Welke steelstofzuiger?

29-04-2024 20:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Benieuwd naar jullie ervaringen! Ik wil graag een steelstofzuiger, met ingebouwde kruimeldief. Zijn de betaalbare merken goed (genoeg)? Of is Dyson het exorbitant hoge bedrag waard?

Dank :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb laatst zelf een ouder type dyson gekocht. Was geloof ik bijna 300 euro bij mediamarkt.https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_d ... 68816.html Ik gebruik hem voornamelijk boven en als ik de auto wil schoonmaken. Ik heb ook nog een Henry stofzuiger voor beneden.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou investeren in een fatsoenlijke stofzuiger. Wij hebben een dyson maar inmiddels ook een goede stofzuiger er bij.

Ben je kaal, heb je geen huisdieren, geen vloerbedekking en geen stof dan is een dyson prima.

Je wilt niet weten hoe vaak hij vastloopt op lange haren. Ik sta wekelijks met een naald en fijn schaartje de wieltjes los te pielen. De kruimeldief is zo mogelijk nog erger. Het borsteltje zit hoog op de steel waardoor hij niets opzuigt. Geldt overigens ook voor de steel..kleins snoepjes of iets dergelijks pakt hij niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja je moet er echt niet mee gaan stofzuigen als je net een feestje gehad hebt. Ben je veel te lang bezig. Wel handig bij even wat kruimels opzuigen of auto/ caravan etc stofzuigen. Een Henry stofzuiger is wel heel fijn.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een Dyson maar ik ben er niet kapot van...
Al meerdere keren gezeik gehad met het filter waardoor de stofzuiger aanloopt en vervolgens uitvalt.
Zuigkracht is ook mwah..... op zich zijn ze mooi gemaakt en zitten stevig in elkaar maar ik had er qua zuigkracht en uithoudingsvermogen meer van verwacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Dyson V12 en ben echt ontzettend blij met deze steelstofzuiger. Het is een lichtgewicht en je pakt 'm heel gemakkelijk. Stofzuigen is daardoor veel minder een zware klus geworden. Ik kan het iedereen aanraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Philips maar de zuigkracht valt me tegen. Hierna geen steelstofzuiger meer voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Dyson V8 (sinds 2019) en een Henry voor het echte werk, want de Dyson zuigt amper maar gebruik ik puur voor het rondje onder de eettafels.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
29-04-2024 20:40
Ik heb een Dyson V12 en ben echt ontzettend blij met deze steelstofzuiger. Het is een lichtgewicht en je pakt 'm heel gemakkelijk. Stofzuigen is daardoor veel minder een zware klus geworden. Ik kan het iedereen aanraden.
Hier dezelfde en wil nooit meer wat anders! En we hebben hier 2 mensen met lang haar, maar ik hoef de borstel echt nooit schoon te maken. Op de trap gebruik ik hem als kruimeldief met een kleine borstel erop (die op de motor mee rond draait), die houdt wel haren vast. Maar dat is even het bosje haren doorknippen en je haalt het zo los. Niks lang pielen ofzo. Ik heb me echt over de prijs heen moeten zetten, maar vind het zo’n fijne stofzuiger! Enige dat hij niet trok, waren de naalden van de kerstboom na opruimen. Toen zat hij helemaal verstopt. Ik heb een kunstboom gekocht toen, dus dat probleem is ook opgelost :mrgreen: ik vind hem ook heel fijn voor de auto. Even snel uit stofzuigen. Ik heb er ook een auto-kit bij gekocht met een flexibele slang enz. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
29-04-2024 20:54
Hier dezelfde en wil nooit meer wat anders! En we hebben hier 2 mensen met lang haar, maar ik hoef de borstel echt nooit schoon te maken. Op de trap gebruik ik hem als kruimeldief met een kleine borstel erop (die op de motor mee rond draait), die houdt wel haren vast. Maar dat is even het bosje haren doorknippen en je haalt het zo los. Niks lang pielen ofzo. Ik heb me echt over de prijs heen moeten zetten, maar vind het zo’n fijne stofzuiger! Enige dat hij niet trok, waren de naalden van de kerstboom na opruimen. Toen zat hij helemaal verstopt. Ik heb een kunstboom gekocht toen, dus dat probleem is ook opgelost :mrgreen: ik vind hem ook heel fijn voor de auto. Even snel uit stofzuigen. Ik heb er ook een auto-kit bij gekocht met een flexibele slang enz. Ideaal!
Haha gelukkig ben ik niet de enige die blij is met zijn steelstofzuiger. Ik wil ook echt nooit meer wat anders!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een Dyson V11 en ben zeer tevreden! Ik heb een hond die weinig verhaart en zelf lang haar maar alles gaat prima.
Hij is duur en de onderdelen zijn ook prijzig (nieuw filter en nog een andere reparatie laten doen) maar ik wil niet meer anders. We hebben drie verdiepingen dus het scheelt zo veel met sjouwen.

Tijdens de verbouwing heb ik wel een goedkope bouwstofzuiger gekocht en die gebruik ik nu voor de houtkachel en schuur. Het zou wel kunnen met de Dyson maar dat is niet top want kost wat meer onderhoud en ik ben lui.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om nog even antwoord te geven op je vraag in de OP:
Ik heb veel mensen horen klagen over betaalbaardere steelstofzuigers. Accu, zuigkracht etc.
Echter ging dit wel om modellen van zo'n 4 a 5 jaar geleden dus misschien is het beter geworden de afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken de negatieve ervaringen met een Dyson ook niet. De mijne zuigt veel beter dan de 900w gewone stofzuiger die ik ook heb, bijvoorbeeld. En ik hoef ook geen haren eruit te pulken.
Ik heb wel net als de andere positieve reacties een V12 Dyson.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet zo'n beste ervaring met Dyson. Nu een Hyundai. (Van de action) Niet duur en bevalt prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een Samsung Jet 70 Turbo en zijn daar heel tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben tot nu toe erg tevreden over de Dyson v15. Maakt ontzettend goed schoon, dit is ook goed te zien door de laser. Fijn om in de auto snel te gebruiken. Lange accuduur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb jaren geleden een Philips steelstofzuiger van mijn zoon gehad en daar ben ik nog steeds blij mee !
Maar het model wat ik heb kan ik niet meer vinden, dus geen idee of de nieuwe ( duurdere modellen) ook goed zijn.
Mijn idee bij een steelstofzuiger is wel voor erbij, even snel schoonmaken.
Als het echt goed moet pak ik mijn "echte" stofzuiger, maar dat is veel minder nodig met die snelle steelstofzuiger :)
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
29-04-2024 20:40
Ik heb een Dyson V12 en ben echt ontzettend blij met deze steelstofzuiger. Het is een lichtgewicht en je pakt 'm heel gemakkelijk. Stofzuigen is daardoor veel minder een zware klus geworden. Ik kan het iedereen aanraden.

Deze hebben wij ook, perfect ding! Wil geen andere meer. Mijn tip: hou winkels als Coolblue in de gaten voor een goede aanbieding.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een Dyson ouder model, dacht de v8
Heel tevreden. Nog nooit haren gehad die vast zaten. Wij hebben katten en kan de bank en vloerkleden er ook goed mee schoonmaken, en de trappen haar vrij, zo fijn niet meer dat gesjouw! Zo licht!
Ik vind stofzuigen nu niet meer erg doe elke ochtend even een snel rondje, en 1x pw grondig

Klantenservice ook top, toen er iets stuk was kreeg ik gratis een nieuw onderdeel opgestuurd, zonder al te veel moeite.

Enige wat vervelend is, grote dingen zuigt hij niet op en moet je even oppakken. Nou ja als dat het ergste is
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij Dyson V10 Absolute. Heb lang getwijfeld tussen goedkopere merken naar toch maar voor deze gegaan. Ik vind hem iedere cent waard!
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
29-04-2024 20:22
Ik zou investeren in een fatsoenlijke stofzuiger. Wij hebben een dyson maar inmiddels ook een goede stofzuiger er bij.

Ben je kaal, heb je geen huisdieren, geen vloerbedekking en geen stof dan is een dyson prima.

Je wilt niet weten hoe vaak hij vastloopt op lange haren. Ik sta wekelijks met een naald en fijn schaartje de wieltjes los te pielen. De kruimeldief is zo mogelijk nog erger. Het borsteltje zit hoog op de steel waardoor hij niets opzuigt. Geldt overigens ook voor de steel..kleins snoepjes of iets dergelijks pakt hij niet.
Ik heb 1x per dag een roomba rond rijden dus ik heb zelf geen last van lange haren. Zand, zaadjes, hooi, spinnen met spinnewebben en kattenbakkorrels pakt hij heel goed hier! Maar hij past niet met zijn giechel onder de bank, dat vind ik het enige nadeel. Zijn kopje is te hoog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een gladde vloer of tapijt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een V8.
Heb hem nu 5 jaar, hij is onmisbaar maar hij begin wel af te takelen. Al eens de accu vervangen en nu is het inmiddels weer opletten dat ik slim en zuinig zuig anders is de accu halverwege leeg. Enkele zuigmondjes beginnen stuk te gaan, we hebben al eens de aan/uit knop vervangen en de stang begint wat speling te krijgen (wiebelruimte).

MAAR we gebruiken hem erg intensief, meerdere keren per dag. Met een hond die de hele dag door troep in het huis meeneemt en veel verhaart. Alleen de (grote) voordeurmat zuigen we al een keer of drie per dag (afh van hoe lang we op een dag thuis zijn). Met deze stofzuiger is dat een fluitje van een cent en in een korte tijd gedaan. Moet er niet aan denken dat ik daarvoor een gewone stofzuiger aan een snoer voor moet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch wel verschillende meningen dus. Ik heb een laminaatvloer door het hele huis, met een (klein) tapijt in de woonkamer. Een kat (die weinig thuis is) en zelf kort haar. Mijn huis is klein (65 m2) en wordt niet heel vies, het gaat vooral om stof, kruimels rondom de eettafel en misschien wat zand in de gang en in de slaapkamer van m’n kleuter.

Het lijkt me zo fijn om elke avond even snel de woonkamer te kunnen stofzuigen, en dat voelt nu als (te veel) gedoe, om daar m’n zware, bedrade stofzuiger voor te pakken. Maar misschien ben ik gewoon te lui :muziek:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben helemaal weg van mijn Rowenta, wat een top ding. Gebruik hem elke dag minimaal 1 keer, en je pakt hem zo snel even erbij, mijn huis is echt een stuk schoner sinds we hem hebben. Nog nooit gedoe met haren, terwijl er hier genoeg haar te vinden is op de grond, hij zuigt het keurig op. Ook naalden van de kerstboom waren geen enkel probleem. En dan heb ik de hoogste zuigkracht echt nog maar zelden gebruikt. Ook voor even kruimels uit de auto zuigen ofzo is het echt helemaal top.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven