Zieke kat

06-01-2015 14:48 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom zojuist terug van de dierenarts. Mijn kat blijkt een blaastumor te hebben. :(



Hij is mijn kleine maatje, altijd om me heen, voor mijn voeten, op mijn toetsenbord, of op mijn schouder. En nu ga ik moeten proberen hem een paar prachtige laatste weken te geven, want langer zal het waarschijnlijk niet worden. Ik ben in tranen, en mijn katje loopt vrolijk rond.



Opereren is helaas geen optie. Niet alleen omdat de tumor slecht te opereren valt, maar ook omdat hij een oude kat met nierfalen is. De tumor kwam aan het licht bij een echo in verband met bloed in de urine en verder verslechterde nierwaarden. De hoop was dat dit door een nierbekkenontsteking kwam, waardoor met antibiotica de nierwaarden weer wat zouden kunnen verbeteren en hij weer wat minder misselijk zou worden. Maar het is dus kennelijk een tumor, de arts die de echo deed vermoedde op basis van het plaatje dat hij kwaadaardig was.

Bij een operatie is de kans groot, dat de tumor niet volledig kan worden verwijderd. Of dat mijn katje niet uit de narcose komt. Of dat zijn nieren er verder van achteruit gaan. En op zijn leeftijd zou het herstel van de operatie lang en moeizaam zijn. Volgens de dierenarts wilde ze me optie niet onthouden, maar zou ik mijn katje er absoluut een slechte dienst mee bewijzen.



Ik hoopte het hier wat van me af te kunnen schrijven. En misschien wat tips te krijgen om mijn makkertje de mooist mogelijk laatste weken te gunnen die ik hem maar geven kan. Herkenbaarheid kan me even niet zoveel schelen.



Ellie
Alle reacties Link kopieren
quote:Suziiiie schreef op 07 januari 2015 @ 11:43:

Ellie, heel veel sterkte met de beslissing die je moet gaan maken, wanneer deze ook gaat komen.

Ik merk dat je verdrietig bent, maar ondanks dat alleen maar het beste wil voor je kat. Het is knap hoe je er mee omgaat. Ook van hier een Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ellie, hoe gaat het met je kat ? En hoe gaat het met jou ? Hopelijk kun je, door je verdriet heen, genieten van hem. En maak maar veel foto's en filmpjes, daar zal je veel aan hebben. Veel sterkte meid
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:tippex schreef op 08 januari 2015 @ 10:48:

Hoi Ellie, hoe gaat het met je kat ? En hoe gaat het met jou ? Hopelijk kun je, door je verdriet heen, genieten van hem. En maak maar veel foto's en filmpjes, daar zal je veel aan hebben. Veel sterkte meid



Vanochtend had ik het gevoel dat hij misschien niet genoeg kalium had, maar na extra veel kaliumsaus oogt hij wat dat betreft weer prima. Verder eigenlijk ook: glanzende vacht, pretoogjes, kop en staart fier omhoog. Maar hij was vanavond héél héél héél erg knuffelig. Is hij wel vaker, maar is niet altijd een goed teken. Vannacht zal ik het weten: wekt hij me of laat hij me slapen. Als hij me wekt, is het mis.

Verder vindt hij de voerafwisseling uitstekend. Ik had vandaag weer van een nieuw merk een blikje gehaald, en dat at hij met smaak (inclusief al die kaliumsaus ). Ook heeft hij voorzichtig een deel van het trappenhuis verkend, daar had hij ook wel plezier in.



Ik heb nu een heleboel foto's en een paar filmpjes. Elke dag meer. Ik zal van het weekend eens kijken of ik er tijdelijk eentje online kan gooien.



Morgen is het gesprek met de dierenarts. Ik zie er tegenop, maar kijk er ook een beetje naar uit want hopelijk wéét ik dan tenminste iets meer. Vreemd, die dingen.



Dank voor de knuffels!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig eet hij goed. Lief dat je speciale blikjes voer haalt en hem het trappenhuis laat verkennen. Lijkt me ook wel moeilijk. Aan de ene kant wil je hem vertroetelen en aan de andere kant het grote verdriet. Letterlijk een lach en een traan.



Kan me voorstellen dat je tegen het gesprek met de dierenarts opziet. Toch geeft het ook duidelijkheid en kan ze je vragen beantwoorden.



Ik hoop dat hij je vannacht laat slapen. Vertel je morgen hoe het is gegaan bij de dierenarts ?



Knuffel voor jou !
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:tippex schreef op 08 januari 2015 @ 23:32:

Gelukkig eet hij goed. Lief dat je speciale blikjes voer haalt en hem het trappenhuis laat verkennen. Lijkt me ook wel moeilijk. Aan de ene kant wil je hem vertroetelen en aan de andere kant het grote verdriet. Letterlijk een lach en een traan.



Kan me voorstellen dat je tegen het gesprek met de dierenarts opziet. Toch geeft het ook duidelijkheid en kan ze je vragen beantwoorden.



Ik hoop dat hij je vannacht laat slapen. Vertel je morgen hoe het is gegaan bij de dierenarts ?



Knuffel voor jou !



Hij heeft me niet gewekt :)! Is wel even komen buurten (ik was wakker, maar deed of ik sliep opdat ik kon zien of hij wilde wekken of niet), maar ging toen gewoon op mijn benen liggen slapen. Dat hele knuffelige zal dus gewoon een knuffelbui zijn geweest. Of het infuus dat ik hem gaf, heeft zijn werk goed gedaan. Of allebei natuurlijk.

Maar in elk geval, nog geen reden om het nu per direct op te geven dus.

En vandaag werkt mijn vriend thuis, dus kan het beest lekker de hele dag om hem heen drentelen en op zijn toetsenbord zitten. Dat zal hij (de kat, mijn vriend misschien iets minder.. ) leuk vinden.
Sterkte bij de dierenarts vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat erg! Geniet nog van de tijd die je met hem hebt... Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
oh, wat rot voor jou en je kat! Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wishlist schreef op 09 januari 2015 @ 11:04:

Sterkte bij de dierenarts vandaag!quote:Mimi02 schreef op 09 januari 2015 @ 11:16:

Ooh wat erg! Geniet nog van de tijd die je met hem hebt... Heel veel sterkte!quote:Wardijntje schreef op 09 januari 2015 @ 11:33:

oh, wat rot voor jou en je kat! Heel veel sterkte!



Dank voor het medeleven!



De afspraak met de dierenarts, is er niet gekomen: ze zou bellen, maar wist niet precies hoe laat. En met de pech zoals die dingen dan gaan, was dat net op een van de weinige momenten dat ik niet bereikbaar was op mijn werk. En toen ik terugbelde, was ik natuurlijk weer te laat. Pech dus. Nu dus nog langer wachten.

Wel de dierenartsassistente gesproken. Maarja, zij had natuurlijk geen prognose wat betreft die blaastumor en is niet degene die die echo-foto's bestudeert. Langer afwachten dus. Bah.



Gelukkig doet Gup het intussen nog goed. Momenteel ligt hij samen met mijn andere kat om elkaar heen gestrengeld te slapen. Zo lief .



Edit: En hij at met smaak een flinke maaltijd zonet. Het was niet eens een nieuw smaakje, gewoon Royal Canin Tuna. Weet iemand of die nieuwe 85gr zakjes anders zijn dan die oude van 100gr?
Alle reacties Link kopieren
Ach wat triest..sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat Gup het goed doet. Erg lief dat hij zo verstrengeld lag te slapen met je andere kat. Prachtig gezicht moet dat zijn. Voor je andere kat lijkt het me ook vreselijk om zijn/haar maatje te moeten missen. Net zoals het vreselijk is voor jou en je vriend.



Jammer dat de afspraak met de dierenarts net lang elkaar heen liep. Ze neemt vast binnenkort contact met je op. Wachten duurt dan altijd lang he ?



Dat er nog maar veel knuffelmomenten komen, dat gun ik je zo !



Sterkte
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Echt vreselijk om met het idee rond te moeten lopen dat je maatje er straks niet meer is. gelukkig wordt er goed voor hem gezorgd door jullie.



Hoop dat jullie nog een hele tijd van hem mogen genieten en hij zich nog goed blijft voelen.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van een rondje dierenartsen, om zoveel mogelijk verschillende soorten nierdieet te kopen. (Wat een rotweer trouwens!) Ik heb nu behalve de vertrouwde Royal Canin en Hill's ook Sanimed, Vet-concept, Trovet en Integra voor hem, in elke mogelijke smaak. En dan verder nog het een en ander bij Zooplus in de bestelling. Ik denk dat Gup het heel leuk gaat vinden.



Hij heeft me vannacht opnieuw niet gewekt, maar zodra ik mijn vriend goedemorgen wenste, kwam mijn katje enthousiast het bed opgesprongen. Knuffeltijd! Ook at hij heel fatsoenlijk. Wat dat betreft lijkt het allemaal eigenlijk prima te gaan, dus gelukkig denk ik niet dat Gup eronder lijdt dat ik de dierenarts pas wat later te spreken krijg. Dat stelt me gerust.



Dank voor alle lieve wensen!
Echt fijn dat gup zich prima voelt, hij wordt natuurlijk ook flink verwend en geknuffeld. Daar geniet hij van zeker weten.



sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hij geniet van alle aandacht!

En hij lijkt het voor nu prima te doen. Fijn weekend en stekte met alles!
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Wil ik plaatjesplakrechten aanvragen, blijk ik nog geen 200 posts te hebben. En om nou voor de vorm een paar random berichtjes te gaan tikken, dat voelt ook weer zo flauw.



Dus dan maar met een linkje. Hier is Gup: https://scontent-a.xx.fbc ... 524f6be11b238&oe=5529CC70



Edit: Als het goed is mag ik inmiddels wel plaatjesplakken:

Wat een scheetje!
Alle reacties Link kopieren
Wat een moppie! Precies dezelfde ogen als die van mij Wens je heel veel sterkte toe, en dat 'ie nog maar heel lang bij je mag zijn. xxx
Alle reacties Link kopieren
Prachtige foto van Gup !
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wishlist schreef op 10 januari 2015 @ 18:48:

Wat een scheetje!quote:hello.goodmorning schreef op 10 januari 2015 @ 18:53:

Wat een moppie! Precies dezelfde ogen als die van mij Wens je heel veel sterkte toe, en dat 'ie nog maar heel lang bij je mag zijn. xxxquote:tippex schreef op 10 januari 2015 @ 23:22:

Prachtige foto van Gup !







Dit is ook wel mijn favoriete foto van de uitgebreide fotosessie. Bij foto's zonder flits heeft hij de neiging steeds even snel met zijn koppie te draaien. Dan staat alles er haarscherp op, behalve dan die zwarte waas waar je een hoofd wilt zien...

En met flits krijg je altijd weer zo'n rare blik natuurlijk.

En er zijn natuurlijk de klassieke kattenfoto's waarbij de kat zijn snuit eens goed tegen de camera aanduwt.
Alle reacties Link kopieren
wat een leuke en mooie foto !!



ik ben ook echt een kattenmens , heb ook een lief vriendje hier in huis rond lopen.



maar erg fijn om te lezen, dat het goed met hem gaat, veel sterkte !!
Wees jezelf....
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker koppie heeft Gup!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:karinr schreef op 11 januari 2015 @ 18:11:

wat een leuke en mooie foto !!



ik ben ook echt een kattenmens , heb ook een lief vriendje hier in huis rond lopen.



maar erg fijn om te lezen, dat het goed met hem gaat, veel sterkte !!quote:hipstercat schreef op 12 januari 2015 @ 13:17:

Wat een lekker koppie heeft Gup!



Dank jullie wel. Hij heeft een mooi weekend gehad.

Al die verschillende soorten voer vindt hij erg interessant, en dat is voor een kat met nierproblemen erg mooi. Ik zet hem dagelijks even op de weegschaal, en zijn gewicht is min of meer stabiel, misschien zelfs licht stijgend. De andere kat mag natuurlijk ook af en toe meeproeven, nu ik al die smaakjes toch in huis heb. Tot nu toe is er pas één variant geweest die bij beide katten niet in de smaak viel.

En verder krijgen ze uiteraard lekker veel aandacht. Niet dat ik normaal geen aandacht voor ze heb natuurlijk, maar nu is het toch wel anders. Even heel bewust genieten, en heel bewust verwennen.



Al met al ben ik blij dat hij dit weekend nog heeft kunnen meemaken. Liefst nog even zo verder natuurlijk.



Dinsdag belt de dierenarts. Ik ben een stuk rustiger dan vorige week. Dat lijkt me een goede basis om een gesprek te kunnen voeren over wat we kunnen verwachten, en wanneer ik hem moet laten gaan.



Dank voor alle lieve wensen .
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ellie, fijn dat je een stuk rustiger bent dan vorige week. Als je ziet hoe hij geniet van zijn eten, dat zijn gewicht stabiel blijft en je lekker met hem kan knuffelen. Alles zal nu veel bewuster zijn.



Logisch dat je erg van streek bent na zo'n mededeling, het lijkt me een immense schok. Hoop dat je morgen een duidelijk gesprek hebt met de dierenarts.



Sterkte
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de dierenarts gesproken, dat was een nuttig gesprek. Echte duidelijkheid over "hoe lang nog?" en "wat kan ik verwachten?" kon ze me natuurlijk niet geven, maar ik heb nu wel een aantal dingen waar ik op kan letten om in te schatten hoe het gaat. Zolang geen van deze waarschuwingssignalen optreden en hij verder goed in zijn vel lijkt te zitten, doorgaan op de ingeslagen weg: verwennen en knuffelen. Als er wel iets gebeurt, onmiddellijk contact opnemen.



Ik heb mijn moed bijeen geraapt en letterlijk gevraagd of ze me alsjeblieft eerlijk wil zeggen als ze het beter voor Gup zou vinden om hem nu te laten gaan. Dat ik hem absoluut niet wilde laten lijden nu er toch geen hoop op verbetering is, en dat ik bereid ben hem los te laten. En ze zei dat ze geen enkele reden zag om hem nu niet nog even bij me te houden . Pas laten gaan als er signalen zijn dat hij zich niet goed voelt, of op korte termijn niet goed zal voelen. Niet voor die tijd. Je weet toch niet hoe snel die tumor groeit, en welke kant op.



Dus tja.. het liefst zou ik natuurlijk een precieze voorspelling hebben van het kantelmoment waarop hij last krijgt van de tumor. En dat ik die niet zou krijgen was wel duidelijk. Maar nu weet ik tenminste goed waar ik op letten moet. En gelukkig is Gup zelf uitermate communicatief, dat is een prettige gedachte.



Op mijn vraag over een natte vinger schatting van hoe lang, kreeg ik het antwoord dat het waarschijnlijk in de weken te tellen is. Niet meer in maanden. De matcht ook wel met wat ik vorige week al begreep, staat zelfs in de openingspost.



Dus: verder op de ingeslagen weg. Laat ik maar weer eens een nieuw smaakje voor hem uit de kast gaan pakken. En dan eens kijken of de katten daarvoor uit hun Yin-Yang-om-elkaar-heen-krul positie willen komen:



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven