voeten door het zand na een kwartiertje fietsen, de eindeloze zonsondergangen, schuim na storm, tussen de schelpen zoeken of met je (klein)kind garnalen vangen en koken, heerlijk verbranden door de eerste zon die toch sterker was dan je dacht, broodje met kaas en tomaat mee en mijmeren in een briesje, je voeten onder het warme zand.

Doe maar niet: allemaal tijdverspilling.Als je aan het strand woont ben je dit na 3 keer ook wel weer zat.
-Drukte ivm toerisme.



-Roest......auto's, fietsen, brommers.....onderdelen roesten onder je billen weg.



-Zand overal in. Tussen tenen, in sokken, in schoenen, in huis.



-Dure prijzen ivm toerisme voor een ijs, patat, drankje. En de huizen zijn ook niet goedkoop te huur of te koop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 27 april 2017 @ 08:23:

[...]





Als je aan het strand woont ben je dit na 3 keer ook wel weer zat.Lekker een roseetje drinken aan het einde van een mooie dag terwijl ik naar de zee kijk word ik nooit zat. Vanuit mijn huis zie ik het strand/zee niet trouwens. Ik moet er een paar 100 meter voor lopen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ikzelf woon niet bij de zee. Ik woon in de buurt van veel bos en veel weiland. Dat vind ikzelf heel fijn. Het uitzicht, de rosse lucht, de plekjes waar je kunt schuilen, de natuur, de open velden. Voor mij voelt dat als thuiskomen.
Alle reacties Link kopieren
Dat roesten valt wel mee hoor. Onze fietsen staan veilig in de schuur en auto's zijn sowieso geldslurpers dus dat roesten kan er ook wel bij.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik woon vlak aan het strand en zie zeker meer voordelen. Maar de nadelen zijn meer wind ( en vooral in de winter daardoor kouder) , weinig parkeerplek ( rondjes rijden voor een parkeerplek geen uitzondering) en de meeuwen. Nu is de periode van de overlast door het broedseizoen. We hebben nesten op de daken en om 5 uur beginnen de meeuwen al te schreeuwen. Met een beetje geluk word je auto niet onder gescheten ( helaas zit mijn auto in dit seizoen onder de plakkaten)
Alle reacties Link kopieren
MEEUWEN!

- schijten alles onder

- krijsen en maken heel veel lawaai

- en laten af en toe een te zwaar visje vallen in je tuin



En de toeristen, op mooie zomerse dagen kom je bijna niet bij je huis of weg. Even een boodschapje doen kost dan wat meer tijd.



Maar het is en blijft nog steeds de beste plek om te wonen. Helaas woon ik nu weer in het oosten van het land.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Al die visite die je gaat krijgen. Dus als je dat niet wilt direct grenzen stellen. Anders ben je een gratis hotel voor mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu aan het strand. Vind het echt heerlijk!

Een nadeel is misschien het zand in je huis. Vooral de hond neemt veel naar binnen.

Maar mijn auto of fiets roesten niet weg.



Wel kan het op een mooie dag echt een opgave zijn om met de auto van en naar mijn huis te rijden vanwege mensen die ook willen genieten van "mijn" strand ;)
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 27 april 2017 @ 08:23:

[...]





Als je aan het strand woont ben je dit na 3 keer ook wel weer zat.



Nee hoor.

Ik geniet elke dag intens van deze kleine dingen die aan zee wonen je brengt.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Nadeel is dat je (meestal) niet dicht bij het bos woont.



Wij verhuizen over een maand naar een huis 5 minuten lopen van de Utrechtse heuvelrug
Voor een zondagmiddag, weekendje of weekje vind ik het strand heerlijk, bij voorkeur tussen oktober en mei. Er wonen zou ik niet willen, ik ben meer een bosmens. Dat zand overal zou me mateloos irriteren

Wij wonen op 5km afstand van strandjes en natuurwater. In de zomermaanden zijn we daar vaak te vinden rond etenstijd. Dochter zwemt en speelt, wij kletsen lekker met wat hapjes en een drankje. Maar dat is anders dan echt aan de kust wonen. Ik stel me dan voor dat je 's middags naar huis wilt van je werk en dat je eerst uren in de file staat, geen parkeerplek voor je eigen auto kunnen vinden en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Whatifyoufly schreef op 27 april 2017 @ 08:58:

[...]





Nee hoor.

Ik geniet elke dag intens van deze kleine dingen die aan zee wonen je brengt.Ja hoor eens, to wilde de negatieve dingen horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven