Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt.

03-01-2016 19:00 2990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk graag op Funda, gewoon omdat ik huizen kijken leuk vind. Nu kwam ik net dit huis tegen en vond het een heel bijzondere woning. Ik heb net gekeken of er al een topic over het kijken naar huizen op funda huizen geopend was. Veel topics gaan over zoektochten op funda. Maar ik zoek niet, ik kijk gewoon. Vandaar een nieuw topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 16 mei 2016 @ 00:14:

[...]





Mooi afgewerkt, maar 'niet duur'? Ik vind dit heel prijzig. Meer dan 3 ton voor een klein, onpraktisch huis. Een hele kleine tuin ook.Dan ken jij deze prijzen niet Klik. 2x zo klein en zonder tuin ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie veel geld heeft:

http://www.funda.nl/koop/ ... -49741575-duinlustweg-16/
quote:minnimouse schreef op 16 mei 2016 @ 00:14:

[...]





Mooi afgewerkt, maar 'niet duur'? Ik vind dit heel prijzig. Meer dan 3 ton voor een klein, onpraktisch huis. Een hele kleine tuin ook.Hebben jullie de muren in de woonkamer bekeken? Of zelf gestuct of heel bijzondere structuur gekozen. Ik vind het erg lelijk zo grof. Huis is niet groot en kleine tuin. Ik vind het een hoop geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Puq schreef op 24 mei 2016 @ 10:06:

Voor wie veel geld heeft:

http://www.funda.nl/koop/ ... -49741575-duinlustweg-16/

"Op een zonnige dag dalen de herten af uit de duinen en doen zich tegoed aan de warmte en het sappige gras op de weidegronden voor het bordes van Duinlust. Enkele volwassen bokken gaan elkaar te lijf met de dominantie over de kudde als inzet – de doffe dreunen van hun botsende geweien galmen over de velden. Hier is de natuur nog dichtbij en dat levert feeërieke taferelen op. Het sprookjesachtige landschap rond Duinlust is beschermd natuurgebied.



Vanuit het huis genieten de bewoners van fraaie zichtlijnen over het geaccidenteerde gazon, geflankeerd door monumentale rode beuken en eikenbomen, tot diep in het aangrenzende landgoed Elswout. Er is weinig fantasie voor nodig om je voor te stellen hoe elegant en aangenaam er op Duinlust werd geleefd ten tijde van de vermogende familie Borski."



Sorry, mag ik even een kotsje doen
quote:kippetje29 schreef op 24 mei 2016 @ 10:20:

[...]Hebben jullie de muren in de woonkamer bekeken? Of zelf gestuct of heel bijzondere structuur gekozen. Ik vind het erg lelijk zo grof. Huis is niet groot en kleine tuin. Ik vind het een hoop geld.Ik vind dat grove juist mooi! Erg gaaf huis en niet zo achterlijk groot. En inderdaad niet duur voor wat je krijgt (maar helaas nog steeds ver boven mijn budget).
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 24 mei 2016 @ 13:36:

[...]



"Op een zonnige dag dalen de herten af uit de duinen en doen zich tegoed aan de warmte en het sappige gras op de weidegronden voor het bordes van Duinlust. Enkele volwassen bokken gaan elkaar te lijf met de dominantie over de kudde als inzet – de doffe dreunen van hun botsende geweien galmen over de velden. Hier is de natuur nog dichtbij en dat levert feeërieke taferelen op. Het sprookjesachtige landschap rond Duinlust is beschermd natuurgebied.



Vanuit het huis genieten de bewoners van fraaie zichtlijnen over het geaccidenteerde gazon, geflankeerd door monumentale rode beuken en eikenbomen, tot diep in het aangrenzende landgoed Elswout. Er is weinig fantasie voor nodig om je voor te stellen hoe elegant en aangenaam er op Duinlust werd geleefd ten tijde van de vermogende familie Borski."



Sorry, mag ik even een kotsje doen



Haha, zo kan het hertenoverschot ook noemen. In Bloemendaal, Overveen en Bentveld heeft men het vooral over hertenoverlast



Het ligt wel echt heel erg mooi. Leuk om nu binnen te kunnen kijken.
http://www.funda.nl/koop/ ... s-49739880-roolandweg-97/



Wij hebben dit huis op het oog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 25 mei 2016 @ 10:56:

http://www.funda.nl/koop/ ... s-49739880-roolandweg-97/



Wij hebben dit huis op het oog.Serieus?
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 25 mei 2016 @ 10:56:

http://www.funda.nl/koop/ ... s-49739880-roolandweg-97/



Wij hebben dit huis op het oog.Ohh, dat is zó niet mijn smaak. Wel lekker dicht bij het ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 25 mei 2016 @ 10:56:

http://www.funda.nl/koop/ ... s-49739880-roolandweg-97/



Wij hebben dit huis op het oog.Ik vind het wel een mooi ruim huis. Het ziet er erg onbewoond uit, dus dat is wel makkelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet zo van nieuwbouwwijken, hoe luxe ook, qua buitenkant van die huizen en het kale (en vaak massale) van zo'n wijk, maar van binnen vind ik het zeker heel mooi en ruim!

Keuken helemaal mijn smaak, sanitair en die tegels ook (alleen jammer dat wasmachine in de badkamer moet, daar zou zo'n modern bad moeten staan).

Zo'n grote bank ook, maar dan vind ik het altijd jammer dat mensen daar 5 meter verderop er dan een tv-meubel met groot tv-scherm tegenover zetten.



Ik zou woonkamer wel een ander kleurtje muren geven, de warme elementen kun je zelf in zo'n woning brengen, dmv kleur en stof (gordijnen, dik wollig vloerkleed bij de bank en hier en daar een oud (houten?) meubel).

Soms zetten mensen daar bijv een ielige 4-persoons eettafel in, niet in verhouding met de ruimte.



Ook jammer dat de auto in eigen achtertuin geparkeerd moet.

Daar kun je een vrije tuin van maken als die ook elders kan.

Je kunt deze woning en tuin nog helemaal naar eigen smaak maken, dus ik snap zeker wel wat je erin ziet!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Gek, maar ik zou toch veel liever in een normaal rijtjeshuis wonen zoals dat van Ttas (of mijn eigen huis gewoon) dan in dat kasteel in Aerdenhout (?). Kasteel is leuk om eens binnen te kijken. Maar er serieus wonen, ik moet er niet aan denken. Al kon ik contant afrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, wat ik af en toe volg.

Ik kijk zelf ook graag naar het appartementenaanbod, prijzen enz in minder grote steden in het midden des lands.



In de woonplaats/plek in deze link zou ik niet willen wonen, maar qua woning zou ik hier zo intrekken (simpel, lekker weinig plaats voor overbodige rommel, veel weggooien dus, en daardoor juist ruimtelijk en luxe uitstraling en toch in het groen):



http://www.funda.nl/koop/ ... ment-49659554-orkaden-68/



(kan geen plaatjes plakken, nooit aangevraagd)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Vriend en ik zijn van nieuwbouw woningen. Omdat wij zo weinig werk willen verichten.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval kun je beter voor een échte nieuwbouwwoning gaan, dan kun je alles nog helemaal naar je eigen smaak laten aanpassen. In zo'n woning van een paar jaar oud moet je toch ook al gauw schilderen of andere klussen doen. En het is ook niet zo dat deze woning zo lekker af is of zo, die tuin is zo te zien nog amper iets aan gedaan.
Wij vinden dat huis geweldig. Op die keuken zijn wij verliefd strak en mooi design, de badkamer geweldig. Wij willen boven een houten vloer en een beetje landelijk inrichten de muren willen we wit. En nog een bad erin en thats it. We kijken rustig verder. Dat huis staat op onze lijstje die we leuk vinden.
http://www.funda.nl/koop/ ... 60188-leeuwerikenlaan-18/

Prachtig minus inrichting



Wat zou je doen met 19 kamers?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 25 mei 2016 @ 13:06:

Wij vinden dat huis geweldig. Op die keuken zijn wij verliefd strak en mooi design, de badkamer geweldig. Wij willen boven een houten vloer en een beetje landelijk inrichten de muren willen we wit. En nog een bad erin en thats it. We kijken rustig verder. Dat huis staat op onze lijstje die we leuk vinden.



Ik snap dat helemaal, Ttass!

Lijkt me ook heerlijk als alles al in orde is, past, sluit, voorlopig geen onderhoud kost en al naar je smaak is aangelegd.

In mijn huidige woning was de lichte keuken (met kookeiland waar ik nog elke dag blij mee ben na 10 jaar), wc en badkamer al naar mijn smaak en was ik blij dat ik niet over dat soort verbouwingen hoefde na te denken/ ontwerpen.

Ik vind die keuken van dit huis op jouw lijstje ook prachtig en ook de badkamer en helemaal als daar idd ook nog een bad in komt!

Ook fijn dat je niet direct in de tuin van de achterburen kijkt en andersom, dat is weer een voordeel van die weg ertussen.

Tuin zal nog wel wat werk kosten of laat je zoiets aanleggen dan?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 25 mei 2016 @ 13:31:

http://www.funda.nl/koop/ ... 60188-leeuwerikenlaan-18/

Prachtig minus inrichting



Wat zou je doen met 19 kamers?

Mooi inderdaad! De inrichting is ook niet echt mijn smaak, maar past wel bij het huis.

Wat ik met 19 kamers zou doen weet ik wel: mijn eigen gezinshuis oprichten! Echt een grote wens van mij. Kinderen opvangen die om wat voor reden dan ook niet thuis kunnen wonen en ze een vervangend thuis geven. Helaas is mijn vriend het hier niet mee eens Maargoed, das weer een andere discussie
quote:Suzy65 schreef op 25 mei 2016 @ 14:05:

[...]





Ik snap dat helemaal, Ttass!

Lijkt me ook heerlijk als alles al in orde is, past, sluit, voorlopig geen onderhoud kost en al naar je smaak is aangelegd.

In mijn huidige woning was de lichte keuken (met kookeiland waar ik nog elke dag blij mee ben na 10 jaar), wc en badkamer al naar mijn smaak en was ik blij dat ik niet over dat soort verbouwingen hoefde na te denken/ ontwerpen.

Ik vind die keuken van dit huis op jouw lijstje ook prachtig en ook de badkamer en helemaal als daar idd ook nog een bad in komt!

Ook fijn dat je niet direct in de tuin van de achterburen kijkt en andersom, dat is weer een voordeel van die weg ertussen.

Tuin zal nog wel wat werk kosten of laat je zoiets aanleggen dan?Tuin zal zeker werk en tijd kosten. Wij hebben de budget om iemand in te huren en de tuin te doen. Dat scheelt heel veel want tja wij hoeven geen nieuwe keuken of badkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 25 mei 2016 @ 13:31:

http://www.funda.nl/koop/ ... 60188-leeuwerikenlaan-18/

Prachtig minus inrichting



Wat zou je doen met 19 kamers?



Haha, ik ben allang uit de fase "meer/ groter = beter", ik zou er niet aan moeten dénken om zoiets te bezitten.

Misschien hotel van maken? maar voor eigen bewoning zou ik dat enkel als ballast beschouwen.

Ik heb nu al kamers over, je kunt tenslotte maar in 1 ruimte tegelijk zijn, en alleen voor de "heb"/status/grootsheid kan me niet boeien.

Ken mensen met een groot huis die eigenlijk standaard liefst in de woonkeuken zitten (nooit in de zitkamer, niet in de bibliotheek, biljartkamer enz).

Dat heb ik nooit begrepen, wat daar de meerwaarde van is en zal ik wel nooit begrijpen

(al heb je huishoudelijke hulp en tuinmannen als je dat geld hebt, dan nog zou ik daar geen lol in hebben).

En voor zo'n bedrag minstens een 100% vrije tuin met alle privacy en zwembad enzo (en liever in een ander klimaat of daar een optrekje).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 25 mei 2016 @ 14:14:

Haha, ik ben allang uit de fase "meer/ groter = beter", ik zou er niet aan moeten dénken om zoiets te bezitten.

Ik ook niet hoor. Wij zijn bewust van een huis van vier etages naar een appartement van 70 m2 gegaan, en ik ben er nog steeds superblij mee. Alleen al het gemak om mijn appartementje schoon te maken, ideaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 25 mei 2016 @ 14:42:

[...]



Ik ook niet hoor. Wij zijn bewust van een huis van vier etages naar een appartement van 70 m2 gegaan, en ik ben er nog steeds superblij mee. Alleen al het gemak om mijn appartementje schoon te maken, ideaal!



Ja, kan ik me voorstellen!

Misschien ook leeftijdsfase, he?

Prioriteiten veranderen denk ik mee, het is fijn als je in no time opgeruimd bent, weinig stofvangers hebt, niet vanalles opzij hoeft te zetten bij het stofzuigen of op te tillen als je ergens een doekje over haalt.



Ik vond het vroegâh echt léuk om meubels op te knappen, weer eens een muur in een kleurtje te verven, dingen te verzamelen, iets bijzonders te "scoren" op de rommelmarkt enzo.

Het kon altijd wel beter of handiger of iig anders, ook omdat je smaak dan weer veranderde: het was nooit af!

En dan nog een graag klussende zoon altijd nieuwe meubels enzo maakte en opknapte, dus altijd wel iéts in verbouwing (en de nodige afval die dat ook weer meebracht.

Dat doet ook een beroep op je creativiteit, dan is het ook leuk, als je ziet opknappen, maar veel werk aan onderhouden en schoonhouden is niet creatief, en besteed ik liever aan iets anders.



Nu ben ik wel klaar met inrichten, verander ik zelden nog iets, omdat daar dus rust in is gekomen, het is goed zo, naar mijn smaak.

Huis is er tegenwoordig meer voor mij(n woongenot) dan dat ik er voor het huis wil zijn

Niks nodig hebben geeft veel rust, vind ik.



Lekker veel dichte kasten, en dan nog sluipt het er in de loop van de jaren in dat je toch weer wat frutsels hebt of cadeau krijgt, al denk je: ach, zolang het ligt waar het ligt heb ik er ook geen last van.

(waarom zou je het dan bewaren, kun je je ook afvragen.. zijn vaak persoonlijke herinneringen aan andere periodes of mensen in je leven of kleding enz die niet eens meer (bij je) past).



Periodiek rigoureus doorheen en opruiming houden is altijd fijn, en kleiner wonen dwingt je daar als het ware toe, om keuzes te maken en het overzichtelijk te houden.



Enige nieuwe voor in huis is wekelijks verse bloemen op tafel!



Als je zo binnenkijkt op funda in andermans huizen, zie ik zelden iets waarin ik me thuis zou kunnen voelen, en dat heeft niks met luxe of duur of kieskeurigheid te maken, maar puur met dat smaken verschillen.

En dan is je eigen haard al snel weer goud waard
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Suzy65 schreef op 25 mei 2016 @ 11:57:

Ik houd niet zo van nieuwbouwwijken, hoe luxe ook, qua buitenkant van die huizen en het kale (en vaak massale) van zo'n wijk, maar van binnen vind ik het zeker heel mooi en ruim!

Keuken helemaal mijn smaak, sanitair en die tegels ook (alleen jammer dat wasmachine in de badkamer moet, daar zou zo'n modern bad moeten staan).

Zo'n grote bank ook, maar dan vind ik het altijd jammer dat mensen daar 5 meter verderop er dan een tv-meubel met groot tv-scherm tegenover zetten.



Ik zou woonkamer wel een ander kleurtje muren geven, de warme elementen kun je zelf in zo'n woning brengen, dmv kleur en stof (gordijnen, dik wollig vloerkleed bij de bank en hier en daar een oud (houten?) meubel).

Soms zetten mensen daar bijv een ielige 4-persoons eettafel in, niet in verhouding met de ruimte.



Ook jammer dat de auto in eigen achtertuin geparkeerd moet.

Daar kun je een vrije tuin van maken als die ook elders kan.

Je kunt deze woning en tuin nog helemaal naar eigen smaak maken, dus ik snap zeker wel wat je erin ziet!Maar hoe zou je het dan doen? Ik wil het eigenlijk ook niet maar het is ook belangrijk dat we vanaf de bank fijn naar de tv kunnen koekeloeren. Ik heb een vriendin die dat ook had bedacht. In de woonkamer wilde ze geen tv, daar wilde ze naar de vlammen in de haard staren. Aan de andere kant van haar (prachtige vrijstaande) huis had ze een klein tvhoekje gemaakt. Gevolg was dat haar gezinsleden altijd in dat hoekje gepropt zaten en de woonkamer werd alleen met visite gebruikt. Het heeft een jaar geduurd en nu staat er dus tegenover de bank alsnog een televisie.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 25 mei 2016 @ 14:42:

[...]



Ik ook niet hoor. Wij zijn bewust van een huis van vier etages naar een appartement van 70 m2 gegaan, en ik ben er nog steeds superblij mee. Alleen al het gemak om mijn appartementje schoon te maken, ideaal!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven