Wonen in de Schilderswijk

18-11-2015 16:41 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb een leuk appartementje gezien in de Schilderswijk. Omdat ik student ben is het aantal appartementen dat ik kan huren laag, vanwege de inkomenseisen die er vaak aan verbonden zitten. Dat is bij dit huisje niet, omdat er garantstellers moeten tekenen. Ik kan het wel betalen, dat is het probleem niet.



Maar: het is in de Schilderswijk (Den Haag). Daar wordt natuurlijk vanalles over geschreven en gezegd, maar ik vroeg me af of er iemand op Viva is die in deze wijk woont en kan vertellen hoe het nou echt is om daar te wonen? Is er echt zoveel criminaliteit en dergelijke? Ik ben 23, trouwens.



Nog een vraag: is 625 euro exclusief duur voor een 2-kamerappartement van ongeveer 30 m2? Ik vind het redelijk veel geld, maar kan tot nu toe ook niet echt iets goedkopers vinden. Het is wel helemaal gerenoveerd.



Alvast bedankt!
Kijk anders op dichtbij.nl Daar kun je precies zien wat er zoal in jouw buurt gebeurt.
ik zou er nooit willen wonen. hdb genoeg gezien op tv. maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Heb je dat programma wel eens gezien, op RTL4?



Tokkies Paradise.
.
Oo god daar zou ik niet eens doodgevonden willen worden!
quote:EmmaSwan86 schreef op 18 november 2015 @ 16:59:

Oo god daar zou ik niet eens doodgevonden willen worden!Lekker onderbouwde reactie.
quote:EmmaSwan86 schreef op 18 november 2015 @ 16:59:

Oo god daar zou ik niet eens doodgevonden willen worden!Jij hebt dan ook stijl en klasse. Toch?!
Alle reacties Link kopieren
Waar ergens in de Schilderswijk?
Kan per straat verschillen.

Probeer s avonds eens door de straat te wandelen, dan krijg je een beetje beeld van of er veel hangvolk is
Alle reacties Link kopieren
Om welke straat gaat het? Kan in den haag per straat verschillen!
quote:Honeymoonquiz schreef op 18 november 2015 @ 17:04:

[...]



Jij hebt dan ook stijl en klasse. Toch?!Daar gaat het niet om er gebeurt daar heel veel. Daar wil je toch niet tussen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot mijn 23ste in de schilderswijk gewoond...het bestaat echt niet uit allemaal tokkies. Kan dat programma over de schilderswijk niet aanzien trouwens, inderdaad allemaal tokkkies eerste klas maar in realiteit is dit echt niet zo.



Het hangt er echt vanaf om welke straat het gaat want daar zit groot verschil in. Ik zou zelf niet in de buurt van tussen de vaillantlaan tot het hollandsspoor willen wonen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een keer 's avonds rond gaan lopen met een vriend of broer ofzo. Ik was er een keer rond tien uur 's avonds verdwaald en ik vond het niet fijn. Maarja geen idee welke straten dat waren.



Wonen in een volkswijk kan ook zo zijn charmes hebben.
Alle reacties Link kopieren
De Suze Robertsonstraat en de Bosboomstraat. Aan het Jacob van Campenplein.
quote:Dropdrop schreef op 18 november 2015 @ 17:19:

Ik zou er een keer 's avonds rond gaan lopen met een vriend of broer ofzo. Ik was er een keer rond tien uur 's avonds verdwaald en ik vond het niet fijn. Maarja geen idee welke straten dat waren.



Wonen in een volkswijk kan ook zo zijn charmes hebben.



Waarom zou je dat doen?

Als je er woont loop je toch ook niet elke avond door de wijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Den Haag (niet in de Schilderswijk). Het verschilt echt per straat, sommige zijn wel oké, andere niet echt.



De tip om er 's avonds een rondje te doen is een goede. Dan kun je echt de sfeer proeven. En dan zowel een doordeweekse avond als een weekendavond.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 18 november 2015 @ 17:26:

[...]





Tja het is idd midden Schilderswijk. Nu zou ik het niet meer doen, maar als student wel. Je hebt OV dichtbij, hoefkade zitten veel winkeltjes, megastores op een steenworp afstand.

Als er hier ellende is, is het vaak in de familiesfeer, of in het criminele circuit. Daar heb je niks mee te maken neem ik aan, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken.



Wat me wel heel erg tegen zou staan, het lijkt tegenover een basisschool te zijn. Ik heb 1x tegenover een school gewoond en dat vond ik echt de hel.



Haha ja, is inderdaad tegenover een school en kinderdagverblijf. Leek mij juist een voordeel, als middel tegenover hangjongeren e.d. Ik ben overdag meestal toch weg dus zal er weinig last van hebben.



Voel je je 's avonds op straat e.d. wel gewoon veilig? Of als je midden in de nacht een keer thuiskomt?
ik heb in de buurt van station Moerwijk gewoond en had wel last van medebewoners. Ik werd regelmatig uitgescholden voor van alles en nog wat, maar met name hoer. Ik zie er niet bepaald hoerig uit en ben ook geen bang type, maar vond dit heel vervelend. Ook veel gasten die gekke dingen zeggen zoals "psssst" en dan kijken wat je gaat doen, hoe je reageert. Ook in de supermarkt veel aso volk dat voordrong enzovoorts. Fietsen werden regelmatig gevandaliseerd (lekke band, kapot wiel, zadel kapot). Het was te doen, maar ik zou het niet nog eens doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nomad schreef op 18 november 2015 @ 17:33:

ik heb in de buurt van station Moerwijk gewoond en had wel last van medebewoners. Ik werd regelmatig uitgescholden voor van alles en nog wat, maar met name hoer. Ik zie er niet bepaald hoerig uit en ben ook geen bang type, maar vond dit heel vervelend. Ook veel gasten die gekke dingen zeggen zoals "psssst" en dan kijken wat je gaat doen, hoe je reageert. Ook in de supermarkt veel aso volk dat voordrong enzovoorts. Fietsen werden regelmatig gevandaliseerd (lekke band, kapot wiel, zadel kapot). Het was te doen, maar ik zou het niet nog eens doen.Hm ja, dit soort dingen ben ik inderdaad bang voor. Nouja niet letterlijk bang, maar ik vind het wel vervelend als het gebeurt. Om naar stage te gaan fiets ik ook (een klein stukje) door de schilderswijk en hoorde inderdaad ook een keer 'hoer' naar me geroepen worden. Ik had wel een rokje aan, maar zag er zeker niet hoerig uit..
quote:pinchos schreef op 18 november 2015 @ 17:35:

[...]





Hm ja, dit soort dingen ben ik inderdaad bang voor. Nouja niet letterlijk bang, maar ik vind het wel vervelend als het gebeurt. Om naar stage te gaan fiets ik ook (een klein stukje) door de schilderswijk en hoorde inderdaad ook een keer 'hoer' naar me geroepen worden. Ik had wel een rokje aan, maar zag er zeker niet hoerig uit.. je moet het ook niet persoonlijk opvatten, een deel van de mensen daar weet gewoon niet beter dan dat het normaal is om tegen elke willekeurige vrouw hoer te roepen. Meestal zei ik er ook niks van omdat ik gewoon niks kan verzinnen dat aankomt bij die lui. Heb het weleens geprobeerd, maar hoe hard ik het ook roep, het komt er toch te lief uit. Levert dus niks op.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 18 november 2015 @ 17:21:

[...]





Waarom zou je dat doen?

Als je er woont loop je toch ook niet elke avond door de wijk?



Ik wel. Ik heb een hond. En ik ga naar vrienden of uit. Ik zou persoonlijk niet ergens willen wonen waar ik me niet veilig voel 's avonds.



Maar goed, hoe een plek aanvoelt is heel persoonlijk.
Het verschilt heel erg per straat in de schilderswijk idd. Ik heb er zelf niet gewoond maar wel in de wijk ernaast en mijn tram ging dus wel een stukje route schilderswijk.



Was stiekem altijd blij dat ik er niet woonde.



Ik moet zeggen, ik heb nooit iets meegemaakt in DH/ dat soort buurten.

Ja fiets een x gestolen en natuurlijk veel na geroepen en uitgescholden.

Leer je ook mee leven.



TO er zijn ook wel andere goedkope buurten in DH?
quote:Dropdrop schreef op 18 november 2015 @ 17:50:

[...]





Ik wel. Ik heb een hond. En ik ga naar vrienden of uit. Ik zou persoonlijk niet ergens willen wonen waar ik me niet veilig voel 's avonds.



Maar goed, hoe een plek aanvoelt is heel persoonlijk.



Met een hond moet je sowieso niet daar gaan wonen, dat is zielig.

En doelgericht ergens heengaan vind ik anders dan rondwandelen. Een boodschap doen 's avonds vind ik geen probleem, maar rondwandelen neuh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven