Zacht warm licht boven eettafel, tips lamp?

28-07-2016 09:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Diverse lampen uitgeprobeerd maar we zijn door onze gloeilampen heen en nu resteert enkel lampen van nu. Verschillende lampen uitgeprobeerd maar ik vind het koud fel wit licht geven. Waar vind ik de soft tone lampen? Hema uitgeplozen maar niks gevonden..

Wie helpt liefst met foto doosje?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt eigenlijk het beste meerdere lampen naast elkaar gebruiken als tafellamp, en daar dan de kleinst mogelijke wattages in doen. Dan heb je automatisch die spreiding. Kan dat nog? Een extra lamp toevoegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Led-lampen van de Ikea mooi licht geven: http://www.ikea.com/nl/nl ... partments/lighting/20515/
Soft tone vind je gewoon bij de Appie, Praxis, Gamma, Leen Bakker, Kwantum...
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden waren ze moeilijk te vinden, nu koop je ze zelfs bij de supermarkt. Pas geleden nog een mooie warme led-lamp van Philips gekocht bij de Appie.
Alle reacties Link kopieren
En wel een dimmer erop zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn hele huis Hue van Philips. Kan ik helemaal afstellen welke kleur, felheid, sfeer en warmte ik wil in huis. Alles kan. Zelfs strobo's, verandering van kleur bij naderende regen. Alles. Via de iphone te bedienen over de Wifi.



Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
http://www2.meethue.com/nl-nl/
Alle reacties Link kopieren
Hue is inderdaad heel gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben warm dimbare philips ledlampen (dimtone). Al die kleurtjes hoeven van mij niet, halogeen is het mooiste licht maar niet heel energiezuinig, maar dezen zijn duur maar heel fijn, worden iets warmer en geler als je ze dimt, net zoals halogeen dat doet.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ikea.
Ow en een dimmer inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 28 juli 2016 @ 09:39:

Ik heb in mijn hele huis Hue van Philips. Kan ik helemaal afstellen welke kleur, felheid, sfeer en warmte ik wil in huis. Alles kan. Zelfs strobo's, verandering van kleur bij naderende regen. Alles. Via de iphone te bedienen over de Wifi.



Ideaal.



Ik wil ook Philips Hue, gezellig voor in de wintermaanden. Maar de kans is groot dat wanneer ik het aanschaf dat er dan een goedkope variant op de markt verschijnt.

Is het makkelijk te installeren???
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
http://www.northseadesign ... en/gloeilampen-ledlampen/

Een decoratieve lamp of filament lamp heeft een lange gloeidraad in de lamp in een aparte vorm waardoor het licht een extra mooie uitstraling krijgt.

Onze deco lampen komen namelijk het mooist tot hun recht alleen in een fitting en textielkabel, of bijvoorbeeld in de minimalistische lampen van Frama Copenhagen. Ook mooi in een lamp met een glazen of perspex doorzichtige kap.

Houdt er wel rekening dat ondanks het hogere wattage, dan de led en halogeenlampen, de lichtopbrengst gering is. Het voordeel is dat de lamp geen pijn aan je ogen doet zonder kap eromheen.

Gloeilampen en koolstofdraad lampen in hippe moderne vormen zoals de grote ronde globe, de druppel, rookglas en kleine ronde lampen met grote fitting en kleine fitting.

Zoooooooooo slotje dan maar?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 28 juli 2016 @ 13:08:

http://www.northseadesign ... en/gloeilampen-ledlampen/

Een decoratieve lamp of filament lamp heeft een lange gloeidraad in de lamp in een aparte vorm waardoor het licht een extra mooie uitstraling krijgt.

Onze deco lampen komen namelijk het mooist tot hun recht alleen in een fitting en textielkabel, of bijvoorbeeld in de minimalistische lampen van Frama Copenhagen. Ook mooi in een lamp met een glazen of perspex doorzichtige kap.

Houdt er wel rekening dat ondanks het hogere wattage, dan de led en halogeenlampen, de lichtopbrengst gering is. Het voordeel is dat de lamp geen pijn aan je ogen doet zonder kap eromheen.

Gloeilampen en koolstofdraad lampen in hippe moderne vormen zoals de grote ronde globe, de druppel, rookglas en kleine ronde lampen met grote fitting en kleine fitting.

Zoooooooooo slotje dan maar?Dat zijn nuttige kachels, maar om die nou als lamp aan te raden? Was misschien leuk toen we ons nog niet zo druk maakten om hoe de wereld er voor onze kinderen uit zou zien, maar om je stroom nou te verspillen aan lampen met een hoog wattage maar lage lichtopbrengst is anno 2016 toch een beetje jammer?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 28 juli 2016 @ 10:26:

[...]





Ik wil ook Philips Hue, gezellig voor in de wintermaanden. Maar de kans is groot dat wanneer ik het aanschaf dat er dan een goedkope variant op de markt verschijnt.

Is het makkelijk te installeren???Ja, het is gewoon een soort Apple TV kastje. Hij ziet zelf alle lampen die je indraait (ik heb ze in een paar IKEA lampen zitten) en dan kun je via WiFi en een app op je foon alle lampen een naam geven en "besturen".
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ledlampen eigenlijk nooit mooi licht geven. Tis of te groen of te blauw of te gifgeel. Vroeger had ik altijd de 7 watt lampen van hema. Nu zijn dat 5 watt gloeilamp maar die zijn er nog steeds. Geeft niet veel licht, soort van kaarslicht, maar dat vind ik in mijn schemerlampen dus mooi.
Alle reacties Link kopieren
De softtone van philips vind ik te roze trouwens, beetje oranje roze Als je de flame van vroeger mooi vind is het wel wat (maar die vond ik dus vreselijk)
Die Philips Hue is gaaf! Had ik nog nooit van gehoord, maar ik vind het echt goed klinken als ik zo eens wat info op google zoek.



Ik heb er nog wel een vraag over: kun lampen ook individueel instellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 juli 2016 @ 15:47:

De softtone van philips vind ik te roze trouwens, beetje oranje roze Als je de flame van vroeger mooi vind is het wel wat (maar die vond ik dus vreselijk)Je moet niet de softtone hebben, maar de dimtone. Ik heb hier dimtones en halogeen naast elkaar, en kan het verschil niet zien.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 28 juli 2016 @ 13:38:

[...]





Dat zijn nuttige kachels, maar om die nou als lamp aan te raden? Was misschien leuk toen we ons nog niet zo druk maakten om hoe de wereld er voor onze kinderen uit zou zien, maar om je stroom nou te verspillen aan lampen met een hoog wattage maar lage lichtopbrengst is anno 2016 toch een beetje jammer?Dat vraagt ze niet. Ze vraagt naar lampen die zacht licht geven.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 28 juli 2016 @ 17:46:

[...]



Dat vraagt ze niet. Ze vraagt naar lampen die zacht licht geven.Snap ik. Maar dat kan ook zonder nodeloos energie te verspillen. Ik ben geen geitenwollensok, maar als nota bene de reclametekst al aangeeft dat ze teveel verbruiken zou ik ze niet willen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zitten al dimmers op de lampen!

En dus de Philips dimtone nemen? Hoeveel watt? Bij de ah te koop en betaalbaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Woll_Stone schreef op 28 juli 2016 @ 15:59:

Die Philips Hue is gaaf! Had ik nog nooit van gehoord, maar ik vind het echt goed klinken als ik zo eens wat info op google zoek.



Ik heb er nog wel een vraag over: kun lampen ook individueel instellen?



Ja, je geeft elke lamp een naam en je kunt voor elke lamp afzonderlijk de kleur en sterkte instellen.



Ik heb "De Eettafel", "Naast de Teevee" en "Boven de Kast". Je krijgt een soort keuzepalet met kleuren die je aan kunt klikken, alles is mogelijk. Je hebt ook menu's met bijvoorbeeld; concentratielicht, leeslampje, tropisch eiland, wakker worden.



Ik vind het ongelooflijk cool
quote:ilske79 schreef op 28 juli 2016 @ 20:34:

Meiden, er zitten al dimmers op de lampen!

En dus de Philips dimtone nemen? Hoeveel watt? Bij de ah te koop en betaalbaar?Of die van Ikea.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven