Wonen in Assendelft

23-09-2015 19:25 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu in amsterdam maar willen iets kopen in assendelft. Hoe is het daar? Is het een beetje levendig het zal nooit als amsterdam zijn natuurlijk maar hoe zijn de mensen? We hebben beiden een auto en ons werk en mijn school is wel in Amsterdam. We denkenen ook aan de toekomst en willen onze kinderen liever niet in Adam op laten groeien
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij woont daar. Ik vind het niet bijzonder. Wil je in 1 van de nieuwbouwprojecten wonen?

Volgens mij zit je ook altijd met files op de A8/A10, en is er 's ochtends en aan het einde van de dag veel verkeer met weggaand en komend verkeer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vrienden wonen daar. 1 advies NIET DOEN! Of je moet erg gesteld zijn op vinexlocaties, waar iedere boerenlul zijn auto voor de deur wil hebben staan.
Alle reacties Link kopieren
Files vallen wel mee met de nieuwe coentunnel. Maar levendig?? Neuh.... fijn voor kinderen? Jah....
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit de buurt daar (woon wel al twintig jaar in Amsterdam) en ken alleen die grote nieuwbouwwijk daar, Saendelft geloof ik. Is dat waar je wil wonen? Ik persoonlijk ben er niet kapot van. Heb altijd het idee dat je voor zo'n wijk echt een auto nodig hebt. Zaandijk is wel leuk trouwens, en Zaandam kent ook een aantal vriendelijke wijken. Is dat niet iets?
Nope. Ik zou het je afraden. Idd Vinex, saai. Fijn voor kinderen, wellicht, maar ik zou er zelf echt niet blij van worden.
Alle reacties Link kopieren
Wel -voor Amsterdamse begrippen- grote huizen, en een tuin natuurlijk. Dat zijn wel voordelen.
Er staan mooie ruime huizen (niet allemaal maar tamelijk veel), maar t is een dorp dus echt levendig nee (uitzondering de kermis begin oktober) sociale cohesie ook niet echt zoals bij veel nieuwbouwwijken. Je woont weliswaar IN je huis (binnenkant kun je geheel inrichten etc zodat je je fijn voelt), maar bedenk goed welke verwachtingen je van de omgeving hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kun je net zo goed naar Nieuwegein of andere Vinex-locatie gaan. Als je toch die kant uit wil gaan zou ik eerder kiezen voor Castricum (vlak aan zee/duinen) of Haarlem.
Een huisje aan de dorpstraat is wel ok. Dat heeft karakter en is echt oud & dorps.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Whilelmina-wever. Ik zou als je voor iet meer sfeer gaat kiezen voor Castricum of Heiloo of zo. Veer verschil in het onderwijs aanbod en overal dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
En je hebt ook veel last van de vliegtuigen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het is er zo ontzettend saai. Echt niks te beleven.

Voor kinderen is het prima, want je hebt er hele mooie wijken met speelgelegenheid, maar verder is het gewoon niks.

Ik vind de mensen er ook niet vriendelijk. Een beetje snobistisch of juist het andere uiterste, ronduit asociaal. Dat ligt er aan in welk gedeelte je zit.

Het spannendste wat er gebeurd is de kermis die gepaard gaat met genoeg rellen. Altijd leuk.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
In bepaalde delen van seandelft/Assendelft wil je niet dood gevonden worden.
quote:Wilhelmina_wever schreef op 23 september 2015 @ 19:47:

Kun je net zo goed naar Nieuwegein of andere Vinex-locatie gaan. Als je toch die kant uit wil gaan zou ik eerder kiezen voor Castricum (vlak aan zee/duinen) of Haarlem.Castricum en Haarlem liggen nogal een end weg van Assendelft. Zeker in autorij-file tijd.
Ik heb kennisen in Assendelft wonen die er juist vanwege de kinderen weg willen. Er is niets te doen. Je hebt er alleen een voetbalclub , sporten doen ze dus daar waar ik woon. Ze moeten altijd met de auto worden gebracht. Middelbare scholen zitten ook niet in de buurt.

Hoe het in Saendelft zit weet ik niet precies, maar zou mij persoonlijk ook niet trekken.

Castricum of Uitgeest zijn betere opties. Hebben ook goede treinstations.
Ja idd, de vliegtuigen wat iemand zei. Kennisen klagen steen en been.
quote:nieuwsbrief50 schreef op 23 september 2015 @ 19:33:

Vrienden wonen daar. 1 advies NIET DOEN! Of je moet erg gesteld zijn op vinexlocaties, waar iedere boerenlul zijn auto voor de deur wil hebben staan.Ja want Assendelft is alleen vinexlocatie
quote:Carmelia schreef op 23 september 2015 @ 20:06:

Een huisje aan de dorpstraat is wel ok. Dat heeft karakter en is echt oud & dorps.met dito verrotte fundering
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 23 september 2015 @ 20:08:

Het is er zo ontzettend saai. Echt niks te beleven.

Voor kinderen is het prima, want je hebt er hele mooie wijken met speelgelegenheid, maar verder is het gewoon niks.

Ik vind de mensen er ook niet vriendelijk. Een beetje snobistisch of juist het andere uiterste, ronduit asociaal. Dat ligt er aan in welk gedeelte je zit.

Het spannendste wat er gebeurd is de kermis die gepaard gaat met genoeg rellen. Altijd leuk.Ja het nieuwbouw project, ik ben daar dus ook bang voor dat ik mij dood verveel! We zijn wel echt van het stadse leven eten afhalen lekker weg wanneer we willen. Maar mijn vriend lijkt het perfect rust enso
Alle reacties Link kopieren
Ik vind assendelft niet bepaald bruisend. Castricum, heiloo, of nieuwbouw broekpolder in heemskerk/beverwijk stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 23 september 2015 @ 20:34:

Ik heb kennisen in Assendelft wonen die er juist vanwege de kinderen weg willen. Er is niets te doen. Je hebt er alleen een voetbalclub , sporten doen ze dus daar waar ik woon. Ze moeten altijd met de auto worden gebracht. Middelbare scholen zitten ook niet in de buurt.

Hoe het in Saendelft zit weet ik niet precies, maar zou mij persoonlijk ook niet trekken.

Castricum of Uitgeest zijn betere opties. Hebben ook goede treinstations.Ja mijn vriend is niet in zo een beste buurt opgegroeid in amsterdam, en hij denkt dat zo een buurt de beste optie is zonder teveel allochtonen om je kinderen te laten opgroeien. Hii zit assendelft als de perfecte buurt met nette mensen hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 23 september 2015 @ 20:33:

[...]





Castricum en Haarlem liggen nogal een end weg van Assendelft. Zeker in autorij-file tijd.Onzin. Castricum ligt ongeveer 10 km van Assendelft af. Haarlem ligt iets verder weg maar net zo ver van Amsterdam af.
Alle reacties Link kopieren
quote:irene2013 schreef op 23 september 2015 @ 20:54:

Ik vind assendelft niet bepaald bruisend. Castricum, heiloo, of nieuwbouw broekpolder in heemskerk/beverwijk stuk beter.Beverwijk zou ik niet doen. De rest is wel leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Wilhelmina_wever schreef op 23 september 2015 @ 20:55:

[...]

Onzin. Castricum ligt ongeveer 10 km van Assendelft af. Haarlem ligt iets verder weg maar net zo ver van Amsterdam af.Maar om vanuit Castricum op de snelweg richting Amsterdam te komen ben je lang onderweg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven