Zeist/Soesterberg/Austerlitz/Woudenberg

30-08-2015 21:54 38 berichten
Langzaam aan het kijken voor onze eerste koopwoning. Alles tussen Driebergen en Maartensdijk ongeveer is een optie. Vooral in de plaatsen uit de OP titel vinden we leuke huizen in ons budget (in Zeist vooral omgeving Brugakker). Ik ken zeist wel redelijk, maar niet de omgeving van de Brugakker. Is het een beetje "fatsoenlijk" wonen in deze plaatsen? We zoeken een woning in een rustige buurt, met groen in de buurt en geen aso's Dat Soesterberg, Austerlitz en Woudenberg heeeeeel rustig zijn weten we. Vinden we niet erg, we willen ook juist rustig wonen. Als we een keer wat verder weg willen of wat meer winkels nodig hebben pakken we gewoon de auto. Wel belangrijk is dat er (met het oog op de toekomst) scholen zijn en dat het te doen is om met de fiets of evt bij slecht weer met OV ook naar middelbaar onderwijs te gaan.



Dus kenners, enlighten us!
In Soesterberg staat bijvoorbeeld best veel te koop voor een leuke prijs, dan ga ik gelijk denken "wat is er mis met die plek"?
Austerlitz en Woudenberg zijn niet tof voor import. Dat zijn echt dorpen die bestaan bij de gratie van de oude kern en aansluiting vinden is echt lastig.



En komen er kinderen? Kijk dan of de scholen je aanstaan. De keuze is beperkt. Middelbare scholen zijn ver fietsen en qua sportclubs is er ook niet veel te halen.



Brugakker is prima. Ruime huizen maar kleine kavels dus weinig tuin. Kindvriendelijk en dus kindrijk.

Het moet je smaak zijn, die woningen.



Soesterberg is niet mijn ding. Lelijk en zonder voorzieningen.



Ik zou voor Driebergen gaan. Daar is nog wel wat te beleven.
quote:matroesjka_ schreef op 30 augustus 2015 @ 22:01:

In Soesterberg staat bijvoorbeeld best veel te koop voor een leuke prijs, dan ga ik gelijk denken "wat is er mis met die plek"?



Alles

Ben je al eens langs die huizen gereden?
quote:Suze02 schreef op 30 augustus 2015 @ 22:01:

Austerlitz en Woudenberg zijn niet tof voor import. Dat zijn echt dorpen die bestaan bij de gratie van de oude kern en aansluiting vinden is echt lastig.



En komen er kinderen? Kijk dan of de scholen je aanstaan. De keuze is beperkt. Middelbare scholen zijn ver fietsen en qua sportclubs is er ook niet veel te halen.



Brugakker is prima. Ruime huizen maar kleine kavels dus weinig tuin. Kindvriendelijk en dus kindrijk.

Het moet je smaak zijn, die woningen.



Soesterberg is niet mijn ding. Lelijk en zonder voorzieningen.



Ik zou voor Driebergen gaan. Daar is nog wel wat te beleven.Driebergen was ook eerste keus. Maar vaak toch net boven budget (tenzij je een spuuglelijk huis koopt waar je zelf nog heel veel geld in moet gaan steken) en ivm nieuwe baan in 't gooi niet heel handig qua reistijd (ivm file). Driebergen is nog steeds niet uitgesloten maar staat ook niet meer bovenaan het lijstje. Maartensdijk of Zeist heeft nu wel lichte voorkeur maar Maartensdijk (en Driebergen ook) kennen we dus daar hoef ik geen topic over te openen
quote:Suze02 schreef op 30 augustus 2015 @ 22:02:

[...]





Alles

Ben je al eens langs die huizen gereden?Nee. Ik zit nog in de Funda-fase! Maar als blijkt dat Soesterberg bijv goedkoop is omdat men daar geterroriseerd wordt door het kamp dan kan ik mezelf die moeite besparen.
Leuk wonen op de Utrechtse Heuvelrug. Prima voorzieningen dus je hoeft niet voor alles Utrecht in. Beste tip is om op verschillende tijdstippen in de wijk te gaan kijken. Als ik naar m'n eigen wijk kijk is het heel verschillend dus ik kan geen eenduidige uitspraak over mijn wijk doen.



Daarnaast een bouwkundige keuring laten uitvoeren als de woning al wat ouder is.
Oh dat vloerenprobleem van de jaren 70 zijn we bekend mee! Gaan sowieso bouwkundig laten keuren om die reden (klein trauma )
In Zeist: Geen Nijenheim of Vollenhove

Niet naar Bunnik



Bosch en Duin nog een optie?
En Bilthoven en Den Dolder? Dat lijken mij ook beide fijne plaatsen, en in de regio waar je zoekt?
quote:NYC schreef op 30 augustus 2015 @ 22:13:

In Zeist: Geen Nijenheim of Vollenhove

Niet naar Bunnik



Bosch en Duin nog een optie?
Montessorischool Kerkebosch is trouwens een leuke school, voor als je dat nog laat meespelen in je overwegingen. Althans, dat vond ik, >15 jaar geleden alweer. Geen idee of dat nog zo is.
quote:NYC schreef op 30 augustus 2015 @ 22:13:

In Zeist: Geen Nijenheim of Vollenhove

Niet naar Bunnik



Bosch en Duin nog een optie? Geen huizen binnen ons budget
quote:Jeweethetniet schreef op 30 augustus 2015 @ 22:13:

En Bilthoven en Den Dolder? Dat lijken mij ook beide fijne plaatsen, en in de regio waar je zoekt?Zijn idd opties. We wonen nu in een van de plaatsen die je noemt. Maar ook hier zijn de huizen in ons budget vaak te klein naar onze wens, of zo ouderwets dat we er nog niet dood gevonden willen worden en dus nog een bak geld in een verbouwing moeten gaan steken. En dan is het niet meer aantrekkelijk.
Maarn, Doorn en Den Dolder zijn ook wel leuke dorpen volgens mij.
Doorn en Maarn zijn geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Odijk?
En de nieuwbouw in Kerkebosch binnen jullie budget? Lijkt me leuk project.
Odijk/Houten/Bunnik zou eventueel ook het overwegen waard zijn maar niet ideaal ivm waar familie woont etc. Nieuwbouwproject in Kerkebosch ga ik eens bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ee zelf niet maar Driebergen heeft alles.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:jusa schreef op 30 augustus 2015 @ 22:34:

En de nieuwbouw in Kerkebosch binnen jullie budget? Lijkt me leuk project.Bedoel je daar dit mee? Dat is dubbel ons budget En we zoeken een eengezinswoning.
Bunnik vond ik altijd oersaai. En ik weet niet of dat tegenwoordig echt veranderd is.
quote:NYC schreef op 30 augustus 2015 @ 22:42:

Bunnik vond ik altijd oersaai. En ik weet niet of dat tegenwoordig echt veranderd is.Heb er een tijdje gewerkt. Nog steeds oersaai
quote:matroesjka_ schreef op 30 augustus 2015 @ 22:39:

[...]



Bedoel je daar dit mee? Dat is dubbel ons budget En we zoeken een eengezinswoning.



OMG nee, wel die omgeving maar niet dit prijsniveau. Ik zoek even de link vh project.



Edit

http://www.kerckeboschzeist.nl/home/



Op dit moment niks te koop, weet niet hoeveel haast jullie hebben maar er wordt een complete wijk uit de grond gestampt.
Alle reacties Link kopieren
Lyceumkwartier in Zeist. Lekker rustig. Te rustig voor mij als tiener.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven