Woonkamer voor en na

07-08-2014 21:54 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja waar zal ik beginnen?

We wonen nu zo'n 5 jaar in een nieuwbouwhuis en we waren wereens bij buren en daar krijg je echt het gevoel: 'wauw wat mooi!'

Maar waarom is dat ons (nog) niet gelukt?

Ligt het er aan dat de meubels in de woonkamer van 1 leenbakker serie zijn? Is het de kleurkeuze?

Al met al overheerst het 'net niet' gevoel nog steeds.

Het plan was ooit om met dit te beginnen en door te groeien in salaris enz. en dan wat mooiers te kopen. helaas loopt het allemaal even anders en is er geen gigantisch budget om opnieuw te gaan shoppen.



Hoe krijg ik toch dat 'wauw'gevoel in huis?
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik vind foto 2 nog steeds vrij saai. Ik heb qua kasten, tafels en eetkamerstoelen ook alles wit. Maar heb er een donkergrijze bank bij en een oranje loveseat in een hele andere stof en model. Breekt dat setjes-idee wat meer.
Ik zie maar 1 foto hoor
Nu twee, er is eigenlijk niks verandert?
Alle reacties Link kopieren
oke slecht voorbeeld. Ik haal het weg.
Been there, done that, got the T-shirt.
Andere stoelen bij de tafel. En de bank lijkt een andere kleur, maar kan ook de lichtinval zijn. Andere plant op de schouw en dat was het volgens mij.
Ik heb een beetje een "zoek de zeven verschillen" idee, en ik zie ze niet!

Zou niks voor mij zijn zo. Echt meer kleur, iets aan de muur, de bloemen!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nog bezig voor het wauw gevoel maar om daar te komen verzamelen wij plaatjes van dingen die wij mooi vinden. Niet alleen meubels maar ook bv foto's van de natuur. We gaan steeds door de map en houden de plaatjes die we mooi blijven vinden. Zo krijg je een duidelijk beeld van wat je zoekt. Alles wat je koopt moet binnen die beelden passen. Misschien heb je hier iets aan.
Alle reacties Link kopieren
wat een zielloos interieur

En een foeilelijke deur vooral.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis iets aan de muur links bij de eettafel.

En een lange eettafel zou leuker staan.



Verder zou ik 1 of 2 kleuren kiezen die je mooi vindt en daar kussenhoesjes en accessoires in kopen. Hoeft niet duur te zijn.

Hoge dingen op de open haard vind ik niet zo mooi staan en ik zou de spiegel dwars hangen, een kwart slag draaien.

Salontafel kun je evt. ook in kleur verven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je de foto's nu alweer weggehaald?
Alle reacties Link kopieren
TO, zijn dat foto's van jouw eigen woning?



Ik vind beide foto's bijna identiek.



Ik zou een paar kussentjes kopen met kleur. De sofa ziet er zo simpel en saai uit. Koop nog 4 kussens in het rood of paars.

Fotolijsten zie ik ook nergens, dat geeft een meer thuis gevoel dus mss een goed idee om een paar fotolijsten of schilderijen aan de muur te hangen?

en ook nog een stuk of twee grote kamerplanten in een leuk pot. daarmee zal je al een heel eind komen en het hoeft je niet meer dan 100 euro te kosten.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je de foto's nou weg?
Alle reacties Link kopieren
nee dat was niet van mijn woning.

wij hebben bruine banken. een witte stoel. witte muren (waar wel her en der wat hangt of voorstaat) en creme witte kasten.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Lebowski schreef op 07 augustus 2014 @ 22:01:

Ik heb een beetje een "zoek de zeven verschillen" idee, en ik zie ze niet!

Zou niks voor mij zijn zo. Echt meer kleur, iets aan de muur, de bloemen!nu je het zegt
Probeer niet om een "modelwoonkamer" te krijgen, maar een persoonlijke woonkamer. De Action of de Leen Bakker leeg kopen kan iedereen, maar dan krijg je een weliswaar netjes, maar zielloos geheel. Met een tafeltje dat nog van je oma is geweest en een kastje van de rommelmarkt dat je zelf geverfd hebt, (om maar iets te noemen), krijgt je kamer iets "eigens". Zet alleen dingen neer, die iets voor je betekenen of die je echt mooi vindt, niet zomaar "meuk"die in de mode is.Breng kleur in je huis maar maak het niet te druk. Of beter gezegd, zorg dat het geen "allegaartje" wordt. Dan krijg je een warme, huiselijke sfeer.
quote:Apatura schreef op 07 augustus 2014 @ 22:07:

nee dat was niet van mijn woning.

wij hebben bruine banken. een witte stoel. witte muren (waar wel her en der wat hangt of voorstaat) en creme witte kasten.

1 bank eruit, witte stoel ook, alles van de muren halen, en 1 kast houden, dan 1 muur sauzen modderbruin, 1 mooie ets met kleur ophangen, geen foto s aan de muur, geen kleed op de grond, een mooie grote eyecatcher kussen op de bank bv van HAY zwart of rood,

geen planten, een grote heldere vaas op de grond, zonder bloemen
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie ik geen foto's ?
quote:Apatura schreef op donderdag 07 augustus 2014 22:07 nee dat was niet van mijn woning.

wij hebben bruine banken. een witte stoel. witte muren (waar wel her en der wat hangt of voorstaat) en creme witte kasten.



Dan heb je denk ik gewoon kleur en wat structuur nodig. Voor kleur een mooi knallend schilderij en / of een boekenkast (op kleur gesorteerd voor rust en gewoon omdat dat hilarisch is), bloemen en / of planten, etc.



Voor structuur moet je denken aan een kleed, kussens in verschillende materialen, mooie luxe raambekleding, enz.



Als je goed zoekt op marktplaats, bij de kringloop en in goedkopere winkels, dan kom je ook met een kleiner budget al heel ver.
Alle reacties Link kopieren
quote:flowerblue schreef op 07 augustus 2014 @ 22:19:

Waarom zie ik geen foto's ?Jij en ik, ja. We zijn foto blind.
Oh, en als je voor een "accentkleur" kiest, kies dan voor meerdere kleuren + 1 of 2 tegengestelde kleuren om het te breken. Dat geeft een veel mooier en gezelliger effect dan 1 kleur.



Voorbeeld: kies je voor turquoise, neem dan ca 40% vd assecoires in tinten van die kleur, 40% in andere tinten groen en tinten blauw en ca 20% in contrastkleuren zoals bijv creme en mosterdgeel.
Lezen..

Ze schrijft zelf dat die foto's niet van haar huis zijn en dat ze ze weghaald :-)
Alle reacties Link kopieren
Laat die fotos eens zien?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden zijn wij verhuisd. De woonkamer was in perfecte staat dus daar hebben we lange tijd niks aan gedaan. Maar het was totaal niet mijn smaak (nl drie kleuren paars en barokbehang) Dit paste niet bij onze meubels en het zag eruit als een allegaartje. Een maand geleden heb ik met een paar ingrepen het interieur helemaal aangepast en heb nu steeds een "wauw" gevoel als ik de kamer binnenkom



- nieuw vloerkleed

- salontafel likje verf

- zelf kussenhoesjes gemaakt op bestaande kussens

- 1 muur behangen



Dat zijn maar vier dingen die de kamer toch een totaal andere uitstraling geven. En qua budget? Dit kostte mij een blik verf (14,95), kleed van ikea (69,95) en een rol behang (29,95) De stofjes had ik nog in de lappenmand. Dus voor het geld hoef je het niet te laten.



Inmiddels heb ik mijn "stijl" wat uitgebreid met krukjes (kringloop) lamp (marktplaats) en accessoires (zelf gemaakt en hier en daar) Als je nl eenmaal een idee hebt welke richting je op wilt en je hebt eenmaal een basis, kun je ook veel makkelijker uitbreiden en stylen.
ditjedatje wijzigde dit bericht op 07-08-2014 22:43
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
Ik heb de neiging om nu te gaan gillen! er zijn geen foto s !!! weggehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven