wonen in Heiloo, Castricum, Heemskerk, Uitgeest?

31-03-2014 17:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie woont in Heiloo, Castricum, Heemskerk of Uitgeest?

Welke wijken spreken jullie het meest aan? Wat is prettig wonen met kleine kinderen. Hoe zit het met groen/natuur, ruime tuinen, faciliteiten zoals winkels, (basis)scholen.

Ik woon nu in Zaanstad en ik wil wat rustiger wonen, maar wel met de fiets of lopend naar een station kunnen gaan. Ik werk namelijk in Zaandam. Ik heb geen rijbewijs en zal dus alles lopend of met de fiets moeten doen.

Mijn ouders wonen in Zaanstad en ik wil daar wel graag makkelijk naartoe willen gaan.

Heeft iemand van jullie suggesties/tips waar het fijn wonen is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met wonen in Castricum. Zonder auto zou ik niet in de nieuwbouwwijk gaan wonen, dat is best een stuk vanaf het station.

De oranjebuurt is best leuk, betaalbaar en er zitten ook scholen. Er zit vlakbij een overdekt winkelcentrum.

Heemskerk heb ik een blauwe maandag gewoond, daar zou ik persoonlijk minder graag wonen.

Uitgeest is een stuk goedkoper dan Castricum.

Hou er rekening mee dat er geen middelbare school is. Het is wel meer richting Zaanstad, en er is een station.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaan er vanaf Heemskerk niet veel treinen en moet je overstappen in Uitgeest om naar Zaandam te komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Boven Castricum komt toch het vliegverkeer Nederland binnen?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor jullie reacties. Een middelbare school in de buurt is toch wel belangrijk. En inderdaad een station met treinverbinding naar Zaandam en Amsterdam is ook erg belangrijk. Hmmm, dat is toch weer één plaats minder. Dat gaat goed zo, hihi.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het erg meevallen met overlast van vliegtuigen. Spaarndam of Badhoevedorp is vele malen erger.



Heemskerk heeft het station ook op een rotplek zitten, niet erg centraal.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Zaandam hebben we ook aardig wat vliegverkeer. Ik weet niet of het Castricum en omstreken erger is?
Alle reacties Link kopieren
Vanuit Uitgeest fietsen heel veel kinderen naar Castricum of Krommenie hoor!

Maar in Castricum zitten twee grote middelbare scholen en een wat kleinere.
Alle reacties Link kopieren
Heiloo ken ik trouwens niet goed genoeg. Zit wel ook aan het spoor. Maar volgens mij is Heiloo ook niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Is het een beetje veilig fietsen voor de kinderen vanuit Uitgeest naar Castricum? Het duurt nog erg lang voordat dat aan de orde is, maar het is wel belangrijk voor onze keuze.

Ik ben nu namelijk in verwachting van de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Er gaan twee keer zoveel treinen vanuit Castricum naar Amsterdam dan vanuit Heiloo.

Heemskerk vind ik een sfeerloos geheel, net als Uitgeest. Bovendien moet je via Heemskerk altijd omreizen of met een sprinter, niet ideaal.

Vanuit Uitgeest gaat er alleen een sprinter, en hoewel het dichter bij Amsterdam ligt doe je er net zo lang over als vanuit Heiloo en Castricum.

Castricum ligt dichter bij zee. Heeft middelbare scholen en is volgens mij een prima woonplaats (wel erg toeristisch in de zomer door de camping in Bakkum)

Dus ik zou zeggen: Castricum
Alle reacties Link kopieren
Haha, je weet het wel te verkopen!! Weet je, mijn gevoel zegt ook Castricum, maar tegelijkertijd vind ik het doodeng. Ik ben hier opgegroeid en mijn ouders hebben alleen mij dichtbij wonen. Ik wil niet hetzelfde doormaken als zij hebben doorgemaakt met hun eigen familie.

Misschien zie ik het te somber in, maar dat is voor mij toch wel de belangrijkste reden om hier te blijven wonen.

Ik weet het, er rijden treinen (ook sprinters) waardoor ik toch vrij gemakkelijk naar mijn ouders kan. Ik ben een beetje een tutje, denk ik.

We zijn al een paar keer door Castricum en Heiloo gereden om de sfeer te proeven en te kijken naar de woonomgeving. Maar, toch vind ik het doodeng........om misschien uiteindelijk toch de grote sprong te wagen. Ik heb denk ik nog een zet(je) nodig.
Alle reacties Link kopieren
Even een tegengeluid;)



Ik zou voor Heiloo gaan!



Vlakbij het strand: Egmond aan zee, veel sfeervoller dan castricum aan zee!



Vlakbij het bos; Heilooer bos, heerlijk om te wandelen of voor de kinderen om te ravotten!



Een treinstation dus Amsterdam ed is goed te bereiken!



Vlakbij Alkmaar, dus je bent zo in de stad.. Lekker even winkelen, beter dan in Castricum en Heiloo zelf! Ook voor scholen (middelbaar) heb je in Alkmaar genoeg keuze. 20 min fietsen!



Met kids zou ik zeker voor Heiloo kiezen!
Heiloo is leuk ja Uitgeest vind ik persoonlijk echt vreselijk. Heemskerk ken ik niet goed en Castricum is ook wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Heiloo of de westkant van Castricum kiezen. Gewoon, gevoelsmatig, maar dat is met wonen heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel lachen om je reactie! Ik denk zelf dat ik Heiloo misschien toch te ver weg vind liggen. Maar dat neemt niet weg dat Heiloo zeker een hele mooie plaats is. Absoluut.

Ik heb Heiloo nog niet helemaal afgeschreven, zeker ook vanwege Alkmaar. Ik vind dat echt een reuze gezellige stad om te winkelen.

Hihi, je maakt mij aan het twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je het belangrijkste? Elk van die plaatsen heeft voor- en nadelen.



Heemskerk: hangt heel erg van de wijk af. Heemskerk is ook best wel groot. Delen zit je zo bij het station, maar de verbinding met Zaandam is niet fantastisch (overstappen). Veel Heemskerkers fietsen naar station Uitgeest of Beverwijk. Aardig centrum, redelijk wat faciliteiten. Sommige wijken zijn behoorlijk 'stads' met de bijbehorende problemen. Er is een middelbare school, maar er gaat ook een flinke groep naar Castricum voor de middelbare school.



Uitgeest: eigenlijk is het de afgelopen jaren een grote vinexwijk geworden. Een beetje saai. Maar de verbindingen zijn uitstekend. Je zit vanuit het hele dorp zo op de snelweg en het treinstation ligt midden in het dorp. Treinen gaan vaak en alle kanten op. Wat betreft middelbare scholen gaan de meesten richting Castricum, een zeer veilige, korte route midden door de weilanden. Winkels zijn er maar weinig, maar je zit zo in een stad naar keuze.



Castricum: Mooi dorp, leuke wijkjes. Mooi tegen de duinen aan. Echt duurder dan Heemskerk en Uitgeest. Er zijn redelijk wat winkels, maar een groot deel ervan is duidelijk voor de wat grotere beurs. Veel voorzieningen. Er zijn 3 middelbare prima middelbare scholen. Kinderopvang schijnt wat duur te zijn. De trein racet snel naar Zaandam, Amsterdam en Haarlem. De aansluiting op de snelweg is beroerd.



Heiloo ken ik niet zo goed.
...
Heiloo nee.. Castricum is Top en Uitgeest is ook en Heemskerk ook.

Wijk aan Zee en Driehuis ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Castricum leuk en mooi en Limmen ook. Denk ook eens aan Egmond (binnen).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heiloo en Castricum zijn allebei erg leuk. Bos, duinen en strand om de hoek en met de trein ben je zo in Amsterdam. Wel ook allebei vrij duur als je een koopwoning zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Limmen en Egmond lijken me qua Ov geen optie. Bovendien weet ik van Limmen dat het best wel "ons kent ons" is.

Wat is je budget? En wat de eisen aan een huis? Wellicht valt er dan ook al een plaats af.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 31 maart 2014 @ 18:48:

Ik vind Castricum leuk en mooi en Limmen ook. Denk ook eens aan Egmond (binnen).zonder auto en afhankelijk van de fiets en ov zou ik niet in egmond binnen gaan wonen. (Zeg ik zonder rijbewijs, maar die graag in egmond binnen zou willen wonen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 31 maart 2014 @ 18:38:

Heiloo nee.. Castricum is Top en Uitgeest is ook en Heemskerk ook.

Wijk aan Zee en Driehuis ook leuk.Driehuis is leuk, maar een stuk duurder dan alles boven het kanaal en qua ov niet heel handig richting de zaan.
Alle reacties Link kopieren
Castricum is net wat groter dan Heiloo, eigen middelbare scholen, groter winkelcentrum, en ietjse (5 min met de trein) dichter bij zaandam.

Heiloo heeft geen middelbare scholen in eigen dorp, wel voldoende op fietsafstand (C'cum en Alkmaar), en dus ook Alkmaar op fietsafstand (15 a 20 min)

Wij hebben vrienden in Heiloo, die wonen in de "nieuwbouwwijk" Ypenstein (ofzo), dat vind ik persoonlijk het minst leuke deel. Al het andere ziet er veel groener en gezelliger uit, om en rond het winkelcentrum, maar we zijn ook eens iets wezen ophalen van MP in een andere wijk. Zal even kijken hoe het daar heet. Breedelaan, Brasencroftlaan, Havercamplaan, dat wijkje. Dat zou ons persoonlijk erg aanspreken, ruim opgezet, veel groen, prima huizen

Andere vrienden wonen in Limmen, idd erg ons-kent-ons, en ook geen treinstation. Castricum is vlgens mij meer op Haarlem georienteerd, Heiloo meer op Alkmaar.



Vlgens vrienden van ons is Heiloo is echt perfect om te wonen, veel soort sport, veel scholen, veel groen, overal dichtbij, fietsafstand van de stad (alkmaar), strand (Egmond, bergen Castricum) etc. Ze proberen ons al jaren over te halen om ook die kant op te verhuizen
Kies dan Alkmaar, alles bij de hand . . . . scholen, ziekenhuis, station, strand, recreatiegebied . . . . .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven