woningnet Amsterdam, reageren..bijna!

30-05-2015 09:42 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooooi!,

Lang geleden dat ik hier actief was. Leuk om weer eens terug te keren.



Ik hoop trouwens dat ik bij de juiste pijler mijn topic heb geopend. Ik kan niet goed vinden waar het wel hoort. Het gaat om woningnet Amsterdam. Ik ben nu al een jaar bezig met het reageren op een huisje & tuintje in Amsterdam en omstreken en ik ben ook zestien jaar ingeschreven. Nu weet ik dat voor een huisje & tuintje minimaal 20 jaar inschrijfduur nodig is. Ik moet dus echt nog geduld hebben en dat vind ik soms zo lastig. Vooral omdat ik een paar keer net bijna bij een huis ben waarin ik geïnteresseerd ben en toch nog niet in aanmerking kom. Wie van jullie is ook actief op woningnet Amsterdam en een aantal jaren ingeschreven. Heb ik met 16 jaar trouwens nog een beetje kans of wordt het toch nog een tijdje wachten? Oja ik ben een starter want ik woon nu in Den Bosch. De reden dat ik weer terug naar Amsterdam wil is omdat mijn ouders nu erg kwakkelen met hun gezondheid en ik voor hen wil gaan zorgen en ik helemaal klaar ben met het wonen in Brabant (op zich ook weer een ander verhaal :-)).



Nieuwsgierig naar de reactie (s).

Fijn weekend. Groetjes, Sam
I am Spaaartaaacus.
Ik woon dan niet in Amsterdam, maar wel in een plaats waar het ook heel moeilijk is om iets leuks te krijgen, maar het enige wat je kunt doen is overal op reageren wat je leuk lijkt en ervan uitgaan dat je het niet krijgt. Met wat mazzel zit je ineens in een superleuke woning
Alle reacties Link kopieren
*knippert even twee keer met ogen*



Is it really you?

Wat leuk je weer eens te zien!

Hoe is het met je?



*rent even hysterisch heen en weer*



Oh en verder totaal geen nuttige info hier

Dus compleet off topic
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 mei 2015 @ 09:49:

Ik woon dan niet in Amsterdam, maar wel in een plaats waar het ook heel moeilijk is om iets leuks te krijgen, maar het enige wat je kunt doen is overal op reageren wat je leuk lijkt en ervan uitgaan dat je het niet krijgt. Met wat mazzel zit je ineens in een superleuke woning



Hoi Theamuts,

Is het jou zo gelukt?

Ik blijf inderdaad klikken op de woningen waar ik belangstelling voor heb. Gek vind ik wel dat ik voor elke buurt weer een andere positie heb. Voor de ene wijk bijvoorbeeld sta ik vooraan en voor de andere weer helemaal achter aan. Ik bof dat de buurt waar ik graag wil wonen voor mij haal baar is.



Thumbs up inderdaad! (Ik moet trouwens weer even opzoeken hoe ik al die leuke smileys kan gebruiken).
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
M'n nicht kreeg met 12 jaar inschrijftijd wel een piepklein benedenwoninkje met tuin in Amsterdam. Maar ze had dan ook wel 'geluk' dat niemand anders het wilde, zo afgeragd zag het eruit. Over een tijdje gaan ze de boel volledig renoveren en dan moet ze weg (wist ze niet van te voren) dus ze heeft nu wel urgentie gekregen. Hopelijk vindt ze dan tijdig weer wat leuks want er zijn tegenwoordig ook een heleboel mensen die urgentie hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 30 mei 2015 @ 09:49:

*knippert even twee keer met ogen*



Is it really you?

Wat leuk je weer eens te zien!

Hoe is het met je?



*rent even hysterisch heen en weer*



Oh en verder totaal geen nuttige info hier

Dus compleet off topic



Hoooooi Summertje!



Wat enorm leuk om je te zien! Ik zag gauw een paar bekende namen. Zo leuk om te zien. Het haalt ook wat herinneringen bij mij op.

Met mij gaat het super. Ouder & wijzer (?), rustiger en blijer ook.

Veel doorgeleefd hier in Brabant innerlijk. En kan ik nu ook oprecht zeggen dat het goed zo is.



Nu wil ik graag weer een basis aanleggen in Amsterdam, met mijn drie katten. En mijn hoogbejaarde ouders die in een dorpje verderop wonen en waar ik graag meer voor wil betekenen.



Hoe gaat het met jou? En met jouw rooie?
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:amby schreef op 30 mei 2015 @ 09:58:

M'n nicht kreeg met 12 jaar inschrijftijd wel een piepklein benedenwoninkje met tuin in Amsterdam. Maar ze had dan ook wel 'geluk' dat niemand anders het wilde, zo afgeragd zag het eruit. Over een tijdje gaan ze de boel volledig renoveren en dan moet ze weg (wist ze niet van te voren) dus ze heeft nu wel urgentie gekregen. Hopelijk vindt ze dan tijdig weer wat leuks want er zijn tegenwoordig ook een heleboel mensen die urgentie hebben...



Hoi Amby,



Dan boft je nichtje wel. Met 12 jaar een beneden woning krijgen in Amsterdam. Dat is nu niet meer zo simpel meer. Gelukkig krijgt ze urgentie. Ik heb begrepen dat urgenties nog heel beperkt gegeven worden. Volgende maand houdt de woonduur ook op (dan maakt het niet meer uit of je een woning achterlaat in Amsterdam en omstreken, dan staan starters en doorstromers gelijk op) en ik ben heel benieuwd wat er gaat veranderen. Ik vind het trouwens heel lachwekkend als ik zie hoeveel mensen reageren gemiddeld op een portiekwoning of een benedenwoning. In centrum of Zuid kan dat oplopen tot 1000 a 1500. Ongelofelijk.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij trouwens af. Als er staat ' De woning is aangeboden aan een kandidaat met wachttijd van zoveel, betekent het dat de woning hierbij al aangenomen is door de kandidaat of nog niet? De antwoord daarop kan ik nergens vinden op de website van woningnet Amsterdam.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sam1973 schreef op 30 mei 2015 @ 10:07:

[...]





Hoi Amby,



Dan boft je nichtje wel. Met 12 jaar een beneden woning krijgen in Amsterdam. Dat is nu niet meer zo simpel meer. Gelukkig krijgt ze urgentie. Ik heb begrepen dat urgenties nog heel beperkt gegeven worden. Volgende maand houdt de woonduur ook op (dan maakt het niet meer uit of je een woning achterlaat in Amsterdam en omstreken, dan staan starters en doorstromers gelijk op) en ik ben heel benieuwd wat er gaat veranderen. Ik vind het trouwens heel lachwekkend als ik zie hoeveel mensen reageren gemiddeld op een portiekwoning of een benedenwoning. In centrum of Zuid kan dat oplopen tot 1000 a 1500. Ongelofelijk.Als ik het goed heb, is je nicht nu een stadsvernieuwingskandidaat geworden en krijgt inderdaad voorrang. SV-kandidaten krijgen gauw een woning in Amsterdam en omstreken.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het maar los, voor nu. Ben er te veel mee bezig hoor. Zo spannend vind ik het. (Ook omdat ik er dicht bij zit).



Ik duik onder de douche en ga lekker lang wandelen, singing in the rain.



Jullie reacties vind ik leuk om te lezen! En hallo bekenden van vroeger. :-)



Op een superfijn weekend.

Sam.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sam1973 schreef op 30 mei 2015 @ 10:03:

[...]





Hoooooi Summertje!



Wat enorm leuk om je te zien! Ik zag gauw een paar bekende namen. Zo leuk om te zien. Het haalt ook wat herinneringen bij mij op.

Met mij gaat het super. Ouder & wijzer (?), rustiger en blijer ook.

Veel doorgeleefd hier in Brabant innerlijk. En kan ik nu ook oprecht zeggen dat het goed zo is.



Nu wil ik graag weer een basis aanleggen in Amsterdam, met mijn drie katten. En mijn hoogbejaarde ouders die in een dorpje verderop wonen en waar ik graag meer voor wil betekenen.



Hoe gaat het met jou? En met jouw rooie?

Wat ontzettend fijn dat het goed met je gaat

Hier ook ouder, zeker niet wijzer en gelukkig

En die rooie?

Die wordt langzaam grijzer en grijzer



Kan je Amsterdam niet gewoon laten liggen waar het ligt en je nieuwe basis komen leggen hier aan de kust?



Nee hoor grapje
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sam1973 schreef op 30 mei 2015 @ 10:09:

Ik vroeg mij trouwens af. Als er staat ' De woning is aangeboden aan een kandidaat met wachttijd van zoveel, betekent het dat de woning hierbij al aangenomen is door de kandidaat of nog niet? De antwoord daarop kan ik nergens vinden op de website van woningnet Amsterdam.Ja dan is de woning door diegene geaccepteerd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Sam1973 schreef op 30 mei 2015 @ 09:58:

[...]





Hoi Theamuts,

Is het jou zo gelukt?

Ik blijf inderdaad klikken op de woningen waar ik belangstelling voor heb. Gek vind ik wel dat ik voor elke buurt weer een andere positie heb. Voor de ene wijk bijvoorbeeld sta ik vooraan en voor de andere weer helemaal achter aan. Ik bof dat de buurt waar ik graag wil wonen voor mij haal baar is.



Thumbs up inderdaad! (Ik moet trouwens weer even opzoeken hoe ik al die leuke smileys kan gebruiken).



Ja, in mijn woonplaats had je in die tijd voor een ééngezinswoning ongeveer 13 jaar inschrijftijd nodig. Met 7 jaar woonduur is het mij gelukt om mijn huidige woning te krijgen. Uiteraard is deze niet perfect, maar ik heb veel ruimte, ook buiten. Verder zit ik overal dichtbij en zijn de huren hier in de buurt voor nieuwe bewoners inmiddels met 400 euro per maand gestegen.

Het is natuurlijk één grote loterij, dus je moet ook geluk hebben.Bijvoorbeeld in de zomervakantie schijn je meer kans te hebben. Als er dan net een woning vrijkomt die jij graag wil zou het kunnen dat je concurrenten net op vakantie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Woningnet: deprimerend, frustrerend en naar mijn nederige mening, zo corrupt als de pest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 30 mei 2015 @ 10:19:

[...]



Wat ontzettend fijn dat het goed met je gaat

Hier ook ouder, zeker niet wijzer en gelukkig

En die rooie?

Die wordt langzaam grijzer en grijzer



Kan je Amsterdam niet gewoon laten liggen waar het ligt en je nieuwe basis komen leggen hier aan de kust?



Nee hoor grapje



:-D…de kust is heerlijk om te wonen hoor. Hoe bevalt het in je fijne appartement? Heb je gezellig contact met de buren en mensen om je heen? Wat goed om te horen dat het goed gaat met de grijze rooierd. Ben je nog hartstikke sportief bezig? Je had last van diep ademhalen tijdens het rennen, vertelde je mij eens? Hoe is dat nu?



Ik ben met het klimmen der jaren steeds minder gaan hard lopen. Mijn lijf gaf aan dat het de hoge tempo niet meer aan kon en ik kreeg ook meer blessures. Nu het weer lente is geworden en ik minder last heb van mijn benen, ben ik weer een paar keer lang gaan hard lopen en dat was fijn. Wandelen doe ik graag en veel.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 30 mei 2015 @ 10:21:

[...]





Ja dan is de woning door diegene geaccepteerd.

Bedankt!



(En hier even balen. Ik was nr 14. voor een (zeer gehorig) (maar ben zelf doof dus daar heb ik zelf geen last van) huis waar ik mij zelf helemaal zag wonen. Maar goed. er komen wel weer nieuwe kansen aan.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 mei 2015 @ 10:52:

[...]





Ja, in mijn woonplaats had je in die tijd voor een ééngezinswoning ongeveer 13 jaar inschrijftijd nodig. Met 7 jaar woonduur is het mij gelukt om mijn huidige woning te krijgen. Uiteraard is deze niet perfect, maar ik heb veel ruimte, ook buiten. Verder zit ik overal dichtbij en zijn de huren hier in de buurt voor nieuwe bewoners inmiddels met 400 euro per maand gestegen.

Het is natuurlijk één grote loterij, dus je moet ook geluk hebben.Bijvoorbeeld in de zomervakantie schijn je meer kans te hebben. Als er dan net een woning vrijkomt die jij graag wil zou het kunnen dat je concurrenten net op vakantie zijn.Je boft. Geen huis is perfect eigenlijk. Als het maar bij jou past en bij jouw woonwensen. Ik hoef zelf ook geen perfect huis. Als het maar bij mij past en ik mij thuis voel in de buurt. Oke, is maar goed dat ik niet op vakantie ga.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jupiter1 schreef op 30 mei 2015 @ 12:12:

Woningnet: deprimerend, frustrerend en naar mijn nederige mening, zo corrupt als de pest.



En dat las ik ook ergens. Ik mag hopen van niet.



Als ik naar mij zelf kijk, vind ik wel dat het bij mij klopt. Ik kom elke keer dichter bij. Heb hier zelf ook 13 woningen afgewezen (waaronder eentje waarvan ik nu denk dat ik het eigenlijk niet had moeten afwijzen) maar goed. Nieuwe woningen komen elke week op de website. Dat is natuurlijk wel fijn.



Maar kan je je opmerking toelichten? Ben wel benieuwd waarom jij dat vindt?



Ik weet niet waarom er voorrangskandidaten zijn en waar hun voorrang op gebaseerd is. Ik ga er maar van uit dat het op een eerlijke manier gebeurt.

Ik weet ook dat als je minder dan zeg maar 15 jaar ingeschreven bent, nou dan zal diegene wel heel lang moeten wachten (Of op veel minder aantrekkelijke woningen moeten aan gaan) en nu gaan inschrijven op woningnet Adam lijkt mij zinloos want dit jaar waren er ruim 60.000 inschrijvingen. Te gek voor woorden maar ja.



Ik ben wel erg blij met mijn 16 jaar inschrijvingsjaren.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnen een jaar een woning gevonden door middel van woningruil, is dat niets voor jou? Er willen vast ook mensen van Amsterdam naar Brabant!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Hi Spijk-er,



Woningruil op het internet heb ik ook veel uitgepluisd maar heb ik er ook geen succes mee gehad.

De mensen die van Amsterdam naar hier willen verhuizen wonen zelf vaak in een bovenwoning of in een flat (in een bepaalde wijk (en) waar ik niet wil komen wonen. De huizen waar ik mijn oog op liet vallen, deze bewoners vonden mijn huis of buurt niet aantrekkelijk genoeg.



Het wordt toch via woningnet Amsterdam en veel geduld hebben.



Ik ben ook kieskeurig. Eenmaal een woning gevonden in Amsterdam en omstreken, ga ik er vanuit dat het voor altijd is. (Immers ik ben dan weer mijn inschrijvingstijd kwijt en mij opnieuw inschrijven heeft niet zoveel zin) dus dan wil ik graag de klik kunnen voelen en weten dat ik mij daar kan settelen. En spaar ik nu al veel voor om te gaan investeren in de huisinrichting & tuin.
I am Spaaartaaacus.
quote:Jupiter1 schreef op 30 mei 2015 @ 12:12:

Woningnet: deprimerend, frustrerend en naar mijn nederige mening, zo corrupt als de pest.

Precies dit. Nauwelijks nog leuke woningen, alleen oude afgeragde zooi die ze met goed fatsoen niet in de koop- of vrije huur sector kunnen plaatsen.



Woningen van 24-32 m2 waar je meer dan 600 euro voor moet neerleggen. Of woningen van 800+ euro in de Bijlmer. (kale huur tot de grens en ruim 100 euro servicekosten>geen huurtoeslag mogelijk>maar wel "sociale" huur vanwege het kale huur bedrag)

Volkomen losgeslagen, die sociale huur carrousel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 30 mei 2015 @ 10:21:

[...]





Ja dan is de woning door diegene geaccepteerd.Blijkbaar toch niet. Het is nu aangeboden aan de volgende kandidaat.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sam1973 schreef op 04 juni 2015 @ 14:35:

[...]





Blijkbaar toch niet. Het is nu aangeboden aan de volgende kandidaat.Ohww wat vreemd. Ik dacht altijd dat diegene hem dan al geaccepteerd had. Misschien zijn/haar papieren niet op orde dat ie daarom aan de volgende wordt toegewezen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 04 juni 2015 @ 14:48:

[...]





Ohww wat vreemd. Ik dacht altijd dat diegene hem dan al geaccepteerd had. Misschien zijn/haar papieren niet op orde dat ie daarom aan de volgende wordt toegewezen?



Dit is de tweede keer dat ik het zie gebeuren. Dat het opnieuw aangeboden wordt. Ik denk dat het dan toch niet definitief is. En het is natuurlijk mijn invulling maar ik vermoed dat het afgewezen is omdat het zeer gehorig is.



Ik dacht ook dat als je ja had gezegd en er daarna van afziet, een boete van 75,- moest betalen. En het kan natuurlijk gebeuren dat de papieren niet in orde zijn.



Ik heb hierdoor wel opnieuw hoop gekregen. :-D
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 31 mei 2015 @ 09:45:

[...]



Precies dit. Nauwelijks nog leuke woningen, alleen oude afgeragde zooi die ze met goed fatsoen niet in de koop- of vrije huur sector kunnen plaatsen.



Woningen van 24-32 m2 waar je meer dan 600 euro voor moet neerleggen. Of woningen van 800+ euro in de Bijlmer. (kale huur tot de grens en ruim 100 euro servicekosten>geen huurtoeslag mogelijk>maar wel "sociale" huur vanwege het kale huur bedrag)

Volkomen losgeslagen, die sociale huur carrousel.



De huur voor de woningen van 24 - 32 m2 is meestal tussen 450 a 550,-. Niet meer dan 600,-. In Bijlmer zijn er ook woningen voor 650 a 700,-. Alleen in 'luxe' en ruime flats loopt dat inderdaad op tot ongeveer 800,-



En er zijn best leuke woningen bij hoor. Heb er genoeg gezien waar het aantrekkelijk was.

Dat de huren belachelijk hoog zijn, ben ik met je eens. Maar ja Amsterdam he?

Ik heb het in ieder geval wel voor over. Voor mijn favoriete woonbuurt.
I am Spaaartaaacus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven