Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt.

03-01-2016 19:00 2990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk graag op Funda, gewoon omdat ik huizen kijken leuk vind. Nu kwam ik net dit huis tegen en vond het een heel bijzondere woning. Ik heb net gekeken of er al een topic over het kijken naar huizen op funda huizen geopend was. Veel topics gaan over zoektochten op funda. Maar ik zoek niet, ik kijk gewoon. Vandaar een nieuw topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Sjoes schreef op 20 april 2016 @ 12:03:

Goh, ik vind de werkgelegenheid in Zuid-Limburg juist erg aangetrokken en veel mogelijkheden in de euregio. Het onvriendelijke naar niet-Limburgers herken ik niet zo, al hoor je het erg vaak. Anderzijds doet "Nederland" ook niet echt altijd even gezellig naar de Limburger ("dommig" imago).Het zal dan wel een wisselwerking zijn denk ik...



Je hoort het niet voor niks erg vaak he. Het is gewoon de ervaring van heel veel mensen. En het feit dat ook jij alles buiten Limburg "Nederland' noemt, geeft denk ik aan dat je een Limburgs gekleurde bril op hebt.





quote:NYC schreef op 20 april 2016 @ 11:26:

Dat valt best mee hoor clemance, ik voel me prima geaccepteerd :-) Ik weet dat dit vooroordeel bestaat en wellicht is het in sommige gemeentes zo maar waar ik woon vind ik de mensen echt heel vriendelijk. Het enige dat ik sóms wel moeilijk vind is dat iedereen, echt íedereen, van de gemeenteplantsoendienst tot de artsen en notarissen er in eerste instantie vanuit gaan dat je het dialect wel verstaat en spreekt en je dus ook in eerste instantie zelf zo aanspreken, ook als je ergens naartoe belt en dus puur zakelijk een gesprek aangaat. Maar ja, dat is nu eenmaal zo en ik vond mijn liefde hier dus neem ik dat voor lief.



Juist ja, jouw vrouw was blijkbaar al 'van daar', dus dan wordt jij ook wel geaccepteerd. Maar ik ken zo 3 verhalen van 'Nederlanders' die naar Limburg zijn verhuisd (een stel woont er al 20 jaar!), en die worden nog steeds als 'import' en 'die Nederlanders' gezien en benaderd.



En inderdaad, dat vaak niet verstaanbare dialect. Pffff.
quote:Mevrouw75 schreef op 20 april 2016 @ 13:11:

[...]





Dat gebeurt echt heel erg veel. Zo zonde. Over 20 jaar zeggen we nl precies hetzelfde over al die huizen die nu opgeknapt zijn en door heel veel mensen mooi gevonden, want oud, maar toch modern.Laminaat-plafond?!
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 20 april 2016 @ 11:50:

Dit is wel een beetje mijn droomhuis. Mijn handen jeuken om het in te richten. Wat een mooie basis van oud en nieuw.



http://www.funda.nl/koop/ ... 717627-lauriergracht-154/



Grote nadeel is wel dat het geen terras heeft. Ik hoef geen tuin, maar buiten zitten natuurlijk wel.Deze komt me bekend voor, volgens mij postte Lux deze eens. Dit is volgens mij echt de droom van elke interieurontwerper. De mijne in ieder geval wel, prachtig!
Oef, voor 3,5 miljoen zou ik toch wel wat meer buiten willen dan 2 mini luchtplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Die prijs had ik nog niet eens gezien, haha! Ik zie net ook dat het dik 400 m2 is. Dat is ook wel even 4x een standaard rijtjeshuis in NL, ook een niet onbelangrijk detail. Maar wie zou daardoor de koper kunnen zijn? Qua vraagprijs, maar ook qua grootte?
quote:clemance schreef op 20 april 2016 @ 14:29:

[...]

Juist ja, jouw vrouw was blijkbaar al 'van daar', dus dan wordt jij ook wel geaccepteerd. Maar ik ken zo 3 verhalen van 'Nederlanders' die naar Limburg zijn verhuisd (een stel woont er al 20 jaar!), en die worden nog steeds als 'import' en 'die Nederlanders' gezien en benaderd.



En inderdaad, dat vaak niet verstaanbare dialect. Pffff.



Neef van mijn vrouw had het eens over "iemand helemaal uit het noorden", bleek ie het over iemand uit Valkenswaard te hebben. Ik vind Limburgers zeker niet onvriendelijk, maar het is wel een slag apart soms idd. Sneller verongelijkt, wantrouwend, klageriger. Schijnt in deze regio ook beetje met een mijnwerkersverleden te maken te hebben. Tegelijkertijd ook wel weer ijdeler vind ik. Ach ja, ik vind het hier prima om te wonen en voel me welkom, ook al denk ik af en toe "aiaiai" bij het horen van het dialect (niet eens het accent dus).



Om het nog even on topic te houden, wat ik wel leuk vind aan mijn regio is dat er best veel afwisseling is aan huizenbouw, ook binnen één straat of wijk. Er zijn wel typische nieuwbouwwijken maar dan is er altijd wel weer een zijstraat met typische arbeiderswoningen, een vakwerkhuisje, een boerderijhoeve en een vrijstaande jaren dertig woning in één en dezelfde straat.
Die hoeves zijn zo mooi, met zo'n binnenplaats, prachtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 20 april 2016 @ 14:51:

[...]





Neef van mijn vrouw had het eens over "iemand helemaal uit het noorden", bleek ie het over iemand uit Valkenswaard te hebben. Ik vind Limburgers zeker niet onvriendelijk, maar het is wel een slag apart soms idd. Sneller verongelijkt, wantrouwend, klageriger. Schijnt in deze regio ook beetje met een mijnwerkersverleden te maken te hebben. Tegelijkertijd ook wel weer ijdeler vind ik. Ach ja, ik vind het hier prima om te wonen en voel me welkom, ook al denk ik af en toe "aiaiai" bij het horen van het dialect (niet eens het accent dus).



Om het nog even on topic te houden, wat ik wel leuk vind aan mijn regio is dat er best veel afwisseling is aan huizenbouw, ook binnen één straat of wijk. Er zijn wel typische nieuwbouwwijken maar dan is er altijd wel weer een zijstraat met typische arbeiderswoningen, een vakwerkhuisje, een boerderijhoeve en een vrijstaande jaren dertig woning in één en dezelfde straat.Het zal wel mijn rare inborst zijn, maar ik vind de lay out in Limburg vaak wat unheimisch aandoen. Ik weet niet wat het is, maar ik word bij voorbaat al ongelukkig als ik fundafoto's uit Limburgse streken zie. Terwijl, zoals je het beschrijft, dan zou ik er eigenlijk heel blij van moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 20 april 2016 @ 14:38:

Oef, voor 3,5 miljoen zou ik toch wel wat meer buiten willen dan 2 mini luchtplaatsen.



Je, ik heb hem net nog eens zitten bekijken en die 2 patio's heb je helemaal niets aan. Zou voor mij inderdaad een dealbreaker zijn. Voor 3,5 miljoen euro wil ik wel met een groep vrienden buiten kunnen eten. Mag op een dakterras zijn, hoeft geen tuin maar 50 vierkante meter buiten is dan wel het minste.



Waarschijnlijk wordt het ding daarom ook niet verkocht. Want ook voor 2,5 miljoen zou ik naar buiten willen.



Maar goed, aangezien het sowieso een droomhuis is en blijft droom ik er gewoon lekker een groot dakterras met volledige privacy en uitzicht op Amsterdam bij.



Met die 400 vierkante meter en living van 125 m weet ik trouwens wel raad. In mijn droom is ook mijn budget voor inrichting onbeperkt.



Dus deze bank van de Sede komt erin:







En ook de Tufty time:







Op een gigantisch Beni Ourain kleed:



Alle reacties Link kopieren
Jij hebt zo'n andere smaak dan ik. Oef, wat een lelijke banken. En dat kleed vind ik ook maar zo-zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zal geen interieur dingen meer hier posten.

Ik ga op zoek naar nieuwe huizen.
quote:Mevrouw75 schreef op 20 april 2016 @ 17:13:

[...]





Het zal wel mijn rare inborst zijn, maar ik vind de lay out in Limburg vaak wat unheimisch aandoen. Ik weet niet wat het is, maar ik word bij voorbaat al ongelukkig als ik fundafoto's uit Limburgse streken zie. Terwijl, zoals je het beschrijft, dan zou ik er eigenlijk heel blij van moeten worden.Dit heb ik in Brabant altijd. Bij ons zijn de huurbuurten waar ik in opgegroeid ben ruim opgezet, met voortuinen en oranje bakstenen. (Zoals hier: http://cdn.binqmedia.nl/Streetview/hulp ... 174586.jpg)In Brabant zijn de huizen in vergelijkbare buurten zo klein en krap en dicht op de weg. Ik word er zo verdrietig van.
Oh er staan hier ook meer dan genoeg woningen waar ik allerminst blij van word (vooral die voortuinen die om te huilen zijn... De onze is ook aan een opknapbeurt toe maar gelukkig geen grindbak) maar wat ik zo leuk vind is dat er van alles door elkaar staat. En dan concentreer ik mij op dat ene leuke huisje dat er uit springt en waar je wel blij van wordt). Er is vrij veel lelijks maar soms is het dan weer leuk van lelijkheid en dat het juist nog níet is afgebroken om er een nieuwbouwproject neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/koop/ ... ent-48326881-klompweg-48/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/koop/eemnes/huis-49 ... ntweg-129/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het huis van Hans en Grietje. De luxe uitvoering dan.

http://www.funda.nl/koop/ ... -49760402-bussummerweg-9/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 21 april 2016 @ 21:23:

[...]





Dit heb ik in Brabant altijd. Bij ons zijn de huurbuurten waar ik in opgegroeid ben ruim opgezet, met voortuinen en oranje bakstenen. (Zoals hier: http://cdn.binqmedia.nl/Streetview/hulp ... 174586.jpg)In Brabant zijn de huizen in vergelijkbare buurten zo klein en krap en dicht op de weg. Ik word er zo verdrietig van.Ja, dat dicht op de weg doet het hem echt niet. Dat zie je ook bij van die Limburgse hoeves. Ik word daar echt een beetje sip van.
Ik snap je helemaal NYC! Ik wordt ook altijd helemaal blij van het chaotisch zooitje in Limburg, Vlaanderen en op sommige plekken Brabant. Het ziet er niet zo over georganiseerd uit, veel gezelliger. En er zitten heel veel lelijke huizen bij. Of van de aanbouw dingen die er totaal niet bij staan. Maar het ziet er wel uit alsof je er mag leven, lekker praktisch zijn. Alsof je nog vies mag worden en met je schoenen onder de modder rond kan banjeren :-)
Precies, kraaienpootje, dat bedoel ik inderdaad. :-) Hoewel ik de treurigheid die bijv mevrouw75 en Barbaracartland omschrijven. ook wel begrijp en voel. Sommige huizen hebben niet eens een trottoir of een trottoir van 1 tegel en dan hup op de openbare weg. Wij hebben in onze straat ook geen trottoir maar wel allemaal voortuinen (de meesten) en een oprit.



Wat mij veel mooie huizen opvalt is dat ze vaak langs een drukke weg liggen. Dat je denkt: ja, schitterend huis hoor, alleen jammer van die drukke doorgaande weg. Al vermoed ik dat het ermee te maken heeft dat de huizen gebouwd zijn in een periode dat daar óók al wel een verharde weg lag maar nog maar weinig mensen een auto en toen dus juist heel gunstig lagen. Maar zo'n villa of landhuis aan een drukke weg voelt dan heel erg als vergane glorie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 21 april 2016 @ 22:51:

http://www.funda.nl/koop/ ... ent-48326881-klompweg-48/

Pfff je krijgt maar een klein stukje van het kasteel hè. Tis gewoon een gedeeld 'appartementencomplex' (oké appartementencomplex is niet echt de goede term )

Ik zag later wel dat het supercentraal onder Amsterdam ligt. Dat drijft de prijs natuurlijk wel omhoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 21 april 2016 @ 22:53:

http://www.funda.nl/koop/eemnes/huis-49 ... g-129/Leuk!!! Lijkt me nu echt fijn om daar te wonen en dan het bijgebouw voor ouders/schoonouders te hebben, zodat je samen maar toch apart woont. Mooie tuin en fijne sfeer binnen. Helemaal leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 21 april 2016 @ 23:01:

Het huis van Hans en Grietje. De luxe uitvoering dan.

http://www.funda.nl/koop/ ... -49760402-bussummerweg-9/



Ik vind het prachtig, maar ik begrijp dus niet waarom de eerste 2 foto's 2 totaal verschillende huizen lijken. Waarom niet alles in dezelfde kleur geschilderd?



1.



& 2.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat dat door het licht komt. Volgens mij is het wittige houtwerk op de eerste foto net zo geel als het houtwerk op de tweede foto, alleen schijnt daar de zon fel op, waardoor het vertekent op de foto.

Wat een mooi huis trouwens!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 22 april 2016 @ 14:30:

[...]



Pfff je krijgt maar een klein stukje van het kasteel hè. Tis gewoon een gedeeld 'appartementencomplex' (oké appartementencomplex is niet echt de goede term )

Ik zag later wel dat het supercentraal onder Amsterdam ligt. Dat drijft de prijs natuurlijk wel omhoog.Maar dan heb je wel Wendy van Dijk en Jort Kelder als buren.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:renske1975 schreef op 22 april 2016 @ 20:15:

Ik heb het idee dat dat door het licht komt. Volgens mij is het wittige houtwerk op de eerste foto net zo geel als het houtwerk op de tweede foto, alleen schijnt daar de zon fel op, waardoor het vertekent op de foto.

Wat een mooi huis trouwens!Oja, zo had ik het nog niet bekeken. Maar op de eerste foto hebben ze een groot donkerblauw vlak, en dat komt nergens meer terug. Zonde, vind ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven