Zelf lederen kleding maken

29-10-2015 03:46 37 berichten
Ik wil zelf wat lederen setjes maken, wat ik kan dragen naar party's zoals toxic, wasteland. De kleding is erg duur, dus willen het gaan proberen het zelf te maken. Maar hoe dik moet het leer zijn, lijkt me dat het zo dun mogelijk moet zijn. Waar haal je het?

Wat voor gereedschap is aan te raden? Wij hebben dozen vol holnieten dus deze kunnen we sws gebruiken. En heb je een speciale schaar of mes nodig.



Oh het leer hoeft haast niet gestikt te worden, wat er gedaan moet worden gaan we met de hand doen. Leernaald hebben we, maar met wat voor garen stik je het.
Alle reacties Link kopieren
Snijden geeft het mooiste resultaat. Naaien met gewoon naaigaren, dit irriteert niet op de huid.

Zijn de patronen passend? Aangezien je met echt leer niet rek hebt moeten et geen patronen zijn voor rekbare stof.

Ik zou de patronen meenemen naar een goede stofwinkel, leer word nml per vel verkocht en die hebben geen vaste maat.

Succes ermee, leer is niet makkelijk om mee te werken.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Als het kunstleer mag zijn dan kun je hier bv terecht:

https://www.destoffenkraa ... 69-stretch-suedine-zwart/
We hebben nog geen patroon, we willen het vanaf een voorbeeld maken. Dus eerst op papier en dan uitsnijden?



Dat kunstleer, lijkt dat op echt? Heeft dat ook een bepaalde dikte? De setjes die we thuis hebben liggen zijn hooguit een mm dik, ik heb ook borduurgaren, dat is vrij dik daar kan het dus ook mee?



Het lijkt me wel zweterig dat kunstleer, maar wellicht om daar eerst mee te oefenen?



Snij je met een speciaal mes? Of kan dat met een hobbymes.
Oh ik zie dat het om strechstof gaat, er komen kettinkjes en holnieten aan te hangen, dat mag niet doorhangen. Moet echt stevig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ah ok. Loop dan eens een stoffenwinkel binnen en vraag daar om advies. Neem een setje mee als voorbeeld, dan zien ze de stof en wat je ermee wlt en dan kunnen ze je vast verder helpen.
Alle reacties Link kopieren
Leer verwerken is niet zo simpel. Mijn moeder, een zeer ervaren zelfmaakster met echte coupeuse opleiding, kan het wel, maar vloekt er flink bij.



Uit je post klinkt niet echt veel ervaring door, dus weet je wel waar je aan begint?
Haha nee totaal niet. Daarom willen we het proberen. Het gaat niet om jassen of broeken. Maar om rokjes, van ringen en zwarte repen leer om het met holnieten aan elkaar te maken. Ze vragen zo 200¤ voor een rokje, en zo moeilijk ziet het er niet uit, vandaar dat we het zelf willen proberen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat. 😂
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wij ook... Kan een totale mislukking zijn, maar hey dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. En scheeld dat we naar kinky party's gaan. Daar kan en mag alles. Dus ook vreemde creaties dragen 😜
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb ik dan een ander beeld bij "kleding" dan jij. Succes, we zien graag de foto's
Alle reacties Link kopieren
Zelf maken is beduidend duurder dan kopen. Als je geen ledernaaimachine hebt en geen rekmachines ziet het er ook minder professioneel uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: ga eerst aan de slag met siliconen (neplatex) stof.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, dat is voor een latex party.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 29 oktober 2015 @ 08:17:

Zelf maken is beduidend duurder dan kopen. Als je geen ledernaaimachine hebt en geen rekmachines ziet het er ook minder professioneel uit.





Dit dus! Alleen het leer kopen is al duur, het zit niet op de rol, dus voor een klein rokje moet je toch een hele huid kopen. En dan moet het in één keer goed, in tegenstelling tot stof kun je bij leer niet uithalen en opnieuw beginnen.



Heb je ervaring met patronen maken? Want gewoon je oude rokje natekenen gaat meest niet werken. Er moet vorm in komen voor je heup enz.
quote:retrostar schreef op 29 oktober 2015 @ 08:23:

Oh nee, dat is voor een latex party.





Dat is daar toegestaan. Maar of daar een gewicht aan kan hangen?



Heb besloten om eerst met een proeflapje te beginnen.



We hebben berekend dat ik op 45¤ uitkom als we het zelf maken, uiteraard zal het wel een behoorlijke tijd in beslag nemen. Maar dan nog scheeld het een hoop geld.
Oh heb een stuk van 70 bij 40 via mp.
Alle reacties Link kopieren
en daar moet een rokje uit?! dat is wel heel weinig stof, toch? Heb je een plaatje van je rokje? nu ben ik ook nieuwsgierig
Nee kan geen plaatjes plakken. Het zijn reepjes die om ringen gaan met holnieten. En dan aan een centuur. Beetje moeilijk uit te leggen, maar als je kijkt naar het werk van Bianca wiedijk dan snap je wat ik bedoel. Ik maak niet haar werk na, maar doe ideeen op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekeken, en voel me nu heel oud en provinciaals



Met een lapje van 70 bij 40 kan je drie van die "kledingstukken" maken......
Haha. Ja dat hoop ik.



Het is voor kinky party's he? Doordeweeks ben ik gewoon een dame die in een mantelpak en nette pumps naar haar werk gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ook gekeken. Nou van dat kleine lapje kom je dan nog een heel end denk ik
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je zoiets?

Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens nep nemen. Er zijn echt hele mooie ademende stoffen te krijgen Voordeel is dat deze prettiger dragen dan echt leer, er zit meer beweging in. Verder kun je deze beter naaien dan echt leer wat of ontzettend dun moet zijn waardoor het snel verkeerd gaat of je moet de randen bijsnijden wat een enorm rotwerk is.

Heb ook eens een kennismaking dag leer gedaan. Tis echt niet makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:RozaRomee71 schreef op 29 oktober 2015 @ 10:35:

Nee kan geen plaatjes plakken. Het zijn reepjes die om ringen gaan met holnieten. En dan aan een centuur. Beetje moeilijk uit te leggen, maar als je kijkt naar het werk van Bianca wiedijk dan snap je wat ik bedoel. Ik maak niet haar werk na, maar doe ideeen op.Houd er rekening mee dat het echt wel meer is dan reepjes aan een ceintuur hoor. Als je er zo makkelijk over denkt gaat het echt mislukken. Het zit dan namelijk echt heel lelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven